از کجا بفهمم آیا عاشق شدم (نشانه‌های عاشق شدن چیه؟)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

از کجا بفهمم آیا عاشق شدم (نشانه‌های عاشق شدن چیه؟)

فهمیدن اینکه شخص عاشق شده است در افراد مختلف متفاوت دارد. برخی افراد بارها یک رابطه عاشقانه را تجربه کرده‌اند و این احساس را بخوبی درک می‌کنند و برخی افراد دیگر ممکن است در این که آیا رابطه آنها یک رابطه عاشقانه است یا صرفا یک احساس عمیق، دچار شک و تردید باشند. خوشبختانه بدن انسان روش‌های بسیاری دارد تا به فرد هشدار دهد که آیا این احساسات برای شریک وی فراتر از یک مرحله موقت است یا خیر. با توجه کردن به این نشانه‌های گویا شما می‌توانید خیلی سریع پی ببرید که آیا واقعا عاشق شده‌اید.

نشانه‌های عاشق شدن


نمی‌توانید از زل زدن به او دست بکشید 

اگر همسر شما باعث می‌شود که شما عاشقانه به او زل بزنید، می‌تواند نشاندهنده این باشد که شما به شدت عاشق شده‌اید. ارتباط چشمی به این معنی است که شما روی چیزی تمرکز کرده‌اید، بنابراین اگر متوجه شدید که چشمانتان روی همسرتان متمرکز شده است، احتمالا عاشق شده‌اید.

پژوهش‌ها نیز نشان داده است زوج‌هایی که چشم‌هایشان روی همدیگر قفل می‌شود احساس به مراتب عاشقانه‌تری نسبت به آنهایی که این کار را انجام نمی‌دهند داشته‌اند. عکس این قضیه هم صادق است: طبق یک پژوهش افراد غریبه‌ای که چشمانشان برای دقایقی روی همدیگر قفل شده ‌است گفته‌اند که این کار باعث شده نسبت به یکدیگر حس عاشقانه‌ای پیدا کنند.

حس می‌کنید که در فضا سیر می‌کنید 

این کاملا طبیعی است که هنگام عاشق شدن متوجه تغییراتی در ذهن خود شوید. بر اساس پژوهشی که در موسسه کینزی انجام شده است ذهن فردی که عاشق شده است همانند ذهن فردی است که مواد مخدر مصرف کرده است. باید از دوپامین تشکر کرد که در هر دو مورد ذکر شده ترشح شده و این احساس را در فرد بوجود می‌آورد. این یک مثال خوب برای پاسخ به این سوال است که چرا رفتار افراد در روابط جدید می‌تواند کاملا از کنترل خارج شود.

از لحاظ احساسی به معشوقه خود وابسته هستید 

افراد عاشق به طور دائم در روابطشان نشانه هایی از جمله مالکیت، حسادت، ترس از شنیدن جواب منفی و استرس جدایی داشتن را نشان می دهند. به عنوان مثال، در یک پژوهش مغز افرادی مورد بررسی قرار گرفت که عکس‌هایی از یک فرد پس از پایان رابطه، یا فردی که بعد از پایان رابطه هنوز هم عاشق همسر خود است را مشاهده کرده‌ بودند. تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) نشاندهنده فعالیت در چند ناحیه مغز، از جمله مناطق جلویی مغز مانند شکنج کمربندی بود که نقش مهمی در میل فرد به کوکائین ایفا می کند. محققان در سال 2010 در مجله نوروسایکالوژی نوشتند: “فعال کردن مناطقی از مغز که مرتبط به اعتیاد فرد به کوکائین است ممکن است به بروز رفتارهای وسواسی که منجر به قطع روابط عاشقانه باشد کمک کند.”

همیشه به او فکر می‌کنید 

اگر عاشق کسی شوید، ممکن است احساس کنید که نمی‌توانید او را از ذهن خود خارج کنید. این عامل به این دلیل است که وقتی عاشق کسی می‌شوید در مغز شما فنیل اتیلامین که با عنوان ” مخدر عشق” نیز شناخته می‌شود ترشح می‌شود. این هورمون هنگامی که با معشوقه خود هستید در شما احساس شادی ایجاد می‌کند. ممکن است شما با این احساس آشنا باشید چرا که فنیل اتیلامین در شکلات نیز یافت می‌شود و این می‌تواند به شما بگوید که چرا بعد از خوردن یک تکه شکلات نمی‌توانید خود را کنترل کنید.

  بعضی مواقع ناخواسته فرد مقابلم رو ناراحت می‌کنم

دوست دارید او همیشه خوشحال باشد 

عشق یک رابطه دوطرفه است، اما شاد کردن فرد هنگامی که عاشق او هستید بسیار مهم می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده، اصطلاح “عشق احساسی” می تواند یکی از بزرگترین نشانه‌های یک رابطه سالم باشد. این بدان معنی است که شما حاضر خواهید بود بمنظور نشاط بخشیدن و شادتر کردن زندگی همسر خود حتی از رابطه خارج شوید. اگر در حین پیاده‌روی زیر باران خودتان خیس شدید تا همسرتان خیس نشود و یا در یک روز کاری شلوغ وسط هفته او را به صبحانه دعوت کردید، اینها علائم این است که بدجور عاشق هستید.

