با عشقم در مورد چی حرف بزنم؟ (موضوع برای صحبت با پسر)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

با عشقم در مورد چی حرف بزنم؟ (موضوع برای صحبت با پسر)

تفاوت بین یک رابطه‌ی شاد و غمگین به نوع گفتگوهای دو نفره‌تان مربوط می‌شود. ارتباط حرف اول و آخر را در هر رابطه‌ای می‌زند و وقتی صادقانه و باصراحت با یکدیگر حرف می‌زنید، پیوند مبتنی بر اعتماد بسیار عمیق‌تری بین‌تان ایجاد می‌شود. در شروع رابطه طبعاً موضوعات بیشتری برای گفتگو دارید، چون هنوز در حال کشف کردن و فهمیدن اطلاعات اولیه درباره‌ی یکدیگر هستید. بالعکس اگر مدتی از رابطه‌تان گذشته باشد، به سکوت آرامش‌بخش عادت می‌کنید و داشتن گفتگوهایی گرم و جذاب دیگر برایتان مهم نخواهد بود. چه به تازگی با هم آشنا شده باشید، چه سال‌ها باشد که از بودن در کنار هم لذت می‌برید، باید بدانید که ارتباط و گفتگو برای نزدیک‌تر کردن شما به هم و ایجاد صمیمیت لازم است. دور شدن از یکدیگر در این جهان پرآشوب و پرمشغله بسیار آسان است. موضوعات بسیاری وجود دارد که می‌توانید بارها به گرمی درباره‌ی آنها گفتگو کنید و هر بار در جواب سوالات تکراری اطلاعات جدید و متفاوتی را رد و بدل کنید. در این مقاله موضوعات جالب و مهمی برای صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد دادیم با استفاده از این موضوعات علاوه بر اینکه بتوانید به راحتی سر صحبت را باز کنید، به درک و شناخت بهتری از او نیز برسید.

 

اهمیت گفتگو کردن در رابطه

گفتگوی سازنده در رابطه، یکی از موارد مهم است که باعث بهبود رابطه، افرایش صمیمیت طرفین رابطه و حل مشکلات در رابطه می‌شود. اگر در رابطه حرفی برای گفتن نباشد، دختر و پسر روز به روز از یکدیگر فاصله خواهند گرفت. به علاوه اگر افراد مهارت‌های ارتباطی را بلد نباشند، نمی‌توانند مشکلات و چالش‌های رابطه را حل کنند. با انباشته شدن مشکلات روی هم یا حل کردن آنها به روش‌های اشتباه و مخرب، می‌تواند باعث کاهش کیفیت رابطه عاطفی شود. همچنین از صحبت کردن باید برای ابراز علاقه کردن به یکدیگر نیز استفاده کرد. برخی از افراد با عمل و رفتارشان علاقه را نشان می‌دهند اما ابراز علاقه کلامی هم مهم است و مکمل ابراز علاقه در رفتار و عمل است.

چرا نمی‌توانم با شریک عاطفی‌ام صحبت کنم؟


مهارت‌های ارتباطی ضعیفی دارید

نداشتن مهارت‌های ارتباطی یعنی ناتوانی در گفتگو کردن به صورت سازنده و خوب، خوب گوش نکردن، داشتن زبان بدن منفی و… می‌تواند نشان دهنده این باشد که شما این مهارت را ندارید. حتی اگر اینطور است، نگران نباشید. می‌توانید با آموزش دیدن و کار کردن روی خودتان، این مهارت را با تمرین و تکرار کسب کنید. افرادی که این مهارت را دارند، لزوما از دوران کودکی نداشتند اما اکم کم آموزش دیدند و یاد گرفتند.

خجالتی هستید

خجالتی بودن ناشی از تربیت دوران کودکی، نداشتن مهارت‌های ارتباطی و علت های دیگر است. اگر خجالتی هستید، این می‌تواند دلیلی باشد که نتوانید با شریک عاطفی‌تان صحبت کنید.

طرحواره بازداری هیجانی

افرادی که طرحواره بازداری هیجانی دارند، همین طور که از اسم این طرحواره هم مشخص می شود، این افراد از ابراز کردن هیجانات و احساسات خودداری می‌کنند. برایشان سخت است که هیجانات‌شان را ابراز کنند. همه چیز را در خودشان انباشته می‌کنند. حتی ابراز علاقه کلامی کردن هم برایشان سخت است. حس می‌کنند اگر احساسات‌شان را ابراز کنند، خجالت زده و شرمگین خواهند شد و ممکن است ضایع شوند و احساسات‌شان برای دیگران پذیرفته نشود. این افراد بیشتر مستعد بیماری‌های روانی هستند چون همه احساسات منفی و مثبت را در خودشان انباشته می‌کنند و تخلیه هیجانی در آنها انجام نمی‌شود.

طرحواره محرومیت هیجانی

برای افراد دارای طرحواره محرومیت هیجانی هم سخت است که ابراز هیجانات داشته باشند و حرف‌ها و خواسته‌هایشان را بیان کنند چون آنها حس می‌کنند که اگر این موارد را بیان کنند هم از طرف دیگران درک نخواهند شد و دیگران آنها را مسخره خواهند کرد. این افراد همواره احساس درک نشدن و احساس تنهایی دارند. به همین دلیل حرف‌هایشان را نمی‌زنند اما با این حال انتظار دارند دیگران درک‌شان کنند و یا حدس بزنند که چی در ذهن‌شان می‌گذرد. وقتی این توقع‌شان برآورده نمی‌شود، به شدت خشمگین می‌شوند. این چرخه مدام در آنها تکرار می‌شود.

افسردگی

افراد افسرده بیشتر تمایل دارند تنها، گوشه‌گیر و منزوی باشند. زیاد اهل ارتباط برقرار کردن نیستند و حس می‌کنند که درک‌شان نمی‌کند، بنابراین حرف‌هایشان را نمی‌زنند.

اضطراب و وسواس

افرادی که از اضطراب و یا وسواس رنج می‌برند هم به سختی می‌توانند با دیگران صحبت کنند چرا که مدام می‌ترسند که نکند اشتباه صحبت کنند یا نکند دیگران را ناراحت یا عصبانی کنند. این افراد از خودشان انتظار دارند که در ارتباطات بی نقص عمل کنند. همین طرز تفکر می‌تواند باعث شود که فرد با عشقش صحبت نکند. این افراد از سبک مقابله‌ای اجتناب استفاده می‌کنند به این معنی که برای اینکه اضطراب نگیرند و دچار وسواس فکری و عملی نشوند، ترجیح می‌دهند از صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران اجتناب کنند.

کیفیت پایین رابطه عاطفی

اگر رابطه عاطفی کیفیت پایینی داشته باشد و دختر و پسر با هم صمیمی نباشند یا مشکلات زیادی بین‌شان باشد، این هم می‌تواند باعث شود که با هم نتوانند یا نخواهند صحبت کنند.

