دعا برای دل کندن از عشق (چطوری مهرشو از دلم بیرون کنم؟)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

دعا برای دل کندن از عشق (چطوری مهرشو از دلم بیرون کنم؟)

دل کندن از کسی که مدت‌ها دلبسته‌اش بودید کار راحتی نیست. این کار آنقدر سخت است که بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن دعا و سوره‌ای برای دل کندن  و فراموشی هستند تا بتوانند کمی از فشار این درد کم کنند. اما آیا دعا به تنهایی می‌تواند دردی از شما دوا کند و باعث شود مهر عشقتان از دل و قلب و شما بیرون رود؟ جمله‌ای معروف می‌گوید:” از شما حرکت از خدا برکت”. تا زمانی‌که شما خودتان تلاشی برای دل کندن و فراموشی عشقتان نمی‌‌کنید چطور انتظار دارید که دعا به تنهایی بتواند گره از مشکلات شما باز کند. در ادامه چند راهکار کاربردی و آسان را برای هرچه سریع تر دل کندن از  عشقتان مطرح می‌کنیم.

دعای دل کندن از عشق 


مطمئنا خواندن قرآن و از خدا کمک گرفتن می‌تواند بسیاری از غم‌ها، ناراحتی‌ها و تشویش‌های ما را کم کند. یکی از معروف‌ترین سوره‌هایی که می‌تواند کمی فرایند جدایی و دل کندن را برای شما آسان کند سوره ابراهیم است. آیه ۲۷ این سوره مبارکه را  هر شب هفت مرتبه بخوانید.

يُثَبِّتُ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الآخِرَةِ وَيُضِلُّ اللّهُ الظَّالِمِينَ وَيَفْعَلُ اللّهُ مَا يَشَاء

ترجمه: خدا مؤمنان را به سبب اعتقاد استوارشان در دنیا و آخرت پایدار می‌دارد، و ظالمان را گمراه می‌سازد و هر چه خواهد همان می‌کند.

«یا خیر حبیب و محبوب صلّ علی محمّد و آل محمّد».

ترجمه: ای بهترین دوست و محبوب درود فرست بر محمد و آل محمد (ص)

سایر روش‌های کابردی برای دل کندن و فراموشی عشق 


همانطور که گفته شد خواندن دعا به تنهایی مشکلی از شما حل نخواهد کرد چرا که شما بیشتر از هر شخصی دیگری از آنچه برایتان اتفاق افتاده آگاهید. می‌دانید که در رابطه چه گذشته و با روحیات و خصوصیات اخلاقی خود آشنا هستید. پس در نتیجه باید جوانب را بررسی کرده و بهترین روش را برای فراموش کردن عشقتان به‌کار بگیرید. در اینجا راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهیم که با کمک آن‌ها می‌توانید عشقتان را فراموش کنید.

به او فکر کنید 

فرقی نمی‌کند که فرد مورد نظر را از دست داده‌اید و یا او از شما دور شده است در هر صورت جدایی دردناک و عذاب‌آور است. اگر می‌خواهید بدانید چگونه عشقتان را فراموش کنید، ابتدا باید تمام خاطرات و احساسات خود را بیرون بریزید. دور کردن این افکار و عواطف از ذهن باعث می‌شود تا دیگر در مورد آنها فکر نکنید و این واقعیت که دیگر در کنار شما نیستند را بپذیرید. به علاوه به خاطر داشته باشید که این افکار بسیار سمج هستند و بارها و بارها به ذهن شما برمی‌گردند . پس به جای اینکه به زور سعی در کنار گذاشتن آن‌ها کنید.

به خود فرصت کافی دهید تا بتوانید نبود آنها را بپذیرید. اولین گام برای فراموش کردن کسی این است که به یاد او باشید.

احساسات و افکار منفی را  سرکوب نکنید و همة آنها را دور بریزید

همه چیز را در درون خودتان نگه ندارید و همه را بیرون بریزید. اگر دوست دارید گریه کنید. در چنین مواقعی صحبت کردن با کسی که بهش اعتماد دارید و یا به شما نزدیک است و یا حال شما را درک می‌کند می‌تواند بسیار آرامش‌ بخش باشد. اگر نمی‌خواهید که کسی از این قضیه بو ببرد می‌توانید احساسات خود را در دفتری شخصی بنویسید. اگر احساس می‌کنید که لازم است در این مورد با یک روانشناس متخصص صحبت کنید دو دل نباشید و یا از انجام این کار خجالت نکشید.

به خودتان سخت نگیرید و با شرایط موجود کنار بیایید 

زمانی که جدایی اتفاق می‌افتد یک پروسه زمان‌بر شروع می‌شود تا بتوان عشق خود را فراموش کرد. به خودتان سخت نگیرید. حس پس از جدایی بسیار دردناک است بطوری که انگار روی لبه‌های تیغ دراز می‌کشید اما گاهی در زندگی ناچار به روبرو شدن با این اتفاق ناخوشایند هستیم. از آنجایی که کنار آمدن با جدایی سخت و دشوار است لذا اولین کاری که می‌توانید پس از جدایی انجام دهید این است که به روند عادی زندگی برگردید و این اتفاق ناخوشایند را بپذیرید. گاهی در زندگی با شرایطی روبرو می‌شویم که تنها راه رهایی از آنها کنار آمدن با آن و نشان دادن انعطاف و شهامت از خود است. اولین گام برای هرگونه بهبودی پس از هر شکستی در زندگی این است که یک قدم به عقب بازگردید و خودتان را در شرایط قبل از جدایی قرار دهید و با آن روبرو شوید. مهم نیست که این کار چقدر دردناک باشد، اما قطعا شما را برای مرحله بعدی آماده می‌کند. پس از هر اتفاق ناخوشایندی خونسرد باشید و به خودتان زمان دهید تا با آن کنار بیایید.

  نشانه‌های مردی که شما را برای سکس میخواد (نشانه‌های زنان و مردان هوس‌باز)

از رفتن به جاهایی که با عشقتان خاطره دارید خودداری کنید

وقتی با کسی صمیمی می‌شویم از او خاطراتی به جا می‌ماند. هنگامی که دیگر این فرد پیش ما نیست سعی می‌کنیم که با خاطرات او مواجهه نشویم. گوش دادن به بعضی از آهنگ‌ها ، رفتن به برخی از رستوران‌ها، جاده‌ها و جاهایی که با او قبلا رفته‌ایم خاطرات وی را در ما زنده می‌کند. در چنین شرایطی بدون توجه به دلیل جدایی به سراغ گوشی رفته و با او تماس می‌گیریم و یا به سراغ خاطرات او می‌رویم. بسیاری از افراد در این مرحله تسلیم خاطرات شده و ترجیح می‌دهند که با خاطرات وی زندگی کنند زیرا از نظر آنها زندگی با خاطرات عشقشان به مراتب بهتر از روبرو شدن با واقعیت است. رفتن به این مکان‌ها همچون محرکی است که او را به یاد شما می‌اندازد لذا از رفتن به این مکان‌ها و یا گوش دادن به آهنگ‌هایی که از آنها خاطره دارید بپرهیزید. در عوض سعی کنید به جاهای تازه بروید و خاطرات جدید بسازید زیرا با این کار مغز آدم می‌تواند خاطرات جدید را با خاطرات قبلی جایگزین کند.

سعی نکنید با او در تماس باشید

برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید کسی که دوستش دارید را فراموش کنید همیشه این نصیحت را از ما داشته باشید: اگر فردی که از آن جدا شده‌اید دیگر در زندگیتان نیست و شما را ترک کرده است سعی نکنید که به هر بهانه‌ایی با او تماس بگیرید. بسیاری از افراد این عادت را دارند که به بهانه “وداع” یا “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار بودن در کنار هم”  با عشقشان تماس بگیرند. داشتن این نوع نگرش به جای آن که مسئله را حل کند فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند. وقتی کسی را دوست دارید، گفتن “خداحافظی” آسان نیست و پس از جدایی تلاش برای در تماس بودن با معشوق خود تصمیم اشتباهی است. برقراری ارتباط با کسی که می‌خواهید فراموشش کنید یا در ارتباط بودن با او  تنها احساسات قدیمی را در شما شعله‌ور کرده و فراموش‌ کردن گذشته را برای شما سخت‌تر می‌کند.

از دنبال کردن او در فضای مجازی خودداری کنید 

این واقعیت را بپذیرید که دیگر از هم جدا شده‌اید لذا از بازدید از پروفایل‌ رسانه‌های اجتماعی او دست بکشید. مسلما دنبال کردن فعالیت‌های او در فضای اجتماعی نه تنها به نفع شما نیست بلکه قطعا حال شما را خراب می‌کند. دیدن عکس زیبای او در اینستاگرام فقط شما را بیشتر تحت فشار قرار داده و ناراحت می‌کند. مطمئن باشید دانستن اینکه شخص جدیدی وارد زندگی او شده است هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. برای مدتی سعی کنید به هیچ وجه او را در فضای مجازی دنبال نکنید.

  چرا با اينكه عاشقمه، منو ترک كرد؟!

بگذارید زخم‌های شما بهبود یابد. نکته این است که پس از کنار آمدن با این قضیه دیگر زندگی او برای شما اهمیتی نخواهد داشت زیرا این برهه زمانی چشم اندازی جدید و نگرشی نو به شما می‌دهد. با خودتان مهربان باشید و به خودتان سخت نگیرید. به سراغ پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی او نروید و بی‌خیال شوید.

به زور خودتان را وادار نکنید که از عشقتان متنفر شوید 

در واقع تنفر داشتن از کسی که می‌خواهید فراموشش کنید کار خوبی است اما در اکثر مواقع این کار درست نیست زیرا فراموش نکنید که او زمانی عشق شما بوده است. متنفر بودن از کسی که روزگاری دوستش داشتید آسان نیست – یا حتی در بیشتر موارد غیر ممکن است – بنابراین خود را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. راه  فراموش کردن کسی که دوستش دارید این نیست که از او متنفر باشید، بلکه تنها راه آن پذیرفتن این واقعیت است که او دیگر جزئی از زندگی شما نیست.

بخاطر داشته باشید که برای رها شدن از عشق، شما باید به بی تفاوتی برسید، نه تنفر؛ چرا که تنفر خود نوعی توجه نشان دادن است. به عبارت دیگر، این فرد همچنان برای شما اهمیت دارد. پس برای رهایی از این احساسات، به‌جای اینکه سعی کنید از او متنفر باشید، بگذارید مراحل سوگ بعد از جدایی، مسیر طبیعی خودش را طی کند.

برای غلبه بر خاطرات او  به سراغ انجام کارهای جدید و هیجان‌انگیز بروید 

یک تکه کاغذ بردارید و بر روی آن فهرستی از کارهایی را بنویسید که از انجام آنها واهمه دارید (یا کارهایی که همیشه دوست داشتید انجام بدهید اما هرگز فرصت آن پیش نمیاده که انجام دهید). این کارها می‌تواند شامل موارد ساده‌ای همچون به شنا رفتن و سفر تک نفره باشد. هیچ چیزی باعث افزایش روحیه ما به اندازه انجام کارهایی که یک زمانی فکر می‌کردیم مناسب و شایسته رفتار ما نیست بالا نمی‌برد و اعتماد به نفس ما را تقویت نمی‌کند.  هنگامی که کارهایی را که قبلا فکرمی‌کردید از عهده انجامشان بر نمی‌آیید را انجام می‌دهید حس خاصی به شما دست می‌دهد و شما را به آدمی جدید تبدیل می‌کند. بنابراین بسیاری از اوقات شکست‌های عشقی بهترین زمان برای پی بردن به این است که چه چیزی از زندگی می‌خواهیم زیرا همواره هدف از درد و رنج کشیدن، پیشرفت و ترقی است.

