خوشگل نیستم که کسی از من خوشش بیاد!

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

خوشگل نیستم که کسی از من خوشش بیاد!

احساس می‌کنم زیبا نیستم!

 

یه مرور خیلی کوتاه به آمار جراحی زیبایی بندازید یا نگاه کنید و ببینید که چقدر مطب‌ دکترهای پوست و زیبایی و یا تغذیه برای لاغر شدن شلوغه. قطعا می‌دونید چرا؛ اکثر آدم‌ها تحت تاثیر تبلیغاتی قرار می‌گیرند که بهشون دیکته می‌کنه، دختر زیبا دختریه که … و وقتی اون دختر زیبا و خوشگلی که تبلیغات می‌گن نباشن، این احساس بهشون دست می‌ده که من زیبا نیستم.

 چرا این همه نگرانی وجود داره؟

شاید این جمله رو از دخترای زیادی شنیده باشید، یا شایدم خودتون از این دسته دخترها باشید که می‌گن: «من خوشگل نیستم، برای همینه که کسی من رو دوست نداره!». بزارید همین الان یه جمله بهتون بگم، وقتی شما به عنوان یه خانم انقدر روی این مساله تاکید می‌کنید و تمام ویژگی‌های خوبتون رو فدای نداشتن ظاهر ایده‌آل می‌کنید، چرا یک آقا اینکار رو نکنه؟

 به خودتون اجازه آدم بودن بدید

یه موقع‌هایی ما یادمون می‌ره که آدم هستیم، یادمون می‌ره که هر آدمی پر از ویژگی‌های مختلفه و یادمون می‌ره هر کدوم از ما ویژگی‌های منحصر به فردی داره که به خاطر اون‌ها ارزشمنده، نه به خاطر اینکه شبیه به دیگران باشه. به خودتون اجازه بدید که آدم باشید با همه ویژگی‌های مثبت و منفیش.

زیبایی مهمه؟

بله، زیبایی مهمه. بله، بیشتر آقایون اولین بار جذب ظاهر خانم‌ها می‌شن، اما تعریف زیبایی با اون چیزی که شما فکر می‌کنید فرق داره. نگاهی به یه تقسیم‌بندی از زیبایی بندازید؛ به طور کلی می‌تونیم بگیم که دو نوع زیبایی وجود داره: 1. زیبایی عینی و 2. زیبایی درک شده. اما منظور از این دو تا چیه؟

  چرا بعضی از روابط دوستی به ازدواج ختم نمی‌شوند؟ (دلیل تمام شدن برخی رابطه‌ها)

زیبایی عینی

چیزی که شما توی مجله‌های مد می‌بینید، از هیکل گرفته تا مدل مو، بینی و …، همگی رو بهش می‌گن زیبایی عینی. به عبارته دیگه، برداشتی که جامعه از زیبایی داره و شما اکثرا نتایجش رو توی اخبار آخرین مد سال می‌بینید، همون زیبایی عینی هست. مثل اینکه می‌گن وزن ایده‌آل یعنی، یا مدل بینی امسال این شکلی باشه و … .

زیبایی درک شده

این یکی، خیلی با چیزی که تو بالا گفته شد فرق داره. زیبایی درک شده یعنی، شما طرف مقابلتون رو با تمام خصوصیاتش از نوع خندینش، نگاه کردنش، حرف زدنش، راه رفتن و … چطور ارزیابی می‌کنید. به عبارت دیگه، این فقط شامل دستورالعمل‌های زیبایی افراد تو صنعت مد نیست، بلکه یه مجموعه از تمام ویژگی‌های فردیه.

حالا که چی؟

حالا چیزی که مهمه این هست که هر دوی این انواع زیبایی توی جای درستش اهمیت پیدا می‌کنن. زیبایی عینی جاش توی همون مجلات مد و زیبایی هست ولی توی روابط عاطفی، چیزی که مهمه، ترکیبی از ظاهر و تیپ و منش شماست نه اصول زیبایی که سال به سال هم تغییر می‌کنن.

زیبایی و صنعت سینما

مریل استریپ رو می‌شناسید؟ زمانی که جوون بود و وارد هالیوود شده بود، عده زیادی اعتقاد داشتن که معیارهای زیبایی لازم رو نداره، ولی کم کم با هنرش و توانمندیش شد، یکی از بهترین و محبوب‌ترین هنرپیشه‌های خانم سینما؛ یعنی تو یکی از جاهایی که به نظر میاد زیبایی رکن بسیار مهمیه هم شما می‌بینید که همه چیز نیست و یک مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست که اهمیت داره.

  چرا در رابطه عاطفی، نباید بیش از حد وابسته شد؟ (آسیب‌های وابستگی افراطی)

انتخاب درست داشته باشید

حالا چیزی که مهمه این هست که شما با توجه به توضیحاتی که دادیم قدر خودتون رو بدونید و به خاطر چیزهایی که دارید، خودتون رو ارزشمند بدونید. اما اگه تو رابطه‌ای هستید که فرد مقابل دائم بهتون احساس بد می‌ده و دائم شما رو به خاطر چنین ویژگی‌هایی ارزیابی می‌کنه، بهتره که خیلی جدی‌تر روی انتخابتون فکر کنید!

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

سندرم دختر خوب چیست؟

دختر خوب چه دختریه دختر خوب دختریه که مهربون باشه، مودب باشه، خوشرو و خوش‌برخورد باشه، به فکر اطرافیانش باشه و … اینا ویژگی‌های خوبی هستن اینجوری میتونید رابطه گرم

مطالعه»