احساس دلتنگی بعد از جدایی

احساس دلتنگی بعد از جدایی در دختر و پسر (راهکارهای رفع دلتنگی)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

احساس دلتنگی بعد از جدایی در دختر و پسر (راهکارهای رفع دلتنگی)

پس از جدایی و ترک “عشق زندگی‌تان” در درون شما احساسات منفی شروع به انباشته‌شدن ‌می‌کند. بدترین احساس بعد از جدایی دلتنگی برای عشقتان است. در این برهه‌ی زمانی، علاقه‌ای به ادامه زندگی ندارید و دوست‌دارید که تنها باشید. بقدری نسبت به جامعه احساس دلتنگی و بیگانگی می‌کنید که دیگر حاضر به جواب‌دادن تماس‌های تلفنی و یا رفتن به سر قرار نیستید و فکرمی‌کنید که دنیا به آخر رسیده ‌است.

این نوع افسردگی بسیار دردناک است. در واقع این دلتنگی بقدری دردناک است که دوست‌دارید تا آخر عمر در سوراخی قایم‌شوید و کسی را نبینید. در این دنیا، هر روز تعداد زیادی از افراد از یکدیگر جدا می‌شوند و دچار دلتنگی بعد از جدایی می‌گردند. عاشق‌شدن بسیار آسان است اما حفظ این رابطه به مراتب سخت‌تر از عاشق‌شدن است. اگر می‌خواهید که به روند عادی زندگی‌ بازگردید باید احساسات و عواطف خود را کنترل‌ کنید. در ادامه به نکاتی موثر اشاره‌ می‌کنیم که می‌توانید هنگامی که دلتنگ کسی شدید از آن‌ها استفاده‌ کنید:

 

کارهایی که هنگام احساس دلتنگی برای عشقتان بهتراست انجام‌دهید


احساسات خود را بیان‌کنید و احساسات ناخوشایندی همچون غم و اندوه، تنهایی، پوچی و غیره را بپذیرید

بجای انکار احساسات ناخوشایند (که در واقع در این دوره افزایش‌ می‌یابند و ماندگار می‌شوند) سعی‌کنید که آزادانه آنها را پذیرفته و بیان‌ کنید. بجای اینکه از واقعیت فرار کنید، رنج‌ ببرید و سیگار بکشید و یا پرخوری‌ کنید، می‌توانید با افرادی که به آنها اعتماد دارید حرف‌ بزنید و یا از طریق گریه‌ کردن خودتان را خالی‌کنید. ابراز غم و اندوه باعث‌می‌شود که فشار از روی شما برداشته‌ شود. هنگام دلتنگی برای عشقتان، بجای اینکه از خودتان بپرسید که چه باید بکنید، سعی‌کنید بیان احساسات منفی را در اولویت قرار دهید.

احساسات خود را یادداشت‌کنید تا کمی از بار هیجاناتتان کاسته‌شود

با نوشتن احساسات بر روی یک کاغذ می‌توانید خودتان را خالی‌ کنید. اگر یک دفترچه خاطرات دارید صفحاتی را به بیان اتفاقات و احساساتتان در مورد جدایی اختصاص‌ دهید. اگر عادت ندارید که خاطراتتان را بنوسید می‌توانید از چند صفحه کاغذ استفاده‌ کنید و یا حتی می‌توانید احساساتتان را در گوشیتان در قسمت یادداشت‌ها تایپ‌ کنید. همچنین‌ می‌توانید در مورد احساسات خود نسبت به عشقتان بنویسید. در صورتی که به عشقتان دسترسی‌ دارید می‌توانید این یادداشت‌ها را برای او بفرستید و یا آنها را در جایی نگه‌ دارید تا بعد از عبور از این برهه آنها را دوباره بخوانید.

از خانه بیرون‌بروید و بدون اجبار و اغراق به انجام کارهای روزانه خود بپردازید

طبق همان حسی که در لحظه‌ دارید به کار و زندگی اجتماعی خود بپردازید و فراموش‌ نکنید که تعجیل در کارکردن و یا بالابردن روحیه تنها باعث طولانی‌شدن دوره غم و اندوه و ناتوانی در غلبه بر آن خواهد شد. از اجتماع و با مردم بودن دوری‌ نکنید و سعی‌کنید که با افراد دور و بر خود ارتباط برقرار کنید.

سعی‌کنید فعالیت‌هایی را انجام‌دهید که ذهن و توجه شما را به خود جلب‌کنند

انجام برخی از فعالیت‌هایی همچون یادگیری، خواندن کتاب، گشتن در اینترنت و غیره و یا فعالیت‌های جسمانی از قبیل ورزش، یوگا، رفتن به باشگاه و این دسته از کارها می‌تواند فکر و ذهن شما را به خود مشغول‌ کند. مهم‌ نیست که چه فعالیتی انجام‌ می‌دهید بلکه آنچه مهم‌ است این است که از انجام آن لذت‌ ببرید و شما را جذب خود کند. از طریق انجام چنین فعالیت‌هایی می‌توانید به طور موقت افکاری همچون “دلم برایش تنگ‌شده” را از ذهنتان پاک‌ کرده و در عوض به چیزهایی جذاب و لذت‌بخش فکر کنید و به خودتان یادآور شوید که حتی می‌توانید از تنهایی هم لذت‌ببرید.

زمان خود را طوری برنامه‌ریزی‌کنید که بیکار‌ نباشید و هر روز کارهایی برای انجام‌ دادن داشته باشید

اجازه‌ندهید که زمان خالی برای کسل‌بودن و بیکاری داشته‌ باشید زیرا در چنین شرایطی افکار منفی، نگرشی بدبین، خودخوری‌های غیرضروری، خودارزیابی انتقادی و حس تنهایی به سراغ افراد می‌آید. دقیقا در چنین شرایطی است که افراد به دلیل دلتنگی برای عشق‌شان به شدت ناامید می‌شوند. تا حد ممکن‌ سعی‌کنید که زمان‌تان را پرکنید. طوری برنامه‌ریزی‌کنید که مجبور به انجام کارهای روزمره شوید اما فراموش‌نکنید که این فعالیت‌ها باید سرگرم‌کننده و اجتماعی باشند. فهرستی جامع از این فعالیت‌ها و برنامه‌ای از تعهدات تهیه‌کنید. سعی‌کنید که کارهایی را که قبلا به همراه عشقتان انجام‌می‌دادید الان به تنهایی و یا به همراه شخص دیگری انجام‌دهید و یا کارهایی را جایگزین این فعالیت‌ها کنید که میزان رضایت‌بخشی و لذت آنها به همان اندازه باشد. بهتر است طوری برنامه‌ریزی‌کنید که صبح که از خواب بیدار شدید بدانید که امروز قراراست چه کارهایی انجام‌دهید. هیچ زمانی را برای ظهور افکار تیره و تحلیل گذشته خالی نگذارید.

  طلاق و جدایی به خاطر مشکلات روانی

کارهای جدید انجام‌دهید

اگر همچنان به این فکر‌ می‌کنید که در زمان های دلتنگی برای عشقتان چه باید بکنید آخرین کار این است که دست به انجام کارهای جدید بزنید. کارهایی را انجام‌ دهید که تاکنون انجام‌ نداده‌اید حتی اگر این کارها کوچک هم باشند مهم‌ نیست. حتی‌ می‌تواند تغییراتی کوچک همچون تغییر مد موی سر، خرید لباس‌های تازه، تغییر دکوراسیون خانه و غیره باشد و یا فعالیت‌های جدیدی همچون نوشتن یک برنامه، جستجو درباره‌ی علایق جدید، آشنایی با فردی جدید، پیداکردن مکان‌های جدیدی برای رفتن، عوض‌کردن محیط اجتماعی خود و غیره را دربربگیرد. معرفی چنین ابتکار و نوآوری‌هایی به شما حس طراوت و استقلال بیشتری می‌دهد و موقعیت شما را در گذراندن و لذت از تنهایی در زمان‌هایی که از عشتقان جدا شده‌اید را مستحکم‌ می‌کند.

