ازدواج-مجدد-با-همسر-سابق

ازدواج مجدد با همسر سابق :راه های جلوگیری از شکست دوباره

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

ازدواج مجدد با همسر سابق :راه های جلوگیری از شکست دوباره

شاید در نظر اول عجیب یا حتی غیرمنطقی به نظر برسد ولی تعداد زوج‌هایی که بعد از طلاق، به فاصله چند ماه یا حتی چند سال تصمیم به ازدواج مجدد با هم می‌گیرند، کم نیست. شاید مدتی از جدایی زوجی بگذرد و آن دو در تنهایی و خلوت خود به اشتباهاتی که در رابطه خود داشتند پی ببرند و درصدد جبران برآیند و شاید تنها ترس از تنهایی یا هیجانات زودگذر باعث برگشت دو نفر بعد از طلاق به سمت هم شود .

همیشه یک تجربه تلخ دلیل بر شکست در تمام تجربه‌های آینده نیست اما ازدواج مجدد مقوله‌ای است که باید با دقت زیادی مورد بررسی قرار بگیرد بخصوص اگر این ازدواج با همسر سابق باشد. اگر تصمیم بر ازدواج با همسر سابق خود دارید بهتر است این بار موشکافانه‌تر جلو بروید. در این شرایط بهتر است با یک مشاور صحبت کنید. مشاور با تجربه‌ای که دارد به شما کمک می‌کند همه جوانب را بسنجید و تصمیم بگیرید. در صورت تمایل به کسب کمک و راهنمایی در خصوص مسائل “ازدواج مجدد با همسر سابق” و “جلوگیری از شکست دوباره در ازدواج” می‌توانید سوالات خود را در قسمت “سوالات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید” مطرح کنید.

دلایلی که باعث می‌شود فرد به فکر ازدواج با همسر سابق خود بیفتد


دلایل متعددی برای رجوع زوجین بعد از طلاق وجود دارد. به علاوه در پس هر ازدواج مجدد یک یا چند انگیزه خاص برای شروع دوباره زندگی مشترک وجود دارد.

دوری و دوستی

برخی همسران واقعاً نمی‌دانند که تا چه حد به هم علاقه دارند تا این که از هم جدا می‌شوند و پس از این دوری متوجه می‌شوند که چقدر یکدیگر را دوست داشته‌اند. بعضی زوجین حتی بعد از طلاق نیز ارتباطشان با هم قطع نمی‌شود و علاقه‌شان از بین نمی‌رود.

  با خیانت دوست پسر چه کنیم(عشقم بهم خیانت کرد)

پس از مدتی فکر کردن عصبانیت ناپدید می‌شود

زمانی که از آن محیط متشنج فاصله می‌گیرید و از هم دور می‌شوید، فکر کردن درباره رابطه بسیار آسان‌تر می‌شود. پس از مدتی احساسات منفی‌تان دیگر به شدت روزهای زندگی مشترک نخواهد بود و به تدریج متوجه اشتباه‌ها و سهم خود در شکست زندگی قبلی‌تان می‌شوید. تایید اشتباهات و پذیرفتن این که می‌توانستید بهتر باشید و بهتر عمل کنید، نخستین گام برای سازش و آشتی دوباره و ازدواج مجدد با همسر قبلی است.

مرغ همسایه غاز نبود

برخی افراد فکر می‌کنند که شرایط همیشه در موقعیت و جای دیگری به جز خانه خودشان بهتر است و اصطلاحاً مرغ همسایه غاز است. اما بعد از آن که دوباره زندگی مجردی را تجربه کردند، متوجه می‌شوند که هیچ کس به خوبی همسر اولشان نمی‌شود.

تغییر شخصیت و تجدید عشق

گذر عمر باعث تغییر کردن آدمی می‌شود، البته لزومی ندارد که زوجین دور از هم رشد کنند. ازدواج گاهی به بن‌بست می‌رسد، چون همسران تغییر کرده‌اند؛ بااین حال ممکن است همین افراد دوباره به گونه‌ای تغییر کند که باز هم عاشق هم بشوند و بخواهند با هم زندگی کنند.

برای ازدواج مجدد با همسر سابق به چه مسائلی باید توجه کرد؟


غالباً یکی از همسران یا هر دو نمی‌پذیرند که آنها نیز در این جدایی و شکست خوردن ازدواج نقش داشته‌اند. این تردید در پذیرش تقصیر نشان می‌دهد که همسران هنوز برای ازدواج مجدد آماده نیستند. شرط موفقیت ازدواج مجدد این است که هر دو همسر سهم و خطای خود را در از هم پاشیدن زندگی مشترکشان بپذیرند.

  آزمون سنجش احتمال بازگشت به رابطه

همسران اکثر اوقات بدون آن که برای تغییر دادن رفتارشان تلاش کنند، سعی می‌کنند که رفتار خودشان یا رفتار همسر قبلی‌شان را توجیه کنند و منطقی نشان بدهند. ازدواج مجدد زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود که الگوهای رفتاری، کنش‌ها و نگرش‌های هر دو همسر به وضوح تغییر کرده باشد.

یکی از عامل‌های شکست ازدواج غالباً انتظارات و توقعات غیرمنطقی یکی از همسران یا هر دو است. برای این که ازدواج دوباره با همسر سابق مجدداً به بن‌بست نرسد، لازم است که زوجین انتظاراتی منطقی و واقع‌بینانه از خودشان، همسرشان و در کل زندگی مشترکشان داشته باشند.