تفاوت‌ها را در نظر داشته باشید


تفاوت زن و مرد در شنیدن و گفتگو کردن

تفاوت‌هایی بین زنان و مردان وجود دارد که یکی از این تفاوت‌ها، در شنیدن و گفتگو کردن است. زنان نیمکره چپ قوی‌تری دارند یعنی بیشتر دوست دارند صحبت کنند و اهل ارتباط برقرار کردن و محبت کلامی هستند اما مردان برعکس، عمل‌گرا هستند و زیاد در ارتباطات اجتماعی خوب عمل نمی‌کنند. زنان به دلیل همین ویژگی، معمولا شنونده‌های بهتری هستند و می‌توانند حتی صحبت‌های طولانی را هم با تمرکز بشنوند اما مردان از شنونده بودن به مدت طولانی خسته می‌شوند. پس زمانی که می‌خواهید با مردان صحبت کنید، سعی کنید صحبت‌تان کوتاه، مختصر و مفید باشد. به علاوه مردان اهل گفتگوهایی هستند که گفتگوهای هدفمند هستند و نه گفتگوهای بدون هدف و نتیجه. پس وقتی می‌خواهید صحبت کنید، سعی کنید گفتگوتان با هدف باشد و زیاد به حواشی و مقدمه آن نپردازید تا مرد خسته نشود و به خوبی گوش بدهد.

تفاوت تیپ‌های شخصیتی

در علم روانشناسی، دسته‌بندی‌های مختلفی برای تیپ‌های شخصیتی وجود دارد. هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی، تفاوت‌هایی با هم دارند. علایق، سلایق و موضوعاتی که دوست دارند درباره‌اش صحبت شود متفاوت است. پس به این موضوع هم توجه داشته باشید. هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی از این نظر هم متفاوت هستند که دوست دارند زیاد صحبت کنند یا کم. همچنین این افراد روش‌های مختلفی را برای ارتباط برقرار کردن با دیگران انتخاب می‌کنند. مثلا افرادی هستند که روش حضوری را می‌پسندند و برخی از افراد هم روش‌های غیرحضوری مثل صحبت تلفنی یا با پیام.

تفاوت در علایق و سلایق

افراد علاقه‌مندی‌های مختلفی دارند، یک نفر به موضوعات هنری علاقه دارد، یک نفر به موضوعات ورزشی، یک نفر به آشپزی و… در گفتگوهایتان دقت کنید که علایق طرف مقابل چه مواردی هستند و علایق شما چطور؟ درباره موضوعات مشترکی که به آنها علاقه دارید صحبت کنید و علاقه مندی‌های طرف مقابل را هم در نظر داشته باشید تا او هم مشتاق صحبت کردن با شما باشد.

اصطلاح دوست دختر و دوست پسر که در این مقاله به کار برده شد مربوط به افرادی است که در رابطه آشنایی به قصد ازدواج و با نظارت والدین هستند. هدف ما در استفاده از این واژه صرفا راحت‌تر ارتباط برقرار کردن مخاطبان این مقاله است.

برای خوب ارتباط برقرار کردن با شریک عاطفی، به چه مواردی نیاز دارم؟


مهارت‌های ارتباطی

افرادی که می‌توانند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنند، مهارت‌های ارتباطی قوی دارند. این نوعی مهارت است که با کسب دانش و آگاهی و با تمرین و تکرار در فرد ایجاد می‌شود. پس برای کسب این مهارت در قدم اول باید درباره اصول آن آموزش ببینید. این آموزش‌ها را می‌توانید از طریق دوره‌های آموزشی مربوطه، صحبت با مشاور، مطالعه کتاب و… کسب کنید اما در این بخش از مقاله ما توضیح مختصری درباره بخش‌های این مهارت و نکات آن به شما ارائه خواهیم داد.

مهارت گفتگو کردن

بخش اول مهارت‌های ارتباطی، مهارت گفتگو کردن است یعنی ما باید بلد باشیم با هم صحبت کنیم، سر صحبت را باز کنید و از لحن و جمله‌بندی مناسب استفاده کنیم. برخی از افراد فکر می‌کنند گفتگو کردن راحت است اما اینطور نیست. این که ما در موقعیت‌های مختلف بلد باشیم طوری با هم صحبت کنیم که سوءتفاهم نشود، قابل درک باشد، بتوانیم با حرف زدن مشکلات رو حل کنیم و به طرف مقابل بر نخورد، یک مهارت است. با کنترل لحن صحبت و کلمات و عباراتی که به زبان می‌آورید و خوب و مثبت صحبت کردن به شما کمک می‌کند کم کم این مهارت را بدست بیاورید.

مهارت شنیداری

مهارت شنیداری بخش دوم مهارت‌های ارتباطی است. شنیدن یا گوش دادن فرق می‌کند. شنیدن یعنی ما صداها یا صحبت اطرافیان‌مان را می‌شنویم اما ممکن است آن را به خوبی درک نکنیم یا اصلا توجهی به معنای آن صدا نکنیم اما گوش دادن یعنی تمام حواس و تمرکزمان روی صحبت‌های طرف مقابل باشد، بدون اینکه وسط حرفش بپرسیم، زود قضاوت کنیم، برداشت عجولانه داشته باشیم، در حین صحبت کردن او در ذهن‌مان حرف‌هایش را تجزیه و تحلیل کنیم و… این یعنی گوش دادن فعال. کسی که مهارت شنیداری دارد، این موارد را رعایت می‌کند و به خوبی به حرف‌های دیگران گوش داده و آنها را درک می‌کند.

  چرا عاشق آدم اشتباهی میشم؟ (دلایل انتخاب شخص اشتباه برای رابطه عاطفی)

زبان بدن

زبان بدن هم بخش سوم و مهم مهارت‌های ارتباطی است. برخلاف آنچه که در ظاهر به نظر می‌رسد، بخش اعظم ارتباط ما از طریق زبان بدن ایجاد می‌شود. پیام‌های زیادی از طریق بدن‌مان به طرف مقابل ایجاد می‌شود. پس داشتن زبان بدن مثبت و با اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند در برقراری ارتباطات موفق‌تر عمل کنید. همچنین اگر زبان بدن دیگران را به درستی درک کنید، می‌توانید بهتر آنها را بفهمید.

موضوعات جالب برای گفتگو با پسر


 وقتی شرایط بر وفق مرادت نیست و به خواسته‌هات نمی‌رسی، چکار می‌کنی؟

شکی نیست که همه‌ی ما خواسته‌ها و تمایلات مختلفی داریم که امیدواریم عشق‌مان آنها را برآورده کند. ناامیدی از رسیدن به این خواسته‌های قلبی غالباً به ناراحتی و سرخوردگی دامن می‌زند. اگر عشق‌تان مردی بااعتماد به نفس، مطمئن، انعطاف‌پذیر و خلاق است که با هر حرفی عصبانی نمی‌شود، او از ویژگی‌های لازم برای داشتن یک رابطه‌ی درازمدت برخوردار است. این گروه از مردان درباره‌ی احساسات خود حرف می‌زنند و هنگام جرو بحث جانب انصاف را رعایت می‌کنند. وقتی از مردی سوال می‌کنید که اگر در رابطه به خواسته‌ات نرسی، چکار می‌کنی، یکی از سه جواب زیر را می‌شنوید:

  • جواب عالی: ” باید اعتراف کنم که بعضی وقت‌ها ناراحت میشم. اما از یه چیز مطمئنم، هیچ وقت نمی‌خوام کاری بکنم که تو واقعاً دوست نداشته باشی. روش‌های زیادی برای رسیدن به یه خواسته وجود داره، پس من نباید روشی رو انتخاب کنم که تو رو ناراحت بکنه‌‌‌‌. “
  • جواب قابل قبول: ”عکس‌العملم بستگی به این داره که اون خواسته تا چه حد برام مهمه و آیا این عشقم توانایی برآورده کردن اون رو داره یا نه. اگر اون از انجام دادن خواسته‌ام فقط به خاطر عصبانی بودن یا یه همچین چیزایی امتناع میکنه، تحمل کردنش برام سخت خواهد بود. “
  • جواب ناخوشایند: ”اگر واقعاً چیزی رو بخوام، تا جایی که بتونم تلاش می‌کنم تا آخر سر به خواسته‌ام برسم. این حق منه که به هر چی می‌خوام، برسم. “

وقتی با دختر موافق نباشی، چطور او را قانع می‌کنی که طرف تو را بگیرد؟

در هر رابطه‌ای اختلاف و عدم توافق وجود دارد. زمانی که دو نفر می‌خواهند در کنار هم رشد کنند، موضوعات بسیاری وجود دارد که به جرو بحث‌هایی داغ و پرهیجان بین آنان دامن می‌زند. رسم رابطه‌های عاشقانه چنین است و به قول معروف دعوا نمک زندگی است.

  • جواب عالی: ”راه‌حل ایده‌آل برای هر دو نفرمون اینه که با دقت به حرفای هم گوش بدیم و خواسته‌ها و نیازهای همدیگه رو بفهمیم تا در مرحله‌ی بعد متوجه بشیم که چطور می‌تونیم با هم کنار بیایم. بعضی وقتا من باید گذشت بکنم و از یه چیزهایی بگذرم و بعضی وقتا طرف مقابلم. “
  • جواب قابل قبول: ”این فرصت رو در اختیار طرف مقابلم می‌گذارم که من رو قانع کنه که حق با اونه. اگر نتونست من رو مجاب کنه، دیگه مطمئن میشم که باید طرف من رو بگیره. “
  • جواب ناخوشایند: ”اگر دوست دخترم بخواد با من درباره‌ی موضوعی که برام خیلی مهمه، مخالفت کنه، پا پس میکشم تا فکر کنه که اون موضوع دیگه برام مهم نیست. میدونم که میتونم از یه راه دیگه این کارش رو تلافی کنم. “

موضوعاتی که هر دختری باید درباره‌ی آنها با مرد زندگی‌اش حرف بزند

همه دوست دارند که بقیه از آنها تعریف کنند. با تعریف کردن از مرد مورد علاقه‌تان و محسنات او باعث می‌شوید که روحیه‌اش بهتر شود و احساس خوبی پیدا کند. به او بگویید که چقدر از رابطه با او خوشحال هستید و قدرش را می‌دانید. اعتراف کنید که به خاطر قلب مهربانش یا روحیه‌ی بخشنده‌اش است که دیوانه‌وار عاشقش شده‌اید.

درباره خودش صحبت کنید

یکی از موضوعات روزمره که می‌توانید درباره آن صحبت کنید، صحبت کردن درباره خودش و روزی که گذرانده است می‌تواند باشد. می توانید از او سوال بپرسید که آیا روزش خوب بوده یا خیر. اگر شاغل است بپرسید که شغلش چطور پیش رفته است؟ و در کل درباره‌اش کنجکاوی کنید. اگر هنوز کامل با او آشنا نشده‌اید، می‌توانید از او بخواهید که درباره خودش، زندگی‌اش و کارهایی که در طول روز انجام می‌دهد صحبت کند. این موضوع به شما کمک می‌کند که بیشتر او را بشناسید.

شوخی کنید

شوخی کردن و خندیدن بر سر یک سری موضوعات خنده‌دار هم خوب است و می‌تواند به افزایش صمیمیت بین‌تان کمک زیادی بکند. سعی کنید هر روز موضوعی برای خندیدن روی آن داشته باشید اما حواس‌تان باشد که موضوعات خنده‌دار نباید شامل تحقیر و توهین نسبت به او باشد. یعنی شوخی‌ها باید مناسب باشند تا فقط شما را بخندانند. حتی شوخی لازم نیست حتما کلامی باشد. می‌تواند در فضای مجازی برایش جوک‌های مناسب بفرستید یا ویدیو و یا عکس خنده‌دار ارسال کنید.

صحبت کردن درباره خوبی‌هایش

یکی از موضوعاتی که می‌توانید درباره‌اش گاهی و نه همیشه صحبت کنید، صحبت کردن درباره خوبی‌های شریک عاطفی‌تان است یا همان تعریف کردن از او. گاهی وقت‌ها می‌توانید از این گفتگو استفاده کنید و ویژگی‌هایی که دوست دارید در او تقویت و بیشتر شود، از طریق این روش یعنی تعریف و تمجید کردن، در او تقویت کنید.

صحبت کردن درباره خاطرات

اگر با هم خاطره خوب و خوشی دارید، می‌توانید گاهی آنها را با هم مرور کنید یا مثلا عکسی که در اون روز با هم گرفتید را برایش بفرستید و این گونه سر صحبت را باز کنید. مرور کردن خاطرات با هم، بسیار عالی است.

درباره رانندگی‌اش صحبت کنید

اگر دست فرمان خوبی دارد و راننده خوبی است، می‌توانید درباره این موضوع با هم صحبت کنید و از او تعریف و تمجید کنید. آقایان دوست دارند درباره دست فرمان‌شان مثبت صحبت کنید و تعریف کنید. پس گاهی این کار را انجام بدهید.

نگرانی‌های معمولی

فکر خوبی است که با دوست پسرتان دردو دل کنید تا کمی دل‌تان سبک شود، به علاوه او باید از نگرانی‌ها و موضوعاتی که در زندگی باعث ناراحتی‌تان می‌شود، آگاهی داشته باشد. صحبت کردن درباره‌ی نگرانی‌های روزمره‌تان، توضیح خوبی برای بعضی رفتارهایتان است. ضمناً وقتی راز دل‌تان را با او در میان می‌گذارید و به او یادآوری می‌کنید که عاشقش هستید و به او اعتماد دارید، باعث می‌شوید که او احساس خاص بودن بکند.

از عشق‌تان سوال کنید که چه موضوعی باعث نگرانی او می‌شود و خودتان هم متقابلاً مسائل آزاردهنده‌ی زندگی‌تان را با او در میان بگذارید. به داد هم رسیدن، سنگ صبور و گوش شنوای یکدیگر بودن و یکدیگر را قضاوت نکردن برای ایجاد پیوندی خاص و محکم که در گذر زمان تاب بیاورد، ضروری است.

فقط مراقب باشید که بیش از حد روی نگرانی‌هایتان تمرکز نکنید، چون با این کار به سرعت به رابطه‌تان آسیب خواهید زد. نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی‌تان را بشناسید، درباره‌ی آنها با هم حرف بزنید و بعد به موضوعات دیگر بپردازید.

صحبت‌های مربوط به کار

بدون تردید وقتی پای کار به میان می‌آید، همیشه موضوعی برای گفتگو وجود دارد. هر روز، روز جدیدی است و غالباً آبستن چالش‌های جدیدی است که لازم است درباره‌ی آنها صحبت کنید تا باری از روی دوش‌تان برداشته شود. وقتی با یکدیگر درباره‌ی زندگی کاری‌تان صحبت می‌کنید، گام‌های مهمی برای شناخت یکدیگر برمی‌دارید. خبر خوش این است که همواره موضوع جدیدی درباره‌ی کار برای شروع صحبت وجود دارد.

رازهای عمیق و پنهان

البته لازم نیست که عمیق‌ترین و پنهان‌ترین رازهایتان را فاش کنید، اما اعتماد کردن به مرد زندگی‌تان و او را محرم اسرار خود کردن همواره کار جالبی است. رازگویی عمق بیشتری به رابطه و صمیمیت‌تان می‌دهد و بنیان اعتمادتان را تقویت می‌کند. سعی کنید به این رازگویی‌هایتان جنبه‌ی بازی بدهید و هر بار هر کدام راز جدیدی را برای یکدیگر فاش کنید. این بازی بسیار جالب و مفرح است.

برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون

برنامه‌های تلویزیونی آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها می‌توانید درباره‌ی آنها و برنامه‌های مورد علاقه‌تان با هم حرف بزنید.

رستوران رفتن و آشپزی کردن

برای زنده ماندن باید غذا بخوریم. حتی اگر دوست پسرتان طرفدار دستپخت فوق‌العاده‌تان نباشد، می‌توانید از او بپرسید که چه غذایی را از همه بیشتر دوست دارد یا دوست دارد، برای شام چه غذایی بخورد. مطمئناً چند رستوران خوب وجود دارد که مدت‌ها است می‌خواهید آنها را امتحان کنید. از عشق‌تان بپرسید که آیا رستوران خاصی مدّنظرش است.

این غذا خوردن عاشقانه بسته به رستوران مورد علاقه‌تان می‌تواند تعطیلات آخر هفته‌ی خاصی را برایتان رقم بزند یا خاطره‌ی جالبی را از یک جای جدید برایتان خلق کند. بودن در کنار هم و خاطره‌سازی و خاطره‌بازی جزء مهم‌ترین مولفه‌ها برای مهیج و لذت‌بخش نگه داشتن یک رابطه‌ی عاشقانه است.

  رمزگشایی زبان بدن در رابطه

رویاها

رویاهای یک زن شاید موضوع خنده‌داری برای بعضی آقایان باشد، اما برای یافتن خوشبختی واقعی فقط یک راه وجود دارد، این که یک رویاپردازی کنید و باور داشته باشید که رویاهایتان روزی به حقیقت خواهد پیوست. او را مهمان دنیای آرزوهای خود بکنید و اهداف و چشم‌اندازهایتان را حتی احمقانه‌ترین آنها را با او در میان بگذارید. وقتی او را در رویاپردازی‌هایتان شریک می‌کنید، به او نشان می‌دهید که چقدر خاص و منحصر به فرد هستید، حتی ممکن است او هم با شما همراه شود و در رسیدن به آرزوهایتان به شما کمک کند.

برنامه‌ریزی برای فرار از زندگی روزمره

حرف زدن درباره‌ی روش‌های فرار از زندگی روزمره موضوعی است که کارشناسان معتقدند، هیجان و سرزندگی را در رابطه تزریق می‌کند. برای تعطیلات و راه‌های فرار از روزمرگی در روزهای تعطیل پایان هفته، از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کنید. این تاریخ‌های دوست‌داشتنی را روی تقویم علامت بزنید تا روزی باشد که مشتاقانه منتظر رسیدن آن و سپری کردنش در کنار هم باشید. به این کار به چشم یک درمان ذهنی نگاه کنید. هر فردی نیاز دارد که برای تجدید قوا و گسترش دادن چشم‌انداز خود هر از گاه از زندگی روزمره فرار کند.

علائق و سرگرمی‌ها

کارهایی که در زمان فراغت و تنهایی خود انجام می‌دهید، از آن جمله موضوعاتی است که دوست پسرتان باید به آنها علاقه داشته باشد. افکار و خواسته‌هایتان را با او در میان بگذارید، احتمال دارد علائق و سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید که بتوانید در کنار هم از آنها لذت ببرید.

خانواده و دوستان

در هر رابطه‌ای بسیار مهم است که حتی‌الامکان اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوستان یکدیگر به دست بیاورید. به این ترتیب رابطه‌تان عمق بیشتری پیدا می‌کند و درباره‌ی کارها، مقاومت‌ها و ترجیحات یکدیگر به شناخت بالاتری می‌رسید.

لحظات افتخارآمیز

از عشق‌تان بخواهید که لحظات افتخارآمیز زندگی‌اش را که واقعاً به آنها می‌بالد، برایتان تعریف کند. این لحظات می‌تواند خاطرات دوران کودکی یا ارتقاء شغلی باشد. مطرح شدن این لحظات شاد و غرورآمیز شما را به هم نزدیکتر می‌کند.

کمک کردن

وقتی کسی را دوست دارید و به او اهمیت می‌دهید، باید به رفاه و آرامش او در زندگی اهمیت بدهید. منطقی است که بخواهید از هر راه ممکن به عشق زندگی‌تان کمک کنید. از او بپرسید که آیا به کمک‌تان نیاز دارد. به این ترتیب متوجه می‌شود که آماده‌اید تا در موقع لزوم به دادش برسید و قلبش مملو از احساس قدردانی و سپاسگزاری نسبت به شما می‌شود.

درباره برنامه‌های پنج ساله‌تان با هم صحبت کنید

اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، می‌توانید درباره‌ی این موضوع با هم حرف بزنید. اگر فقط دو یا سه هفته است که با هم آشنا شده‌اید، نباید درباره‌ی آینده با هم صحبت کنید.  پس اگر مدتی است که با هم رابطه دارید، فکر خوبی است که با هم درباره‌ی آینده‌ی مشترکتان صحبت کنید. چنانچه اهداف مشترکی داشته باشید، رابطه‌تان تقویت می‌شود و می‌توانید در کنار هم برای رسیدن به اهداف‌تان تلاش کنید.

بهتر کردن خود

وقتی صادقانه با دوست پسرتان حرف بزنید، او را با عیب‌ها و کمبودهای خود آشنا کنید و بگویید که در چه حوزه‌هایی می‌خواهید رشد کنید و خودتان را بهبود دهید، به عشق‌تان کمک می‌کنید تا آرام‌تر شود و دیگر چندان نگران و دلواپس کمبودهای خود و ویژگی‌هایی نباشد که در خود نمی‌پسندد. به این ترتیب او از لاک دفاعی بیرون می‌آید و دیوارهایی را که دور خود کشیده، خراب می‌کند، چون به او نشان داده‌اید که می‌تواند با شما راحت باشد.

