از میان برداشتن رقیب عشقی (راهکار برای بردن در رقابت عشقی)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

از میان برداشتن رقیب عشقی (راهکار برای بردن در رقابت عشقی)

داشتن رقیب عشقی شاید یکی از سخت‌ترین قسمت‌های زندگی یک شخص باشد. زمانیکه شما با تمام وجود عاشق طرف مقابلتان هستید، اما می‌بینید که او خواستگار دارد و شخص دیگری هم مانند شما برای به دست آوردن او تلاش می‌کند. احتمالاً در چنین شرایطی مضطرب و عصبانی می‌شوید و به دنبال پیدا کردن راهی هستید تا بتوانید او را از میان بردارید برنده رقابت عشقی باشید. این حس و حال شما طبیعی است، اما ممکن است تحت تأثیر هیجانات خود دست به انجام رفتارهایی بزنید که به اصلاً به نفع شما نیست و از هدف اصلی دورتان می‌کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بگوییم که چطور می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی دختر موردعلاقه‌تان را جذب کنید.

نکاتی که در صورت داشتن رقیب عشقی باید به آن توجه کنید


جایگاه خود را در رابطه مشخص کنید

اگر تصادفاً خود را در چنین موقعیتی گرفتار دیدید، به سرعت عقب‌نشینی نکنید. سعی کنید نقشتان را در رابطه ارزیابی کنید. اگر نفر سوم رابطه هستید و دختر مورد نظرتان فرد دیگری را دوست دارد، باید این رابطه را رها کنید و با وقار از رابطۀ میان دو عاشق خارج شوید. اما چنانچه فکر می‌کنید دختر مورد علاقه‌تان به شما بیشتر از رقیب عشقیتان توجه می‌کند، باید عشقتان را ثابت کنید و برندۀ این میدان شوید.

درباره احساساتتان فکر کنید

آیا احساستان نسبت به این دختر فقط یک شور و شوق آنی است که شعلۀ پرحرارت آن بعد از مدتی رو به خاموشی می‌گذارد یا این که احساسات عمیقی نسبت به او در قلبتان ریشه دوانده است؟ آیا او فقط کراشتان است یا می‌خواهید شریک زندگیتان باشد؟ باید به قضاوت احساسات خود بنشینید. اگر فکر می‌کنید احساساتتان خام و سطحی است و فقط پای هوا و هوس و یک شیفتگی زودگذر در میان است، بهتر است از این مثلث عشقی خارج شوید. اما اگر قلبتان لبریز از احساسات قوی و پایدار نسبت به او است و نمی‌توانید بدون عشقش زندگی کنید، پس باید برای پیروزی در عشق بجنگید.

به یاد داشته باشید که طبق نظریه مثلث عشق استرنبرگ- یک مفهوم مهم در روانشناسی- عشق سالم از سه جز تعهد، شور و شوق جنسی و صمیمیت تشکیل می‌شود. یعنی شما در صورتی می‌توانید عشق کامل و سالمی را با شریک عاطفیتان تجربه کنید که رابطه شما از این سه ضلع تشکیل شده باشد. همانطور که نبود یکی از اضلاع وجود مثلث را بی معنی می‌کند نبود این 3 عنصر نیز رابطه عاطفی ماهیت اصلی آن زیر سوال می‌برد.

چرا او باید شما را به رقیب عشقیتان ترجیح بدهد؟

اگر تمایلی برای عقب‌نشینی ندارید، باید دلیلی برای ادامه دادن این رابطه داشته باشید. باید راهی را برای اثبات سازگاری خود با معشوقتان پیدا کنید و برتری‌های خود را نسبت به رقیبتان بشناسید. باید این باور را در فرد مورد علاقه‌تان ایجاد کنید که شما نیمۀ گمشده‌اش هستید تا او شما را انتخاب کند.

بگذارید فرد شایسته، برنده عشق شود

می‌گویند “هر کاری در عشق و جنگ مجاز است”، یک مثلث عشقی هم میدان جنگ است و هم آوردگاه عشق. بنابراین میدان را برای هر سه نفر باز بگذارید تا رابطۀ مناسب با افراد مناسب شکل بگیرد. باید خود را برای یک مواجهۀ مستقیم و منصفانه آماده کنید و اجازه بدهید که شرایط برندۀ میدان را تعیین کند.

به عواقب کار فکر کنید

می‌دانید که اگر از مثلث عشقی کنار گذاشته شوید، کاملاً به هم می‌ریزید. بنابراین این نکته را ملکۀ ذهنتان کنید که نباید بیش از اندازه به این رابطه اهمیت بدهید یا باید خود را از نظر ذهنی برای روبه‌رو شدن با عواقب تلخ آماده کنید. تصمیم‌ با خودتان است.

از نظر عاطفی قوی باشید

اگر خودتان را از نظر روانی قوی کنید و آمادگی تحمل عواقب شکست عشقی را در خود ایجاد کنید، ممکن است هرگز چنین شکستی را تحمل نکنید. درهر حال وقتی به داخل اقیانوس شیرجه می‌زنید، باید شنا کردن را بلد باشید؛ باید دل و جرات پذیرش جواب رد شنیدن را داشته باشید. به قول صائب تبریزی

  ازدواج با مردی که طلاق گرفته

جگر شیر نداری سفر عشق مکن   سبزه تیغ درین ره ز کمر می‌گذرد

احساساتتان را صادقانه به نمایش بگذارید

احساساتی را که به فرد مورد علاقه‌تان دارید، فارغ از موفق شدن یا نشدن در رابطه بپذیرید. درست است که یکی از اضلاع مثلث عشقی هستید، اما این شرایط به معنای دروغین بودن احساساتتان نیست. بنابراین احساس عشق خود را آزادانه به همه نشان بدهید.

اجازه ندهید که این مثلث عشقی بر زندگیتان سایه بیاندازد

وقتی با چنین موضوع حساسی دست و پنجه نرم می‌کنید، باید بیشتر روی زندگیتان تمرکز کنید. ممکن است زندگی روزمره‌تان به خاطر وجود یک رقیب عشقی مختل شود، بنابراین هرگز نباید اجازه بدهید که غرایزتان زندگیتان را تحت‌الشعاع قرار بدهد. زندگی خودتان را با اهمیت دادن بیش از حد به چنین موقعیتی خراب نکنید و قدر نعمت باارزش زندگی را بدانید.

تکنیک‌های از سر راه برداشتن رقیب عشقی و برنده شدن در رقایبت عشقی


به یاد داشته باشید که شما برای به دست آوردن دختر موردعلاقه‌تان نیاز به جنگ و رقابت با شریک عشقی‌تان را ندارید. او هم مانند شما قلب و احساس دارد و می‌تواند عاشق هر کسی که خواست بشود؛ همان‌طور که شما می‌توانید. پس طرف حساب شما شریک عشقی‌تان نیست، خودتان هستید. کارآمدی تکنیک‌هایی که در ادامه گفته می‌شود کاملاً به‌دقت، صبر، حوصله و پشتکار شما بستگی دارد. پس اگر مواردی که در بالا گفته شد را بررسی کردید و دیدید که دختر موردعلاقه‌تان هم به شما تمایل دارد، علاقه شما به او واقعیست و آماده جنگیدن برای رسیدن به او هستید، براساس کمک تکنیک‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، اقدام کنید.

از احساسات غیرمنطقی شدیدی که شما را ضعیف و غیرجذاب میسازد، آگاه شوید

وقتی متوجه احساس واقعیتان نسبت به دختر موردعلاقه‎تان می‌شوید و متوجه می‌شوید که از صمیم قلب او را دوست دارید، قلبتان لبریز از احساسات پرحرارتی می‌شود که اجازه نمی‌دهد به جز به او به چیز دیگری فکر کنید و یاد معشوق به مشغولیت ذهنی دائمیتان تبدیل می‌شود. وجود یار، احساس “عاشق بودن” را در شما القاء می‌کند. بااین حال اگر شما براساس این احساسات و هیجانات شدید عمل کنید، دختر مورد علاقه‌تان را با این رفتار از خود دور خواهید کرد. پس از احساسی عمل کردن اجتناب کنید. برای این که بهتر متوجه این نکته بشوید، در ادامه بعضی از احساسات “نامناسب و خامی” را که ممکن است در برخورد با دختر خانم‌ها نشان بدهید و آنها را از خودتان برانید، برایتان توضیح می‌دهیم.

درماندگی و نیازمندی

اگر روی دختری کراش دارید، احتمالاً خوشحالی و حال خوبتان وابسته به او است. هر وقت که محبوبتان رفتار خوبی با شما دارد، حالتان خوب است، اما هر وقت که به شما بی‌محلی می‌کند یا به پیام‌هایتان جواب نمی‌دهد، ناراحت و سرخورده می‌شوید. درست مثل پسربچۀ کوچکی که برای خوب شدن حالش نیاز به تایید دارد. اما نمود پیدا کردن چنین طرز فکری در رفتارتان ثمری به جز دور کردن عشقتان ندارد.

حسادت

شما واقعاً این دختر را دوست دارید و ناگهان متوجه وجود یک رقیب عشقی می‌شوید. متوجه می‌شوید پسر دیگری هست که دائماً با دختر مورد علاقه‌تان حرف می‌زند و به راحتی می‌تواند او را به خنده بیاندازد. این برخوردها باعث می‌شود که تیر تیز حسادت در قلبتان فروبرود. حسادت حس دیگری است که شما را از درون مانند خوره می‌خورد و ضعیفتان می‌کند. ضعیف می‌شوید، چون وقتی از از دست دادن عشقتان می‌ترسید، اضطراب تمام وجودتان را فرامی‌گیرد. وقتی هم مضطرب می‌شوید، همه چیز علیه شما می‌شود. خانم‌ها از کیلومترها دورتر متوجه احساس ضعف و اضطرابتان می‌شوند و بلافاصله از شما زده می‌شوند. وقتی هم که شما با محبوبتان حرف می‌زنید، رقیب عشقیتان نیز به احتمال بسیار دچار احساس حسادت و درماندگی می‌شود. اما اگر نتیجه برای او کمتر از شما مهم باشد، او پیروز میدان می‌شود؛ دختر مورد علاقه‌تان از شما ناامید می‌شود و احتمالاً کمتر به شما تمایل و علاقه پیدا می‌کند. به عبارت دیگر رقیبتان موفق می‌شود تا خودش به تنهایی احساسات مثبتی را ایجاد کند و برای خوب شدن حالش و ساطع کردن انرژی مثبت به تایید دیگری وابسته نیست. در نتیجه دختر مورد علاقه‌تان تحت تاثیر این احساسات مثبت قرار می‌گیرد و جذب رقیبتان می‌شود.

  چطور به عشقم احترام بگذارم؟ (نحوه احترام گذاشتن به همدیگه در رابطه)

از ذهنیت ترس از کمیابی اجتناب کنید

·        وقتی ذهنیت ترس از کمیابی داشته باشید و فکر کنید که هیچ چیز به اندازۀ کافی وجود ندارد، جهان برایتان کم خواهد بود.

·        فکر می‌کنید زنان انگشت‌شماری وجود دارند که می‌توانید شریک زندگیتان را از میان آنها انتخاب کنید.

·        فکر می‌کنید اتفاق نادری است که بانویی متین و باشخصیت از شما خوشش بیاید.

·        فکر می‌کنید باید به هر نحوی شده فرصت‌ها را از چنگ رقبایتان بیرون بیاورید و از شانسی که در خانه‌تان را زده است، استفاده یا حتی سوءاستفاده کنید.

·        حرفهایتان را در معاشرت با زنان دائماً سانسور می‌کنید تا حرفی نزنید یا کاری نکنید که به آنها بربخورد.

ترس از کمیابی ذهنیتی است که اکثر مردان درگیر آن می‌شوند و چون از ترس از دست دادن فرصت مناسب به حداقل‌ها راضی می‌شوند، هرگز نمی‌توانند همسر دلخواهشان را در زندگی پیدا کنند.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

یکی از خصوصیاتی که می‌تواند یک فرد را دوست‌داشتنی کند میزان اعتمادبه‌نفس او است. البته نه به میزانی که تبدیل به خودشیفتگی شود. فرد موردعلاقه شما باید قطعیت و جدیت را در لحن صحبت کردن شما احساس کند؛ یعنی بداند که شما چقدر نسبت به خودتان و شایستگی‌هایتان مطمئن هستید. اگر این احساس را در او ایجاد کنید ورود به مرحله بعد برایتان راحت‌تر خواهد شد و به خوبی می‌توانید اعتماد او را جلب کنید. به طور کلی، خانم‌ها بیشتر جذب قدرت و مردانگی آقایان می‌شوند، چون احساس می‌کنند که می‌توانند در شرایط مختلف زندگی خود، به آنها تکیه کنند. به همین دلیل شما با بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفستان می‌توانید به او این اطمینان را بدهید که در شرایط سخت همراه و پشتیبان او هستید و به کمک آن، حس اعتماد را در او تقویت می‌کنید.

اعتماد او را جلب کنید 

یادتان باشد که برای از سر راه برداشتن رقیب عشقی‌تان باید کارهایی را انجام دهید که معمولاً پسران دیگر در ارتباط با یک دختر آن کارها را انجام نمی‌دهند. یکی از این کار‌ها جلب اعتماد او به‌گونه‌ای است که او در کنار شما و از صحبت کردن با شما احساس امنیت و راحتی کند. یعنی فکر نکند که شما هم مانند پسرهای دیگر او را برای رابطه‌های سطحی یکی یا دو روزه می‌خواهید. از همان ابتدا سعی کنید طوری پا پیش بگذارید که او حسن نیت را در رفتار و حرکات شما ببیند.

حتماً بخوانید:  چگونه به یک دختر پیشنهاد دوستی بدهیم؟

 

بیش‌ازاندازه با او خوش‌وبش نکنید 

یادتان باشد که دخترها معمولاً از پسرهایی که خیلی زود صمیمی و خودمانی می‌شوند خوششان نمی‌آید بلکه بیشتر جذب پسرانی می‌شوند که کمی جدی هستند، اما درعین‌حال حس شوخ‌طبعی نیز دارند. پس زمانی که با دختر موردعلاقه‌تان صحبت می‌کنید خیلی شوخی نکنید و یادتان باشد که اکنون اوست که باید بین شما و رقیب عشقی‌تان یک نفر را انتخاب کند به همین خاطر تمام رفتارهای شما را زیر نظر خواهد داشت.

به حرف‌های او باحوصله گوش کنید

زمانی که در حال گفت‌وگو با دختر موردعلاقه‌تان هستید سعی کنید که کاملاً به صحبت‌هایش گوش کنید. با زبان بدن و پرسیدن سؤالاتی درباره حرف‌هایی که می‌زند می‌توانید به او نشان دهید که چقدر برای او ارزش قائل هستید. دختران معمولاً همیشه به دنبال کسب حمایت و امنیت هستند و شاید این نکته‌ای باشد که خیلی از مردان از آن غافل‌اند. داشتن یک گوش شنوا شما را چند قدم از رقیب عشقی‌تان جلوتر می‌اندازد.

درباره علاقه‌مندی‌هایش از او سؤال کنید 

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن دل دختر موردعلاقه‌تان را به دست بیاورید این است که درباره علاقه‌مندی‌هایش با او صحبت کنید. اینکه دوست دارد بیشتر اوقات فراغتش را چگونه سپری کند؟ یا اینکه کتاب موردعلاقه‌اش چیست؟ آیا اهل فیلم و سینما هست یا نه؟ این‌گونه سؤالات می‌تواند چند چیز را برای او روشن کند. یکی اینکه به او نشان دهند که شما شخصی هستید که اهل تفریح هستید و وقتتان را بیهوده نمی‌گذرانید و دو اینکه می‌فهمد علاقه‌مندی‌های او برای شما هم مهم است. یادتان باشد که بعضی از پسران اهمیت این مورد را نادیده می‌گیرند که باعث می‌شود دختر حس خوبی نسبت به رابطه نداشته باشد.

  مهارت نه گفتن (چطور به عشقم نه بگم که ناراحت نشه)

برای دختر موردعلاقه‌تان هدیه‌ای کوچک بخرید

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند در رسیدن به دختر موردعلاقه‌تان به شما کمک کند، خرید هدیه‌ای کوچک است. منظور ما به‌هیچ‌عنوان این نیست که در این کار افراط کنید بلکه صرفاً برای نشان دادن علاقه خود به او می‌توانید هدیه‌ای کوچک برای او بخرید؛ برای مثال اگر دختر موردعلاقه شما به کتاب خاصی علاقه‌مند‌است آن را برایش تهیه کنید. اینکه او ببیند شما حواستان به خوشحال کردن او است می‌تواند تأثیر روانی مثبتی داشته باشد. بازهم تأکید می‌کنیم هیچ اجباری برای این کار نیست و شما در صورت داشتن توان مالی می‌توانید این روش را بکار بگیرید.

اصلاً درباره رقیب عشقی‌تان از او پرس‌وجو نکنید

شاید از روی کنجکاوی وسوسه شوید که درباره رقیب عشقی‌تان سؤالاتی از او بپرسید تا ببینید که او چه‌کارهایی برای دختر موردعلاقه‌تان انجام داده؟ اما شما با این کار غرور و پرستیژ خودتان را زیر سؤال می‌برید زیرا احتمالاً او اطلاعاتی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. ضمن اینکه وارد شدن به حریم شخصی او از لحاظ اخلاقی کار درستی نیست.

بیش‌ازاندازه از خودتان تعریف نکنید 

ممکن است بعضی از پسران در چنین شرایطی دست به تعریف و تمجید‌های افراطی و گاهی دروغی از خود بزنند. این کار نه‌تنها حس خوبی به‌طرف مقابلتان نمی‌دهد بلکه شما را در چشم او به‌عنوان یک انسان خودشیفته نشان می‌دهد. خودتان باشید و سعی نکنید برای به دست آوردن کسی هویت واقعی خود را زیر سؤال ببرید.

رقیب عشقی‌تان را تحقیر نکنید

اصلاً نیازی نیست که شما برای خوب جلوه کردن در چشم دختر موردعلاقه‌تان رقیب عشقی‌تان را تحقیر کنید و شخصیتش را زیر سؤال ببرید. انسان بالغ و پخته همیشه سالم‌ترین راه را برای رسیدن به هدفش انتخاب می‌کند حتی اگر نتیجه‌اش دلخواه نباشد. این کار شما مطمئناً ازنظر روانی روی دختر موردعلاقه‌تان تأثیر مثبتی نخواهد گذاشت.

به مرزهای دختر موردعلاقه‌تان احترام بگذارید

دختر موردعلاقه شما این حق را دارد که برای زندگی‌اش تصمیم بگیرد. اگر به هر دلیلی انتخاب او برای ادامه رابطه شما نبودید خیلی بهتر است که آرامش و اعتمادبه‌نفس خودتان را حفظ کنید و به او اجازه دهید که برای زندگی‌اش تصمیم بگیرد. البته شما مجاز هستید تا دلیل رد پیشنهادتان را بدانید و برای مثبت کردن جواب ردش تلاش کنید اما  اگر تلاش کردید و باز هم نشد دیگر مجاز به اصرار، خواهش و تخریب شخصیت او و رقیب عشقی‌تان نیستید.

اگر به دختری علاقه‌مند شده‌اید که می‌دانید شخص دیگری هم او را دوست دارد حتماً حواستان باشد که طرف حساب شما رقیب عشقی‌تان نیست بلکه این خودتان هستید که باید برای رسیدن به دختر موردعلاقه‌تان تلاش کنید. به‌طورکلی شما خیلی راحت می‌توانید به کسی که دوستش دارید ابراز علاقه بکنید اما به شرطی که واقعاً از تصمیمی که گرفتید مطمئن باشید. آیا عشق شما گذراست یا واقعا به او علاقه‌مند هستید؟ در این شرایط کسی قرار نیست برنده شود چون اصلاً جنگی در کار نیست. همه‌چیز بر سر انتخاب و سلیقه است. پس با قدرت بر احساسات خود مسلط باشید. قبل از ابراز علاقه به دختر موردعلاقه‌تان حتما از یک طرفه بودن یا نبودن عشقتان مطلع شوید و بعد پا پیش بگذارید. افکار منفی را از خودتان دور کنید. با حفظ اعتمادبه‌نفس سعی کنید اعتماد او را جلب کنید. خوب به صحبت‌هایش گوش کنید و از علاقه‌مندی‌هایش سؤال کنید. کوچک کردن رقیب عشقی‌تان مطمئناً شما را در چشم دختر موردعلاقه‌تان بالا نمی‌برد بلکه برعکس عمل می‌کند. از خودتان تعریف‌های الکی نکنید و خود واقعیتان باشید. به او اجازه تصمیم‌گیری بدهید و به مرزهایش احترام بگذارید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

آیا در رابطه درستی هستم؟؟

آیا در رابطه درستی هستم؟؟ با هم وقت میگذرونین؟ در طول روز با هم صحبت میکنین؟ در طول هفته همدیگه رو ملاقات میکنین؟ اگر بله، نشونه خوبیه. یادتون باشه که

مطالعه»

انواع اختلال شخصیت

اختلال شخصیت یک نوع جدی از اختلال‌های روانی است که در اثر آن فکر، احساس و رفتار فرد مبتلا ناسالم می‌شود. فردی که اختلال شخصیت دارد برای درک واقع‌بینانه موقعیت‌های

مطالعه»