جذب همکلاسی در دانشگاه(چطوری در دانشگاه ازدواج کنم؟)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

جذب همکلاسی در دانشگاه(چطوری در دانشگاه ازدواج کنم؟)

اگر قصد ازدواج دارید، دانشگاه یکی از محیط‌هایی است که می‌توانید از طریق آن همکلاسی‌های خود را جذب کنید. اما این کار نیازمند در نظر گرفتن نکاتی است چراکه شما در دانشگاه احتمالا در جمع های دوستانه‌ای عضو هستید که هرکدام رفتارهای شما را زیر نظر دارند و اگر با مهارت نتوانید همکلاسی‌های خود را جذب کنید احتمالا دوستان و اطرافیان با نیش و کنایه‌های خود رهایتان نمی‌کنند. ضمن اینکه انتخاب همسر آینده در دانشگاه نیز مانند هر انتخاب دیگری نقاط ضعف و قوتی دارد که شما قبل از تصمیم‌گیری باید از آنها مطلع شوید. در این مقاله هدف ما آشنا کردن شما با مجموعه راهکارهایی است که از طریق آنها می‌توانید همکلاسی‌های خود را برای ازدواج جذب خود کنید.

راهکارهای عملی جذب همکلاسی به قصد ازدواج


بهداشت فردی و آراستگی ظاهر را فراموش نکنید

تمیز و مرتب بودن در میان انبوه دانشجویان خصلتی است که شما را به خوبی از دیگران متمایز میسازد. وقتی بدن تمام همکلاسیهایتان به اقتضای دوران بلوغ بوی بیشتری میدهد، میتوانید با رسیدن به خودتان کاملاً دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید. هر روز حمام کنید تا خوشبو و تمیز باشید. استفاده از ضدعرق و خوشبو کننده را فراموش نکنید و حتی از عطر و ادوکلن استفاده کنید، البته مواظب باشید زیاده روی نکنید، چون ممکن است نتیجه ی عکس بگیرید و همه از بوی شدیدی که میدهید، سردرد بگیرند. دندانهایتان را هر روز مسواک بزنید و لباسهای تمیز بپوشید. اگر بهداشت فردی را همواره رعایت کنید، مطمئن باشید که توجه مثبت همکلاسیهایتان را جلب خواهید کرد.

مرتب و برازنده لباس بپوشید

خوب لباس پوشیدن باعث میشود که جلوۀ بینظیری در میان بقیۀ همکلاسیهایتان پیدا کنید، برای برازنده بودن لازم نیست که حتماً لباسهای گران‌قیمت بپوشید. یک نکتۀ مهم برای خوب لباس پوشیدن، پیدا کردن سبکی است که با شخصیتتان همخوانی داشته باشد و به خوبی روی بدنتان بنشیند. نهایت سعیتان را بکنید تا لباس‌هایتان همواره تمیز و بدون لک باشد. لباسهایی بپوشید که کاملاً اندازۀ بدنتان باشد. نکتۀ آخر این که باید کاملاً در لباستان احساس راحتی کنید، در غیر این صورت همه متوجه ناراحتیتان خواهند شد.

به ژستها و زبان بدنتان دقت کنید

حرکاتی که به بدنتان میدهید، توجه اطرافیانتان را جلب میکند، بنابراین یاد بگیرید که بدنتان را صاف نگه دارید تا به این ترتیب اعتماد به نفستان را به همه اعلام کنید. چون بیشتر وقت را با همکلاسی‎هایتان سر کلاس می‌گذرانید، پس مدت زمان زیادی را در حالت نشسته خواهید بود. یاد بگیرید که صاف و بدون قوز کردن روی صندلی بنشینید. دست به سینه ننشینید، چون این ژست احساسات منفی را منتقل میکند. بالا نگه داشتن سر و به روبه رو نگاه کردن نشان میدهد که تمام حواستان را جمع درس و صحبتهای استاد کرده اید. سر تکان دادن نیز نشان میدهد که در حال گوش کردن هستید. پاهایتان را به هم نچسبانید یا روی هم نیندازید، بلکه آنها را با فاصله، محکم و استوار روی زمین بگذارید، چون این ژست، قدرت بیشتری را القاء میکند. حفظ کردن تماس چشمی هنگام حرف زدن روش فوق العاده ای برای نشان دادن علاقه و توجه به صحبتهای مخاطبتان است؛ بالعکس اجتناب از تماس چشمی معمولاً به معنای تلاش برای پنهان کردن چیزی تفسیر میشود.

بیقراری نکنید و وول نخورید

این قانون را باید هم موقع نشستن و هم در زمانی که در کنار دوستانتان ایستاده اید، رعایت کنید. بیقرار بودن نشانۀ استرس، عصبی بودن یا نداشتن اعتماد به نفس تلقی میشود، بنابراین اگر مدام وول بخورید، توجه دیگران، البته توجهی منفی را به سمت خودتان جلب میکنید. جابه جا شدن مداوم روی صندلی، کوبیدن مداد روی میز یا تکان خوردن در زمان حرف زدن از مصادیق بیقراری کردن شمرده میشود. البته هیچ کدام از این حرکات لزوماً بد نیست، اما نشان میدهد که راحت نیستید و این ناراحتی و معذب بودن دیگران را فراری میدهد.

  چگونه رابطه را از یکنواختی خارج کنیم؟ (عادی شدن رابطه پس از ازدواج)

لبخند بزنید

لبخند زدن کار ساده ای است که در عین سادگی، تاثیر معجزه آسایی بر روی ظاهرتان میگذارد. لبخند زدن باعث میشود که بااعتماد به نفس تر، مثبت نگرتر و دوستانه تر به نظر برسید، یعنی دقیقاً همان خصوصیاتی را در شما ایجاد میکند که دوست دارید همکلاسیتان را با آنها تحت تاثیر قرار بدهید. با این حال مراقب باشید که از مسیر اعتدال خارج نشوید و با یک لبخند دائمی غیرضروری همه را از خودتان فراری ندهید. هر از گاه چهره تان را با نور لبخندی روشن کنید، به خصوص به روی فرد مورد نظرتان لبخند بزنید.

رفتار دوستانه ای داشته باشید

دانشگاه میتواند مکانی برای شکل گیری دشمنی و ناجوانمردی باشد و بسیاری از دانشجویان قوانین خوب و انسانی رفتار کردن با یکدیگر را فراموش میکنند. سعی کنید فردی باشید که برخلاف این جریان حرکت میکند. همواره با مهربانی با همکلاسیهایتان صحبت کنید، آنها را به خاطر جوابهای اشتباه شان نقد نکنید یا وقتی مطلبی را بلد نیستند، آنها را مسخره نکنید. به این ترتیب همکلاسی جذابی که میخواهید تحت تاثیرش قرار بدهید، متوجه میشود، شما فردی هستید که همه او را به مهربانی و خوبی میشناسند.

در کاری مهارت پیدا کنید

اگر در کاری مهارت بالایی داشته باشید، حتماً همکلاسیتان متوجه این تبحرتان خواهد شد. در حیطه ی دانشگاه میتوانید در حوزه هایی مانند تحصیل، ورزش و هنر به موفقیت برسید، در عین حال مهارت پیدا کردن در موضوعاتی خارج از محدودۀ درس و دانشگاه هم خوب و موثر است. البته درست نیست که خودتان را فقط به خاطر تحت تاثیر قرار دادن دیگران مجبور به یادگیری مهارتی کنید، هرچند جلب توجه عشقتان میتواند انگیزۀ مضاعفی برای تبدیل شدن به یک انسان بهتر باشد. شاید فرصت های زیادی برای نشان دادن استعدادتان نداشته باشید، اما اگر رخدادهایی مانند مسابقۀ استعدادیابی در محل دانشگاه تان برگزار شد، حتماً با اعتماد به نفس در آنها شرکت کنید. همچنین دعوت کردن از همکلاسیتان برای این که فعالیت مورد نظر را در کنار هم انجام دهید، هم میتواند فکر بکری باشد، چون به این ترتیب فرصت فوق العاده ای برای نشان دادن مهارتتان پیدا میکنید.

