مشاوره غیرحضوری( مشاوره روانشناسی غیرحضوری خانواده و ازدواج)

مشاوره غیرحضوری (مشاوره از راه دور درباره خانواده و ازدواج)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

مشاوره غیرحضوری (مشاوره از راه دور درباره خانواده و ازدواج)

یکی از انواع مشاوره، که روزبه‌­روز در حال گسترش است، مشاوره غیرحضوری است. در این مقاله، مشاوره روانشناسی غیرحضوری معرفی و نیز درباره مزایای آن صحبت شده است. در این نوع مشاوره، شما نیازی به حضور در کلینیک روانشناس و مشاور ندارید و به صورت تلفنی و یا آنلاین می‌­توانید از مشاوران مختصص بهره­‌مند شوید. با ما همراه باشید تا مزایای مشاوره غیرحضوری و همچنین مواردی که پیش از دریافت مشاوره باید به آن دقت کنید را به شما بگوئیم.

مشاوره غیرحضوری چیست؟


مشاوره غیرحضوری، به این معنی است که شما بدون مراجعه حضوری به کلنیک مشاور و روانشناس، از خدمات مشاوره­‌ای استفاده می­‌کنید. شاید تا سال‌ها پیش این یک رویا بود که بتوانید در یک تماس تلفنی یا از طریق فضای مجازی، مشکل خود را با یک متخصص مطرح کنید و از او مشاوره بگیرید. دلیل این امر، اهمیت حضور مراجع در کلنیک و داشتن رابطه چهره‌به‌چهره است. بسیاری از مشاوران، معتقد بودند که حتماً فرایند مشاوره حضوری باشد، ضمن تایید بخشی از این اعتقاد، باید پذیرفت که با رشد فضاهای ارتباطی، باید انعطاف­‌پذیری خود را در زمینه افزایش راه­‌های دسترسی به خدمات مشاوره‌­ای، افزایش دهیم. یکی از خدمات مناسب که بوجود آمده است، استفاده از انواع روش‌­های مشاوره غیرحضوری است.

انواع روش‌­های مشاوره روانشناسی راه دور


با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز به دریافت خدمات مشاوره‌­ای برای پیشگیری از آسیب­‌هایی که به سلامت‌­روان وارد می­‌شود، مشاوره مدل­‌های مختلفی پیدا کرده که شما می­‌توانید باتوجه به نیازهای خودتان از این خدمات استفاده کنید: در ادامه انواع روش‌­های مشاوره غیرحضوری معرفی شده است:

مشاوره تلفنی

یکی از انواع مشاوره­‌های غیرحضوری، مشاوره تلفنی است. این شیوه به مرور با استقبال زیادی مواجه شد. شما می­‌توانید برای دریافت راهنمایی، مشاوره و حل مسائل خود از طریق دریافت نوبت، تماس تلفنی برقرار کنید.

مشاوره آنلاین

از دیگر انواع مشاوره­‌ها که رواج پیدا کرده است، مشاوره آنلاین از طریق اپلیکیشن‌­های تلفن همراه هوشمند است. مشاوره در تلگرام و واتس اپ از این دسته مشاوره‌­های آنلاین می‌باشد. در این روش شما باید به تلفن همراه هوشمند و یا لب­تاپ متصل به اینترنت، دسترسی داشته باشید.

مشاوره ویدیویی

این روش مشاوره برای آن دسته از مراجعینی که نمی­‌توانند مراجعه حضوری داشته باشند، خارج از ایران سکونت دارند و یا نیاز به دیدن چهره مشاور دارند، روش مناسبی است. برای استفاده از این روش، ترجیحاً باید اینترنت پرسرعت در اختیار داشته باشید.

مشاوره غیرحضوری تحصیلی و کنکور

در این نوع مشاوره، شما می­‌توانید بدون حضور در کلنیک مشاوره و روانشناسی، برای مسائل تحصیلی و همچنین کنکور مشاوره بگیرید. انتخاب رشته، انتخاب شهر و گرایش، آینده شغلی هر رشته، وضعیت هر دانشگاه و بررسی رشته­‌های پرکاربرد در دانشگاه از جمله مسائلی است که در این نوع مشاوره غیرحضوری انجام می‌­شود.

مشاوره غیرحضوری پیش از ازدواج

این نوع مشاوره، برای بررسی وضعیت تناسب مراجعین با هم به کار می­‌رود. معمولاً در مشاوره غیرحضوری پیش از ازدواج، با بررسی وضعیت کیفیت رابطه در دوره آشنایی، علامت­‌های خطر و یا مشکلاتی که امکان دارد زوجین با آن درگیر شوند، صحبت می­‌شود.

  مرکز مشاوره غرب تهران (بهترین مرکز مشاوره در پونک)

مشاوره غیرحضوری زوج­‌درمانی

مسلماً زندگی همیشه روال ثابتی نخواهد داشت و ممکن است در زندگی مشترک به دلیل نداشتن مهارت‌­های لازم برای مدیریت رابطه، به مشکل بخورید. در مشاوره غیرحضوری می‌توانید علاوه بر دریافت مشاوره، برای یادگیری مهارت­‌های تقویت رابطه، نوبت مشاوره دریافت کنید.