سلامتی

صحبت کردن درباره‌ی مشکلات مربوط به سلامتی آسان نیست، چون بسیاری از آنها مایه‌ی خجالت‌اند؛ بااین حال در میان گذاشتن این مشکلات جسمی روش فوق‌العاده‌ای برای ایجاد صمیمیت بیشتر است. اطلاع داشتن از چنین مسائلی برای سلامت یک رابطه‌ی درازمدت حیاتی است.

مشورت کردن و توصیه‌های جدی

مشورت کردن با یکدیگر روش فوق‌العاده‌ای برای بهتر شناختن دوست پسرتان است. بدون ترس و نگرانی از او بخواهید که درباره‌ی مسائل مختلف زندگی نظر بدهد. بسیار مهم است که هر دو طرف نسبت به زندگی یکدیگر علاقه داشته باشید و مشورت‌های راه‌گشایی را در مواقع لزوم به یکدیگر ارائه دهید.

گذشته

وقتی با یک مرد عهد و پیمان می‌بندید و به او متعهد می‌شوید، یک موضوع جالب و مهیج برای گفتگو کردن با او، اشتباه‌های خنده‌داری است که در گذشته انجام داده‌اید. حواس‌تان باشد که او هم حتماً درباره‌ی دوران کودکی و رشدش صحبت کند تا به این ترتیب بهتر بتوانید او را بشناسید. او را از رویاها، خواسته‌ها و تمایلات‌تان آگاه کنید و با هم در این باره گفتگو کنید تا ببینید که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کنید یا خیر.

نگاهی به آینده

بسیار مهم است که بدانید چه چیزی در آینده انتظارتان را می‌کشد و باید بتوانید درباره‌ی آینده با دوست پسر خود صحبت کنید. او هم باید به برنامه‌های شما برای آینده علاقه‌ نشان بدهد. این گفتگوها کمک می‌کند تا به هم نزدیک‌تر شوید. اگر او به آینده‌ی شما بی‌علاقه است و یا تمایلی برای گفتگو درباره‌ی آینده‌ی مشترک ندارد، بهتر است هر چه زودتر از این موضوع آگاه شوید.

ترجیحات ساده

وقتی تصمیم می‌گیرید که درباره‌ی مسائل مورد علاقه یا تنفر خود صحبت کنید که همواره در حال تغییر است، رابطه‌تان عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود. هر چه بیشتر درباره‌ی پسری که زندگی‌تان به زندگی او گره خورده است، اطلاعات کسب کنید، بهتر است.

یک‌سو بودن اهداف

مطمئن باشید که تمام اهداف‌تان با هم یکسان نخواهد بود، اما حداقل باید چند هدف هم‌راستا داشته باشید. درباره‌ی اهداف‌تان با او صحبت کنید و ببینید که کدام یک از هدف‌هایتان با اهداف او هم‌سو است. راهی را برای ایجاد اهداف متحد و یکدل پیدا کنید تا بتوانید دوشادوش هم برای رسیدن به آنها تلاش کنید. علائق و منافع مشترک نقش مهمی در ایجاد یک رابطه‌ی سالم و همیشگی دارد.

نظر و احساسات شما

اگر از صمیم قلب این مرد را دوست دارید، هرگز نباید احساسات‌تان را از او پنهان کنید، حتی اگر او نمی‌خواهد که به حرف‌هایتان گوش کند. احساسات خود را به زبان بیاورید تا با این اعتراف صادقانه او هم از این شک و تردید بیرون بیاید و متوجه شود، خودش همان مردی است که شما دوست دارید در کنار او زندگی کنید و استحقاقش را دارید.

سوال‌هایی که هرگز نباید از پسر بپرسید

چقدر من رو دوست داری؟

هرگز از یک مرد نپرسید که شما را دوست دارد یا نه. او هر کاری که در توانش باشد، انجام می‌دهد تا به شما ثابت کند که عاشق‌تان است، اما هرگز به این سوالتان جواب نخواهد داد. این سوال شما را ضعیف نشان می‌دهد، پس لطفاً به خاطر خودتان از پرسیدن آن صرف نظر کنید.

رابطه‌ات با عشق قبلی‌ات چطور بود؟

درست است که حق دارید یک سری مسائل کلی را درباره گذشته او بدانید اما اینکه بخواهید وارد جزئیات بشوید، معنایی ندارد و فقط حال‌تان را بد می‌کند و یا ممکن است ذهن‌تان را درگیر کند. نیاز نیست گذشته‌اش را با او مرور کنید. نیاز نیست جزئیات را بدانید. پس بیش از حد کنجکاوی نکنید.

آینده رابطه‌مون رو چطور می‌بینی؟

اگر زود و بعد از مدت کمی آشنایی این سوال را بپرسید، او ممکن است یا از جواب دادن آن طفره برود و یا اینکه ممکن است درباره احتمالات و شایدها صحبت کند و شما احساس کنید که او فرد مناسبی نیست یا فردی است که قرار است شما را بلاتکلیف نگه دارد. پس بهتر است فورا بعد از آشنایی این سوال را نپرسید چون واقعیت این است که از همان هفته‌های اول رابطه نمی‌توان به درستی آینده رابطه را پیشبینی کرد. بهتر است به رابطه‌تان فرصت بدهید و اینکه آینده‌تان چگونه خواهد بود، از اقدامات، نحوه برخورد او نسبت به شما و رفتارهایش متوجه شوید.

به نظرت اون دختر زیباست؟

این سوال نشان می‌دهد که احتمالا عزت نفس‌تان کم است و فکر می‌کنید کافی نیستید که زیبایی آن فرد را می‌بینید و با خودتان مقایسه می‌کنید. به علاوه اگر این سوال را بپرسید، به کجا می‌خواهید برسید؟ اگر بگوید نه، ممکن است باور نکنید و یا مجبورش کنید که دروغ بگوید و اگر بگوید بله، کار تمام است! پس بهتر است از این سوالات سمی نپرسید چون جوابش هر چه که باشد تاثیر مثبتی روی شما و رابطه‌تان نخواهد گذاشت.

حاضری برای این که بیشتر با من باشی، از سرگرمی‌های همیشگی‌ات دست برداری؟

واقعاً چه فکری می‌کنید که این سوال را می‌پرسید؟ اگر واقعاً این مرد را دوست ندارید و تصمیمی برای داشتن یک آینده‌ی مشترک نگرفته‌اید، این سوال را بپرسید. اگر این‌طور نیست و عاشقش هستید، اصلاً به این فکر نکنید که او را با جدا کردن از علائقش به سمت خودتان بکشانید، در غیر این صورت مطمئن باشید که در نهایت تنها خواهید ماند.

فکر میکنی پدر و مادرت بعد از ازدواج میخوان با ما زندگی کنن؟

اگر جرات پرسیدن چنین سوالی را به خودتان بدهید، او به سرعت شما را رها خواهد کرد. پس به خاطر خودتان هم که شده، این سوال را نپرسید.

  عشق و رابطه یک طرفه (وقتی همه بار رابطه روی دوش یک نفر است)

اگر عشق قبلی‌ات بخواد برگرده، من رو به خاطر اون رها میکنی؟

واقعاً عقل‌تان سر جایش است؟ این چه سوالی است؟ اگر جواب او یک “نه” قاطع و محکم نباشد، او مرد مناسبی برای شما نخواهد بود.