خونسردیتان را حفظ کنید

دانشگاه غالباً میتواند دورانی سرشار از استرس، تنش و ماجرا باشد؛ امور مربوط به دانشگاه، بحث میان دانشجویان و زمانهای ارزیابی عملکرد، مانند زمان ارائه و سخنرانی فشار شدیدی را به دانشجویان تحمیل میکند. وقتی تمام اطرافیانتان زیر این همه فشار از پا درمی آیند، شما باید خونسردیتان را حفظ کنید و آرام بمانید. فردی باشید که میتواند هر موقعیتی را مدیریت کند. به این ترتیب همکلاسیهایتان تحت تاثیر قرار میگیرند و مطمئن میشوند که میتوانند در شرایط سخت به شما تکیه کنند.

از همکلاسیتان درباره علائقش سوال کنید

دانشجویان معمولاً دربارۀ خودشان با یکدیگر حرف میزنند و ماجراهای زندگیشان را برای هم تعریف میکنند. اگر وقتی فردی دربارۀ افکار و علائقش صحبت میکند، به او توجه کنید و علاقه نشان بدهید، مطمئن باشید که او تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. نهایت سعیتان را بکنید تا به علائق همکلاسی مورد نظرتان پی ببرید و اطلاعاتتان را در این زمینه ها افزایش بدهید. به این ترتیب او تحت تاثیر قرار میگیرد که شما آنقدر برایش اهمیت قائل هستید که اجازه داده اید او در این باره با شما صحبت کند و به موضوع علاقه نشان داده اید.

  دروغ و فریب قبل از ازدواج (نامزدم بهم دروغ گفته)

تعریف کردن را فراموش نکنید

درحالی که اکثر آدمها دربارۀ خودشان لاف میزنند و میخواهند همه به آنها توجه کنند، شما میتوانید با تعریف کردن از دیگران به چهرۀ متمایز جمع تبدیل بشوید. اگر همکلاسیتان لباسی مانند شما میپوشد، به او بگویید که چقدر این لباس به او می آید. اگر همکلاسیتان پروژه یا تکلیف مهمی را به خوبی انجام داد، به او تبریک بگویید. اگر میدانید که او آخر هفته ها ورزش میکند و در این ورزش مهارت هم دارد، به او بگویید که از داشتن همکلاسی ورزشکار و موفقی مانند او خوشحال هستید. تعریف و تحسین را به مرور زمان و به طور مرتب انجام دهید، اما مراقب باشید که اغراق و زیاده روی نکنید، چون همه متوجه میشوند که از این تعریف ها منظور دیگری دارید.

به جای انتقاد کردن، پیشنهاد کمک بدهید

باهوش بودن در دوران تحصیل وضعیت پیچیده ای را ایجاد میکند، چون اکثر همکلاسی ها شاگرد زرنگ و باهوش کلاس را فردی متکبر یا عقل کل میدانند که به ندرت میتواند دوست داشتنی باشد. یک راه برای این که همکلاسیتان را با هوش خودتان تحت تاثیر قرار بدهید و جذب کنید، این است که دیگر اشتباه های بقیۀ همکلاسی هایتان را اصلاح نکنید، بلکه به طور خصوصی به آنها پیشنهاد کمک بدهید. همیشه دانشجویان ضعیف وجود دارند و اگر شما واقعاً در درسی خوب هستید، میتوانید از این علم و مهارتتان بهره بگیرید. البته با اذیت کردن همکلاسی هایی که مرتکب اشتباه میشوند، هم میتوانید دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید، اما این تاثیرگذاری اصلاً خوشایند نخواهد بود. اگر متوجه شدید که کسی در درسها مشکل دارد، بعد از کلاس نزدش بروید و بگویید: “اینجوری که فهمیدم جواب این سوال رو خوب نمیدونستی. دوست داری با هم درس بخونیم؟” ممکن است طرف مقابل پیشنهاد کمکتان را رد کند، اما به این ترتیب مودب تر از زمانی خواهید بود که اشتباه همکلاسیتان را سر کلاس به او تذکر بدهید.