به تازگی دچار استرس شده‌اید 

گرچه عاشق شدن اغلب با احساسات گرم و متنوعی همراه است، اما می‌تواند عامل بزرگی برای ایجاد استرس نیز باشد. عاشق شدن اغلب باعث آزاد‌سازی هورمون استرس کورتیزول می‌شود، که می‌تواند منجر به ایجاد احساس شور و شوق در شما شود. بنابراین اگر متوجه شدید که صبر و حوصله‌تان کمی بیشتر از حد طبیعی شده یا شما به نوعی هیجان زده شده‌اید، ممکن است مجبور نباشید که حجم زیادی از استرس داشته باشید؛ شما ممکن است فقط عاشق شده باشید.

تحمل درد و رنج راحت‌تر می‌شود 

عاشق شدن ممکن است با درد و رنج همراه باشد، اما اگر متوجه شدید که عاشقی به معنای واقعی کلمه شما را خیلی اذیت نمی‌کند، می‌تواند نشانه بزرگی از عاشق شدن شما باشد. در پژوهشی که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد انجام شد، شرکت کنندگان به عکس کسی که دوستش داشتند خیره شدند و متوجه شدند که این می تواند درد‌های معمولی را تا 40٪ و دردهای شدید را نیز تا 15٪ کاهش دهد. بنابراین در زمان خالکوبی برای کاهش درد می‌توانید در صورت لزوم عکسی از کسی که عاشقش هستید در دست بگیرید.

دوست دارید شرایط متفاوتی را تجربه کنید 

هر کس می‌خواهد شریک خود را در ابتدای رابطه تحت تأثیر قرار دهد، اما اگر شما دائما در حال تجربه چیزهای جدیدی که شریک زندگی‌تان از آنها لذت می‌برد باشید، ممکن است از عشق زده شوید. اما یک پژوهش نشان داد که شما هم ممکن است در همان زمان از همدیگر هم سیر شوید. مطالعات انجام شده توسط دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که وقتی زوجین عاشق هم می‌شوند، قلبشان با همان سرعت شروع به تپیدن می‌کند. احساس ارتباط عمیق به شریک زندگی یک نشانه خوب از عاشق شدن است.

شما با مسائل ناخوشایند کنار می‌آیید 

اگر شما به شدت نسبت به انتقال میکروب به بدنتان هراس دارید اما فوری بعد از دیدن شریکتان به ملایمت او را می‌بوسید، احتمالا عاشق شده‌اید. در واقع، نتیجه یک پژوهش در دانشگاه گرونینگن در هلند نشان میدهد که احساسات ناشی از تحریک جنسی میتواند بر احساس انزجار و تنفر از چیزی غلبه کند. لذا این بدان معنی است که اگر شما به شدت به شریک خود جذب شده‌ باشید، ممکن است بگذارید آنها هر کاری را که برای شما منزجر کننده است انجام دهند. این همان عشق است دوست عزیز.

بدن شما دچار تعریق می‌شود 

اگر دچار حالت تهوع بوده و بدنتان زیاد عرق می‌کند، یا یک مشکل بد معده دارید و یا اینکه عاشق شده‌اید. نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد که عاشق شدن می‌تواند فرد را بیمار کرده و باعث بروز علائمی فیزیکی شبیه به اضطراب یا استرس مانند تعریق شود. اگر چه این احساس، احتمالا بعد از اینکه شما با همسرتان به آرامش رسیدید از بین می‌رود، اما می‌تواند ایده خوبی برای همراه داشتن یک دستمال اضافه فقط برای موارد ضروری باشد.

  چگونه توجه یک پسر را جلب کنیم؟ (15 روش‌ برای جلب توجه پسرها)

عادت‌های او را دوست دارید 

اگر تمایل داشته باشید با کسی آشنا شوید بطور اتفاقی تعداد معدودی از خصوصیاتی را که او را منحصر بفرد می‌کند می‌پسندید. و اما اگر شما عاشق کسی باشید، احتمالا ویژگی‌های بیشتری وجود دارد که باعث می‌شود بیشتر به او جذب شوید. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که خصوصیات کوچک نسبت به ویژگی‌های فیزیکی بیشتر می‌تواند باعث عاشق شدن فرد شود، چرا که هر فرد اولویت‌های خاص خودش را دارد. بنابراین گرچه ممکن است در نگاه اول شریکتان به نظر کمی خشن باشد، اما اگر متوجه شدید که بصورت ناگهانی تحت تاثیر هیبت او قرار گرفته‌اید، احتمالا عاشق شده‌اید.

از لحاظ احساسی ثبات ندارید 

همانطور که واضح است، عاشق شدن اغلب منجر به بی‌ثباتی عاطفی و فیزیولوژیکی می شود. وقتی حتی مانع کوچکی در رابطه بوجود می‌آید، فرد دچار نشاط، هیجان، ازدیاد انرژی، بی‌خوابی، کاهش اشتها، لرزش، تپش قلب و تنفس سریع، همچنین اضطراب، ترس و احساس ناامیدی خواهد شد. این نوسانات رفتاری مشابه رفتار معتادان به مواد مخدر است. در حقیقت، زمانی که به افراد عاشق تصاویری از معشوقه‌های خود نشان می‌دهند، همان مناطقی از مغز فعال می‌شود که در مغز معتادان به مواد مخدر در هنگام مصرف مواد فعال می‌شود. محققان می گویند عاشق شدن، یک نوع اعتیاد است.

برای آینده‌تان با او برنامه ریزی می‌کنید

افراد عاشق همچنین برای یکی کردن احساسات خود با معشوقه‌هایشان اشتیاق دارند، لذا دنبال راه‌هایی برای نزدیکی هرچه بیشتر با وی بوده و در رویای یک آینده مشترک هستند. این حرکت در مسیر مشترک از برخی جهات شبیه حرکت به سمت آب و چیزهای دیگری است که ما برای زنده ماندن نیاز داریم. پژوهش‌های انجام شده با کمک تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی نشان می‌دهد که وقتی افراد به چهره معشوق خود نگاه می‌کنند سیستم‌های عصبی اولیه درگیر در رابطه عاشقانه و رضایتمندی از زندگی تقریبا در مغز همه آنها فعال می‌شود. این کار باعث ایجاد یک علاقه عاشقانه ای در ساختار سیستم‌ بقای انسان‌ها می‌شود، همانند چیزهایی که باعث گرسنگی یا تشنگی ما می‌شود. فکر کردن به یک عشق عاشقانه بخشی از استراتژی تولید مثل در انسان است. این استراتژی به ما کمک می کند پیوند زناشویی تشکیل دهیم تا زنده بمانیم. ما بوجود آمده‌ایم تا جادوی عشق را تجربه کنیم و به سمت یکدیگر حرکت کنیم.

شما نسبت به او احساس همدلی می‌کنید 

افرادی که عاشق می‌شوند معمولا یک حس قوی از همدلی نسبت به معشوق خود دارند، درد و رنج دیگری همانند درد و رنج خودشان است و حاضرند هر چیزی را برای معشوق خود فدا کنند.

علایق شما با او در یک راستا قرار می‌گیرد 

عاشق شدن با تمایل به چیدمان مجدد اولویت‌ها و/یا تغییر در شیوه لباس پوشیدن، رفتار کردن، عادات یا ارزش‌ها بمنظور هماهنگی بیشتر با معشوقه‌، مشخص می‌شود. با این حال، اینکه فرد خودش باشد می‌تواند بهترین انتخاب باشد: مشخص شده است که افراد جذب ویژگی‌های متضاد با خود می‌شوند، حداقل ویژگی‌های در تضاد با  خصوصیت “شیمیایی مغز”. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است افراد دارای به اصطلاح شخصیت‌های با تستوسترون غالب (که بسیار تحلیلی، رقابتی و احساسی هستند) اغلب تمایل دارند به افرادی با سطح استروژن و اکسیژن بالا ارتباط پبدا کنند. اين افراد بیشتر به سمت شخصیت احساسی، حامی، قابل اعتماد و اجتماعی، درونگرا، در جستجوی معنا و هویت میل می‌کنند.

  هدف مردان و زنان از ازدواج کردن چیست؟ (ازدواج کردن چه فایده‌ای داره؟)

نسبت به او احساس مالکیت دارید 

کسانی که عمیقا عاشق می‌شوند معمولا نیاز جنسی خود را با معشوق خود رفع می‌کنند، اما ریشه‌های عاطفی قوی در این مورد وجود دارد: هنگامی که شریک جنسی مظنون به خیانت است تمایل به نزدیکی با حس مالکیت، تمایل به انحصار جنسی و حسادت شدید همراه است. تصور می‌شود که این حس مالکیت تا به حال طوری تکامل یافته است که یک فرد عاشق، شریک خود را مجبور می کند درخواست برقراری رابطه توسط دیگران را رد کند و بنابراین اطمینان می‌یابد که معاشقه هر دوی آنها تا زمانی که زن حامله نشده است قطع نخواهد شد.

دوست دارید احساساتتان یکی شود 

در حالی که تمایل به اتحاد جنسی برای افراد عاشق بسیار مهم است، اما میل و رغبت برای اتحاد عاطفی شامل برخی مراحل است. نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد که 64 درصد افراد عاشق (از هر دو جنس زن و مرد) با این حرف که “رابطه جنسی مهم‌ترین بخش از رابطه من با همسرم است” مخالف بودند.

روی ویژگی‌های مثبت او تمرکز می‌کنید 

افرادی که واقعا عاشق می‌شوند، تمایل دارند روی ویژگی‌های مثبت معشوق خود تمرکز کنند، و در عین حال از ویژگی‌های منفی آنها چشم‌پوشی کنند. آنها همچنین بر روی موارد و چیزهای جزئی که باعث یادآوری معشوقه‌شان می‌شود تمرکز کرده و این لحظات و خاطرات ارزشمند را در خیال خود می‌پرورانند. گمان می‌رود این تمرکز توجه از سطح بالای دوپامین مرکزی و همینطور یک افزایش ناگهانی در نورپی نفرین که یک ماده شیمیایی افزایش حافظه در صورت وجود محرک‌های جدید است ناشی می‌شود.

شما ممکن است جرقه را از دست بدهید 

متاسفانه عشق در زندگی برای همیشه نمی‌ماند. عاشقی یک وضعیت گذراست که یا به یک رابطه و وابستگی  بلند‌مدت تبدیل می‌شود که روانشناسان آن را “دلبستگی” می‌نامند، یا اینکه کم‌کم تحلیل رفته و رابطه به اتمام می‌رسد. اگر موانع فیزیکی یا اجتماعی برای ملاقات منظم دو طرف وجود داشته باشد ، به عنوان مثال اگر محل زندگی طرفین از هم دور باشد –فاز “عاشقی” به طور کلی نسبت به وقتی که دو طرف نزدیک هم هستند بیشتر طول می کشد.


تجربه شگفت‌انگیز عشق، تغییراتی را در رفتار و خصوصیات ما بوجود می‌آورد. داشتن صرفا یکی از این نشانه‌ها برای تشخیص عاشق شدن کافی نیست و هرکسی متناسب با روحیاتش ممکن است تعدادی از این نشانه‌ها را داشته باشد:
• نمی‌توانید از زل زدن به او دست بکشید
• حس می‌کنید که در فضا سیر می‌کنید
• از لحاظ احساسی به معشوقه خود وابسته هستید
• از لحاظ احساسی ثبات ندارید
• برای آینده‌ مشترک با او برنامه ریزی می‌کنید
• شما نسبت به او احساس همدلی می‌کنید
• علایق شما با او در یک راستا قرار می‌گیرد
• نسبت به او احساس مالکیت دارید
• دوست دارید احساساتتان یکی شود
• روی ویژگی‌های مثبت او تمرکز می‌کنید
• درد و رنج را زیاد حس نمی‌کنید
• ممکن است آن شور و شوق خود را از دست بدهید

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • دوست عزیز سلام. بارها در سایت و اینستاگرام همیار عشق تاکید داشتیم که تا زمانی که علم و راه کارهای علمی وجود داره به سمت شبه علم یا موضوعاتی که علم تاییدون نکرده نرین. علم می تونه احتمال بسیار بالاتری از نتیجه کار در اختیار شما بگذاره. از اون گذشته فقط رسیدن به فردی که بهش علاقه داریم نباید مد نظر ما باشه، بعد از برقراری رابطه نگه داستن رابطه و رضایت از اون هم مهمه. برایی شروع و ادامه مسیر در ابتدای راه به موارد مهمی مثل شناخت خودتون، شناخت ایده آل هاتون، شناخت نقاط قوت و ضعفتون و رفع اونها نیاز دارین و بعد از اون تازه نوبت به شناخت طرف مقابل و بررسی اشتراک اهدافتون می رسه. بنابراین قبل از هر اقدامی سعی کنید مطمئن باشید که از خودتون، طرف مقابلتون و رابطه تون چی می خواید و آیا برای هر دوی شما برای رسیدن به این نیازها و خواسته ها مسیر هموار هست یا خیر. با یک مشاور مشورت کنید که این رابطه رو با جزئیات بیشتری بررسی کنه تا بتونه راهنماییتون کنه.

  • سلام خدمت همیار عشق
    من 13 سالمه عاشق پسر دختر خالم شدم که 4 ماه ازم بزرگ تره من تقریبا 4 سال پیش عاشقش شدم خودش خبر نداره خیلی دوستش داشتم خیلییییی همش تو فکرش بودم تا اینکه شمارشو گیر آوردم یه پیام سر هم کردم دادم بهش گفتم میخواستم بدم به دوستم اومد واسه تو اونم خیلی اصرار میکرد که شماره دوستت بده گفتم میخوای چکار گفت میخوام باهاش رل بزنم یه چند ماه ازش تنفر داشتم که اون تصادف کرد و زانوش شکست من خیل ناراحت شدم و دوباره نمیدونم چم شده دوباره با اینکه میدونم 3 تا از دخترا عاشقشن و اونم عاشقی سفت و سختی با یکیشون داره که اسمش آیدا هست نمیدونم چه کار کنم 😣

  • سلام خدمت شما
    من 13 سالمه عاشق پسر دختر خالم شدم که 4 ماه ازم بزرگ تره من تقریبا 4 سال پیش عاشقش شدم خودش خبر نداره خیلی دوستش داشتم خیلییییی همش تو فکرش بودم تا اینکه شمارشو گیر آوردم یه پیام سر هم کردم دادم بهش گفتم میخواستم بدم به دوستم اومد واسه تو اونم خیلی اصرار میکرد که شماره دوستت بده گفتم میخوای چکار گفت میخوام باهاش رل بزنم یه چند ماه ازش تنفر داشتم که اون تصادف کرد و زانوش شکست من خیل ناراحت شدم و با اینکه میدونم عاشق یه نفر دیگس و همه دخترا دوستش دارنو روی پسر عموم هم کراش دارم ولی هنوز ته دلم راضی نمیشه از عشقش بگذرم آیا من باید چکار کنم

  • با سلام و عرض ادب خدمت همیار عشق عزیز
    من ۲۱ سالمه عاشق همکلاسی پسرم شدم ولی ب هرکی گفتم خداییش به هرکی گفتم میگه تو اصن نمیدونی دوست داشتن چیه که تازه عاشقم شده باشی!همه میخوان نصیحتم کنن همه فکر میکنن فقط خودشون عاشق بودن واقعا چرا مردم ما اینجورین؟؟؟در جواب این آدما من باید چی بگم

    • آیدا عزیز سلام
      قطعا نمی تونیم انتظار داشته باشیم تمام اطرافیان ما احساسات و افکار ما رو درک کنند و بپذیرند. ما هم نمی تونیم انرژی بذاریم خودمون رو به همه ثابت کنیم. پس به جای اینکه متمرکز بشی روی اینکه چه جوابی باید بهشون بدی روی کارهای خودت تمرکز کن و لزومی نداره کارهات و احساسات رو برای همه جار بزنی. مقاله جذب همکلاسی در دانشگاه(چطوری در دانشگاه ازدواج کنم؟) رو هم بخون و اگه سوالی داشتی حتما بپرس.

  • سلام خسته نباشید من 15 سالمه… خوب بریم سر اصل مطلب
    من سه سال پیش عاشق یکی از پسر های جذاب اقوام مون شدم که خیلی دوستش داشتم هر وقت قرار بود ببینمش با خودم عهد می‌بستم که این دفعه بهش بگم عاشقشم ولی خوب روم نمیشد و این طبیعیه تا چند وقت پیش پیام داد به مامانم مامانم خونه نبود و من به جاش پیام دادم داخل اون چت خیلی اصرار می‌کرد که شمارمو بهش بدم ولی ندادم و گفتم خودت پیداش میکنی ناراحت نباش منم خیلی امید وار شدم و دیگه قسم خوردم هر وقت دیدمش بهش بگم که بازم جور نشد و چند وقت بعد رفتیم یه جای تفریحی که من و اونو و خواهرش و برادرم رفتیم قدم زدیم و منم هی خودمو بهش نزدیک میکردم و دوباره همون آش و همون کاسه که یه دو سال بعدش داخل یه گروهی مامانم باهم عضو مون کرد منم که شمارشو پیدا کرده بودم آخر رفتم پیویش و یه پیام سر هم کردم. و گفتم میخواستم بفرستم به دوستم و اومد برای تو اونم خیلی اصرار می‌کرد که شماره دوستتو بده گفتم میخواهی چکار فکر می‌کنین چکار میخواست 😣 آقا میخواست بره با دختره رل بزنه 😭 یه چند روز ازش متنفر بودم تا اینکه پسر عموم که خیلی باهاش رابطم خوب بود بهم پیام دادو هر روز هر روز هر روز پیام میداد (اون 24 ََسالشه) همش دوست دارم ببینمش هر وقت صداشو می‌شنوم قلبم میاد توی دهنم خیلی دوستش دارم همش دلم میخواد بهش پیام بدم… آیا من واقعا عاشقش شدم؟

    راستی درسته سنم کمه ولی مگه من آدم. نیستم. که میگید سر تقییرات هورمونی این جور چیزا عاشق شدم؟

    • المیرای عزیزم سلام
      منظور ما از اینکه هورمون های جنسی باعث علاقه ما به جنس مخالف میشه اصلا به این معنی نیست که به تو حق نمیدیم عاشق کسی باشی. منظور ما اینه که با فعال شدن این هورمون ها شخص آماده میشه از لحاظ عاطفی با جنس مخالف درگیر بشه. نه فقط برای شما که نوجوان هستید، برای تمام بزرگسال ها هم این روند به همین شکل هست عزیزم. در مورد پسر عموت، گفتی 24 سالشه یعنی 9 سال با شما که یه نوجون هستی اختلاف سن داره، المیرا جان قبل از اینکه تصمیم بگیری چه کار کنی با خودت جواب این سوال ها رو بنویس: پسر عموم چه چیزهایی توی من دیده که با من رابطه برقرار کرده؟ آیا ما می تونیم این رابطه رو ادامه بدیم؟ چه مشکلاتی برای من ممکنه پیش بیاد؟یکسال یا دوسال بعد چه اتفاقی قراره بیفته؟ برنامه این آقا چیه و … کلا دوست دارم راجع به علاقه اون آقا به ارتباط با خودت قبل از هرچیزی فکر کنی و تصمیمی نگیری که باهاش راحت نیستی یا تورو از برنامه های شخصیت دور میکنه.

  • من فکر کنم عاشق شدم ولی حتی طرف مقابلم را خوب نمیشناسم و از یک طرف هم کلا گیج شدم
    اگه میشه راهنمایمم کنید خیلی سردرگم هستم

    • سلام دوست گرامی
      به جزییات بیشتری اشاره نکردید که سن شما و طرف مقابل چقدر است و دلیل این علاقه شما چیست؟
      اگر واقعاً او را نمی‌شناسید، مساله‌ای که برای شما بوجود آمده است، کشش و کنجکاوی است که برای شناخت او دارید.
      در ضمن برای اینکه بتوانید بیشتر خودتان و دلایل علاقه را بسنجید، با مشاور نوبت رزرو کنید.

  • 13سالمه
    عاشق دختری شدم سال۲ ازم بزرگترها دو روز در هفته تو کلاس زبان میبینمش قلبم برای میتپه اسمم مهدی هست اسم اون هم ملیناعاشقم دیگه نمیتونم بهش بگم هر موقع میبینمش به ته ته ته ته میوفتم شبا فکرش نمیاره بخوابم خواستم از شما و از سایت همیار عشق که برام دعا کنید که اون هم عاشقم بشه با تشکر دعا یادتون نره

    • سلام دوست گرامی
      13 سالگی برای عاشق شدن، سن مناسبی نیست و این تغییرات هورمونی است که باعث می‌شود تصور کنید بدون کسی دوام نخواهید آورد.

  • من الان 20 سالمه دوساله ازدواج کردم. یادم میاد اون موقع که تقریبا بعداز کنکور هم بود که شوهرم واسه خواستگاری اومده بود. منم گفتم خدایا من مگه بیرون میرم و اینا ؟ این از چی من خوشش اومده. بعد یه مدت سرچ کرده بودم تو اینترنت همین نشونه هارو خوندم فهمیدم واقعا عاشقمه . خداروشکر واقعا. نزدیک بود ردش کنم.

  • ،‏ مشکل من اینه که نمیدونم عاشق شدم یا ن چون قبلا چنین حسی رو داشتم ولی ضعیف تر بود
    به خودم میگم شاید یک نوع هوس باشه هوس مثل چون الان هر فیلمی نگاه کنی دونفر هستن ک عاشق و دل باخته هم هستن و همین فیلم ها باعث شده جوگیر بشم و چون من تازه ۱۷ سالم شده
    اما این دختری که الان ذهنم درگیرش شده احساس میکنم با دخترای دیگه فرق داره حالا نمیدونم که این یک نوع هوسه یا نه
    هر وقت سوار موتور میشم دوست دارم ببینمش از وقتی کرونا اومده ۳ ماهه ندیدمش و کمی به اون فکر میکنم فقط خونه مادر بزرگش رو بلدم که گاهی از اونجا رد میشم تازه بگم که این عشق در نگاه اول نبود یعنی چند بار دیدمش بعد عاشقش شدم یک بار که همراه دوستاش بود دیدمش وقتی رد میشودم همه نگاه میکردن ولی نگاه اون برام متفاوت بود و حس میکنم اون هم من رو دوست داره حالا از دو چیز میترسم ک نمیدونم که برم و یک طوری بهش بفهمونم ک دوسش دارم تا در آینده از دستش ندهم
    یا اینکه چون سنم کمه میترسم ک باز هم این یک هوس باشه و اگه به اون بفهمونم ک عاشقش شدم و بعد در آینده نظرم تغییر کنه دوست ندارم با احساسات کسی بازی کنم
    ،‏ این احساس رو قبلا ب کسی داشتم ۱۵ سالم بود و فکر کنم از هوس و جوگیری بود یکی از اقوامم بود که دو بار جلو‌ی در هم رو دیدیم و شب که مخواستم بخوابم وقتی فکرش رو میکردم یک لبخند کوچکی به لبم میومد اما طولی نکشید ک دیگه فکرش رو نمیکردم

    • سلام دوست گرامی
      این ویژگی‌ها هوس یا عشق نیست؛ بلکه هیجانات دوره نوجوانی است که با تغییر در هورمون‌ها همراه است.
      بنابراین به این احساس اطمینان نکنید و به وظایف سنی خودتان بپردازید.

  • سلام و درود من نُه ماه با پسری آبان ماهی هستم
    همیشه بهم میگ عاشقمه
    و همش اذیتم میکنه و میخواد حرصمو در بیاره انگار ک خوشش هم میاد حسودیم بشه
    درمورد آینده کلا صحبت کرده و هیچوقت من شروع کنندش نبودم
    بیشتر اوقات میگه ک من تورو برا ایندم میخوام فقط یکم تحمل کن و میگ ک تو مال منی حتی الانم خودشو شوهره من حساب میکنه .در حدی رسیده ک میگ تو توی وجودت خدا هس تو خدام شدی و حس میکنم نسبت بهم خیلی تشنه هم هس
    حرفی از پسر بزنم فوق العاده عصبی میشه و بهم میریزه
    و اینکه رو حجابم حساسه و میگ من فقط باید ببینم
    کوچکترین خطای ازم سر بزنه خیلی خطارو بزرگ میبینه و ب سختی میتونه ازش بگذره
    میتونه نشونه عاشقی باشه ؟

  • سلام. مدتی است فکر کنم عاشق شده ام. بهش گفتم. اونم گفت حس مشابه را دارد، ولی قبل از من خواستگار داشته و انگار با چرب زبانی بله رو گرفته ازش. الان میگه حس مشابه رو به من داره ولی اگه اونو رد کنه عذاب وجدان میگیره. منم نمیخوام اذیتش کنم. به نظر شما بهترین کار چیه؟ این که اصرار کنم بهش یا کنار برم خودش بین احساس و عذاب وجدانش انتخاب کنه؟! لطفا جواب بدید ممنون.