مشاوره غیرحضوری خانواده

گاهی مشکلات علاوه بر اینکه میان زوجین وجود دارد، به کل خانواده یعنی فرزندان نیز سرایت می‌کند.‌ خانواده نقش و کارایی بالایی برای رشد و کمال افراد ایفا می­‌کند، بنابراین با برهم‌خوردن این کارایی‌­اش، شما پایگاه مطمئنی برای تامین نیازهای خود نخواهید داشت.در مشاوره غیرحضوری می­‌توانید با مطرح کردن مشکلات خانواده خود، راه­‌حل­‌هایی برای حل آنها پیدا کنید.

برای رزرو نوبت مشاوره

میتوایند با شماره تلفن 02122024728 تماس بگیرید
به شماره 09035714068 در واتساپ یا تلگرام پیام دهید.
ویا بصورت اینترنتی در زمان و روز دلخواه‌تان نوبت مشاوره‌تان را رزرو کنید.
پس از اینکه پشتیبان از موضوعی که در مورد آن به مشاوره نیاز دارید مطلع شد، با مشاوری که در آن زمینه تخصص دارد وقت مشاوره تنظیم می‌کند.

مزیت­‌های مشاوره غیرحضوری و راه دور


مزیت های مشاوره غیرحضوری

اشاره کردیم که یکی از انواع روش­‌های دریافت مشاوره، مشاوره غیرحضوری است که به صورت تلفنی، آنلاین و یا ویدیویی انجام می­‌شود. اما ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که مشاوره غیرحضوری چه مزیت‌­هایی دارد؟

  • تطبیق دادن شرایط زمانی خود با مشاور، سریع­‌تر انجام می­‌شود. شما با صرف زمان کوتاه­‌تری به مشاور دسترسی خواهید داشت.
  • هزینه­‌های مشاوره غیرحضوری پایین­‌تر از مشاور حضوری است.
  • نیازی به رفت‌­وآمد و ماندن در ترافیک و هزینه آن، ندارید.
  • انتخاب مشاور با خودتان است و با توجه به مساله شما و تخصص مشاور، او را انتخاب می­‌کنید.
  • درمشاوره غیرحضوری به علت چهره­‌به­‌چهره نبودن روند مشاوره، صحبت کردن درباره مسائل و مشکلاتی که برای شما خجالت‌­آور است راحت­‌تر است.حتی ممکن است به همین علت، از رفتن به مشاوره حضوری اجتناب کرده­ باشید.
  • ممکن است در شهر یا منطقه‌­ای سکونت داشته باشید که به مشاور دسترسی نداشته باشید و یا مشاوره حضور دارد اما تخصص او مناسب شما نیست.
  • گاهی ممکن است ترس از دیدن واکنش مشاور و یا ترس از قضاوت شدن باعث شود که شما مشاوره غیرحضوری را به مشاوره حضوری ترجیح دهید.
  • شیوه پرداخت هزینه مشاوره غیرحضوری هم می‌­تواند به صورت کارت­‌به‌­کارت باشد.
  • در روند مشاوره غیرحضوری، تعیین میزان زمان مشاوره با شماست و با توجه به زمان خودتان و میزان هزینه، آن را انتخاب می­‌کنید.
  • از مراکز مشاوره در منطقه محل سکونت­‌تان، دور هستید و یا ممکن است قبلاً به آنجا مراجعه کرده‌­اید، اما نتیجه خوبی نگرفته باشید.
  • قابلیت افزایش تعداد جلسات مشاوره با توجه هزینه کمتر خدمات مشاوره غیرحضوری
  • انعطاف­‌پذیر بودن و تطبیق با زندگی روزمره مردم و دسترسی آسان‌­تر به تلفن همراه
  قیمت مشاوره روانشناسی (تعرفه سازمان نظام روانشناسی برای مشاوره حضوری، تلفنی و آنلاین)

شماره مشاوره روانشناس غیرحضوری خوب از کجا پیدا کنم؟


با توجه به اهمیتی که سلامت روان در سبک زندگی یک فرد ایفا می­‌کند، باید توجه داشته باشید که برای دریافت خدمات غیرحضوری مشاوره و روانشناسی، نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

  • آیا مساله شما با مشاوره غیرحضوری قابل حل است؟ برای درمان افسردگی‌­ها و یا اضطراب­‌های شدید گاهی نیاز به دارودرمانی در کنار انجام دادن روانشناسی وجود دارد.
  • مشاوری که انتخاب کرده‌­اید، مجوز فعالیت مشاوره دارد؟ او باید از سازمان نظام روانشناسی کشور و یا سازمان بهزیستی، مجوز دریافت کرده باشد.
  • مرکزی که برای مشاوره با آن تماس گرفته‌­اید، مجوزهای لازم و خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه­ می­‌دهد؟
  • پرداخت هزینه­‌ها از درگاه امنی انجام می‌­شود؟ نحوه دریافت هزینه از شما چگونه بوده است؟
  • دسترسی شما به مشاورتان، آسان بوده است و یا باید با طی کردن مراحل زیادی با او صحبت کنید؟
  • دریافت وقت مشاوره به آسانی صورت گرفته است؟
  • پس از دریافت مشاوره؛ آیا مشاور شما توانسته است بدون قضاوت و با ارائه همدلی و راهکارهای مناسب، به شما کمک کند مساله خود را حل کنید؟

با بررسی این موارد می‌­توانید مشاوره غیرحضوری امن و راحتی را دریافت کنید.

خدمات همیار عشق در زمینه مشاوره غیرحضوری


خدمات همیار عشق در زمینه مشاوره غیرحضوری

یکی از مزیت­‌های مهم تیم همیار عشق این است که برای برطرف کردن خلاءهایی که مشاوره و روانشناسی به تنهایی دارد، وارد فضای آموزش شده است و این آموزش­‌های پایه‌­ای و مهم را به صورت دوره‌­­های مختلف تدوین کرده‌­است. تیم همیار عشق که از متخصصان مشاوره تشکیل شده است، با ارائه خدمات مشاوره غیرحضوری به صورت تلفنی و آنلاین و علاوه بر فراهم کردن محیطی آرام و رعایت رازداری در فرایند مشاوره غیرحضوری، امکان استفاده شما را از این بسته­‌های آموزشی، فراهم می­‌کند.

این بسته­‌های آموزشی برای افرادی مناسب است که :

  • در رابطه­‌ای هستید که بهم خورده و یا معشوق­تان شما را طرد کرده است. مطمئناً حال و روز خوبی ندارید. ممکن است به مشاور دسترسی نداشته باشید و یا حال­‌ و حوصله مراجعه حضوری به مشاور را نیز نداشته باشید. بهترین فرصت است که با دریافت مشاوره تلفنی از دوره بازگشت به رابطه همراه با مشاوره استفاده کنید. دراین دوره شما می‌­آموزید که ایرادات رابطه و دلایل تمام شدن آن چه بوده است؟ سپس با یادگیری مهارت­‌هایی برای بازگشت درست عشق خود؛ به ارتباط برمی‌­گردید. مهم است بدانید که این دوره با همراهی مشاور در کنار شما انجام می­‌شود و شما درد این مسیر تنها نخواهید بود.

نکات طلایی در مورد بازگرداندن عشق

  ترس از گربه یا فوبیای گربه (چگونه از گربه نترسیم؟)

مشاوره غیرحضوری که چندسالی است مورد توجه واقع شده، از جمله روش‌های جدید در ارائه خدمات مشاوره است. در این روش، شما نیاز به حضور درکلینیک مشاوره را ندارید، از ترافیک و هزینه رفت و آمد خلاص می­‌شوید. ممکن است به مشاور دسترسی نداشته باشید، مشاور موردنظر شما وقت نداشته باشد. با توجه به نوع مشکل خود از متخصص مربوطه وقت می­‌گیرید و از مسائلی که برای شما خجالت آور است و نمی‌­توانید در مورد آن به صورت حضوری گفتگو کنید، مشاوره دریافت می­‌کنید. مشاوره غیرحضوری به صورت تلفن، آنلاین و یا ویدیویی انجام می­‌شود. از دیگر مزایای مشاوره تلفنی صرف هرینه کمتر نسبت به مشاوره حضوری است. البته باید در نظر داشته باشید، مشاوره حضوری زمانی که بحث درمان پیش می آید، ارجحیت دارد. بهتر است حتما به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مسائل بخصوص بحث درمان و دارو با مشاوره غیرحضوری امکان پذیر نیست و بهتر است حتما پیش از دریافت مشاوره، به نکات مهمی توجه داشته باشید. برای مثال آیا مشاور شما مجوزهای لازم برای مشاوره دادن دارد؟ آیا پروسه دریافت نوبت مشاوره به درستی و به راحتی انجام شده است؟ ما در همیار عشق علاوه بر انجام مشاوره، دوره‌­های آموشی نیز تدارک دیده‌­ایم.چراکه معتقدیم مشاوره و آموزش همراه هم موثر هستند. مانند دوره جذب عشق تا ازدواج، دوره بازگشت به رابطه و بازگشت به زندگی. شما مراجعین محترم می‌توانید با دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی از مشاوران متخصص همیار عشق، در کمترین زمان ممکن باکیفیت‌­ترین خدمات را دریافت کنید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

نفس رابطه‌تون به شماره افتاده!

نفس رابطه‌تون به شماره افتاده! خیلی کم‌حرف شده اگه این اتفاق برای رابطه‌تون افتاده باشه، حتما با خودتون فکر می‌کنین:«قبلا درباره همه چیز باهام حرف میزد، اما حالا انگار باید

مطالعه»