دیگران را تحقیر نکنید

برخی افراد متوجه نیستند که دیگران از آنها به خاطر غرور بیش از اندازه شان دوری میکنند. غرور بیش از حد و تحقیر کردن دیگران موقعیت را وخیم تر میکند. اگر شما هم از این دسته انسان های مغرور هستید، باید این خصلتتان را اصلاح کنید، چون ضررش بیشتر از فایده اش است. وقتی شما تمام همکلاسی هایتان را با خودتان برابر ببینید، مطمئن باشید که آنها نیز شما را با روی باز در میان خودشان خواهند پذیرفت. البته عوض کردن دیدگاه تان به تنهایی کافی نیست؛ سخنان و اعمالتان هم باید بازتابی از این تغییر باشد؛ فقط در این صورت است که همکلاسی هایتان قلبشان را به روی شما باز خواهند کرد و شما را به عنوان دوستشان خواهند پذیرفت.

با همه با احترام حرف بزنید

درست مانند مورد قبل سعی کنید همیشه در تعاملات خود با دیگران جانب احترام را رعایت کنید و شخصیت خود را از طریق لحن بیان و کلام خود به آنها نشان دهید. مطمئن باشید همانقدر که شما بدنبال جذب همکلاسی‌های خود هستید آنها هم به همین میزان به برقراری ارتباط با همکلاسی‌های جنس مخالفشان تمایل دارند به همین دلیل هیچکدام از رفتارهای شما از نظر آنها پنهان نمی‌ماند.

برای نزدیک شدن به دیگران تردید نکنید

شاید تا به امروز ارتباط چندانی با همکلاسیهایتان نداشته اید. ارائه ها یا پروژه های گروهی را به نحوی به تنهایی از سر گذرانده اید، حال آن که بقیۀ اعضای گروه به بهترین وجه با هم ارتباط برقرار کرده اند. هر نظری را که دربارۀ همکلاسی هایتان داشته اید، فراموش کنید و به گذشته بسپارید. از پیلۀ خود بیرون بیایید و تعامل با دیگران را شروع کنید. اگر نتوانید عضو اولین محیط اجتماعی، یعنی محیط تحصیلی باشید که کودکان بعد از خانه در آن قرار میگیرند، نمیتوانید یک موجود اجتماعی باشید. وقتی شروع به نزدیک شدن به دیگران کنید و با آنها گفتگو کنید، متوجه میشوید که این کار بسیار آسانتر از آن چیزی بوده که تمام این مدت تصور میکرده اید؛ در واقع این کار فقط در ذهنتان سخت و دشوار بوده است. به این ترتیب همکلاسی هایتان فرصت پیدا میکنند تا شما را بهتر بشناسند. در نتیجه از دایرۀ ناشناخته ها بیرون می ابید، دیگران متوجه وجودتان میشوند و به یک انسان اجتماعی با عملکرد کامل در میان بقیۀ دانشجویان تبدیل میشوید.

  شوهرم با همه خوبه به جز من (شوهرم با من خوشحال نیست)

قبل و بعد از کلاس فعال باشید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از طریق آن همکلاسی های خود را جذب کنید این است که در بحث‌های کلاس شرکت کنید و نظر بدهید. البته منظور ما این نیست، زمانیکه هیچکس برای تحویل پروژه آماده نشده شما اولین نفر کارتان را به استاد تحویل دهید، بلکه منظورمان این است که سعی کنید نظرات مثبت و منفی همکلاسی‌هایتان را بشنوید و شما هم نظر بدهید ولی انعطاف پذیر باشید و زیاد روی نظرتان پافشاری نکنید. بعد از کلاس هم می‌توانید در فعالیت های فوق برنامه مثل انجمن های علمی شرکت کنید و با افراد بیشتری آشنا شوید. نکته مشترک در هردو مورد فعال بودن در جمع‌هایی است که همکلاسی‌های شما در آن حضور دارند.