اگر میتونستی چیزی رو درباره من تغییر بدی، چی رو میخواستی عوض کنی؟

فکر می‌کنید او واقعاً جراتش را دارد تا حقیقت را به شما بگوید؟ مسلماً نمی‌خواهد که برای خودش دردسر درست کند و با شما دچار مشکل شود. پس این سوال را فراموش کنید تا سری را که درد نمی‌کند، دستمال نبندید.

برای این که عشقت رو به من ثابت کنی، چکار میکنی؟

انتظار دارید که چه جوابی به شما بدهد؟ او یک هنرپیشه‌ یا ورزشکار معروف با درآمد هنگفت نیست. در واقع او مجبور نیست که برای اثبات عشقش به شما کاری انجام بدهد.

بگو از کدوم خصوصیت من بیشتر از همه خوشت میاد؟

مردها حسابگر نیستند و واقعاً دوست ندارند که همه چیز را کمّی کنند. بنابراین عشق‌تان نمی‌تواند دقیقاً انگشت روی چیزی بگذارد که بیشتر از همه درباره‌ی شما دوست دارد، چون مطمئناً خصوصیات دوست‌داشتنی بسیاری در سطوح مختلف دارید. او اصلاً دوست ندارد که رابطه‌تان را پیچیده کند. اگر او دلایل مختلفی برای جدا شدن از شما داشت، مطمئن باشید که این کار را می‌کرد. خوشبختی خودتان را در حفظ رابطه‌تان پیدا کنید و از بودن در کنار عشق‌تان لذت ببرید.

میتونیم باز هم با هم دوست باشیم؟

اگر این مرد شما را از صمیم قلب دوست داشته باشد، نمی‌توانید فقط با هم دوست باشید.

پول بیشتری بهم میدی؟

اگر چنین سوالی را از مرد مورد علاقه‌تان بپرسید، در واقع خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

اگر من بمیرم، عاشق یکی دیگه میشی یا دوباره عروسی میکنی؟

با پرسیدن این سوال عدم اعتماد به نفس‌ و باور نداشتن به جذابیت خود را نشان می‌دهید.

اولین باری که همدیگه رو دیدیم، یادت میاد؟

وقتی انتظار دارید که یک مرد این لحظه‌های خاص را بدون هیچ دلیلی به یاد بیاورد، باید بدانید که به استقبال یک فاجعه رفته‌اید. او یک انسان است و ممکن است یک یا دو تاریخ را فراموش کند، پس نگران نباشید.

قبل از من با چندتا دختر دوست بودی؟

هرگز این سوال را از مرد مورد علاقه‌تان نپرسید، مگر این که بخواهید او احساس کند که مانند یک موش به دام افتاده است. همچنین باید بدانید که با پرسیدن چنین سوالی او را وادار به دروغ گفتن می‌کنید. واقعاً می‌خواهید گذشته‌ی او را برملا کنید؟ ما آنچه شرط بلاغ بود با تو گفتیم، تو خواه پند گیر، خواه ملال.

دوست داری چند تا بچه داشته باشی؟

هرگز این سوال را در ابتدای رابطه و شروع آشنایی نپرسید، چون باعث می‌شود که او به سرعت از شما فرار کند و تا جایی که می‌تواند از شما دور شود. حتی اگر مدتی از آشنایی‌تان می‌گذرد، باز هم باید بسیار مراقب باشید. اکثر آقایان به طور طبیعی از شنیدن چنین موضوعاتی وحشت‌زده می‌شوند. از قوه تشخیص خود استفاده کنید و از حس ششم‌تان پیروی کنید.

چطور سر صحبت را در پیام باز کنم؟

در دنیای امروز بخش عمده ارتباطات از طریق موبایل صورت می‌گیرد اینکه بدانید چطور سر صحبت را با مرد مورد علاقه‌تان باز کنید طوریکه او با تمام وجود از پیام‌‌های شما به وجد بیاید و لبخند بر لباش بنشیند هنر و ویژگی منحصر به فرد شماست. همیار عشق در دوره جذب مرد با موبایل تمام اصول و نکته‌هایی را که یک خانم برای ارتباط برقرار کردن با مرد مورد علاقه‌اش نیاز دارد را با مثال‌های کاربردی آموزش داده است. با شرکت در این دوره یاد می‌گرید چطور با استفاده از موبایل شور و نشاط را به رابطه‌تان تزریق کنید.

توانایی برقرار کردن ارتباط میان یک زوج یک رکن اساسی رابطه است. برای داشتن یک ارتباط موثر و موفق باید بدانید راجع به چه موضوعاتی با دوست پسرتان صحبت کنید تا نه تنها لحظات خوبی در کنار هم داشته باشید بلکه شناخت عمیق‌تری از هم به دست بیاورید. برای باز کردن سر صحبت با دوست پسرتان می‌توانید در مورد عکس العمل او در مواقعی که شرایط بر وفق مرادش نیست بپرسید و یا در مورد موضوعاتی شبیه به این صحبت کنید: برنامه‌هایتان برای آینده، موضوعات مربوط به محل کارتان، رویاها، نگرانی‌ها، پیشرفت‌هایتان در زندگی، خاطرات گذشته‌، خانواده و دوستانتان، سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان، رازها و …. صحبت کنید. اما حتی زمانی‌که حرفی برای گفتن نداشتید هم از پرسیدن این سوالات خودداری کنید: “چقدر منو دوست داری؟” “پولت رو به می‌دی من نگه دارم برات؟”  ، “چندتا بچه دوست داری”، “چندتا دوست دختر داشتی؟ اگر دوست دخترت برگرده منو ول می‌کنی”  و موضوعاتی شبیه به این.

سوالات متداول


1.   چطور با حرف زدن، پسر مورد علاقه‌ام را به خودم جذب کنم؟

–       سرحال صحبت کنید و انرژی مثبت منتقل کنید

–       درباره علایق مشترک‌تان صحبت کنید

–       سوالات سرگرم‌کننده بپرسید

–       کاری کنید که او در کنار شما احساس خاص و ارزشمند بودن داشته باشد

–       در صورت لزوم به او فضا بدهید تا به غار تنهایی‌اش هم سر بزند

–       از جنگیدن و دعوا درست کردن بپرهیزید

–       با هم برای ادامه رابطه‌تان برنامه‌ریزی کنید

–       دلبری کنید

2.   چطور بهش ابراز علاقه کنم؟

می‌توانید از این جملات استفاده کنید:

–       من تو را به خاطر آنچه که هستی دوست دارم

–       من در آغوش تو احساس امنیت می‌کنم

–       تو منو خوشحال می‌کنی

–       من عاشق …. تو هستم (در جای خالی یکی از ویژگی‌هایی که در او دوست دارید را جایگذاری کنید)

–       برای اینکه خوشحال بشی چه کاری میتونم انجام بدم؟

3.   چطور یک گفتگو را ادامه بدهم؟

–       سوالاتی بپرسید که جواب تک کلمه‌ای ندارد بلکه یک توضیح دارد و می‌توان گفتگو را ادامه داد

–       از پرسیدن سوالات زیاد پشت سر هم خودداری کنید چون باعث خستگی طرف مقابل می‌شود

–       واقعا علاقه‌مند به گفتگو با او باشید چون اگر علاقه‌مند نباشید، حس بدی منتقل می‌کنید و این حس باعث می‌شود طرف مقابل هم تمایلی به ادامه گفتگو با شما نداشته باشد

–       ارتباط چشمی برقرار کنید و زبان بدن مثبت داشته باشید

4.   چطور بفهمم او به من علاقه دارد؟

اگر این نشانه‌ها را دارد، می‌توان گفت که او به شما علاقه‌مند است:

–       تا حدی که مجاز و درست است شما را گاهی لمس می‌کند

–       او جزئیات کوچکی از شما را به یاد می‌آورد

–       در فضای مجازی یکدیگر را دنبال می‌کنید

–       با شما ارتباط چشمی برقرار می‌کند

–       تلاش می‌کند با شما صحبت کند و ارتباط را ادامه بدهد

–       درباره هدف‌های زندگی‌تان از شما سوال می‌پرسد

–       اگر با پسر دیگری صحبت کنید ممکن است حسادت کند

5.   آیا مردان دوست دارند هر روز به آنها پیام بدهیم؟

بله هر روز پیام دادن و حفظ ارتباط عاطفی به افزایش کیفیت رابطه عاطفی‌تان کمک می‌کند. پس مشکلی نیست که هر روز با او در ارتباط باشید اما نباید هر دقیقه به او پیام بدهید بلکه باید در طول روز فرصت داشته باشید به کارهای شخصی‌تان هم رسیدگی کنید. پس وابستگی و چسبندگی از خودتان نشان ندهید و متعادل عمل کنید و تا رابطه موفق داشته باشید.

6.   پرسیدن سوالات اشتباه از پسر، میتونه رابطه رو خراب کنه؟

اگر زیاد از سوالات اشتباه استفاده کنید باعث سردی رابطه و افزایش فاصله بین‌تان می‌شود. پس توصیه می‌کنیم در این زمینه آگاه باشید و کمتر مرتکب اشتباهات بشوید تا بتوانید رابطه خوبی داشته باشید.

7.   چه زمانی، بهترین زمان برای پیام دادن به پسر است؟

برای هر فرد این زمان می‌تواند متفاوت باشد اما در کل بهتر است بعدازظهرها و عصرها پیام بدهید تا بعد از کارش باشد و تمرکز کافی برای صحبت کردن با شما داشته باشد.

8.   چرا بسیار سرد جواب می‌دهد؟

سه دلیل ممکن است داشته باشد:

–       اول اینکه ممکن است او به اندازه لازم به شما علاقه‌مند نباشد.

–       دوم اینکه ممکن است کلا او مرد کم حرفی باشد و زیاد صحبت نکند.

–       او سرش شلوغ است بنابراین پاسخ‌های کوتاه و سرد می‌دهد.

9.   دوست پسرم در طول روز چقدر درباره من فکر میکنه؟

تحقیقات نشان داده‌اند که مردان به صورت میانگین 10 بار در روز به دوست دخترشان فکر می‌کنند البته این موضوع در هر فردی می‌تواند متفاوت باشد.

10.  چه زمان باید کمی از او فاصله بگیرم و ارتباطم را کمتر کنم؟

–       زمانی که هر بار حدود چند ساعت طول می‌کشد تا جواب پیام‌تان را بدهد

–       زمانی که جواب‌تان را نمی‌دهد

–       زمانی که در اجتماع شما را نادیده می‌گیرد

–       زمانی که بهانه‌های متفاوتی می‌آورد که نتوانسته است جواب‌تان را بدهد و این بهانه‌ها غیرمنطقی هستند

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام منو دوست پسرم 5سآلی میشه همو میشناسیم و باهم حرف میزنیم اون واقعا منو دوست داره اگرچه راهمون دوره ولی بخاطر من بلند شد اومد تا منو ببینه اون متولد79هستش منم متولد80 ولی بعد یه مدت دختر همسایشون که16سالشه اومده بهش گفته دوسش داره و اونم بهش گفته در حد خواهرم هستی و این چیزا و ردش کرده ولی دختره با اکانتای مختلف میاد دایرکتش و باعث میشه من استرس بگیرم که مبادا یروز بره بااون حتی باهاش راجبش صحبت کردم و گفته من فقط تورو دوست دارم و این چیزا ولی من میترسم باز چیکار کنم

    • محدثه عزیز سلام
      من احساسات شما را درک می کنم. احساس خطر در رابطه عاطفی در چنین شرایطی تا حدی طبیعی است اما رابطه بر مبنای اعتماد دو نفره شکل می گیرد و بدون هیچ نشانه ای از خطای شریک عاطفی تان لازم نیست نگران این مساله باشیدو می توانید در این باره با شریک عاطفی تان صحبت کنید و از او بخواهید موضع خود را به صورت جدی با آن خانم در میان بگذارند.

  • سلام من یه دوست پسر دارم که هر روز صبح بهم پیام صبح بخیر میگه و وقتی جوابشو میدم منو تا چند ساعت به حرف میگیره البته مشکل این نیست باید بگم ایشون روزی ۲ تا ۳ بار به من پیام میدن و توقع گفت و گوی حداقل۱ ساعته رو از من دارن من چجور باید بگم که من همه وقت ندارم که صحبت کنم تا ناراحت نشه؟(ایشون دوست پسر مجازی من هستن)

    • سلام دوست گرامی
      به سن خودتان اشاره نکردید.
      اگر می‌گویید او صرفا یک دوست مجازی است و جایی در زندگی شما ندارد، به راحتی به او بگویید که زمان زیادی برای صحبت کردن ندارید و می‌خواهید به کارهای شخصی خودتان برسید.

  • سلام .
    من از رلم دور هستم و برای همین بیشتر باهم چت میکنیم . قبلا بیشتر حرف میزدیم اما الان هر دومون نمیدونیم چی بگیم تو چت اگر میشه یه موضوع خیلی خوب رو بهم بگین ممنون میشم 😊

    • سلام دوست گرامی
      می‌توانید در رابطه با اتفاقات روزمره، اهداف آینده، انتظارات‌تان از یکدیگر صحبت کنید.

  • سلام.من 19 سالمه و کسی که باهاش اشنا شدم 24 سالشه.

    توی اینستا اشنا شدیم.
    اون بخاطر از دست دادن مادرش طی چند سال قبل خیلی بهش فشار اومده و بخاطر همین باهم حرف میزدیم

    و همیشه بهش انگیزه میدادم و از خوبیهای دنیا میگفتم.
    دقیقا عین یک مشاور و راهنما.

    اون کم کم بهم علاقه نشون میداد و میگفت حرفات خیلی ارامش میدن بهم و تا حالا با کسی اینطوری راحت نبودم و انگار چندساله میشناسمت و خیلی دختر فهمیده ای هستی و اینا.

    که اخرش گفت منو دوست داره و باعث شدم غمشو فراموش کنه یذره.

    مشکل اینجاست که اون ایران نیست کلا
    تو عراقه.

    و نمیدونم چکار کنم چون واقعا ادمی هستش که صادقه و من جرئت ندارم احساسشو زیر پا بزارم حالا که وضعیتش داره بهتر میشه.

    اون حاضره هرکاری بکنه برام. و به پام میمونه و واقعا ثابت کرده.

    ولی من میترسم نمیدونم چرا.

    • سلام دوست گرامی
      نقش شما به عنوان یک مشاور و راهنما، حال او را خوب کرده است؛ اما شما در حقیقت این نقش‌ها را ندارید و این اشتباه است که در رابطه عاطفی نقش دوگانه داشته باشید.
      اشاره کردید او را ندیدید و او عراق است.
      آیا برنامه‌ریزی خاصی برای آینده با او دارید؟ خانواده شما با این مساله مشکلی ندارند؟
      چون شما نیز به حضور او وابسته شدید.
      از ترس‌هایتان گفتید که طبیعی است، اما بهتر است برنامه‌ریزی مشخصی برای آینده داشته باشید.

      • مرسی از زحماتتون.

        خونواده که مشکلی ندارن.

        و اینکه در مورد اینده گفتید
        اون کلا در عراق ماندگار نیست و از لحاظ مالی اوکیه.

        منم تو ایران نمیمونم و کارم اونقد خوبه که همه جوره ساپورتم میکنه.

        شخصی که باهاش در ارتباطم بحث ازدواجو هم کشیده وسط

        و واقعا ثابت کرده که خاطر خواهه.

        اما یذره بیش از اندازه غیرتی میشه و این منو نگران میکنه.

  • سلام
    من با دوست پسرم قصد ازدواج داریم و البته خواستگاری هم امدن اما من ۱۷ سالم و ایشون ۲۴ بنظرمن زود بود و قرار بر این شد ک ی مدت اشنا بشیم تا بعد نامزد کنیم
    اما حرفامون خیلی تکراری شده ی حالت روز مره ک جفتمونم خسته کرده میخوام بدونم چطور سر صحبت باز کنم ک هم بیشتر با اخلاقیات و علایق اشنا بشم و هم حرفی برای گفتن باشه
    چون دورم هستیم از هم چت خیلی مهم تو رابطمون اما نمیدونم راجب ب چی حرف بزنیم

  • من دوس پسرمو خیلی دوست دارم و از همدیگه دوریم و من میخوام باهاش بیشتر چت کنم ولی نمی‌دونم راجع به چی باهاش صحبت کنم خیلی
    چتمون روزمره است در حد سلام خوبی چه خبر و چیکار میکنی همین میشه راهنمایی کنید ممنون

    • سلام دوست گرامی
      به سن خودتان و طرف مقابل‌تان اشاره نکردید
      زمانی که دوطرف در رابطه هدف خاصی را دنبال می‌کنند و رابطه مسیر داشته باشد، درباره این اهداف و آینده باهم صحبت می‌کنند.
      از انتظارات و توقعاتی که طرف مقابل از آنها دارد می‌پرسند و تلاش می‌کنند تا در مسیر شناخت بیشتر یکدیگر قدم بردارند.

  • سلام وقت به خیر من
    دوماهی میشه که با یه پسر آشنا شدم، تا اندازه ای اخلاقیاتمون مثل همه
    میتونه فرد مناسبی برام باشه
    فقط یه مشکل هست که دوسال ازمن کوچیکتره
    آیا این مشکل بعدا برامون جدی تر میشه نمیدونم باید چیکار کنم

    • سلام دوست گرامی
      سن خودتان و ایشان، شیوه و طریقه آشنایی را اشاره نکردید.
      مدت زمان آشنایی شما محدود است. اما مهمترین نکته این است که چگونه طی این دوماه متوجه شدید ایشان فرد مناسبی برای زندگی شما هستند؟
      درباره سن این نکته را به خاطر داشته باشید که خود سن نمی‌تواند مشکل خاصی ایجاد کند اما نوع نگاه شما نسبت به اینکه از ایشان بزرگتر هستید می‌‌تواند کاملاً روی رابطه اثر بگذارد.
      اگر دعوا و بحث شما در آینده به مسأله سن برگردد، مثلاً شما به ایشان بگوئید:«چون تو بچه‌ای، نمی‌فهمی چی میگم!» این موضوع می‌تواند روی رابطه شما اثرگذار باشد.
      همچنین اگر مردی که سنش کمتر است، نتواند در برابر صحبت‌ها و طعنه‌های دیگران جواب قاطعانه‌ای داشته باشد، این مسأله هم روی رابطه شما اثرگذار خواهد بود.

  • من با دوست پسرم تازه ۲ ماه آشنا شدم
    نميدونم چرا نسبت ب اون اعتماد به نفسم پایینه و هر وقت میخوام یه حرفی بزنم یا پیامی بدم، احساس میکنم مسخره ب نظر میرسه….
    و دوست پسر من طول این دو ماه هیچی نخواسته از خانوادم بدونه و نمیپرسه و چون اون تمایلی به دونستن این موضوع نداره
    منم هیچی ازش درمورد خانواده ش نمیپرسم….
    ممنون میشم یکم راهنماییم کنید

    • سلام دوست گرامی
      سن خودتان و طرف مقابل را نگفتید، به طریقه آشنایی‌تان هم اشاره نکردید.
      اگر به صورت واضح می‌دانید که اعتماد به نفس‌تان پایین است، برای افزایش آن تلاش کنید. در این مسیر می‌توانید از راهنمایی مشاوران همیار عشق، استفاده کنید.
      در مورد رابطه شما دونفر، اگر شخصی در ارتباطش جدی باشد، به مرور زمان دباره خانواده شما و خصوصیات اخلاقی‌تان می‌پرسد و همچنین درباره خودش اطلاعات می‌دهد.

  • سلام.میشه به منم کمک کنین چون وقتی با کسی که دوسش دارم حرف میزنم نمیتونم حرف پیدا کنم اونم خیلی زود ازم ناراحت میشه. ینی نمیدونم که در مورد چیا باهاش حرف بزنم

    • سلام. این میتونه به تفاوت‌های شما برگرده. احتمالا شما آدم کم‌حرف یا درون‌گراتری هستید و رابطه رو فقط در حرف زدن نمیبینید ولی این موضوع در طرف مقابلتون برعکس و صحبت کردن خیلی براش اهمیت داره. ناراحتی ایشون احتمالا به خاطره که شما رو از زاویه دید خودشون می‌بینن و وقتی کم حرف می‌زنید اون رو به عنوان کم‌توجهی یا بی‌علاقگی تفسیر می‌کنن. بهتره که درباره این تفاوت‌تون با هم صحبت کنید تا اول حس منفی و ناراحتی ایشون کمتر بشه. با شناخت بیشتر معمولا آدما حرفای بیشتری برای گفتن به هم پیدا می‌کنن چون به علایق مشترکشون پی می‌برن. پس پیدا کردن این علایق مشترک می‌تونه موضوع صحبت کردن بهتون بده. از طرفی شما می‌تونید تبدیل به شنونده خوب بشید و با توجه نشون دادن به حرفاش ایشون رو ترغیب به صحبت بیشتر کنید. اینطوری خودتون هم وارد جریان گفت‌وگو میشید

مقالات مرتبط