یک نامه تشکر برای افراد پیرامون‌ خود بنویسید

افراد نقش مهمی در زندگی ما دارند زیرا ما با آنها در ارتباط هستیم. افراد زیادی وارد زندگی ما می‌شوند، مدتی در زندگی ما می‌مانند و سپس ما را ترک‌ می‌کنند و هرکدام از آنها هدیه‌ای با ارزش به ما می‌دهند. با خودتان خلوت‌ کنید و راجع به آنها فکر کنید و در ذهنتان نوری دور آنها بکشید. از خودتان بپرسید که چه چیزی به شما یاد داده‌اند؟ چه لحظات شادی برای شما به همراه آورده‌اند؟ چه چیزی از آنها یادگرفته‌اید؟ با مهربانی، رفعت و عشق زیاد یک نامه‌ی تشکرآمیز برای آنها بنوسید و بابت آنچه به شما داده‌ و یا آموخته‌اند تشکر و قدردانی‌ کنید. اگر قبلا با این افراد یک رابطه عاشقانه داشته‌اید، می‌توانید بابت تمام لحظات خوبی که باهم داشتید و یا روشنایی که به شما نشان‌ داده‌اند از آنها تشکر کنید.

اگر صرف یک رابطه دوستانه بوده‌ است صرفا از آنها بخاطر بودنشان در زمان‌هایی که به آنها نیاز داشتید قدردانی کنید. عمیقا فکرکنید و چیزهای زیبا را در مورد رابطه‌تان با افراد پیرامون خود به یاد بیاورید. در این جا مهم‌ترین چیز این است که بگذارید احساساتتان خود را نشان‌داده و با شما باشند. بعد از گذشت مدت زمانی این احساسات فروکش خواهند کرد. به این قضیه به این دید نگاه‌کنید که باعث پیشرفت شما در ارتباطتان می‌شود. برای اینکه دوستی و رابطه‌تان رشد کند باید احساساتتان به سطح جدیدی برسد. اگر امروز دلتنگ کسی هستید، چشمانتان را ببندید و به او فکر کرده و عشق و نور زیادی نثار او کنید. عشق‌تان هر جا که باشد این عشق و محبت شما را احساس خواهد کرد.

مثبت‌اندیش باشید

چنانچه فردی که دلتنگش‌هستید دیگر در قید حیات نیست خودتان را وادارکنید تا به لحظات خوشی که با او داشتید فکر کنید. خودتان را غرق احساسات کنید زیرا کار باعث‌ می‌شود تا لحظات شاد و خوشی که باهم داشتید را گرامی‌بدارید. البته این کار هیچ‌چیز را عوض‌نمی‌کند بلکه تنها تحمل این جدایی را برای شما اندکی آسان‌تر می‌کند.

  نشانه‌های مردی که شما را برای سکس میخواد (نشانه‌های زنان و مردان هوس‌باز)

اگر از هم جداشده‌اید اما هنوز در یک دایره اجتماعی زندگی‌می‌کنید، شهامت بخرج‌دهید و احساسات خود را کنترل‌کنید

هنگامی که هنوز نسبت به عشقتان احساس علاقه‌ دارید اما این حس بین شما دوطرفه نیست تحمل این وضع دشوار است. فراموش‌نکنید که اگر عشقتان را مدام در اماکنی همچون دانشگاه و یا محیط کار می‌بینید شاید در اوایل تحمل آن سخت باشد اما سعی‌کنید که تا حد ممکن برخوردی محترمانه و عادی داشته‌ باشید. رفتاری عادی از خود نشان‌دهید و اجاره‌ندهید که حس انتقام و یا کینه‌جویی در شما نمایان‌ شود زیرا بروز این احساسات تنها باعث استمرار درد و رنج برای هر دوی شما خواهد شد. اگر واقعا طرف مقابلتان را دوست‌دارید نباید دست به انتقام و تلافی بزنید. سعی‌کنید که احساسات خود را کنترل‌ کرده و همواره این نکته را بخاطر داشته باشید.

