چرا همه پسرا ولم میکنن؟ (دلایل طرد‌شدن از سمت پسرها)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چرا همه پسرا ولم میکنن؟ (دلایل طرد‌شدن از سمت پسرها)

جدایی ناگهانی و غیرمنتظره یکی از دردناک‌ترین تجربیاتی است که می‌تواند برای آدم اتفاق بیفتد. این اتفاق ناخوشایند همچون دیدن مرگ عزیزان است با این تفاوت که در جدایی فرد عزیز زنده است و فقط دیگر نمی‌خواهد بخشی از زندگی شما باشد. اگر آنها بی سر و صدا و بدون هیچ گونه اعلام قبلی شما را یک دفعه ترک کنند شاید شما را به این فکر فرو ببرد که آیا اصلا عشقی بین شما بوده یا نه. در بیشتر موارد جدایی بصورت یک دفعه و ناگهانی اتفاق می‌افتد. در این مقاله شما با دلایل اصلی این موضوع آشنا خواهید شد.

چرا پسرها بی‌دلیل شما را ول می‌کنند؟


صرفا برای وقت‌گذرانی با شما آشنا می‌شوند 

این بدان معناست که در اصل او به عنوان یک سرگرمی به رابطه بین شما نگاه می‌کند و علاقه بسیار کمی برای ادامه دادن امور دارد. در واقع او اصلا به دنبال داشتن یک رابطه واقعی نیست. زنان از این قضیه بیشتر و بیشتر آسیب می‌بینند و مردان نیز بیشتر و بیشتر این کار را انجام می‌دهند. امروزه افراد دیرتر ازدواج می‌کنند بنابراین این بدان معناست که بسیاری از افراد، به ویژه در اوایل و حتی اواخر دهه دوم زندگی‌شان بدون داشتن هیچگونه نیت و هدف جدی پا به آشنایی‌ها می‌گذارند. اگر چنانچه به دنبال رابطه‌ای کمی جدی‌تر هستید، بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله ایده گرفتن از سابقه آشنایی و در رابطه بودن وی است. این بدان معنا نیست که دیگر او را نبینید بلکه منظور این است که شما می‌خواهید بیشتر از رفتار او سر در بیاورید و قبل از اینکه روی شما سرمایه‌گذاری عاطفی کند در سرمایه‌گذاری عاطفی بر روی او زیادی روی نکنید.

عدم داشتن تفاهم 

اکثریت قریب به اتفاق افرادی که با آنها دوست می‌شوید گزینة مناسبی برای شما نیستند. گاهی هم پیش می‌آید که با کسی روبرو می‌شوید که واقعاً دوستش دارید اما او هیچ علاقه‌ایی به شما ندارد. در این شرایط ناسازگاری اتفاق می‌افتد.گاهی اوقات وقتی چنین اتفاق می‌افتد و او نمی‌خواهد این رابطه را ادامه دهد به یکباره ناپدید می‌شود. او این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد زیرا نمی‌خواهد با عواقب کارش روبرو شود. گاهی ممکن است که طرف احساس کند که به اندازه کافی با هم آشنایی نداشته‌اید و این تفکر منجر به جدایی حتمی می‌شود. بنابراین گاهی اوقات این امر در زندگی و در دوستی‌ها  اتفاق می‌افتد و بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تسلیم شوید. بهترین کاری هم که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهبودی و پیدا کردن دوباره خود وقت بگذارید و دوباره به زندگی بازگردید! مطمئن باشید که فردی را پیدا خواهید کرد که عاشق شماست  و از بودن با شما لذت می‌برد.

رابطه بین شما بر روی دلایل سحطی بنا شده بود

تمرکز روی ویژگی‌های کوتاه مدت شما را به روابط کوتاه مدت می‌رساند. اگر با پسری رابطه دارید و مدام با یکدیگر بگو مگو دارید و چیزی بجز اینکه قد بلند و خوشتیپ است از او نمی‌دانید مطمئن باشید که این رابطه بین شما کوتاه مدت خواهد بود زیرا شما بر روی ویژگی‌های کوتاه مدت تمرکز کرده‌اید. کمی وقت بگذارید تا بیشتر همدیگر را بشناسید. قبل از این که رابطه بین شما خیلی زود جدی شده و سپس از بین برود ابتدا برای مدتی با یکدیگر دوست شوید.