با افرادی معاشرت کنید که روحیه شما را بالا می‌برند

پیداست که اطرافیان و دوستان صمیمی تأثیر بسزایی بر روی روحیه فرد دارند. سعی کنید با کسانی معاشرت داشته باشید که روحیة شما را بالا می‌برند و خوبی‌های شما را می‌بینند. با کسانی رابطه داشته باشید که با بودن در کنار آنها گذشتة خود را  فراموش می‌کنید. افرادی را در کنار خود حفظ کنید که عاشق شما هستند و موفقیت شما را می‌خواهند. وقتی افراد اطرافتان چیزهای خوبی را در شما می‌بینند به خصوص هنگامی که از لحاظ عاطفی و روحی اصلا حال خوبی ندارید در واقع کمک می‌کنند تا شما این حال خود را فراموش کرده و تبدیل به فرد سر حال و خوبی شوید که آنها در شما می‌بینند.

دامنه روابط اجتماعی خود را گسترش دهید

یک راه عالی برای فراموش کردن عشقتان این است که با افراد جدید آشنا شده و دوست شوید. لازم نیست که همه رابطه‌ها به یک رابطه دائمی تبدیل شوند اما قطعا آشنایی با افراد جدید باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. علاوه بر این، آشنایی با افراد جدید به معنای ایجاد خاطرات جدید و جایگزین کردن آنها با خاطرات قدیمی‌ است که برای شما دردناک هستند. جایگزین کردن خاطرات جدید با خاطرات عشقتان یکی دیگر از راه‌های عالی برای فراموش کردن اوست.

این ارتباطات به شما کمک می‌کند که تمرکزتان را از روی مسالة ناراحت کننده‌ای که برایتان پیش آمده است، بردارید و خودتان را به چیز دیگری سرگرم کنید .

  طلاق به خاطر پول و مسائل مالی

حداقل ۶ ماه به خودتان زمان بدهید

انتظار نداشته باشید که بتوانید خیلی زود عشقتان را فراموش کنید زیرا این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. وقتی شما کسی را خیلی دوست دارید، فراموش کردن او بسیار دشوار است و انجام این کار زمان زیادی می‌برد. گاهی لازم است که زمان زیادی (حداقل ۶ ماه) به خودتان فرصت دهید تا بتوانید او را فراموش کنید یا حداقل دیگر فکر کردن به او باعث آزار شما نشود.

او را ببخشید و با خاطرة خوب فراموش کنید 

آخرین کاری که برای فراموش کردن عشقتان می‌توانید انجام دهید این است که او را ببخشید. بخشش طوری باعث فراموش کردن گذشته می‌شود که هیچ کلاس زندگانی و یا یوگایی قادر به آن نباشد. در واقع بخشیدن او آخرین روشی است که می‌توانید به کمک آن از خودتان مراقبت کنید. بخشش نمی‌تواند کارهایی را که طرف مقابلتان با شما کرده است را توجیه‌کند بلکه تنها درد درون شما را از بین می‌برد.  شما با بخشیدن او می‌توانید او را فراموش کرده و درد و ناراحتی پس از جدایی را از خود دور کنید. او را بخاطر تمام کارهای خوب، بد و یا ناجوانمردانه‌ای که در حق شما کرده است ببخشید. سپس خودتان را ببخشید. شاید سخت‌ترین کار بخشیدن خودتان باشد. خودتان را بخاطر هر کاری که فکر می‌کنید با انجام آن به چنین روزی افتاده‌اید ببخشید. با بخشیدن عشقتان مسیر جدیدی در زندگیتان باز می‌شود و می‌توانید هر کاری را که باعث خوشحالیتان می‌شود انجام دهید. هر چند که تحمل جدایی و دلشکستگی بسیار دشوار است اما این هرگز پایان راه نیست. پس از آن که توانستید از این مرحله از زندگی بگذرید می‌بینید که گذشته آنقدر جذاب هم نبود بلکه آنچه پیش روی شماست جذابیت و هیجان بیشتری دارد. این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که بتوانید گذشته خود را رها کرده و فراموش کنید. آنچه مسلم است این است که قطعا شکست عشقی پایان راه زندگی نیست و هنوز در این راه سفرهای زیادی هست که باید رفت.

به قانون کارما (سرنوشت) اعتماد کنید

یكی از عادات بد ما انسان‌ها این است كه از افرادی که ما را آزار داده و یا ناامید کرده‌اند انتقام بگیریم که این کار اصلا درست نیست. هرگز در فکر انتقام گرفتن از کسی که می‌خواهید فراموش کنید نباشید. صبر کنید تا کارما یا سرنوشت خودش  این کار را برای شما انجام دهد. ذات انتقام جویانه فقط شما را به سمت فاجعه و اقدامات دیگری سوق می‌دهد که بعداً از انجام آنها پشیمان خواهید شد.

حتما بخوانید:انتقام از خیانت

برای دل‌کندن از کسی که از هم جدا شده‌اید تنها خواندن دعا و سوره کافی نیست و شما باید هم از لحاظ روحی و هم فیزیکی از عشق سابقتان فاصله بگیرید. بهترین راه این است که بعد از جدایی،  برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام احساسات و هیجانات منفی خود را تخلیه کنید و آنها را سرکوب نکنید. ارتباط تلفنی خود را کاملا با او قطع کنید و به هیچ عنوان او را در فضای مجازی دنبال نکنید. خودتان را مجبور به فراموش کردن او نکنید این راه هیچ فایده‌ای ندارد و شما باید قلبا او را فراموش کنید. هرچقدر که می‌خواهید به خودتان برای هضم این جدایی فرصت بدهید. سعی کنید دامنه روابط و فعالیت‌های اجتماعی خود را نیز گسترش بدهید و دوباره از زندگی لذت ببرید. انتقام از عشق سابقتان هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند پس اگر جز گزینه‌های احتمالیتان است آن را خط بزنید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • بهاره عزیز این موضوع را حتما باید از طریق مراجع قضایی به صورت جدی و بدون ترس پیگیری کنید. لطفا خودتان هم به دلیل آسیب های روحی که دیده اید تحت نظر مشاور باشید تا بتوانید مجدد به زندگی بازگردید.

  • سلام
    من ب مدت دوسال با پسری در ارتباط بودم و تقریبا تموم طول روزم با اون میگذشت …
    هرروز همو میدیدیم و پیش هم بودیم و خیلی هم دوسم داشت و منم دوسش داشتم و خب ی سری روابط جنسی بینمون پیش اومد متاسفانه 🤦🏻‍♀️
    بعد اون پسر از لحاظ روحی خیلی داغونه و خب خونوادش هم واقعا حمایتش نمیکنن و رسما جز من هیچکسو نداشت.
    .ولی به یه سری دلایل این پسر به بیماری اعصاب دچار بود و حتی بارها دستش رو من بلند شده بود بدون هیچ دلیل خاصی.
    سعی کردم درستش کنم اما نشد.اخرش هم خونواده هارو کشید وسط و خونواده ی منم جلوش وایسادن که دیگ اذیتم نکنه..
    ولی من میدونم اون جز من کسیو نداره حتی اگ کتکم میزنه فحاشی میکنه یا هرچی، میفهمم دست خودش نیست واقعا و با تموم وجود باور دارم ک دوسم داره
    الان شب و روزم شده زجه زدن ک الان بدون من حالش چطوره؟
    تازه با اینکه آبرومو جلو آشنا و خونوادم برد…
    همه فکر و ذکرم شده اینکه اون پسر حالش خوبه یا نه

    • سلام دوست گرامی
      به خاطر اتفاقات تلخی که تجربه کردید متاسفیم.
      خط قرمز رابطه عاطفی و انسانی، عدم آسیب فیزیکی و روانی است. اما شما هردوی این آسیب‌ها را در این رابطه تجربه کردید.
      شما مسئول درمان بیماری‌های احتمالی او نیستید و بهتر است به جای اینکه به فکر او باشید، برای بهبود حال امروز خودتان اقدامی جدی انجام دهید.
      برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

  • سلام میشه کمکم کنید. خیلی در موندم. موضوع خواهرمه که 4 ساله با یه پسری دوسته و تو این 4 سال چندین بار باهم بهم زدن و دوباره به هم برگشتن و ما در جریان دوستیشون بودیم و حتی یه بار باهم کنسرت رفتیم وکلا چندین بار دیده بودیمش. حتی مامانم هم دیدتش. دو روزه که رمز موبایلش رو فهمیدیم و متاسفانه فهمیدیم این پسر زن و بچه داره و ما تو این 4 سال فکر می‌کردیم مجرده و خواهرم باهاش رابطه داره. مامانم داره سکته میکنه هنوز بهش نگفتیم که ما فهمیدیم. کلا خودمون رو باختیم. مامانم که شوکه شده و حالش بده. منم واقعا نمیدونم چیکار کنم. بهش بگم نمیدونم چه واکنشی نشون میده

    • سلام دوست گرامی
      برای اتفاق تلخی که شاهد آن بودید متاسفیم.
      خواهر شما نیاز به حمایت دارد، زیرا مدت زمان زیادی را صرف این رابطه کرده است.
      اگر از متاهل بودن اقا مطمئن هستید هرچه زودتر باید خواهرتان متوجه این اتفاق شود.
      بهتر است در حضور مشاور این اتفاق بیفتد تا خواهر شما بتواند با سوگش مواجه شود.
      4 سال رابطه و مخفی بودن رابطه آن آقا نیز باید از سمت خواهر شما مورد بررسی قرار گیرد که چرا تابحال متوجه نشده بودند؟

  • سلام
    کسی هست که دوست نابابیه
    و دل ازم نمیکنه. هرچی میگم ول کن
    هی پیام و تهدیدهای بد .
    میگم نمی خوام که دیگه باهات باشم
    ولی قبول نمیکنه.
    آیا آیه ای
    دعا ای
    نظری چیزی دارید که دست از سرم ور داره.
    ول نمیکنه

    • سلام دوست گرامی
      برای اینکه بتوانید این دوست ناباب را از زندگی خود دور کنید، نیاز دارید تا مهارت جرات ورزی را یاد بگیرید.
      این مهارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید در برابر حرفها و تهدیدهای او مقاومت کنید و قاطعانه به او جواب رد بدهید. در واقع جرات‌ورزی به معنی گفتن احساس و افکارتان بدون داشتن هرگونه اضطراب و نگرانی است.
      برای آموختن این مهارت می‌توانید از مشاوران رادیوعشق وقت مشاوره دریافت کنید.
      توجه داشته باشید که تا وقتی خودتان نخواهید کسی نمی‌تواند وارد حریم خصوصی شما شود.

    • سلام دوست گرامی
      دلیل اینکه او شما را رها نمیکند چیست؟
      همیشه در برابر یک ظالم، یک قربانی وجود دارد و همیشه این قربانی به دنبال یک ناجی و حمایتگر است که او را از دست ظالم نجات دهد.
      اما این مساله را به یاد داشته باشید که شما خودتان مسئول زندگی‌تان هستید و باید محکم و قاطع در برابر این دوست بایستید.
      هرچقدر شما محکم‌تر باشید و با جرات‌مندی و شجاعت در برابر او بایستید، او نمی‌تواند در برابر شما مخالفتی کند.
      به شرط اینکه روی حرف خود بمانید و از تهدیدهای احتمالی او نترسید.

  • من خیلی دوس دارم فراموش کنم ولی با هم یه جا کار میکنیم،تو یه بخش و یه اتاق هستیم.تمام کارامون وابسته به همه.چجوری باید فراموشش کنم؟دارم داغون میشم.اصلا حال خوبی ندارم.دلم نمیخواد جوری رفتار کنم که بفهمه دارم عذاب میکشم.اگر از کارم استعفا بدم همه میفهمن که یه چیزی هست.شما یه راهی پیش پام بزارید لطفا.

    • سلام دوست گرامی
      درک می‌کنیم که شرایط شما برای فراموش کردن طرف مقابل سخت تر است. اولین نکته این است که بدانید پس از قطع رابطه نمی توانیم به زور رابطه را فراموش کنیم و این جنگیدن برای فراموشی فقط انرژی شما را می‌گیرد.
      به نکته خوبی اشاره کردید که نمی‌خواهید جوری رفتار کنید که او بفهمد شما عذاب می‌کشید. دقیقا راهی که باید بروید این است که بتوانید قدرت و عزت نفس خود را تقویت کنید.
      در دوره زندگی پیروزمندانه پس از جدایی رادیوعشق، به صورت اصولی و کاملا علمی این مسیر به شما آموزش داده می‌شود.
      اما برای حال حاضر وقتی او را می‌بینید به جای فرار کردن از او سعی کنید کاملا خنثی رفتار کنید. بی توجهی کردن به او هم یک توجه است و او می‌فهمد که شما د رحال اذیت شدن هستید. همچنین سعی کنید به جای فکر کردن به استعفا دادن و فرار از موقعیت خود را قوی کنید.

  • ۴ سال با یکی بودم الان به کلی فراموشش کردم ولی اون نکرده الان با یکی در ارتباطم و خیلی هم خوشبختم .
    من با کسی که قبلا رابطه داشتم چند باری عکس لخت و فیلم…داده بودم براش…همه چیزه گذشتمم که انجام دادم رو برای عشق الانم که باهاش در ارتباطم گفتم و اونم‌گفته گذشتت بوده …و باهاش کنار میام . الان میترسم عکس و فیلمارو تهدید کنه برام و بگه اگه برنگردی پخششون کنم یا به عشق الانم پیام بده و از خودش حرف در بیاره که عشقت بامن قبلا رابطه جنسی داشته یا مثلا من بکارتشو ازش گرفتم…
    تورو خدا بگید من چیکار کنم که اون پسره منو فراموش کنه بدون صحبت کردن باهاش و کاری به تهدید نزنه و من خوشبخت بشم با عشق الانم چون واقعا از گذشتم پشیمونم و الان چند ماهیی میشه که من اون پسررو بلاک کردم چند باری هم از اکانت های مختلف پی ام داده بود و هیچ تهدیدی نکرده بود و فقط میگفت برگرد غلط کردم…
    من چیکار کنم اون پسر منو فراموش کنه و بره سر زندگی خودش (فامیل هم هستیم)

    • سلام
      اگر این آقا تهدید خاصی انجام نداده لازم نیست نگران باشید، فقط به هیچ‌وجه بهش جواب ندید و پیام‌هاش رو نخونید. درباره پیام دادنش و برخورد خودتون هم با طرف مقابل‌تون صحبت کنید و در جریان بگذاریدش. چون قبلا راجع به گذشته‌تون باهاش صحبت کردین و اگر الان هم در جریان ماجرا باشه، حتی اگر پیامی هم از اون فرد دریافت کنه باور نمی‌کنه

مقالات مرتبط

«چرا عشقم ازم فاصله گرفته؟»

«چرا عشقم ازم فاصله گرفته؟» از احساسات خودش ترسیده یکی از مهم‌ترین دلیل اینکه مردتون ازتون فاصله گرفته، اینه که از احساساتش ترسیده. قبل از اینکه شما رو ملاقات کرده

مطالعه»

قهر کردن ممنوع!

قهر کردن ممنوع! قهر، کار بچه‎هاست بچه‌ها در سن پایین قهر میکنن چون مهارت حل مسئله و مشکلات رو ندارن و از روبه‌رو شدن با اونها میترسن اما شما و

مطالعه»