از لاک تنهایی خود بیرون‌بیایید و دوستان جدیدی پیداکنید

هنگامی که کسی را از دست‌می‌دهید طبیعی‌است که به حمایت و بودن دیگران در کنارتان نیاز دارید. البته این به معنای جایگزین‌ کردن کسی با عشقتان نیست بلکه منظور این است که رو به جلو قدم‌ بردارید و نگرشی مثبت و آزاد داشته‌ باشید. سعی‌کنید که افراد مثبت‌اندیش را در اطراف خود جمع‌ کنید زیرا این کار باعث بنا به هر دلیلی باعث ایجاد تغییری بزرگ در زندگیتان می‌شود.

با مشاور صحبت‌کنید

اگر به هر دلیلی شما و عشقتان تمایل داشتید که رابطه را دوباره باهم از سر بگیرید زمانی را صرف گفت‌وگو کنید اما به یاد داشته باشید که همه‌چیز بستگی به علت جدایی شما دارد. علت را بررسی‌کنید و درصورتی‌که نیاز به مشورت با یک متخصص داشتید حتما به روانشناس مراجعه‌ کنید و از او کمک بگیرید. می‌توانید ابتدا خودتان مراجعه‌کنید و درصورتی‌که روانشناس با انجام بررسی‌های لازم تشخیص داد که ادامه رابطه ضرری به حال هیچ‌ کدامتان ندارد دوباره ارتباطتان را شروع‌ کنید.

همیار عشق دوره آنلاین بازگرداندن عشق و ازدواج را برای آن دسته از افرادی برگزار‌می‌کند که می‌خواهند رابطه خود را دوباره با هم از سر بگیرند اما نمی‌دانند چطور باید این کار را انجام‌دهند. از طریق این دوره می‌توانید با استفاده از روش‌های روانشناسی رابطه از دست رفته را ترمیم و دوباره بازسازی‌کنید.

کارشناسان ما در همیار عشق آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما در مورد بسته آموزش و مشاوره بازگرداندن عشق و ازدواج، هستند. برای این منظور می‌توانید با شماره 02122024728 تماس بگیرید و یا در  تلگرام و واتساپ (09035714068) پیام دهید.

با واقعیت کناربیایید

گاهی‌وقت‌ها تنها لازم است که واقع‌ بین باشید و با واقعیت موجود کنار بیایید. اگرچه از درون عذاب‌ می‌کشید اما بپذیرید که عشقتان رفته و باید از این مرحله گذشته و دوباره شادی را به زندگیتان برگردانید. غم و غصه‌خوردن کمکی به شما و اطرافیانتان نمی‌کند. به سایر افرادی که در زندگیتان هستند و دوستشان‌دارید فکرکنید. آنها هم به شما نیاز دارند. از زاویه‌‌ای دیگر به این قضیه نگاه‌کنید و به خودتان بگویید که این خودخواهی است که در این وضعیت‌ بمانم و برای یافتن شادی دوباره تلاش‌ نکنم.

اجازه‌ ندهید که ذهنتان مدام درگیر غم و اندوه باشد. دلتنگ عشق بودن اشکالی ندارد اما نگذارید که این دلتنگی شما را از پا دربیاورد. فراموش‌نکنید که حتی غم‌انگیزترین لحظات زندگی نیز می‌گذرند مگر اینکه به عمد تلاش‌کنید که تا در این وضعیت‌ بمانید. اگر دوست‌دارید در این حالت روحی بمانید بهتر‌است که به خودتان‌ بیایید و به اطرافیانتان فکر‌ کنید و اینقدر خودخواه نباشید. در واقع غم و غصه خوردن باعث ناراحتی اطرافیانتان نیز می‌شوید. آنها به شما نیاز دارند پس سعی‌کنید قوی‌ و مثبت‌اندیش، آزاد و واقع‌بین باشید.