  باطل کردن دعای بستن بخت (رفع سحر و جادو بسته شدن بخت)

 شما را ول کرد زیرا هیچ علاقه‌ای به او نشان ندادید 

باید به او بگویید که از نظر شما او فردی فوق‌العاده است و دوست دارید که بیشتر در مورد او بدانید. داشتن توانایی در بازکردن و به زبان آوردن احساسات در مقابل او رابطه بین شما را بیش از هر چیز دیگری مستحکم‌تر می‌کند و احتمال این که بخواهد شما را ترک کند و به سراغ زندگیش برود بسیار اندک می‌شود.

اما زمانیکه او احساس کند در رابطه برای شما جذابیتی ندارد و شما به آن میزان که به فکر برآورده کردن نیازهای خودتان هستید به نیازهای او توجه نمی‌کنید احتمالا تصمیم می‌گیرد که بدون توضیح روشن و مشخصی شما را رها کند چرا که فکر می‌کند شما دختر مغروری هستید و به هیچ چیز جز خواسته‌های خودتان به چیز دیگری فکر نمی‌کنید.

شما بیش از اندازه کنترل‌گر بودید 

هیچ چیز برای پسرها سخت‌تر از این نیست که احساس کنند در یک رابطه دست و پای آن‌ها بسته شده و شخصی قرار است آزادی آ‌ن‌ها را محدود کند. پس اگر شما از همان ابتدای آشنایی مدام به دنبال این بودید که بدانید او با چه کسانی رفت و آمد می‌کند و روز خود را دقیقه به دقیقه چطور می‌گذراند پس احتمالا دلیل ناگهانی رفتن او را متوجه شدید. بهتر است بدانید که کنترل‌گری بیش از هرچیزی می‌تواند پسران را از شما دور و دلزده کند.

درباره هر موضوع کوچک و بزرگی غر می‌زدید 

همانطور که دختران به آرامش نیاز دارند هدف پسرها نیز از وارد شدن به رابطه دستیابی به آرامش است؛ اما تفاوتی که در این میان وجود دارد این است که دختران به چشم چوب جادویی به طرف مقابلشان نگاه می‌کنند که باید تمام خواسته‌های آنها را برآورده کند و به همین دلیل درباره هر موضوع مهم یا بی‌اهمیتی شروع به غر زدن و ناله کردن می‌کنند. این دقیقا همان چیزی است که پسران را دلسرد و از رابطه دور می‌کند.

از لحاظ مالی و عاطفی پرتوقع بودید 

درست است که ما بعد از وارد شدن به یک رابطه عاطفی از طرف مقابلمان انتظاراتی داریم. اما زمانیکه این انتظارات غیرواقع بینانه و خودخواهانه باشد می‌تواند این حس را در طرف مقابل ایجاد کند که انگار مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌است. برای مثال ما در یک رابطه عاطفی ملزم هستیم تا در حد توان و نه به صورت افراطی، احساس، عشق، محبت و طبیعتا پول خرج کنیم. اما زمانیکه احساس کنیم بعد از گذشت مدتی یا در برخی موارد از همان ابتدا، تمام فشارها روی ماست و طرف مقابل هیچ تلاشی نمی‌کند بهتر می‌بینیم تا رابطه را ترک کنیم و بدنبال کسی بگردیم که او هم به اندازه ما برای رابطه تلاش می‌کند.

  ازدواج بعد از فوت همسر

آنچه شما در این شرایط باید بدانید 


همیشه تقصیر شما نیست 

با فرض اینکه شما از طرف مقابل خود سوءاستفاده نمی‌کنید، هیچ کار اشتباهی نکرده‌اید، کاری نبوده که برای نجات رابطه‌تان انجام نداده باشید و هیچ کاری نکرده‌اید که سزاوار چنین دل شکستگی و رهایی باشید در این صورت این نوع جدایی تقصیر شما نیست. اگرچه ممکن است که بارها و بارها در مورد علت این جدایی از خود سوال کرده باشید باید قبول کنید که در این ماجرا شما تنها یک قربانی بی‌گناه بوده‌اید. افرادی که نجیب و آدم‌حسابی هستند سعی‌می‌کنند در مورد مشکلات رابطه‌تان با شما صحبت‌کنند، در صدد برطرف‌کردن مشکلات برمی‌آیند و یا حداقل یکدفعه شما را ترک‌نمی‌کنند و قبل از رفتن دلایل خودشان را برای شما بازگومی‌کنند. این جدایی تقصیر شما نیست و شما کار اشتباهی نکرد‌ه‌اید. در واقع دلیل این جدایی این طور نیست که شما “به اندازه کافی جذاب” یا “به اندازه کافی خوب” نبودید. در این موارد دلیل جدایی بخاطر کارهایی که انجام داده‌اید و یا کارهایی که نکرده‌اید نیست و شما هیچ تقصیری ندارید. تقصیر این جدایی اوست که  شما را دوست ندارد. این نوع جدایی از جانب طرف مقابلتان است که فردی ترسو و بزدل بوده و جرات انجام کارها را به موقع نداشته است. تنها گناهی که شما در این وسط دارید این است که به کسی که دوستش داشتید اعتماد کردید و این اصلا تقصیر شما نیست.

اگر دلیل جدایی شما زن دیگری بوده است شرایط را بررسی کنید

افرادی که خیانت می‌کنند معمولا دوباره خیانت خود را تکرار می‌کنند و نکته‌ای که ما طی این سالها مشاهده کرده‌ایم این است که این نوع افراد بصورت ناگهانی طرف مقابلشان را ترک می‌کنند و دختری که به خاطر او شما را ترک کرد نیز همین کار را با او انجام خواهد داد و اینجاست که گفته می‌شود چیزی که عوض داره گلایه نداره. حتی اگر آنها به رابطة خود پایبند بوده و ازدواج کنند باید بفهمید که این عمل بیانگر چه ویژگی‌هایی از عشق سابقتان است. افرادی که خیانت می‌کنند با اعتماد به نفس و خوشبخت نیستند. این دسته از افراد معمولا ضعیف ، خودشیفته و از نظر عاطفی نابالغ هستند. افرادی که به طور ناگهانی شریک زندگی خود را بعد از سالها در کنار هم بودن ترک می‌کنند طرز صحیح داشتن یک رابطه شاد را نمی‌دانند و همچنین شجاعت رویارویی با طرف مقابل خود را نیز ندارند. این بدان معناست که وارد هر رابطه‌ای که می‌شوند رابطه خوبی برای آنها نخواهد بود یا حداقل نمی‌تواند آنها را خوشحال کند.

سعی‌ نکنید از کار او در سر دربیارید  

هرزگاهی  فرد مورد نظر با عشق جدیدیش رفتار متفاوتی خواهد داشت اما آخرش چی؟ او قبلا این را ثابت کرده است که اصلا فرد مناسبی برای شما نیست. بنابراین، حتی اگر این رابطه از نظر شما با بقیه فرق می‌کند بهتر است بدانید که قرار نیست تغییری در زندگی شما ایجاد کند. به همان اندازه که این جدایی بد به نظر می‌رسد اما تلاش برای کنکاش‌ کردن در گذشته و پی بردن به دلیل جدایی کمکی به شما نخواهد کرد. در حقیقت، این کار شما در این شرایط هیچ کمکی به شما نخواهد کرد بلکه تنها شما را با خود به پایین می‌کشد و باعث می‌شود احساس کمتری نسبت به شخص داشته باشید. بنابراین ، در مورد “دلیل جدایی” نگران نباشید. سعی نکنید منتظر بمانید تا او را بدست آورید. به زندگی خود ادامه دهید و باور داشته باشید که در پایان همه چیز بهتر خواهد شد.

  چطور سر صحبت رو باز کنم؟

اگر به تازگی متوجه شدید که همه پسرها بعد از مدتی شما را رها می‌کنند و دیگر تمایلی به ادامه رابطه با شما ندارند همیشه اول تقصیرها را به گردن خودتان نیاندازید. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شاید آن‌ها از ابتدا هم قصدشان برقراری رابطه جدی با شما نبوده و فقط شما این رابطه را بیش از حد جدی گرفتید، شاید هم در کنار یکدیگر کامل نبودید و فقط بر اساس هیجان و احساس با هم وارد رابطه شدید. شاید آنقدر که به فکر رفع نیازهای خودتان بودید به او توجه نمی‌کردید یا شاید برعکس توجه‌های بیش از اندازه آن‌ها را از شما دور کرد. کنترل‌گر بودن، غر زدن و داشتن توقعات بیش از اندازه هم می‌تواند از جمله دلایل طرد شدن از سوی پسرها باشد. پس اعتماد بنفس خودتان را حفظ کنید و اگر متوجه شدید آن‌ها شما را به خاطر دختر دیگری رها می‌کنند بدانید که احتمالا همین روند را با او نیز تکرار خواهند کرد، پس سعی نکنید سر از کار آن‌ها در بیاورید. فقط نقاط ضعف خود را در روابط پیدا کرده، آن‌ها را حل کنید و به راه‌تان ادامه دهید.

چکار کنم که عشقم ولم نکنه و جذبم بشه

همانطور که گفته شد برای تبدیل عشق به رابطه‌ای پایدار و متقابل باید تغییرات مهمی در رفتار و زندگی خود داشته باشید تغییراتی که صبر و سعه صدر شما را می‌طلبد. اینکه بتوانید احساسات خود را کنترل کنید

و در شرایط خاص بهترین عکس العمل را نشان دهید، گاهی بسیار دشوار خواهد بود، بنابراین برای تبدیل رابطه کوتاه مدت به رابطه‌ای بلند مدت نیاز به دانش، مهارت و یک برنامه مدون دارید. همیار عشق  برای رسیدن به عشقی که لیاقش را دارید، کارگاهی را برای پایه اصول و تئوری‌های روانشناسی طراحی کرده است، که قدم به قدم شما را در مسیر رسیدن به خواسته‌تان همراهی می‌کند. در دوره بازگرداندن آموزش- محور عشق و ازدواج که بصورت آنلاین برگزار می‌شود، دانش و مهارت برای جذب عشق و ساختن یک رابطه پایدار و متعهدانه را خواهید آموخت.

کارشناسان ما در همیار عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02122024728 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ  پیام دهید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام و خسته نباشید وقتتون کلی بخیر .
    من دختری ۱۸ ساله هستم که از طریق یک گروه درسی با پسری آشنا شدم که خب بسیار مغرور و خودپسند هستند و اعتماد به نفس بالایی دارن و همیشه خودشونو از دیگران برتر و بالاتر میبینن من توی این پنج شش ماه آشنایی با ایشون واقعا بهشون علاقه مند شدم و کاملا با بقیه پسر ها رفتار متفاوتی از خودشون نشون میدن البته نقظه ضعفایی هم که دارم اینه که ثبات ندارن و همیشه دنبال بازی های ذهنی و سردرگمی و به چالش کشیدن ذهنی هستند و همیشه هم گفتن که اهل نماز و .. و با ایمان هستند و من از وقتی فهمیدم که با ایمان هستند خودم رو به خاطر علاقه ای که به ایشون دارم تغییر دادم ایشون همیشه میگن و میگفتن که عاشق نمیشن و اصلا به این مساعل فکر نمیکنن و خب من چون خودم توی یک خانواده ای بزرگ شدم که اصلا اهل رابطه های دوستی با جنس مخالف نبودم و تااینکه با ایشون اشنا شدم کاملا جا خوردم چون تاحالا پسری با این خصوصیات اخلاقی ندیده بودم که اصلا اهل دوستی هم مثل خودم نباشن و الان بعد از گذشت پنج شش ماه به من پیام هاایی دادن که کاملا منو شکه و غافلگیر کردن نمی‌دونم راسته یا دروغ حتی نمیدونم که با چه نیتی هست ، ایشون به عنوان یک فرد سرد و مغرور و خود برتر بین و … به من گفتن که خیلی برام مهمی اگر کروناست لعنتی نبود با هم یک ناهار یا شام به حساب من می‌زدیم حتی توی گروه منو تحریک کردن با حرفاشون و حرف از همسر آینده زدن چون میدونن ومن ایشون رو دوست دارم ولی من خودم به شخصه همیشه سعی کردم رفتاری از خودم نشون بدم که متوجه نشن از علاقه من به خودشون باخبر نشن ولی الان بعد از گذشت چندین ماه به من پیام دادن و گفتن تو برام خیلی مهمی هر موقع بیکار میشم بهت فکر میکنم و اگر جای من بودی دوست داشتی خدای نکرده سرتو بزنی به دیوار و من خیلی تنها و بی حوصله ام و میدونم که این روزا نسبت به من چه حس و حالی داری چون من سعی کردم که حسم رو نسبت به ایشون پنهان کنم ولی متوجه شدن و گفتن که حالا شدیم مثل هم دوست داشتنی محبوب بی اعتنا به بعضی مساعل و خونسرد و دلخوش منظورشون از بعضی مساعل چیه ؟ چرا خواستن که این حرفارو به من بزنن ؟ من همیشه سعی کردم با وجود تمام علاقه ای که به ایشون دارم با تموم احساس بدی که داشتم از بعضی حرفاشون مثلا خواستن منو تحریک کنن یا اینکه منو امتحان کنن و بااینکه با پیام ندادن ها منو ناراحت کنن حتی بیو تلگرامشون نوشته بودن که تو چه میفهمی حال و روز کسی را که دیگر هیچ نگاهی دلش را نمیلرزاند اما الان یهو در عرض یک هفته تغییر کردن عکس پروفایل تغییر دادن و شخصیت مهربون و دیگه مغرور نیستن و حتی با من با محبت رفتار میکنن توی حرفاشون میگن واسم خیلی مهمی ولی کم پیام میدن منم سعی میکنم کمتر پیام بدم نمی‌دونم چرا این کارو میکنن گاهی فقط سین میکنن و جواب نمیدن اول ازم میپرسن چه خبرا ؟ منم میگم سلامتی شما ، بعد سین کردن جواب ندادن نمی‌دونم منظورشون از این رفتار ها چیه الان حتی بیو تلگرامشون و برداشتن و به من ابراز علاقه کردن ، لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم دلیل این رفتاراش چیه ؟ چرا یهو تغییر کرد ؟ حتی از من پرسید که اخلاقیات و خصوصیات بد من رو بگو برای اینکه خودمو بهتر کنم و هر کس مرا پندی بیاموزد مرا بنده خودش کرده است ، اما من همیشه واهمه دارم که نکنه با این علاقه ای که دارم ولی پنهان میکنم ایشون از پیشم برن من راستش به ازدواج با ایشون فکر میکنم ، لطفا بگید با تموم این چیزایی که گفتن از اونجایی که بیشتر رفتاراشون حالت تحریک پذیری و جذب من رو داره و خیلی دوست دارن با من صمیمی تر بشن اما من احترام و حد خودم رو نگه داشتم و نخواستم از مرز فراتر برم و شعوتات اسلامی رو رعایت کنم ایشون میترسم فردی باشن که با وجود اینکه گفتن همیشه من اهل نمازم دقیقا با این سن کم ۱۸سالشون رفتار های دخترونه رو خیلییییی خوب می‌شناسند با خودم میگم از اونجایی که خییل بهشون اعتماد و اطمینان دارم میگم نکنه با دختری قبلا رابطه داشتن که اینقدر خوب دخترارو درک میکنن قشنگ رفتارای منو پیشبینی میکنن و حتی بهم گفتن که یک چیز خیلی مهم می‌خوام بهت بگم چون خوب میدونن من چقدر دوسشون دارم اما سعی کردم باز رفتاری نشون ندم از خودم که حالت خواهش داشته باشه چون ایشون از گفتن کاری مهمی که با من دارن همش به نوعی طفره میرن یک بار میگن حالم خوب نیست یک بار میگن که باید برم نماز بخونم در صورتی که اون تایم اصلا زمان نماز خوندن نبود و نماز قضا به حساب میومد و میگفتن الان شرایطشو ندارم هر موقع که شد بهت میگم منم هیچ حرفی نزدم مثلا خواهش نکردم هیچ موقع هم با اینکه دوسشون داشتم رفتاری نکردم که اینکار تشنه محبتم یا محبت رو گدایی کنم
    بنظرتون باید چیکار کنم ؟
    این رفتارا بیانگر چه چیزی هست ؟
    این فرد با این رفتارا و این خصوصیات رفتاری و اخلاقی چه چیزی میخوان به من بگن ؟
    آیا منو دوست دارن یا تظاهر به دوست داشتن میکنن ؟
    هدفشون از گفتن این حرفا چیه ؟
    لطفا بهم بگید من ازتون ممنون میشم با سپاس فراوان از شما ، مچکرم .
    لطفا کامل توضیح بدید من متوجه بشم و اگر میشه تا جایی که میتونید با تجربه های که دارید از جنس مرد کامل و طولانی بگید بازم ممنون میشم.

  • بار سلام و وقت بخیر.
    من حدود 4ماهی هست که با پسری آشنا شدم که از همه نظر معیارهای منو داره و واقعا دوسش دارم. ایشون بهم گفتن تا نوروز 99 صبر کنم تا شرایطشون روبراه بشه و ازدواج کنیم از طرفی خواستگارای زیادی دارم که شرایط خوبی دارم اما چون ایشون رو دوس دارم و بهم قول دادن دوست ندارم بذارم برم به نظر شما چکار کنم؟

    • سلام دوست گرامی
      جدا از علاقه شما به ایشان، باید دید ایشان چقدر در خواست و تقاضا خود مصرر هستند.ابتدا از اینکه ایشان واقعا خواهان ازدواج با شما هستن مطمئن بشید و بعد در مورد رد کردن خواستگارها تصمیم بگیرید

مقالات مرتبط