به نکات زیر حتما دقت کنید:


• اگر فردی شما را دوست نداشت، بیش از اندازه برای جلب توجه و محبت او تلاش نکنید، در غیر این صورت فرد آزاردهنده و مزاحمی شناخته خواهید شد و مسلماً چنین فردی به هیچ وجه محبوب نیست.
• هرگز در محیطهای ناامن رفت و آمد نکنید یا با افرادی که در کنارشان احساس امنیت نمیکنید، معاشرت نکنید.
• غیرممکن است همه شما را همیشه دوست داشته باشند.
• هرگز برای جلب محبت دیگران تسلیم فشار همکلاسی هایتان نشوید و به کارهایی که دوست ندارید، تن ندهید.
• ممکن است بعضی از همکلاسی هایتان متوجه تلاشتان برای محبوب تر شدن و جذب فرد مورد نظرتان بشوند و به این نتیجه برسند که فرد ناامید و درمانده ای هستید و به این خاطر مسخره تان کنند. آنها را نادیده بگیرید.

اگر قصد جذب همکلاسی های خود را دارید و می‌خواهید در محیط دانشگاه خواستگار پیدا کنید باید همواره چند نکته اساسی را در نظر داشته باشید. ظاهر آراسته و تمیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان هر رابطه اجتماعی درباره جذب همکلاسی نیز صادق است. سعی کنید در کلاس حواستان به زبان بدنتان باشد چرا که زبان بدن اطلاعات زیادی درباره شما به دیگران می‌دهد. سعی کنید همیشه اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و آرام باشید. لبخند بزنید و ارتباط دوستانه ولی نه چندان صمیمی با همکلاسی‌هایتان داشته باشید. سعی کنید در یک زمینه توانمند باشید و آن را به دیگران نیز آموزش دهید. هیچگاه کسی را در کلاس تمسخر نکنید و سعی کنید با همه برخورد محترمانه‌ای داشته باشید. در گروه های دوستانه شرکت کنید و از علائق هم مطلع شوید. در کلاس فعالیت کنید و علاوه بر این در فعالیت‌های فوق برنامه هم شرکت کنید چراکه شانس شما را برای جذب همکلاسی‌هایتان بیشتر می‌کند. حتما به یاد داشته باشید که همیشه قرار نیست دیگران درباره شما نظر مثبتی داشته باشند و قرار نیست که برای جذب همکلاسی‌های خود به هر قیمتی که شده عزت نفس خود را زیرپا بگذارید. شما تلاش خودتان را بکنید و مطمئن باشید بهترین‌ها در زمان خودشان اتفاق می‌افتند.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام. من چند وقتیه با یه پسری آشنا شدم . از همکلاسیامه. به خاطر کارهایی که داریم، خیلی نمی‌ تونیم با هم حضوری صحبت کنیم. برای همین بیشتر ارتباطمون از طریق فضای مجازیه. میشه راهنمایی کنید من باید چطوری صحبت کنم. راستش من خیلی بلد نیستم …

    • دوست عزیز
      سلام

      ارتباط از طریق فضای مجازی درست مثل ارتباطات اجتماعی ما آدم‌هاست. بعضی‌ها (عده کمی) به طور ذاتی بلد هستن ولی باقی افراد می‌تونن با آموزش‌هایی که وجود داره، اون رو یاد بگیرن. قطعا شما هم می‌تونید اصول صحبت کردن در فضای مجازی و چت کردن رو یاد بگیرید. بهتون پیشنهاد می‌کنم “دوره جذب مرد با موبایل” همیار عشق رو تهیه کنید. این دوره به طور کامل اصول برقراری ارتباط در فضای مجازی رو به شما آموزش می‌ده.

مقالات مرتبط