هر زمان که آمادگی داشتید یادگاری‌هایش را از بین‌ببرید

احتمالا دیدن یادگاری‌هایش از نظر عاطفی برای شما بسیار سخت باشد. تمام یادگاری‌ها و وسایلی که از او دارید را در داخل یک جعبه بگذارید و آنها را یا به او پس بدهید و یا دور بریزید و یا در جایی دور از چشم قراردهید. این کار تحمل دوری او را برای شما بسیار راحت‌تر می‌کند. اگر چیزی از او به یادگار مانده که برای شما بسیار عزیز است و نمی‌توانید آن را از خود دورکنید در این صورت می‌توانید آن را برای مدتی در جایی بگذارید. اگر احساس‌می‌کنید که به تنهایی از پس این کار برنمی‌آیید از یکی از دوستانتان بخواهید تا در این کار به شما کمک‌کند. بدون دیدن یادگاری‌های عشقتان بیشتر راجع به بازگشت به روند عادی زندگی احساس اعتمادبنفس‌ می‌کنید. به این فکرکنید که اگر عکسی بزرگ از عشقتان مدام جلوی چشمانتان‌باشد چطور می‌توانید او را فراموش‌کنید و برایش دلتنگ نباشید؟

  انجام این کارها بعد از شکست عشقی ممنوع است (نبایدهای شکست عشقی)

ارتباطتان را با عشقتان قطع‌کنید

اگر مطمئن‌ هستید که رابطه بین شما به آخر خط رسیده‌ است اما با این وجود باز با او صحبت‌ می‌کنید و یا هرزگاهی او را می‌بینید، بهتر است که بدانید این کار فراموش‌کردن او را برای شما بسیار سخت و دشوار می‌کند و نمی‌توانید دلتنگش نباشید. اگر می‌توانید بطور کامل او را نبینید حتما این کار را بکنید. در ارتباط بودن با او تنها شما را در آشفتگی و عذاب قرارمی‌دهد و هیچ کمکی به شما برای فراموش‌کردن عشقتان نمی‌کند.

به او زنگ‌ نزنید و پیام‌ ندهید و ببینید که اوضاع چگونه پیش‌ می‌رود. برقراری ارتباط با بود صرفا اوضاع را بدتر می‌کند. اگر به ناچار او را در دانشگاه و یا محیط کار و یا هرجای دیگری می‌بینید تنها به او سلام‌ کرده و تا حد ممکن در اطراف او نباشید. ممکن‌است که با دیدن او احساساتتان دوباره تحریک و باعث دلتنگی شود اما بدانید که این دلتنگی موقتی است لذا محکم‌باشید و از پس این کار بربیایید. او را از همه رسانه‌های جمعی و کانال‌ها حذف‌کنید. اگر مدام به عکس‌های او نگاه‌کنید نمی‌توانید او را فراموش‌کنید و دلتنگ رابطه بین خودتان خواهید شد.


یکی از سخت‌ترین احساساتی که بعد از جدایی دختر و پسر را آزار می‌دهد، احساس دلتنگی برای کسی است که با او خاطرات بسیاری داشته‌اید. اما در این شرایط چه چیزی به نفع شما است؟ فراموش‌کردن او با وجود همه سختی‌هایی که دارد یا بازگشت به رابطه؟

اگر قصد بازگشت به رابطه را دارید حتما به یاد داشته باشید که بهتر است با یک روانشناس متخصص صحبت‌کنید، او با بررسی علت جدایی به شما می‌گوید که آیا شروع دوباره رابطه کار درستی است یا خیر. اگر بنا بر تشخیص روانشناس شما شروع مجدد رابطه به صلاح هیچ‌کدامتان نبود پیشنهاد‌ می‌کنیم که حتما راهکارهای این مقاله را مدنظر قرار دهید.

هیجانات خود را بپذیرید و آن‌ها را بیان‌کنید. می‌توانید احساسات خود را یادداشت‌کنید تا کمی از بار هیجانات شما کاسته‌شود. از خانه بیرون‌ بروید و به انجام کارهای روزانه خود بپردازید.

سعی کنید فعالیت‌هایی را انجام‌دهید که برای شما جذاب‌ باشند و حواس شما را از فکرکردن به گذشته پرت‌کنند مثلا فیلم موردعلاقه‌تان را ببینید یا کتاب بخوانید و موزیک گوش‌کنید.

اجازه‌ندهید که زمان زیادی را در طول روز بیکار باشید، زیرا باعث می‌شود زیاد به خاطراتتان فکر‌کنید. شروع به انجام کار جدیدی کنید که کمی برای شما متنوع است.

عواطف و احساسات خود را بپذیرید و از آن‌ها قدردانی‌کنید. مثبت فکر‌کنید.

اگر در محل کار یا دانشگاه او را می‌بینید کاملا محترمانه برخورد‌کنید. سعی‌کنید از لاک تنهایی بیرون‌بیایید و زمانی را با دوستانتان بگذرانید. سعی‌کنید با واقعیت کنار آمده و زمان خود را با دیگر عزیزانتان که قطعاً به شما احتیاج‌دارند بگذرانید. هر زمان که آمادگی داشتید یادگاری‌هایش را از خود جدا‌کنید. با او تماس نداشته باشید و اگر در محل کار او را دیدید فقط با یک سلام و خداحافظی محترمانه با او برخورد‌کنید.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام وقت بخیر
    بعد از پایان یک رابطه خوب از طرف مقابل چند وقت بهتره هیچ خبری حتی اینستاگرام از من نبینه
    الان ۵ روزه من هیچ فعالیتی کلا ندارم فکر می‌کنید چند وقت باید باشه که فراموش هم نشم🙏

    • سلام دوست گرامی
      سوال شما کلی است و نیاز به بررسی و ارزیابی جامع‌تری وجود دارد.
      سن شما و طرف مقابل، چگونگی آشنایی، بررسی کیفیت رابطه، مدت زمان آن، علت اتمام رابطه و…باید به صورت کامل بررسی شود تا بدانیم در حال حاضر شما در چه وضعیتی قرار گرفتید. فاصله گرفتن در فضای مجازی و نداشتن فعالیت، در ابتدا برای شما سخت خواهد بود اما به مرور زمان باید به روال عادی زندگی خود برگردید و سعی کنید مانند سابق فعالیت خود را ادامه دهید. نکته مهم اینجاست که هدف شما از فعالیت نکردن چه چیزی باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر و ارزیابی رابطه‌تان می‌توانید از مشاوران همیار عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

  • سلام
    عصرتون بخیر
    راستش من یکی از بهترین رابطه ها رو داشتم. همه چیزم خیلی عالی بود. همدیگرو دوس داشتیم… درک میکردیم… مدام همو میدیدیم … ولی یه جایی به خودم گفتم تا کی بخواد اینجوری پیش بره … من ۲۶سالمه و شرایط ازدواج دارم اگه انقد دوسم داره چرا رابطمون فقط دوستی باشه؟ خلاصه اون چون میگفت شرایط ازدواج نداره و میخواد تلاششو کنه بره خارج من سعی کردم رابطه رو بهم بزنم. البته چندین بار اون جلومو گرفت و هی میخواست این رابطه ادامه پیدا کنه ولی من نخواستم . الانم دارم از دلتنگی میمیرم ولی نمیتونم بزارم برگرده. نمیدونم چکار کنم!