    • سلام
      این موضوعیه که خود ایشون باید براش تصمیم‌گیری و انتخاب داشته باشن. بنابراین بهتره شما بهش فشاری نیارید و بهش فرصت بدین تصمیم بگیره

    • سلام دوست گرامی. به نظر می رسد طرف مقابل شما هنوز تکلیف خودش را نمی داند.
      بهتر است اجازه دهید او تصمیم برای زندگی خودش بگیرد و شما هم با توجه به عدم ثبات ایشان در رابطه تجدیدنظر کنید. برای بررسی بیشتر جزییات رابطه تان از همیار عشق نوبت مشاوره بگیرید.

  • سلام آقای مصطفوی
    واقعا ممنون جواب دادید .
    در جواب من گفتید یا اطلاعاتشو گیر بیارم که برم تحقیق و ازدواج یا ولش کنم . خخ .
    چه حرفیه این ؟
    باید ول کنم ؟

    نمیتونم ول کنم 🙂 .
    حرف برا گفتن زیاده . خیلی زیاده .
    من تو زندگیم شاید حس داشتم ، فوقش دو هفته . بعدش این حس تموم میشد . تو اون مدت خیلی احساسی بودم .
    این یه ساله همراهمه . یه سال ……
    باور کنید به جایی رسیدم که دیگ نمیتونم فراموشش کنم .
    میدونم حرفتون درسته . مشکل ما جوونا اینه که اول عاشق میشیم بعد تحقیق میکنیم .

    قصه و قضیه من از این قراره :
    من زمانی که نسبت به این دختر حس پیدا کردم کم کم تفکرم شکل گرفت به این سمت که من نمیتونم کل شهر در به در بگردم دنبال این دختر باشم . اگه هزینشو داشته باشم میکنم ولی ندارم . ولی باید بسپارم دست تقدیر . باید بسپارم دست خدا .
    زمین گرده و دوباره پیداش میشه . اگ پیداش نشه واقعا از زمینو زمان دلخورم .
    یه ساله با این تفکر آرزوهای چند سال بعد و چیزای دیگ زندیگمو میزارم و فکر میکنم .
    این تفکر یه ساله باهامه .

    تو این یه سال به خیلی چیزا اعتقاد صد در صد دارم :
    خوشگل تر اون کسی نیست . امروز سلنا گومز دیدم . خوشگل بود ولی وقتی مقایسش کردم بازم باور داشتم دختری که من دیدم ( رویا ؛ من اسمش گزاشتم رویا ) از اون خوشگل تر بود 🙂 .
    یا اینکه تو همون یه لحظه که شما میگی ، به این باور رسیدم خیلی شبیهشم . طرز نگاش . رفتاراش و … .
    انگار ما رو براهم ساختن و خوشبختانه به حرفام اعتقاد راسخی دارم که تا بحال همچین اعتقادایی رو به این محکمی نتونستم هیچ وقت توی زندگی بدست بیارم !!! .

    نمیدونم دیگ چی بگم ؟
    واقعا نمیدونم .
    دنبال جواب نیستم راستش . دنبال یه کسی هستم که باهام حرف بزنه . از نبودش حرف بزنه . اینکه چرا دوباره پیداش نیست ؟ از یکی پرسیدم گفت صلاحه حتما نیست .
    من تو این زندگی فقط دنبال یه نشانه هستم . فقط یه سر نخ . فکر میکنم خدا دوباره سر راهم نمیزاره چون آماده نیستم و الا وقتی آمادگیشو داشته باشم باید بزاره . همین تفکر بهم انگیزه برا ادامه میده . زیبا بودنش هیجان میده . احساسات بهم نیرو میده 🙂 . اینا چیزایین که یه ساله باهامن . شاید کم شده باشن اما هنوزم مثل قبل وقتی حرف از نبودنش مینویسم و میزنم ، اشکام جمع میشن …

    یه نکته ای که آخر بگم ؛ میگید ولش کنم ! من اگ پیداش کنم و تحقیقاتمو بکنم که مطمئنم باهاش ازدواج میکنم ، حتی یه درصد اگ نشد ، مطمئن باشید اگ سراغ یه دختر دیگ برم ، فقط برا ارتباط جنسیه . نسبت به رویا احساسات دارم ، عشق دارم و چیزای دیگ . ولی اجازه نمیدم کسی دیگ با هام زیر یه سقف باشه . من تو موقعیتیم که اگ بهترین ، زیبا ترین مثل رویا رو نتونم بدست بیارم ، ایمانم شدیدا به خدا کم میشه و هیچ خر دیگ ای رو نمیخام . حتی با همه ی این تفکرات ، دیگ به دخترا نگا نمیکنم چون میگم تو یه دختر میخای چرا به بقیه نگا میکنی ؟؟؟؟ خخخ .

    بهرحال امیدوارم همه چیز خوب پیش بره و پیداش بشه .
    شما دعا کنید .

