چطور کسی که برایم مناسب نیست را فراموش کنم؟

چطور کسی که برایم مناسب نیست را فراموش کنم؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چطور کسی که برایم مناسب نیست را فراموش کنم؟

عشق پدیده پیچیده ای است و ایجاد آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما گاها از آن‏ها باخبر نیستیم. ممکن است برای شما هم پیش بیاید که احساس کنید به فردی علاقه‏ مند شدید ولی بدانید که از نظر منطقی برای شما مناسب نیست. در این زمان چه کار می‏توان کرد؟ چطور کسی که برایم مناسب نیست را فراموش کنم؟

برای فراموشی فرد مورد علاقه، چه کار می‏توان کرد؟


1-     دلایل خود را برای فراموش کردن او مرور کنید.

2-      به خودتان فرصت دهید.

3-      از هر نوع ارتباطی با آن شخص بپرهیزید.

4-     سرگرمی‏های جدیدی برای خود ایجاد کنید.

5-       افکار مربوط به آن فرد را به بیرون هل ندهید.

6-     از یک دوست کمک بگیرید.

7-     از یک متخصص کمک بگیرید.

دلایل خود را برای فراموش کردن او مرور کنید.

وقتی آدم‏ها به کسی علاقه‏ مند می‏شوند، تمایل دارند برای دوست داشتن خود دلیل پیدا کنند و خیلی به نقاط منفی فرد مقابل توجه نکنند؛ هر چند می‏دانند که او اصلا فرد مناسبی برایشان نیست. به همین دلیل، گام اول این است که در همان ابتدا دلایل خود برای فراموش کردن او را در ذهن خود مرور کنید.

به خودتان فرصت دهید.

شما یک روزه نمی‏توانید بر احساس قوی‏ ای به نام عشق غلبه کنید و فرد مورد علاقه‏ تان را فراموش کنید. در عشق، نوروترنسمیتری به نام «دوپامین» در مغز ترشح می‏شود که بسیار اعتیادآور است؛ به همین دلیل، مانند کسانی که موادی را ترک می‏کنند، باید خودتان را برای سختی ترک آماده کنید.

  من همینم که هستم و نیازی به تایید تو نیست! (من همینم که هستم، چه بخوای، چه نخوای!)

از هر نوع ارتباطی با آن شخص بپرهیزید.

اگر تصمیم خود را برای فراموشی گرفته ‏اید، باید یک نکته را به خاطر داشته باشید، شما حداقل 6 ماه را باید طاقت بیاورید و هیچ تماسی با فرد مورد نظر نگیرید؛ حتی اگر یک شی بسیار مهم پیش او جا گذاشتید و یا … .

سرگرمی‏ های جدیدی برای خود ایجاد کنید.

دوری از فرد مورد علاقه‏تان باعث می‏شود دائم دلتان بخواهد خاطرات خوبی که با او داشتید را مرور کنید و کم‏کم یادتان برود چرا اصلا خواستید از او دور شوید و فراموشش کنید. برای اینکه در دام این اتفاق نیافتید، سعی کنید ذهنتان را مشغول کارهای دیگر کنید.

افکار مربوط به آن فرد را به بیرون هل ندهید.

بعضی از افراد برای فکر نکردن به چیزی سعی می‏کنند به زور آن فکر را از ذهن خود بیرون کنند. این راهکار بسیار اشتباه است چون افکار بسیار سمج هستند و شما با زور زدن، فقط خودتان را خسته می‏کنید چون باز بر می‏گردند. بهترین راهکار برای چنین مواقعی، تنها سرگرم کردن خود به کارهای دیگر است.

از یک دوست کمک بگیرید.

صحبت کردن و در میان گذاشتن احساسات در این زمان بسیار کمک‏کننده است. سعی کنید یکی از دوستان یا اعضای خانواده که به او اعتماد دارید را انتخاب کنید و او را در جریان تصمیمی که گرفتید بگذارید. به این ترتیب، هر زمان احساس ناراحتی کردید، می‏توانید روی کمک او حساب کنید.

از یک متخصص کمک بگیرید.

به خاطر داشته باشید که شما همیشه می‏توانید از کمک یک متخصص روان‏شناس کمک بگیرید. او با این شرایط و علائمش بسیار آشناست، به همین دلیل به خوبی می‏تواند شما را برای بیرون رفتن از این وضعیت یاری دهد.

