مدیریت امور مالی در ازدواج و خانواده

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

مدیریت امور مالی در ازدواج و خانواده

 

 

محتوای آموزشی ارائه شده با همکاری گروه پژوهشی روانشناسی و مشاورین همیار عشق تهیه شده است. با به اشتراک گذاری این محتوا با کسانی که دوستشان دارید در جهت استفاده هر چه بیشتر از این محتوای آموزشی به ما کمک کنید. با ما همراه باشید.

7 اشتباه رایج در مسائل مالی زندگی مشترک


1- داشتن دو حساب بانکی جداگانه

این موضوع پس از مدتی باعث بروز مشکل در رابطه می‌شود. در 54% از ازدواج‌های موفق، همسران روزانه در مورد پول و مسائل مالی با یکدیگر صحبت می‌کنند. حساب‌های جداگانه نداشته باشید. ازدواج یعنی شریک بودن، هم زن و هم شوهر باید با هم درگیر موضوعات مالی باشند. جدا کردن حسابها و تصمیم‌گیری جداگانه در مورد هزینه‌ها باعث جدایی بیشتر شما از همدیگر و بروز مشکل در آینده خواهد شد.

2- عدم توافق در مورد سبک زندگی

فرض کنید شما با خرید از یک فروشگاه ارزان هیچ مشکلی ندارید، اما همسر شما عاشق خرید جنس با هر قیمتی از    فروشگاه‌های برند است. خلاصه کلام: سبک زندگی شما باید با درآمدی که دارید هماهنگ باشد، نه با آرزوهای شما. چون دوستان و آشنایان‌تان در اینستاگرام خودنمایی می‌کنند، شما هم می‌خواهید کم نیاورید، ولی مراقب باشید و حواستان به پس انداز و حساب بانکی تان باشد. بخاطر خودنمایی خود را در چاه نیندازید

3- تفاوت های شخصیتی مشکل‌ساز می‌شود

هر فردی شخصیتی متفاوت دارد، ممکن است یکی از دو زوج بسیار حسابگر است، اما دیگری خیلی حسابگر نیست و در خریدهایش خیلی حسابگری نمی‌کند. درست است این موضوع ممکن است در رابطه مشکلاتی ایجاد کند، اما مشکل اصلی این است: یکی از شما به حرف دیگری گوش نمی‌دهد یا اینکه یکی از شما از وارد کردن خود به مسائل مالی کاملا سرباز می‌زند. راه حل: همسران حسابگر تمام جزئیات مالی را پیش خود نگه ندارید و بخاطر اینکه دانش اقتصادی و حسابگری دارید برای همسرتان رئیس‌بازی در نیاورید. اگر شما همسری هستید که درمورد پول حساس نیستید. هنگام خرید فقط سرتون را تکان دهید و بگین “ وای، عزیزم، این خیلی قشنگه”. شما عضو یک تیم هستید، شما حق رای دارید، پس نظر دهید، انتقاد کنید و تایید کنید.

  شوهرم بهم پول تو جیبی نمیده (چیکار کنم شوهرم بهم خرجی بده؟)

4- تفاوت میزان درآمد شما را از هم جدا می‌کند

زمانی‌که اختلاف درآمد زن وشوهر زیاد است ممکن است مشکل به وجود ‌آید. تصور می‌کنید که بخاطر داشتن درآمد بیش‌تر اهرم فشاری روی همسرتان دارید و باید حرف، حرف شما باشد، به جای اینکه به کل قلک خانواده به عنوان قلک “ما” نگاه کنید. این پول مال “من” یا مال “شما” نیست،  این پول مال “ما” است. شما در یک تیم بازی می‌کنید. گل بزنید تیم گل زده، گل بخورید تیم گل خورده.

5- خیانت و عدم وفاداری مالی

خیانت و عدم وفاداری فقط وارد رابطه شدن با مرد یا زن دیگر نیست. ایجاد یک حساب بانکی پنهان و نگهداری پول در آن نیز خیانت محسوب می‌شود. این کار فریب‌کارانه است، یا اینکه خریدهایی انجام دهید و آن را از همسرتان پنهان کنید و یا در مورد مبلغ خرید واقعیت را نگویید.

6- داشتن انتظارات غیر واقع‌بینانه

وقتی انتظار دارید بعد از ازدواج سریعا خانه‌دار شوید و یا ماشین فلان مدل را داشته باشد، اما در پایان سالگرد ازدواج‌تان در خانه اجاره‌ای هستید و همان ماشین قبلی را دارید، کاملا مایوس می‌شوید و این مایوس شدن راه را برای مواجه شدن با مشکلات و ناسازگاری در زندگی مشترک باز خواهد کرد.

راه‌حل: چنین قانونی وجود ندارد که شما باید سریعا خانه‌دار شوید و یا یک سفر عالی به بهترین نقطه ایران یا جهان داشته باشید. اگر این‌ کارها  اکنون برای شما امکانپذیر نیست، نگران نباشید. به مسائل مالی‌تان نظم دهید، تلاش کنید، برنامه ریزی کنید. در آینده حتما به رویاهایتان خواهید رسید.

  طلاق در سن کم (عواقب طلاق در سن پایین و راهکار)

7- فرزندان تصمیم می‌گیرند

بچه‌ها به شما التماس می‌کنند که براشون ایکس باکس بخرین. شمام فکر می‌کنین چقدر اخیرا بچه های خوبی بودن و چقدر من دوسشون دارم. چرا که نه؟ باشه، می‌خرم براتون. اما همسرتان ناراحت است، چون براش برنامه‌ریزی نکردید و به بودجه شما نمی‌خورد. درمورد چیزهایی که فرزندانتان نیاز دارند، باهم تصمیم بگیرید، نه تنها.

با بچه ها چه کنیم؟ برای بچه ها کارهایی تعریف کنید که در قبال انجام دادن آن ها پول‌تو‌جیبی دریافت می‌کنند. این کار هم به اونها اخلاق کاری می‌دهد و هم بهشون یاد می‌ده که برای بدست آوردن چیزی که دوست دارند باید صبر کرد.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

مردا به چی توجه میکنن؟؟

مردا به چی توجه میکنن؟؟ لبخندتون اصلا نگران رنگ رژ لب‌تون نباشین چون مردان بیشتر به لبخند شما توجه میکنن و نه به رژ لب‌تون. درواقع لبخند، قدرتمندترین سلاح برای

مطالعه»