    بهم بگید نظر شما در مورد حرفام چیه ؟
    بی صبرانه منتظر یه نشانه ام و مشتاق حرف زدن و فکر کردن در موردش … .

  • حدود دو سالی میشه عاشق پسرعمم شدم . ۱۳ سالمه و پنج سال ازم بزرگتره . اما اون نسبت به من بی توجه هست ، خودش هم نمیدونه . الانم نمیدونم چکار کنم ؟

    • سلام
      عاشق شدن توی سنین نوجوانی یه احساس طبیعیه ولی در موارد خیلی کمی براساس شناخت واقعی و منطق هست؛ پس قبل از اینکه فکر کنید باید چیکار کنید، بهتره یه کم این احساس رو توی خودتون بررسی کنید. صحبت با یک مشاور خیلی میتونه کمکتون کنه.

  • نمیدونم قضیم چیه ؟
    تقریبا یه سال پیش توی تابستون ، با خونواده رفتیم بیرون شهر . وقتی اونجا رسیدیم یه خونواده نشسته بودند . من ک داشتم میرفتم یه دفگی یه دختر از جلو میومد ، همون اول خب زیاد توجه نکردم ، با اینک صورت زیباشو دیدم ولی اون موقع هیچ حسی نداشتم . ساعتا میگذشت و میگذشت ، ما فقط چند بار به هم نگا کردیم شاید به زور به دو سه بار برسه . وقتی رفتیم ، توی ماشین بودم داشتیم از اون روستای تفریحی گردشگری بر میگشتیم ، یه دفه چشمم بهش افتاد ، تازه انگار اونو دیده بودم ، یعنی اصلا توجه نکرده بودم بش .
    یادمه جمعه بود . فرداش باید سر کار میرفتم . وقتی توی کار بودم ، مشغول کار کردن یه دفگی دلم رفت پیشش ، دیگ نابود شدم از اون روز به بعد . هر روز بهش فکر میکردم .
    الان یه ساله همینطوریم ، البته کمتر شده حسم ولی چون بهش فکر میکنم از یادم نمیره . هروقت بهش فکر میکنم ، معمولا توی دلم یه موجی از هیجانو اضطراب این چرتو پرتا ، موج میزنه . شاید به خاطر خیلی جذاب بودنش باشع . شاید خیلی زیبا بود من عاشق زیباییش شدم نه عاشق خودش .
    من یه سال با این باور زندگی کردم که اون باید مال من بشه . من غیر از اون با کسی ازدواج نکنم .
    من اون دخترو اصلا نمیشناسم . حتی اسمی نمیدونم ازش . ولی اسمشو گزاشتم رویا ، خیلی این اسمو دوست دارم . نمیدونم خاستگار داشته یا نه ؟ اصلا چند سالشه ؟ فقط یه ساله که مغزمو زندگیمو به پاش دارم میزارم ، معمولا هرروز بهش فکر میکنم .
    یه ساااال !!! خخخ خیلی زیاده . این روزا وقتی میشنوم بم میگن این عشق الکیه عصبی میشم میگم چرت نگو باو . شاید میترسم که ، این حس الکی باشه .
    چیزی که هس اینه : یه هیجان به قول بعضیا ، انقد زیاد طول نمیکشه . شاید حس عشق مدتش طولانی باشه . من یه ساله ، شاید دارم با بدنش توی خواب زندگی میکنم نه یه حس عاشقی ، شاید یه حس هیجانی .
    نمیدونم ولی میدونم اگ تو جوابم بگید این عشق الکیه ‌، باش بد مخالفت میکنم ، نمیدونم چرا ؟؟ ولی یه چیز معلومه . وقتی با یه باور یه سال زندگی کنی ، ترک باور تو یه روز که چه عرض کنم ، توی چند ماه به سختی انجام میشه .
    این که بش نمیرسم یا به خدا گفتم خدایا خودت بهم برسونش ، ولی هنوز یه بارم ندیدمش ( هم شهری هستیم ) ، بعضی وقتا بد ناراحتم میکنه ، بغض میکنم ، بعضی وقتا اشکام تو چشام جم میشه . یه ساله بعضی اوقات اینطوریم . الانم دارم غم غفلت اصفهانی گوش میدم تا ، نابود شم چون الانم بد ناراحتم وقتی بحثش اومد یه بارم ندیدمش ، دیگ کم کم داره چهرشم از یادم میرع 🙁 .
    امیدوارم کسی نظرمو بخونه و بم یه جوابی بده ، شاید … .
    موفق باشید (;

    • سلام دوست گرامی
      عشق در یک نگاه و یک احساس یکطرفه، مخرب هست
      یا باید تلاش کنید و اطلاعات اون شخص را بدست بیاورید که طبق انچه مطرح کردید برای شما امکان پذیر نیست و یا سعی کنید با سرگرم کردن خودتان، از یاداوری و تصور ایشان خودداری کنید

    • ببین عشق چیز قشنگی ولی اگه واقعا دوسش داری برو دنبال ازش دست نکش همین منم عاشق شدم ودنبالشم وتا پیداش نکنم دست بر نمیدارم

مقالات مرتبط