    • دوست عزیز
      سلام

      یکی از سختی‌های انتخاب کردن و تصمیم گرفتن، همین مساله‌ای هست که شما باهاش مواجه شدید. شما هر انتخابی که انجام بدید، یک سری تبعات داره؛ در حقیقت شما براساس تبعات، تصمیم‌گیری می‌کنید. اگر تصمیم می‌گرفتید که با ایشون بمونید، اونوقت باید می‌پذیرفتید که شاید هیچ‌وقت نتونید با ایشون ازدواج کنید و به‌علاوه، یک روز ممکنه ایشون برن و … ؛ اما شما تصمیم گرفتید که به جای انتظاری که ممکنه هیچ نتیجه دلخواهی نداشته باشه، از این رابطه خارج بشید. خب قطعا این انتخاب هم تبعاتی داره که یکیش همین احساس دلتنگی هست.
      در این حالت چند کار هست که می‌تونه بهتون کمک کنه:
      1. دلایل این تصمیمتون رو خیلی واضح بنویسید؛ تاکید می‌کنم، بنویسید. چرا؟ چون اولا نوشتن کمکتون می‌کنه افکارتون رو منسجم‌تر کنید و دوما اگه بعدا پشیمون شدید یا به خودتون گفتید چرا اینکار رو کردید، با نگاه کردن به این دلایل، قطعا آروم‌تر می‌شید که با در نظر گرفتن همه جوانب، انتخاب و تصمیم درستی داشتید.
      2. شما بعد از جدایی عاطفی، وارد مراحل سوگ می‌شید که یکی از علائمش دلتنگی هست. در صورتی می‌تونید با موفقیت این مراحل رو طی کنید که اولا رابطه کاملا پایان پیدا کنه؛ چون اگر هنوز امید به برگشتن به رابطه باشه، نمی‌تونید مراحل سوگ رو درست طی کنید.
      نیچه میگه: “امید پلیدترین پلیدی‌هاست؛ زیرا به عذاب انسان تداوم می‌بخشد”
      البته منظور نیچه این نیست که کلا امید بد باشه، اما در شرایطی مثل شرایط شما، بسیار آسیب‌زاست. شما بهتره که تصمیم خودتون رو خیلی قاطع بگیرید و بعد وارد مراحل فراموش کردن بشید. اگه هنوز توی دلتون به خودتون بگید معجزه‌ای اتفاق می‌افته و ایشون تصمیمشون رو عوض می‌کنند و …، دائما تو عذاب می‌مونید و این دوره سوگ هم کامل نمی‌شه؛ پس، اگه هنوز مطمئن نیستید، با ایشون صحبت کنید و بگید به چه دلیل دارید تصمیم جدایی می‌گیرید و وقتی ایشون اقدامی برای رابطه متعهدانه انجام ندادن، کاملا قطع امید کنید و وارد مراحل سوگ و فراموشی بشید.
      3. اگه تصمیمتون به فراموشی شد، باید به خودتون زمانی بدید که دلتنگ شید، غصه بخورید، حتی گریه کنید و … . در این راه می‌تونید از کمک دوستان، خانواده و بهتر از همه روان‌شناس استفاده کنید. یادتون باشه، فراموش کردن کسی که دوست دارید، کار ساده‌ای نیست ولی انسان قابلیت تطبیق خودش با شرایط رو داره؛ بنابراین با تکیه بر این توانایی انسانیتون، این مرحله رو پشت سر بگذارید و خودتون رو برای زندگی جدید، آماده کنید.

مقالات مرتبط

چطور عشقمو بازگردانم؟

چطور عشقمو بازگردانم؟ در چه شرایطی، بازگرداندن عشق، درسته احساس میکنین که هنوز در کنارش، میتونین احساس راحتی داشته باشین. به خاطر خیانت، خشونت یا ارزش‌ها و اعتقادات ناسازگار، از

مطالعه»

نشانه‌های رابطه سالم عاطفی

نشانه‌های رابطه سالم هر کدوم‌تون، فضای خودتونو هم دارین اگه شما به كسی عشق میورزین به معنای این نیست كه باید هر دقیقه‌تونو با هم باشین. طبیعیه كه دو نفر

مطالعه»