راهکارهای موفقیت ازدواج مجدد


بعضی عوامل شانس موفقیت ازدواج مجدد را افزایش می‌دهد. پایداری زندگی مشترک به تعهد، ازخودگذشتگی و تلاش و البته شرایط مناسب نیاز دارد.

به خاطر داشته باشید که دوباره با همان آدم ازدواج می‌کنید

درست است که شما و همسر سابق‌تان ظرف این مدت تغییر کرده‌اید، اما هنوز هم از بسیاری جهات همان آدم‌های سابق هستید. بنابراین پیش از هر چیز باید یاد بگیرید که چطور با مسائلی که قبلاً آزارتان می‌دادند و احتمالاً همچنان وجود دارند، کنار بیایید تا دوباره پس از مدتی ناامید و کلافه نشوید و آتش جرو بحث‌ها باز شعله‌ور نشود.

خودتان را برای روزهای سخت آماده کنید

ازدواج کردن، یا در این مورد خاص شروع دوباره زندگی مشترک به تلاش و کار فراوان نیاز دارد. خودتان را برای تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که رابطه‌تان را پایدار می‌کند، آماده کنید.

توافق‌نامه قبل از ازدواج آماده کنید

بسیاری از افرادی که با همسر قبلی خود ازدواج می‌کنند، تصمیم می‌گیرند که توافق‌نامه‌ای را قبل از رجوع به هم آماده کنند. صحبت کردن درباره شرایط برای هر دو طرف دشوار و حساسیت‌برانگیز است، بااین حال بسیاری از همسران وقتی مطمئن باشند که اموالشان در صورت جدایی مجدد در امان می‌ماند، حس بهتری درباره تعهد و مسئولیت‌های خود خواهند داشت.

  فال بازگشت معشوق و طلسم برگرداندن عشق

خوش بین و مثبت اندیش بمانید

وقتی دوباره با همسر سابقتان ازدواج می‌کنید، باید منتظر شنیدن پچ پچ‌ها و حرف‌های احمقانه و بیهوده خانواده و دوستانتان باشید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید آن را ملکه ذهن خودتان بکنید، این است که خوش‌بینی و مثبت اندیشی‌تان را حفظ کنید. اگر به حرف‌های بی‌فایده دیگران توجه کنید، به تدریج آنها را باور خواهید کرد و رابطه‌تان تحت‌الشعاع این بیهوده‌گویی‌ها قرار خواهد گرفت. به جای این کار از عشق‌تان به خاطر مهربانی‌هایش تشکر کنید و به او دلگرمی بدهید که این بار هر دو در کنار هم برای حفظ زندگی‌تان تلاش خواهید کرد.

شروع دوباره زندگی مشترک

اگر فکر می‌کنید که ازدواج مجدد با همسر قبلی‌تان بهترین تصمیم برای هر دو نفر است، باید توجه داشته باشید که موفقیت این پیوند دوباره به تلاش فراوان نیاز دارد. در نهایت امیدواریم که با جمع شدن تمام خانواده زیر یک سقف همگی زندگی شادتری داشته باشید.


دلایل زیادی برای تصمیم زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند برای بازگشت دوباره به زندگی مشترک وجود دارد. فاصله گرفتن از موقعیت تنش زا، فروکش کردن احساسات منفی و خشم ایجاد شده بین آن‌ها و تغییر کردن زوج در طول زمان طلاق ممکن است انگیزه‌ای برای گرایش به ازدواج مجدد با همسر سابق باشد. این تصمیم فقط در صورتی می‌تواند درست باشد که دو طرف مسئولیت اشتباهات گذشته را بپذیرند و در رفتار یا انتظارات خود نسبت به طرف مقابل تجدید نظر کنند.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • با سلام
    من ۳۵ ساله هستم بعد از یکسال و نیم ازدواج، الان در حدود دو ساله که جدا شدیم.
    از روز اول بعد از جدایی با هم ارتباط تلفنی و گاها حضوری داشتیم. ایشون از روز اول پشیمون شدن و من تا چند ماه پیش اصلا نمیخواستم به ازدواج مجدد باهاشون فکر کنم و شاید تنها دلیل ارتباطم تنهایی بود.
    ولی مدتیه که دارم بهش فکر میکنم و نمیدونم درسته یا نه.
    ایشون همه تقصیرات و پذیرفته و میگه خیلی اشتباه کرده خیلی تفکرات بچه گونه داشته میگه من فقط برگردم و اون دیگه اون ادم سابق نیست.
    دلیل جدایی ما این بود که همیشه من و با دیگران مقایسه میکرد مدام از من ایراد میگرفت از مدل مو مدل لباس پوشیدن و….
    و اینکه تنهایی مسافرت میرفت و هیچ وقت حاضر نبود من باهاش باشم و اواخر زندگیمون شبها تا دیر وقت بیرون بود و در کل یکسال و نیم زندگی مشترک ما ۴ کلمه حرف نزدیم چون اصلا دوست نداشت با من حرف بزنه
    و این اواخر زندگی احساس میکردم با زن دیگه ای در ارتباطه
    ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با تشکر

    • سلام دوست گرامی
      قبل از تصمیم گیری برای برگشت مجدد هر دو نفر شما نیاز به جلسات مشاوره دارید و می باییست هردو نفر متوجه اشتبهات گذشته و درصدد جبران باشید.منطقی و عاقلانه پیش بروید و تمامی جنبه های رابطه را در نظر بگیرید.فقط صرف گفتن قبول اشتباهات دلیلی بر تغییر روش زندگی نیست

مقالات مرتبط