چرا خواستگارم منصرف شد؟؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چرا خواستگارم منصرف شد؟؟

چرا خواستگارم منصرف شد؟؟


خواستگاری به معنی این نیست که حتما با هم ازدواج خواهید کرد!

قبل ازهر چیزی بدونین که خواستگاری کردن هیچ پسری، قطعیت ازدواج نیست. هر شخص با توجه به ملاک‌هایی که داره دست به انتخاب میزنه. حتی اگه قبل از خواستگاری با هم آشنا شده باشین، ممکنه در روز خواستگاری و صحبت‌هایی که میشه، از ازدواج کردن منصرف بشه. در ادامه چند دلیل منصرف شدن خواستگار رو توضیح میدیم.

ترس از فشار مسئولیت‌های زندگی مشترک

پسری كه شرایط مالی لازم رو نداره، شغل مناسبی نداره و هنوز تكلیف زندگی‌اش مشخص نیست، حتی اگه عاشق‌ترین مرد زمین هم باشه، با ترس قدم برمی‌داره. اون كه تا قبل از آشنا شدن با شما، یا وابسته به دیگران بوده یا با قناعت فراوان زندگی می‌كرده، حالا باید مسئولیتی رو بپذیره كه شانه خالی كردن از زیر اون میتونه عواقب زیادی رو به همراه داشته باشه. این مورد هم میتونه اون شخص رو از خواستگاری کردن منصرف کنه.

ترس از تغییر

بعضی از آقایون تصور میکنن که با ازدواج باید تغییرات شگرفی رو در زندگی‌شون متحمل بشن و بر سر مسائل زیادی با طرف مقابل مصالحه و سازش داشته باشن. از اونجایی که به روال عادی زندگی روزمره‌شون عادت کردن، تمایلی به ایجاد تغییر و تحول در زندگی ندارن. برخی از آقایون تصور میکنن که ازدواج یعنی “پایان زندگی”. اونها فکر میکنن که اگه ازدواج کنن، دیگه قادر نیستن از زندگی لذت ببرن. به هر حال هیچ کدوم از این تصورات درست نیستن و حقیقت ندارن.

آشنا نبودن با خانواده‌ها

برخی از زوجین در دوران آشنایی با خانواده‌ها آشنا نمیشن اما خودشون با هم رابطه خوبی دارن، همدیگه رو میشناسن و عاشق هم هستن. زمانی که آقا میره خواستگاری و خانواده‌ها با هم آشنا میشن، تازه یک سری از مشکلات و تفاوت‌ها دیده میشن و تازه زوجین متوجه میشن که شاید خودشون به همدیگه میخورن اما خانواده‌ها خیلی با هم فرق دارن یا حتی ممکنه مخالف ازدواج‌شون باشن. این موضوع هم میتونه باعث منصرف شدن خواستگار بشه.

  عوارض شکست عشقی (بعد از شکست عشقی چه مشکلاتی پیش میاد؟)

توهمِ برتر بودن

گروه دیگه‌ای از دختران هم کسانی هستن که فکر میکنن از خواستگارهاشون بالاتر هستن و با حرف‌ها و رفتارهاشون، این برتری‌ها رو به رخ میکشن. طبیعتا ممکنه این رفتارها و حرف‌ها به خواستگار بَر بخوره و منصرف بشه. همچنین دخترانی که فکر میکنن از طرف مقابل سَرتر هستن، توقعات زیادی رو از خواستگارشون دارن و دوست دارن همه چیز مثل خانه پدری مهیا باشه تا برن سر خونه و زندگی خودشون. این دختران اهل تلاش کردن نیستن چون در خانه پدری هم اینو یاد نگرفتن. توقعات بالا هم میتونه خواستگار رو منصرف کنه.

خواستگاری برای فرار از فشار خانواده

شاید خواستگار شما برای فرار از فشار خانوادش سراغ شما اومده، اما در درون خود برای ازدواج آمادگی نداره. چنین افرادی احتمالا از طریق واسطه با شما آشنا میشن یا در جایی شما رو میبینن و خیلی زود از ازدواج حرف میزنن. هدف اونها از خواستگاری اومدن اینه که خانواده‌شونو قانع کنن که بیکار ننشستن و به فکر ازدواج هستن، اما در عمل مایل نیستن راهی رو که شروع کردن رو ادامه بدن. اینه که ناگهان ناپدید میشن و دیگه خبری از اونها به دست‌تون نمیرسه.

اومد خواستگاریم اما منصرف شد، حالم خوب نیست، چیکار کنم؟

اگه به خواستگارتون علاقه زیادی داشتین اما اون به هر دلیلی بعد از خواستگاری منصرف شد و رابطه رو قطع کرد، برای اینکه بتونین به زندگی‌تون ادامه بدین و اعتماد به نفس‌تونو دوباره بدست بیارین، میتونین در دوره زندگی پیروزمندانه پس از جدایی شرکت کنین.

اومد خواستگاریم اما منصرف شد. چیکار کنم برگرده؟

اگه خواستگارتون منصرف شده، اما شما بهش علاقه دارین و فکر میکنین که میتونین رابطه و زندگی مشترک خوبی با هم داشته باشین و برای همدیگه انتخاب مناسبی هستین، میتونین برای بازگرداندنش، در دوره بازگرداندن عشق و ازدواج همیار عشق شرکت کنین.

  ترک منزل توسط زن و رفتن به خانه پدر

 

همیار عشق را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط