چطور زود ازدواج کنیم؟

چطور زود ازدواج کنیم؟ (30 سالمه ازدواج نکردم)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چطور زود ازدواج کنیم؟ (30 سالمه ازدواج نکردم)

زمانی‌که پای درد دل دختران جوان و مجرد می‌نشینید به دفعات می‌گویند “خواستگار خوب پیدا نمیشه”، “ دلم میخواد هرچه سریعتر ازدواج کنم” ،“30 سالم شده ولی هنوز ازدواج نکردم” و جملاتی شبیه به این‌ها. با توجه به اینکه در جامعه ما ازدواج برای دختران یک هدف و دستاورد محسوب می‌شود این دغدغه قابل پذیرش و درک می‌باشد اما برای اینکه بتوان به این هدف رسید چه باید کرد! در این مقاله بطور کلی مسیری که بتوانید از طریق آن در زودترین زمان ممکن یک ازدواج مناسب داشته باشید را شرح داده‌ایم اما ازآنجایی که هر فرد شرایط زندگی و روحیات خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوانید یک مرد ایده‌آل را برای ازدواج پیدا کنید لازم است مسیر مخصوص به خودتان را پیدا کنید که این امر نیاز به آموزش و تحقیق دارد و برای اینکه احتمال خطا و اشتباه را به پایین‌ترین حد خود بیاورید می‌توانید با روانشناس نیز مشورت کنید.

چگونه خیلی زود ازدواج کنم؟ 


خود را بیطرفانه واکاوی کنید

 چه تصویری از خود به جهان ارائه می‌دهید؟ قبل از آن که بتوانید مرد مورد علاقه‌تان را جذب کنید، ابتدا باید برای بهبود ظاهر و باطن خود تلاش کنید. آیا از خود فعلی‌تان راضی هستید؟ با خودتان صادق باشید و جنبه‌هایی از شخصیت‌تان را که نیاز به اصلاح و بهبود دارد، شناسایی کنید. به این ترتیب اعتماد به نفس و عزت نفسی را که برای جلب مرد دلخواهتان و زود ازدواج کردن لازم دارید، به دست می‌آورید.

خود را دوست داشته باشید

نخستین گام برای تبدیل شدن به بانویی بهتر این است که روی عشق به خود تمرکز کنید. دوست داشتن خود با خودخواه بودن تفاوت دارد؛ قرار است خود را در عشق غرق کنید تا بتوانید در این عشق صمیمانه با دیگران نیز شریک شوید و دوستان، خانواده و احتمالاً نیمه گمشده‌تان را از عشق بهره‌مند کنید.

انسانی که خود را دوست دارد، چون دقیقاً می‌داند که چگونه باید بدون خودخواهی عشق بدهد و عشقش را با دیگران سهیم شود، بدون آن که در مقابل انتظار چیزی را داشته باشد، می‌داند که چطور باید برای دیگران اهمیت قائل شود و به آنان عشق بورزد.

ارزش خود را بدانید 

اگر می‌خواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید، باید ارزش خودتان را بدانید. اگر ارزش خود را بدانید، می‌دانید که دیگران چطور باید با شما رفتار کنند و به این ترتیب نشانه‌های مورد سوءاستفاده قرار گرفتن را به سرعت شناسایی می‌کنید.بانوان شایسته می‌دانند که دیگران باید با آن‌ها با احترام رفتار کنند و می‌دانند که دیگران صرف نظر از نژاد، جایگاه اجتماعی و حتی نوع رابطه‌ای که درگیرش هستند، باید برایشان ارزش قائل شوند.

برای روابطتان ارزش قائل باشید 

برای روابطتان با دیگران، به ویژه افرادی که خود واقعی‌تان را دوست دارند، ارزش قائل شوید. قدر اطرافیان مهربان همیشگی‌تان را بدانید و برای حضور آنها در زندگی‌تان سپاسگزار باشید.یک بانوی خوب و شایسته اهمیت تعامل‌های معنادار و ارزشمندش را می‌داند. وقتی به عزیزانتان نشان بدهید که تلاش‌هایشان را به رسمیت می‌شناسید، در واقع به آنها اعلام می‌کنید که وجودشان برایتان مهم است و برایتان اهمیت دارند.

در زندگی خود هدف داشته باشید 

هدف داشتن در زندگی

هدف برای زندگی مثل بنزین برای ماشین عمل می‌کند. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به شما انرژی و انگیزه می‌دهد بیشتر قدر زمان و سرمایه‌تان را درک می‌کنید و بطور کلی کیفیت زندگی‌تان را تا حد خیلی خوبی بالا می‌برد. قرار نیست اهداف بزرگ و رویایی داشته باشید حتی اهداف کوچکی مانند خواندن کتاب مورد علاقه‌تان در تعطیلات آخر هفته نیز به نوبه خود تاثیر گذار است.

  مشاوره روانشناسی در کانادا (روانشناس ایرانی در تورنتو، مونترال، ونکوور)

به ظاهرتان اهمیت دهید 

تغییر در ظاهر و سبک پوشش‌تان گاهی یک ایده بسیار خوب هم برای تغییر روحیه و بالا بردن اعتماد به نفس خودتان است و هم تغییر در شیوه نگرش اطرافیان‌تان به شماست. به عنوان یک فرد روی تناسب اندام، پوست، آرایش و انتخاب لباس‌تان دقت کنید. آراسته و شیک بودن نشانه این است که شما به خودتان احترام می‌گذارید و برای خودتان ارزش قائل هستید. البته باید به این نکته نیز خاطر نشان کنیم که افراط و وسواس بیش از حد نیز در این زمینه تاثیر معکوس می‌گذارد.


حتما بخوانید: چطور دختر جذابی باشم 

در جامعه بیشتر حضور داشته باشید 

 سعی کنید بیشتر از گذشته در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشید و بروی شخصیت اجتماعی خود کار کنید. برای مثال اگر دانشجو هستید در انجمن‌های مختلف در دانشگاه عضو شوید و حضور فعالی داشته باشید یا در اردوهای دانشگاه شرکت کنید تا با افراد مختلف آشنا شوید و شبکه اجتماعی بزرگ‌تری داشته باشید.

 هر کاری را که انجام میدهید، به تجلیگاه شخصیت و افکارتان تبدیل کنید

می‌توانید خود واقعی‌تان باشید. منحصربه فرد بودن خود را در سبک لباس پوشیدنتان، علائق غذایی، موسیقی مورد علاقه‌تان و هر کاری که نمایانگر شخصیتتان است، به نمایش بگذارید.ما در جهانی آزاد زندگی می‌کنیم و همه می‌توانیم خودمان باشیم. بنابراین اگر خود را در وضعیتی یافتید که خود واقعی‌تان را سرکوب می‌کنید یا خود را از کارهایی که سرزندگی و نشاط را در جانتان تزریق می‌کند، محروم می‌کنید، زمان آن رسیده است که به زن جنگجوی درونتان مجال خودنمایی بدهید و برای آنچه شایستگیش را دارید، شجاعانه بجنگید.

اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید

اگر شما به خودتان و توانایی‌هایتان اعتماد نداشته باشید هیچ فرد دیگری هم شما را باور نخواهد کرد. اعتماد به نفس یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هر فردی است که خوشبختانه این ویژگی را با تمرین و تکنیک می‌توانید در خود تقویت کنید. برای بالا بردن اعتماد به نفس‌تان می‌توانید از مشاور روانشناس همیار عشق کمک بگیرید مشاور با ارائه تمرین‌های مربوط به جرات ورزی به شما کمک کند اعتماد به نفس‌تان را زندگی شخصی، کار و در روابط عاطفی‌تان بالا ببرید بطوریکه به راحتی بتوانید از توانایی‌های‌تان بهره ببرید و با قدرت خواسته‌ها و انتظاراتتان را با دیگران مطرح کنید.


حتما بخوانید: چطور دختر با اعتماد به نفسی باشم؟

فعالیت‌های جدید را امتحان کنید 

امتحان کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید در زمینه‌های مختلف به شما کمک می‌کند هم بهتر خودتان و علاقه‌تان را بشناسید و هم با یک فضای متفاوت آشنا شوید مثلا اگر به خیاطی علاقه دارید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید یا یک ورزش خاص را بطور مدام دنبال کنید یا حتی یک زبان جدید یاد بگیرید.

فعالیت‌های مورد علاقه‌تان را یادداشت کنید و برنامه روزانه‌ای برای خود تهیه کنید که شامل این فعالیت‌ها باشد. به این ترتیب مطمئن می‌شوید که هر روز در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارید و به خواسته‌های قلبی‌تان نزدیکتر می‌شوید.

مشخص کنید که چه انتظاری از همسر آیندهتان دارید  

قبل از آن که به خواستگارتان جواب مثبت بدهید یا نامزد کنید، باید پاسخ سوالات زیر را تعیین کنید:

1.     دوست دارید همسرتان چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا این ویژگی‌ها با نیازهایتان همخوانی دارد؟ به روابط آشنایی قبلی‌تان فکر کنید و مشخص کنید که روابط قبلی به چه دلایلی به سرانجام نرسیده‌اند. آن روابط چه کمبودهایی داشتند و چه خصوصیاتی را در خواستگاران سابقتان دوست داشتید یا نداشتید؟

  چطوری دختری که دوست دارم رو عاشق خودم کنم؟

مثال: دوست دارم اولویت نخست همسرم باشم و همسرم اهمیتی را که برایم قائل است از طریق عشق ورزیدن و توجه مداوم به نیازها و خواسته‌هایم نشان بدهد.

2.     دوست دارید چه کارهایی را همراه با همسرتان انجام بدهید؟

مثال: دوست دارم با همسرم مسافرت بروم و فعالیت‌هایی را در طبیعت و فضای باز انجام بدهم.

3.     چه خصوصیاتی شما را از همسرتان دلسرد می‌کند؟

مثال: نادیده گرفته شدن مداوم و بی‌توجهی به نیازهایم بعد از در میان گذاشتن آن‌ها.

 اهمیت دانستن پاسخ سوالات بالا

باید اطمینان حاصل کنید که دلیل با هم بودنتان فقط جذابیت زیستی جنس مخالف، جایگاه اجتماعی یا ترس از تنها ماندن نیست. شکی نیست که زیبایی ظاهری مهم است، اما مهم‌تر از هر خصوصیت دیگری این است که همسر آینده‌تان بتواند نیازها و خواسته‌هایتان را برآورده کند.

اگر مرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب نکرده باشید، حس ششمتان به شما می‌گوید که مشکلی وجود دارد، اما بنا به دلایلی برای توجیه خواستگارتان بهانه جور می‌کنید یا معایبش را نادیده می‌گیرید.

به همین دلیل است که باید از نیازهای اصلی خود آگاهی داشته باشید تا بتوانید رابطه سالم و شادی را شروع کنید. این آگاهی و خودشناسی کمک می‌کند که خواستگارهای نامناسب را غربال کنید، احتمال شکستن قلبتان را به حداقل برسانید و زمان باارزشتان را هدر ندهید.

اما چطور می‌توانید به شیوه درستی از مرد مورد نظرتان تصویرسازی کنید. تهیه لیست سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید، دسته بندی سوالات و نحوه پاسخ دهی به آنها بسیار مهم است. دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج رادیو نحوه تهیه این را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی‌تان به شما آموزش می‌دهد. اینکه چطور مطابق با ویژگی‌های اخلاقی خودتان یک لیست جامع و درست برای خودتان طراحی کنید و چطور از این لیست برای ارزیابی پیشنهادات آشنایی و ازدواجی که به شما می‌شود استفاده کنید. همچنین در این دوره یاد می‌گیرید چطور خودتان را به بهترین شکل ارتقا دهید تا مردان مناسب و ایده‌آل سمت شما جذب شوند و چطور می‌توانید یک رابطه پایدار منجر به ازدواج بسازید.

محیطتان را تغییر بدهید

از ملحق شدن به گروه‌ها و انجمن‌های جدید واهمه نداشته باشید، چرا که ممکن است در محیط‌های جدید با همسر آینده‌تان آشنا شوید. دوست دارید همسر آینده‌تان بیشتر در چه محیط‌هایی رفت و آمد داشته باشد؟ ترجیح می‌دهید او عضو چه گروه‌هایی باشد؟ دقت کنید که پاسخ این سوالات تا حدی با علائق و سرگرمی‌های خودتان مطابقت داشته باشد.

وقتی جواب سوالاتتان را پیدا کردید، آگاهانه خود را در آن محیط‌ها قرار بدهید. به این ترتیب آشنا شدن با فردی که علائقش مانند شما باشد و خصوصیات مطلوب همسر ایده‌آلتان را داشته باشد، برایتان آسان‌تر می‌شود. البته تضمین نمی‌کنیم که همسر مورد علاقه‌تان را با تغییر محیط پیدا می‌کنید و زود ازدواج می‌کنید، اما احتمالش زیاد است.

برای آن که آقایان را جذب خودتان بکنید، توصیه‌های زیر را رعایت کنید:

  • سعی کنید از زندگیتان لذت ببرید، خوش بگذرانید و ارتباط واقعی برقرار کنید.
  • رفتار دوستانه و صادقانه‌ای را در پیش بگیرید و نظراتتان را با دیگران در میان بگذارید.
  • برای جذاب به نظر رسیدن بیش از اندازه تلاش نکنید، مطمئن باشید که خود واقعی‌تان شگفت‌انگیز است.
  • اغلب لبخند به لب داشته باشید و بخندید.

در این مرحله جنبه‌هایی از شخصیتتان را که نیاز به اصلاح دارد، شناسایی کرده‌اید و ایجاد تغییرات مثبت را شروع کرده‌اید. ویژگی‌های همسر آینده‌تان را نوشته‌اید و محیطتان را تغییر داده‌اید تا شرایط را برای آشنا شدن با مرد ایده‌آلتان فراهم کنید.

به گزینه‌های مختلف فکر کنید 

روی یک فرد یا یک رابطه بلاتکلیف بیش از حد وقت نگذارید در صورتی که پیشنهادات دیگری برای ازدواج دارید حتما بررسی کنید. ممکن است شرایط گیج کننده‌ای باشد و یا وابستگی و علاقه به یک فرد باعث شود نتوانید منطقی تصمیم بگیرید مشورت با مشاور روانشناس  به شما کمک می‌کند بتوانید درست‌تر و منطقی‌تر با شرایط‌تان رو برو شوید و بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

  مشاوره قبل از ازدواج مجدد برای پیروزی بر چالش های ازدواج دوم

حتما بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج

شوخطبع باشید، دلبری کنید و ملاحت زنانه را فراموش نکنید

سعی کنید تجربیات تلخ روابط قبلی‌تان را وارد رابطه جدیدتان نکنید. برای آن که رابطه‌ای عمیق و صمیمانه شکل بگیرد و بتوانید زندگی دلخواهتان را بسازید، باید گارد دفاعیتان را کنار بگذارید و در مقابل عشقتان آسیب‌پذیر باشید.

اگر به طور کلی نسبت به مردان دید منفی دارید و نمی‌توانید به هیچ مردی اعتماد کنید، ابتدا باید زخم‌های قبلی‌تان را درمان کنید تا بتوانید قلبتان را دوباره به روی عشق باز کنید. مردان جذب زنان مهربان و مثبت‌اندیشی می‌شوند که حاضرند به آنان اعتماد کنند و عشقشان را بپذیرند.

گذشته‌ها را فراموش کنید و ویژگی‌های خواستگار جدیدتان را بدون تعصب و با ذهنی باز بررسی کنید. از زندگی لذت ببرید، دلبری کنید و ملاحت زنانه را فراموش نکنید. در عین حال اصیل و باوقار باشید و اگر مطمئن شدید که خواستگارتان نمی‌تواند نیازهایتان را برآورده کند یا واقعاً به او علاقه ندارید، رابطه را عاقلانه به پایان برسانید.

آموزش ببینید 

در گذشته به دختری که با مهارت‌های ارتباطی یا سبک‌های ارتباطی آشنا نبود کمتر خرده گرفته می‌شد اما در دنیای امروز که جایگاه آموزش و ارتقاء دانش برای همه مشخص است اینکه خانمی بلد نباشد چطور با فرد مقابلش ارتباط موثر برقرار کند، او را بشناسد و نیازهایش را با او مطرح کند، توجیهی ندارد. داشتن یک رابطه و زندگی خوب به هیچ وجه به شانس بستگی ندارد بلکه هرکسی بسته تلاش و پشتکار خودش قادر است یک ازدواج موفق و خوب را تجربه کند.

به همین منظور روانشناسان همیار عشق دوره جذب مرد از آشنایی تا ازدواج را تهیه کرده کند که در آن تمام اصول و مفاهیمی که هر خانمی برای داشتن یک رابطه و ازدواج موفق باید آنها را بلد باشد بهمراه نکات طلایی و کلیدی مطابق با فرهنگ و عرف جامعه آموزش داده
شده است. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود قطب‌نمای جذب عشق از آشنایی تا ازدواج را مطالعه کنید.

قطب نمای جذب عشق از آشنایی تا ازدواج

اینکه دختر خانمی بخواهد زود ازدواج کند و یک زندگی مشترک موفق را تجربه کند خواسته معقول و قابل درکی است. اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید به خودتان نگاه کنید و بررسی کنید کدام بخش‌های زندگی‌تان را باید ارتقاء دهید تا به ورژن بهتری از خودتان تبدیل شوید. برای این منظور یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید، ارزش خودتان را بدانید، قدر کسانی که شما را دوست دارند بدانید، در زندگی خود هدف داشته باشید، به ظاهرتان اهمیت دهید، روی شخصیت اجتماعی خود کار کنید، فعالیت‌های جدید را امتحان کنید. بعد از آن بررسی کنید که از همسر آینده‌تان چه انتظاری دارید و یک لیست از ویژگی‌هایی که برایتان مهم است روی کاغذ بیارید و در مورد آن با مشاور مشورت کنید. روی گزینه‌ها مختلف فکر کنید و وقتتان رو تماما صرف یک رابطه نامعلوم نکنید. سعی کنید روحیه شوخ طبع و با لطافت زنانه داشته باشید و سطح دانش و اطلاعاتتان در مورد نحوه ساختن یک رابطه سالم و یک ازدواج موفق را بالا ببرید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط