چرا همش عاشق آدم‌های اشتباه می‌شم؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چرا همش عاشق آدم‌های اشتباه می‌شم؟

ازدواج کنم تا خوشبخت شم

اکثر دخترها با داستان‌های سیندرلا و سفیدبرفی و بقیه پرنسس‌ها بزرگ شدن که بهشون می‌گفت برای خوشبخت شدن باید منتظر بمونید تا شاهزاده‌ای با اسب سفید، بیاد و شما رو به قصر خوشبختی ببره. این کارتون‌های جذاب، یه اشکالی داشتن و اون این بود که بعضی دخترها یادنگرفتن، برای خوشبخت شدن باید تو آینه نگاه کنن نه پشت پنجره! اما یعنی چی؟

برای خوشبختیم، تلاش می‌کنم

یعنی اینکه به جای اینکه پشت پنجره منتظر شاهزاده بشینید، برید جلوی آینه، خودتون رو ببینید؛ با همه نقاط ضعف و قدرتتون. ببینید که برای رفتن تو مسیر خوشبختی، شاد بودن، رشد و …، چه کارهایی باید انجام بدید. از تمام توانتون، برای ساختن زندگی بهتر استفاده کنید.

مجردم، پس خواستنی نیستم

بعضی وقت‌ها دخترها با خودشون فکر می‌کنند که چون کسی رو توی زندگی ندارم، پس حتما جذاب نیستم یا حتما یه اشکالی در من وجود داره! به عبارت دیگه، ارزشمندی خودشون رو وابسته می‌کنن به تایید دیگران و خب برای رها شدن از این احساس بد، دنبال یکی می‌گردن که تنها نباشن.

مردهای جذاب

«وای عجب ماشینی داره، خوش به حال دختری که باهاشه!». تا حالا شده چنین جمله‌ای توی ذهنتون بیاد؟ بعضی آدم‌ها، عادت دارن همه چیزهای خوب رو به تصویری که دیگران در ظاهر نشون می‌دن، نسبت بدن؛ مثلا چون ماشین خیلی خوبی داره، پس حتما خوش‌اخلاقه، مهربونه و … .

عاشق تصویر دیگران شدن

روزی نیست پیامی نیاد که دختری بگه عاشق استاد دانشگاهم یا … شدم و در ادامش بگه از همه نظر آدم فوق‌العاده‌ایه؛ اما اگه باهاشون گفت‌وگویی انجام بشه، می‌شه متوجه شد که تقریبا شناختی از اون فرد ندارن، بلکه چون استاد دانشگاهه، توی تصوراتشون تمام ویژگی‌های مثبت رو به اون فرد نسبت می‌دن.

  ازدواج به خاطر پول (با پول ازدواج کردن درست است یا غلط؟)

نحوه ارتباط با مادر

یکی از مهم‌ترین مسائل تو زندگی هر آدمی، دوران کودکیشه. نوع ارتباطی که کودک با خانواده به خصوص مادرش داره، می‌تونه بخش اعظمی از رفتارش تو بزرگسالی رو تعیین کنه؛ به عنوان مثال، افرادی که در کودکی رابطه خوبی با مادر نداشتن یا مادر خیلی در کنارشون نبوده، در بزرگسالی توی روابطشون دچار مشکل می‌شن.

حل مسائل کودکی

زمانی که فرد کودکی خوبی نداشته، تو بزرگسالی سعی می‌‎کنه اون دوران رو جبران کنه. برای همین یا سریع عاشق می‌شه تا محبتی که در کودکی نداشته رو جبران کنه، یا نسبت به همه بی‌اعتماد میشه و علاقه‌ای به ارتباط برقرار کردن تو خودش نمی‌بینه. هر دوی این رفتارها هم برای خودش و هم طرف مقابل، آسیب‌زا خواهد بود.

این موارد چه تاثیری داره؟

تمام مواردی که گفته شد، زندگی عاطفی دخترها رو تحت‌اشعاع قرار می‌ده؛ چون، دلشون می‌خواد فقط یکی توی زندگیشون باشه و خیلی به مسائل دیگه فکر نمی‌کنن. به این فکر نمی‌کنن که این آدم براشون اصلا مناسب نیست، رفتار درستی باهاشون نداشته و …؛ اون فرد رو با تمام این موارد می‌پذیرن، چون می‌ترسن که از دستش بدن.

چه کار می‌شه کرد؟

اگه جز افرادی هستید که در اینجا راجع بهشون صحبت شد، نگران نباشید. درسته که تا الان به خاطر این موارد آسیب‌هایی دیدید، اما بدونید با کمک روان‌شناس متخصص می‌تونید ریشه این مساله رو پیدا کنید و برای حلش قدم بردارید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط