دختربازی

چطور دختر باز ماهری شویم؟!

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چطور دختر باز ماهری شویم؟!

هر فردی در زندگی به احتمال زیاد دوست دارد بتواند یک رابطه عاطفی امن و سالم را تجربه کند، اما موضوع به این سادگی نیست، حتی رسیدن به این نتیجه که من به یک رابطه امن و سالم نیاز دارم هم به راحتی به دست نمی‌آید! گاهی افراد چنان در شور و شوق جوانی و هیجان غرق هستند که دلشان می‌خواهد تمام افراد عاشقاشان باشند، همه را جذب کنند و هرچه هست و ینست را در رابطه عاطفی تجربه کنند! خوب چنین ویژگی‌هایی مهارت می‌خواهد! مهارتی که احتمالا به نام دختر بازی میشناسیدش! اما چگونه می‌توانید یک دختر باز ماهر باشید! در این مقاله این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی‌می کنیم.

دختر بازی 1

منظور شما از دختر بازی چیست؟

برای دختران جذاب باشم

این تنها شما نیستید که دلتان می‌خواهد برای جنس مخالف جذاب باشید، جذابیت برای انسان‌ها یک موضوع طبیعی و نرمال است، در واقع یکی از نیازهای مهم هر انسانی این است که دوستش داشته باشند و بتواند دیگران را دوست بدارد، جذابیت داشتن هم زیر مجموعه همین میل به دوست داشته شدن است . کاملا طبیعی است که بخواهید جذاب و دوست داشتنی باشید. اما یک نکته روانشناسی در این موضوع وجود دارد و آن این است که شما به عنوان یک انسان هرگز نمی‌توانید برای تک تک اطرافیانتان جذاب باشید، هر فردی برای علاقه به دیگران ایده‌آل‌های متفاوتی دارد و شما نمی‌توانید تمام این ایده‌آل‌ها را یکجا داشته باشید. بنابراین قطعا برای برخی دختران جذاب و برای برخی دیگر یک فرد عادی هستید و تلاش برای راضی نگه داشتن همه دخترها شما را از پا در می‌آورد. البته نمی‌توان انکار کرد که ویژگی‌های مشخصی وجود دارد که می‌تواند بر جذابیت افراد بیفزاید، برای آگاهی از این مطلب صفحه جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را بخوانید.

دختران دلشان بخواهد با من ازدواج کنند

هیچ کس بدش نمی‌آید آنقدر ویژگی مثبت و توانایی رسیدگی به امور یک زندگی را داشته باشد که بتواند تشکیل زندگی بدهد. اما وقتی درباره ازدواج صحبت می‌کنیم، فقط مسائل رمانتیک و تور سفید و ماه عسل مطرح نیست! ازدواج یک قرارداد کاملا قانونی و رسمی است و هرگونه کج روی در آن برای شما و رابطه‌تان از نظر قانونی دردسرساز خواهد شد بنابراین شما نمی‌توانید بر خلاف این قانون هرکاری دلتان می‌خواهد بکنید زیرا اولین قانونی که با ازدواج امضایش می‌کنید تعهد است، وقتی شما متعهد می‌شوید با یک نفر بمانید پس دیگر چه فرقی دارد دختران دیگری بخواهند با شما ازدواج کنند یا نه! شاید با خود بگویید:” من قصد ازدواج ندارم اما از اینکه دختران دیگر آرزوی ازدواج با من را داشته باشند لذت می‌برم”. لطفا مقاله دون ژوان را بخوانید تا بدانید چنین تمایلاتی در شما ریشه‌های عمیقی دارد که در آینده ممکن است شما را گرفتار کند از آن گذشته، حتی اگر همه خانم‌ها آرزوی ازدواج با شما را داشته باشند و شما در پی دختر بازی باشید به مرور زمان اعتبارتان را از دست می‌دهید و با بالا رفتن سنتان و احساس تنهایی که سراغتان می‌آید متوجه می‌شوید به این اعتبار نیاز دارید.

  حریم شخصی و موبایل در روابط عاطفی

پسران دیگر به من حسودی کنند

برخی افراد از اینکه موجب برانگیختن حسادت در دیگران شوند لذت می‌برند، در زبان روانشناسی ما به این تمایل، میل به جلب توجه دیگران می‌گوییم. نیاز و میل به جلب توجه ریشه‌های بسیار عمیقی دارد که تنها به رابطه شما با دختران و حسادت پسران دیگر ختم نمی‌شود و تله‌ای است که کل زندگی شما را در برمی‌گیرد و روی ابعاد مختلف زندگی شخصی شما اثر می‌گذارد. تله پذیرش جویی-جلب توجه یکی از طرح‌واره‌های جدی روانشناسی است که باید ریشه یابی و مدیریت شود در غیر اینصورت سایه آن روی رفتار شما باعث می‌شود همیشه به جای رسیدن به علایق و استعدادتان دنبال تایید دیگران باشید. حتی اگر به خواسته‌تان برسید و تمام دختران دلشان بخواهد با شما باشند و تمام پسران به شما حسودی کنند باز هم این تله اجازه نمی‌دهد حال خوبی داشته باشید زیرا عزت نفستان در گرو آن است.

روابط جنسی متنوع داشته باشم

دختر بازی 2

روابط جنسی یکی از غرایز جدی هر انسانی است و وجود آن در شما کاملا طبیعی است. اما غریزه جنسی نیز مانند هر غریزه دیگری نیازمند مدیریت است. تصور کنید در خیابان در حال راه رفتن هستید و پول همراهتان نیست، ناگهان غریزه گرسنگی بر شما فشار می‌آورد، چه می‌کنید؟ آیا دست دراز می‌کنید و از مغازه کناری‌تان یک پیتزا بر می‌دارید و فرار می‌کنید؟  با این کار سیر می‌شوید اما عواقبی برای شما دارد، شما دزدی کرده‌اید! عقل به شما حکم می‌کند به منزل بروید و غذا بخورید. غریزه جنسی نیز اگر مدیریت نشود و عقل بر آن حکمرانی نکند برای شما همراه با عواقب است. روابط جنسی متعدد آسیب‌های مختلفی به همراه دارد، از آسیب جسمی و جنسی مانند بیماری‌های مقاربتی گرفته تا آسیب‌های روحی مانند حس تنهایی، لذت نبردن از رابطه جنسی، از دست دادن اعتبار عاطفی بین آشنایان و … . از طرفی از نظر علمی تعداد روابط جنسی نیست که شما را به اوج لذت جنسی می‌رساند بلکه کیفیت آن است! اگر کیفیت رابطه جنسی تان را بهبود ببخشید در یک رابطه عاطفی سالم می‌توانید لذت ببرید و اگر چنین چیزی را تجربه نمی‌کنید حتما با یک سکس تراپ صحبت کنید.

تا جوان هستم عشق و حال کنم

دختر بازی 5

یکی دیگر از دلایل میل به دختر بازی در آقایان این است که تا جوان هستیم باید عشق و حال کنیم و از زندگی لذت ببریم، غافل از اینکه اتفاقا مهم‌ترین آسیب‌ها به برنامه زندگی شما در همین ایام جوانی به شما می‌رسد البته اگر برای آینده آماده نباشید. دوران جوانی و انرژی‌اش باید صرف ساختن آینده شود و البته چرا که نه! لذت بردن از زندگی! لذت از زندگی هم بخش مهمی از سلامت روان شماست اما به شرطی که منطقی باید و به شما آسیب نزند. برخی افراد تصور می‌کنند دیر شدن ازدواج فقط مختص خانم‌هاست و آقایان هر زمان بخواهند می‌توانند ازدواج یا یک رابطه امن داشته باشند اما چنین چیزی تصوری در دنیا امروز باطل است! امروزه این فقط خانم‌ها نیستند که انتخاب می‌شوند، خانم‌ها هم مانند آقایان به دنبال ایده‌آلشان می‌گردند و آن را انتخاب می‌کنند! در این انتخاب قطعا یک آقای دختر باز جایگاه ویژه‌ای ندارد!

  چطور از عشق یک طرفه خلاص شویم؟ (راه‌های تبدیل عشق یک طرفه به عشق دوطرفه)

دنبال قدرت هستم

نیاز به قدرت یک نیاز تکاملی در آقایان است و لازم است هر مردی آن را در خود احساس کند تا از نظر سلامت روان به مشکل برنخورد. اما به خاطر همین سلامت روان باید خدمتتان عرض کنیم که اگر این نیاز به قدرت به رفتارهای هیجانی ختم شود شما آسیب می‌بینید! خیلی از آقایان در راه کسب قدرت نه تنعا به مراد دلشان نمی‌رسند بلکه در این بین تحقیر نیز می‌شوند! برای زنان وفاداری در مردان و داشتن ویژگی تعهد و نگه داری از یک رابطه یک ویژگی مردانه بسیار جذاب است و مردانی که چنین ویژگی نداشته باشند را طرد می‌کنند!

برای داشتن یک رابطه خوب چه باید بکنم؟

هدفتان چیست؟

دختر بازی 3

از رابطه چه می‌خواهید؟ هدفتان از ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف چیست؟ با خودتان صادق باشید، آیا به دنبال رابطه جنسی هستید؟ آیا فقط کنجکاوید؟ آیا احساس تنهایی می‌کنید؟ آیا از روی بیکاری این کار را می‌کنید؟ آیا می‌خواهید از دیگران عقب نیفتید؟ بگذارید خیالتان را از لحاظ علمی راحت کنیم، تحقیقات نشان داده است هر هدفی به جز داشتن رابطه امن و سالم داشته باشید دارای لذتی موقت است و به زودی از انجام آن دلزده خواهید شد و احساس تنهایی می‌کنید زیرا انسان از نظر تکاملی طوری پیش می‌رود که بتواند در یک رابطه امن قرار گیرد و هرچه شما را از این مسیر دورتر کند روی سلامت روانتان اثر می‌گذارد، میلیاردها سال از پیداش انسان می‌گذرد، سبک زندگی زیر و رو شده است اما همچنان زن و مرد به یکدیگر احتیاج دارند و باهم ازدواج می‌کنند و هرگونه مسیری خلاف این جهت حاشیه است. مانند فردی که تصمیم می‌گیرد به جای غذا چوب بخورد! یا تنها با آب زنده بماند! بله زنده ماندن ممکن است میسر باشد اما آیا او یک فرد عادی خواهد بود و سلامت بدن و روانش مانند یک فرد عادی است؟ پس چنانچه هر هدفی به جز رابطه سالم در سر دارید آن را ریشه یابی کنید تا قبل از آنکه از آن که از آن دلزده شوید به مسیر درست تکاملی‌تان قبل از بهای گزاف برگردید.

  کم حرف شده، یعنی دیگه دوستم نداره؟

مهارتش را بیاموزید!

ارتباط چه با شریک عاطفی چه با فرزند چه با خانواده و همکار یک مهارت است، هیچ کس با دانستن این مهارت‌ها به دنیا نمی‌آید. ممکن است محیطی که در آن تربیت می‌شوید و والدینتان در این مهارت‌ها قوی باشند و آن را به شما نیز منتقل کنند اما همه چنین موهبتی ندارند و برخی نه تنها این مهارت‌ها را نمی‌آموزند بلکه در این زمینه آسیب جدی نیز می‌بینند! بنابراین شما باید قبل از هر اقدامی برای رابطه تمام فوت و فن آن را بیاموزید و اگر نیز قبلا روابطی داشته‌اید که در آن‌ها آسیب دیده‌اید باید ابتدا این آسیب‌ها را ترمیم کنید، نقاط ضعف و قوتتان را بشناسید و آماده برقراری یک رابطه شوید تا هم خودتان هم شریک عاطفی‌تان از آن لذت ببرید. می‌توانید صفحه جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را بخوانید تا با ایم مهارت‌ها بیشتر آشنا شوید.

با آزمون و خطا پیش نروید!

برخی افراد آنقدر برای برقراری رابطه عجله دارند و می‌خواهند از این ماجرا جا نمانند که لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند تا ببینند آیا این رابطه همان چیزی است که می‌خواهند یا خیر! متاسفانه این افراد از این رابطه به آن رابطه می‌روند یا به قول خودشان دختر بازی می‌کنند، آن‌ها در هر رابطه درسی می‌گیرند، اما این درس‌ها همیشه درس‌های مثبتی نیست و اتفاقا گاهی افراد بهای سنگینی برای آن می‌پردازند و با تمام شدن هر رابطه کلی هیجان منفی به بار هیجان‌های منفی‌شان اضافه می‌کنند. چرا باید چنین بهایی بدهید؟ وقتی می‌توانید قبلش نیازهایتان را بشناسید، بررسی کنید، سبک سنگین کنید، صحیح‌هایش را نگاه دارید و غیر اصولی‌هایش را ریشه یابی و برطرف کنید! به راحتی با خودشناسی می‌توانید بدون آزمون و خطا بدانید رابطه‌ای مناسب حالتان هست یا خیر.

عجول نباشید

دختر بازی 4

رابطه مانند هرچیز دیگری نیاز به زمان دارد! شما نمی‌توانید هر لحظه که اراده کنید وارد یک رابطه شوید، خیلی ملاک‌های مختلف وجود دارد که باید بررسی و ارزیابی شوند. اینکه آیا شما می‌دانید دنبال چه چیزی هستید، اینکه فرد مورد نظر ایده‌آل‌تان است، اینکه این رابطه در حال حاضر سایر برنامه‌هایتان را برهم نمی‌ریزد و از همه مهم‌تر اینکه این رابطه به اعتبارتان لطمه‌ای نمی‌زند باید بررسی شود و بعد تصمیم نهایی را بگیرید. پس هرگز بدون فکر وارد هیچ رابطه‌ای نشوید حتی یک رابطه اجتماعی ساده با همکارتان چه برسد به روابط عمیق عاطفی.

 

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

نمی‌تونم بهش پیام ندم …

 “ببخشید … دیگه تکرار نمی‌شه“ ممکنه این سناریو برای شما هم اتفاق افتاده باشه که یکی دو روز بعد از به هم خوردن رابطه، وقتی چشماتون از بس گریه کردید

مطالعه»