تحت چه شرایطی رابطه ارزش بازگرداندن دارد؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

تحت چه شرایطی رابطه ارزش بازگرداندن دارد؟

چرا اصلا می‌خوای برگرده؟


چرا دوباره می‌خوای برگردی به رابطه‌ای که تموم شده؟ چرا دوباره میخوای خودتو اذیت کنی؟ چرا میخوای با کسی باشی که تورو نمی‌خواد؟ همه این‌ها، سوال‌هایی هستن که اطرافیانتون ممکنه ازتون بپرسن و احتمالا برای همه این سوال‌ها یک جواب مشترک دارید «چون هنوز عاشقشم» و عشق چیز با ارزش توی این دنیاست.

دلایلی که تو ذهنت میگذره

دوسش دارم، بدون اون نمی‌تونم زندگی کنم، تنها کسیه که خوشبختم میکنه، خودم مقصر بودم خیلی بهش گیر دادم و…. نمی‌خوایم باهاتون مخالفت کنیم اما، هیچ کدوم از زوج‌هایی که بعد از جدایی بهم برگشتن و موفقی بودن از سر نیاز و تنهایی اینکارو نکردن بلکه دلایل موجهی داشتند. پس مهمه بدونید تحت چه شرایطی رابطه ارزش بازگرداندن داره.

تصمیمتون برای جدایی عجولانه بوده

بعضی وقتا افراد بخاطر اینکه غرورشون رو زیر پا نذارن، سر لجبازی و کل کل از هم جدا میشن، گاهی به جای اینکه دو طرف مشکل‌شون رو حل کنن تصمیم میگیرن که رابطه‌شون رو تموم کنن. این افراد بعد از اینکه هیجانات‌‌شون خوابید و مدتی بهم زمان دادن میتونن دوباره برای بازگرداندن رابطه و برطرف کردن سو تفاهمی که پیش اومد تلاش کنن.

رابطه‌تون یکنواخت شده بود

دلیل اصلی خیلی از جدایی‌ها از بین رفتن جذابیته. به مرور زمان اشتیاق در رابطه از بین میره و هر عامل جزئی بهانه جدایی میشه. برای اینکه دوباره بتونید جذابیت از درست رفته رو بدست بیارید و دوباره طرف مقابل‌تون رو نسبت به خودتون شیفته و مشتاق کنید می‌تونید در دوره بازگرداندن عشق و ازدواج شرکت کنید. برای تهیه دوره میتونید در دایرکت پیام بدین.

  دوره تخصصی بازگشت به رابطه همیار عشق

دلیل جدایی برطرف شده

زوج‌های زیادی هستن که به دلایلی مثل جابجایی و نقل مکان بخاطر تحصیل یا کار از هم جدا شدن اما بعد از یه مدت این مشکل بُعد مسافت حل میره و یا شرایطی پیش میاد که میتونن اونو مدیریت کنن و علت جدایی از بین میره، رابطه این زوج‌ها هم پتانسیل بالایی برای بازگشت موفق داره.

از گذشته درس گرفتین

همه آدم‌ها تو زندگی‌شون اشتباه می‌کنن، ممکنه زمانی‌که تو رابطه بودین رفتار و عملکرد اشتباهی داشین که باعث شده دیگه نتونین باهم ادامه بدین مثلا بیش از نسبت به فعالیت اون تو شبکه‌های اجتماعی حساسیت نشون دادین اما بعد از جدایی متوجه اشتباهات‌تون شدین و تا حد خوبی اونها رو اصلاح کردین بنابراین می‌تونید برای ساختن دوباره رابطه‌ تلاش کنید.

تو رابطه‌تون خشونت عاطفی و فیزیکی نبود

در صورتی که در گذشته تو رابطه‌تون خشونت فیزیکی وجود داشت و یا شریک عاطفی‌تون به نیاز‌ها و خواسته‌های عاطفی‌تون اهمیت نمی‌داد و یا احترام شما رو حفظ نمی‌کرد بهتره فکر برگشتن به رابطه رو از سرتون بیرون بیارید اما اگر در رابطه‌تون همیشه حرمت‌ها حفظ بوده و حدو مرز‌ها رعایت ‌میشد میتونید به بازگرداندن رابطه امیدوار باشید.

از نظر احساسی بهبود پیدا کردین

تصور کنید اون الان روبروی شماست، میتونید بدونه اینکه احساساتی بشین، اشک بریزید، راجع به اتفاقاتی که تو گذشته افتاده شکایت کنید یا خواهش کنید که دوباره به هم باشین، باهاش صحبت کنید؟! اگر جوابتون مثبته تبریک می‌گم شما از لحاظ روحی و احساسی بهبود پیدا کردین و میتونید برای ترمیم و بازسازی رابطه از دست رفته‌تون اقدام کنید.

  آیا عشقم هنوز به من فکر می‌کنه و دلش برام تنگ میشه؟

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۷ ساله ام که با یکی از فامیل های دورمون تو رابطه ام رابطمون هم خیلی خوب بود اونم خیلی دوسم داره ثابت کرده که میگم ما باهم همکار هم هستیم جفتمون تو کار سرمایه گذاری و این چیزا ایم الان عمو اون پسر فهمیده و بهش گفته باید تموم کنه اون هم میگه یه مدت جدا شیم تا همه چی اوکی شه میگه تو این مدت همدیگه رو ببینیم حرف هم میزنیم ولی مث همکار من نمیخوام از دستش بدم به نظرتون چیکار کنم!؟

    • سلام. بهتره برای این موضوع خواهش و اصرار زیاد نکنید و یه مدت سطح رابطه‌تون رو کمتر کنید و در عین حال به ایشون نشون بدین که باید مسئولیت بودنش توی رابطه رو بپذیره. سعی کنید توی این مدت روی قوی‌تر شدن خودتون کار کنید و طوری برخورد نکنید که انگار بدون ایشون نمی‌تونید ادامه بدید. همین موضوع باعث میشه طرف مقابل‌تون احساس خطر کنه و خودش برای برگشتن رابطه به حالت قبل پیش قدم بشه. برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان دوره بازگرداندن عشق و ازدواج صحبت کنید.

  • سلام
    من با پسری که باهم قول و قرار ازدواج گذاشته بودیم حدود ۱ سالو نیم دوست بودم. خیلی خوب بودیم ولی ماه های اخیر دعواهامون زیاد شد و کمی بهم بی اعتماد شد بخاطر مسایلی ک اهمیتی نداشتند و در آخر اون گفت که دیگه مثل قبل علاقه نداره و بهتره قبل اینکه از هم متنفر بشیم رابطه تموم شه.
    آیا میشه فهمید که این حرف تحت تاثیر دعواها و تنش های اخیر بوده یا واقعا جذابیتمو از دست دادم و امیدی نیست؟؟

  • سلام.دختریم ۲۰ساله ی پسر هم سن خودم بهم پیام داد برا آشنایی و ازدواج ولی نزدیک ۲ساله که حتی ب خانوادش نگفته منتظره پول دستش بیاد یا بره سر کار.خ

    • سلام.
      خب همون‌طور که خودتون اشاره کردید ایشون هنوز شرایط مناسب ازدواج رو ندارن و هنوز سر کار نمیرن و طبیعیه که اول باید به شرایط لازم برسن بعد برای ازدواج اقدام کنن.

مقالات مرتبط