  جلوگیری از طلاق و جدایی(بازگشت به رابطه‌ای که در آستانه طلاق است)

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام وقت بخیر
    من یه رابطه دارم و میدونم که باید تموم کنیم. توی مدت چند ساله بارها و بارها تموم کردیم و الانم میدونم که باید تموم کنیم. ولی واقعا برام سخته و بدون اون نمیتونم. به محض اینکه تموم میکنیم بعد از یکساعت دلم براش تنگ میشه ولی اون میتونه بدون من و مشکلی نداره و همیشه من برگشتم
    ولی باهاشم هستم نمیتونم و اذیت میشم
    ممنون میشم کمکم کنید

    • دوست عزیز
      سلام

      اول از همه باید بپذیرید که شما قراره کار سختی رو انجام بدید ولی شدنیه. وقتی شما جملاتی اینچنینی به خودتون می‌گید که بدون اون نمی‌تونید، معلومه که ترک رابطه براتون سخت خواهد بود. پس، از همون ابتدا به خودتون هشدار بدید که قراره کار سختی انجام بدید ولی وقتی بقیه تونستن، شما هم می‌تونید.

      دومین کاری که لازمه انجام بدید اینه که یه کاغذ بردارید و تمام دلایل خودتون از به هم زدن رابطه یادداشت کنید؛ تو ذهنتون نه، یادداشت کنید که درست ببینیدش. اگه به نظرتون دلایل برای به هم خوردن رابطه کافی بود، قدم بعدی رو بردارید.

      حالا مهم‌ترین کار اینه که ارتباطتون رو به طور کامل قطع کنید. هر چیزی که باعث میشه وسوسه بشید و بهش زنگ بزنید رو حذف کنید. مثلا شمارش رو از رو گوشیتون پاک کنید یا از کانال‌های اجتماعی که با اون هستید بیرون بیاید و … .

      اگه دیدید اینطوری نمیشه، حتما حتما با یه روان‌شناس در ارتباط باشید.

  • سلام
    من به مشكل افسردگي دچار شده ام هيچ چيزي خوشحالم نمي كنه چيزي ناراحتم نمي كنه اينكه نميتونم شبيه قبلاازچيزي هيجان زدن بشم ناراحتم ميكنه .
    حوصله هيچي رو ندارم ازخوابيدن هم متنفرشدم
    نميدونم چجوري از اين وضع بيام بيرون خواهشا كمكم كنيد
    ممنون

    • سلام دوست گرامی
      در درمان افسردگی خواستن خود فرد بسیار مهم هست.پس بهتر هست به جای تلقین منفی به خودتان از همین الان شروع کنید به تغییر روش های زندگیتون
      ورزش کنید
      کارهای هنری انحام بدید
      در بین دوستانتون باشید
      و برای زندگی هدف داشته باشید
      به این صورت به مرور افسردگی شما برطرف میشود
      در صورت ادامه افسردگی به مشاور مراجعه کنید

  • باسلام خدمت کارشناسان همیار عشق.بنده با آقای دررابطه عاشقانه بسر مییرم.رابطه ای که پس از یکبار جواب رد درخاستگاری بدلیل اختلاف عقیدتی دوباره شکل گرفت.اون منو دوست داره و متمانم.من باوجودی که میدونم اختلاف عقیدتیمون رو نمیتونم قبول کنم و علاوه بر این ارتباط با اون آقا و علاقه به ایشون متاسفانه باعث شد یکسری باورهای اخلاقیمو زیرپا بذارم ،شاید نیازی به توضیح این مشکل نباشه ،اما باوجود اینها هنوز نمیتونم دلشو بشکنم و نمیدونم چطور این رابطه رو تموم کنم،اینکار خیلی سخته برام و مدام خوبیهاش میاد جلو چشمم چون میدونم دوسم داره.اما ز طرفی میخواستم اونم پایبند به یکسراخلاقیات باشه و صرف علاقش بمن باعث یکسری مسایل که نباید قبل دواج بشه نمیشدو منم کاش علاقم باعث نمیشد نتونم جلوش مقاومت کنم.الان از شما خواهشمندم کمکم کنید ،بنظرتون باید چکار کنم؟چطور جوابش کنم؟چی خوبه؟

    • سلام دوست گرامی
      ارتباطی که در آن اختلاف نظر و عقیده به صورت زیاد می باشد رابطه ای موفقی نخواهد بود با تمام علاقه شما و ایشان،بهتر است منطقی تر رفتار کنید و با توجه به چارچوب های خود و قوانین اخلاقی در مورد ارتباطتان تعیین تکلیف کنید و در صورت نیاز با مشاوره دو نفره با یک تصمیم واحدی برسید. در صورتی که خودتان امکان صحبت با ایشان را ندارید بهتر است از مشاور بخواهید تا با بیان مشکلات این رابطه ،ایشان را مجاب به تصمیم جدی کنید

مقالات مرتبط