قهر کردن ممنوع!

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

قهر کردن ممنوع!

قهر کردن ممنوع!


قهر، کار بچه‎هاست

بچه‌ها در سن پایین قهر میکنن چون مهارت حل مسئله و مشکلات رو ندارن و از روبه‌رو شدن با اونها میترسن اما شما و شریک عاطفی‌تون که بالغ هستین، نباید این رفتار رو داشته باشین. باید با هم صحبت کنین و مشکلات رو با روش درست و سالم حل کنین. سعی کنین مهارت حل مسئله رو در خودتون تقویت کنین و از مشکلات نترسین.

راه حل دیگه چیه؟

وقتی با هم دعوا می‌کنین و میبینین وضعیت خیلی داره بد میشه، دیگه بحث رو ادامه ندین، سکوت کنین. سکوت به معنی قهر کردن نیست. با سکوت کردن، درواقع میفهمین که دعواتون برای اینه که خیلی هیجانات منفی در خودتون دارین و نباید اونها رو به هم منتقل کنین، پس چند دقیقه یا چند ساعت سکوت میکنین و در فرصت مناسب ادامه میدین.

حتما موارد مهم رو به هم بگین

حتی اگر این رفتار بچه‌گانه رو دارین، نباید از هم به طور کامل جدا بشین. حتما باید موارد مهم رو به هم بگین. مثلا صبح بخیر، شب بخیر، زمان خروج از خانه و… رو حتما به شریک عاطفی‌تون خبر بدین. قهر کردن این نیست که جدا از هم زندگی کنین. باید زندگی عادی‌تونو داشته باشین اما سکوت کنین و درباره‌ی اون موضوع صحبت نکنین.

مقصر هردوتونین

در بوجود اومدن هر مشکلی، مقصر فقط یک طرف رابطه نیست، بلکه هردو طرف رابطه مقصر هستن. البته برای حل مشکل، اصلا دنبال مقصر نگردین اما درست نیست که حتی در ذهن‌تون فقط شریک عاطفی‌تونو مقصر بدونین.

کوتاه بیاین

کوتاه بیاین اما اشتباهه که بگین مسئولیت همه‌ی مشکلات رو قبول میکنین. همینطور که گفتیم، هر مشکلی در رابطه به دلیل رفتار، طرز فکر یا حرف نادرست هردوتونه و فقط یک نفر مقصر نیست. لازم نیست بگین همش تقصیر شما بوده اما فقط کوتاه بیاین و دیگه با اون مشکل کنار بیاین و بعدا سعی کنین حلش کنین.

  شوهر شیشه ای ادامه زندگی یا طلاق؟

منتظر عذرخواهی نباشین

منتظر این نباشین که شریک عاطفی‌تون مسئولیت مشکل رو کامل بپذیره و ازتون عذرخواهی کنه. شاید او مدام مقاومت کنه و پا پیش نذاره، اون موقع وضعیت رابطه‌تون خیلی بد میشه. پس شما پیش قدم بشین و عذرخواهی بگین و بگین که در فلان حرف و فلان رفتار، مقصر شما بودین. این جمله یعنی شما مقصر همه‌ی بحث و دعوا نبودین.

قرار نیست همه مشکلات حل بشن

اینکه فکر کنین هر مشکلی که پیش میاد رو باید حل کنین، کاملا اشتباهه. ممکنه مشکلاتی سال‌های سال حل نشن و اشکالی هم نداره. بالاخره در رابطه دو نفر هستن که طرز فکر متفاوتی دارن و همین باعث بروز اختلاف نظر میشه. فقط باید در بحث و گفت‌و‌گو به یک نقطه نظر مشترک برسین و با مشکلاتی که حل نمیشن، کنار بیاین.

خودخواه نباشین

وقتی شریک عاطفی‌تون قهر کرده، شما هم مقابله به مثل نکنین. خودخواه و مغرور نباشین و فکر نکنین که اگر شما پیش قدم بشین غرورتونو زیر پا میذارین و شخصیتتونو خرد میکنین. کوتاه اومدن نشونه‌ی ضعف نیست، بلکه نشونه‌ی بلوغ عاطفی و عقلانی شماست.

 

 

همیار عشق را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط