کم حرف شده، یعنی دیگه دوستم نداره؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

کم حرف شده، یعنی دیگه دوستم نداره؟

کم‌حرفی پسرها، نشونه چیه؟

خیلی‌وقت‌ها، وقتی دخترها از رابطه‌هاشون صحبت می‌کنن می‌گن که اوایل خیلی باهم حرف می‌زدیم، حرف‌های عاشقانه می‌زد و …، ولی الان کم‌حرف شده و تو هفته دو/سه بار هم شاید با هم صحبت نکنیم. این یعنی منو دوست نداره؟ یعنی خسته شده؟ یعنی دیگه دلش نمی‌خواد رابطمون ادامه پیدا کنه؟

پسرها با دخترها فرق دارن

اینکه آیا شما رو دیگه دوست نداره یا …، خیلی مشخص نیست؛ ولی لزوما کم حرف زدن پسرها به این معنی‌ها نیست و علت محتمل‌تری براش وجود داره که در ادامه می‌خوایم راجع بهش صحبت کنیم. این مساله می‌تونه به خاطر تفاوت نگاه آقایون و خانم‌ها نسبت به ارتباط و گفت‌وگو کردن باشه، اما یعنی چی؟

نگاه دخترانه به ارتباط

صحبت کردن با دیگران، برای دخترها به نوعی نشونه صمیمیت هست. اکثر دخترها وقتی غمگین هستن، خوشحالن و …، ترجیح می‌دن که با کسی در مورد احساساتشون صحبت کنن. به‌علاوه، وقتی هم که کسی رو دوست دارن، می‌خوان که با گفت‌وگو کردن باهاش هم محبت خودشون رو نشون بدن و هم، متوجه بشن که اون فرد دوستشون داره یا نه.

نگاه پسرانه به ارتباط

برعکس دخترها، عموما پسرها علاقه‌ای به در میون گذاشتن احساساتشون و صحبت کردن راجع بهشون رو ندارن. اما ممکنه بگید که خب پس چرا اوایل رابطه اینطوری نبود؟ پسرها از حرف زدن برای رسیدن به خواسته‌هاشون استفاده می‌کنن؛ اوایل رابطه هم هدفشون به دست آوردن شما بوده، پس وقتی شما رو به دست آوردن، به هدفشون رسیدن دیگه.

ماموریت انجام شد

زمانی که یک پسر مطمئن شد که علاقه شما رو جلب کرده، ماموریتش تموم می‌شه؛ پس دیگه نیازی نیست که مثل قدیم‌ها دائم باهاتون در ارتباط باشه و بهتون زنگ بزنه. البته این مساله از رو بدجنسیش نیست؛ بلکه به این معنا هست که به خودش می‌گه، حالا می‌تونم تمرکزم رو روی کارهای دیگه بزارم. این هدف تیک خورد!

  خطر شکست عشقی (پیشبینی رابطه ای که شکست عشقی در انتظارش است)

به نیازهای خودتون توجه کنید

حالا با توجه به چیزهایی که گفته شد، ممکنه با خودتون بگید که ولی من نیاز دارم با کسی که دوستش دارم صحبت کنم. بله، درست می‌گید؛ این نیاز شماست و می‌تونید برای برآورده کردنش تلاش کنید. اما یادتون باشه که این نیاز شماست، نه اون. پس به جای توقع داشتن از فرد مقابل، خودتون دست به کار بشید.

درخواستتون رو بگید

همیشه بهترین کار این هست که حرفتون رو بزنید. البته یادتون باشه، دائما تذکر دادن یه موضوعی یا گیر دادن بهش، نه تنها جواب نمی‌ده، بلکه طرف مقابل رو کلافه می‌کنه. یکبار، خیلی ساده، کوتاه و شفاف بهش در این مورد توضیح بدید. بهش بگید که حرف زدن باهاش، چه احساسات خوبی در شما ایجاد می‌کنه.

زندگی مستقلی برای خودتون داشته باشید

درسته که لذت صحبت کردن با شریک عاطفی، قابل مقایسه با هیچ چیز دیگه‌ای نیست، ولی اگه بتونید زندگی مستقل و تفریحات جداگانه‌ای داشته باشید، این موضوع کمتر اذیتتون می‌کنه. زمانی که نیاز شما به در میون گذاشتن احساسات، با دوستانتون رفع بشه، توقعتون این طرف کمتر می‌شه و باعث می‌شه، از همون گفت و گوهایی که دارید بیشتر لذت ببرید.

جزئیات بپرسید

به جای اینکه بپرسید: «خوبی؟» که جوابش یه کلمست، یه سوال جزئی‌تر در مورد زندگیش بپرسید؛ مثلا: «پروژت تو محل کار به کجا رسید؟». اینطوری مباحث بیشتری برای صحبت کردن دارید. به علاوه، می‌تونید با کمک دوره «جذب مرد با موبایل»، تمام ریزه‌کاری‌های صحبت کردن با مردها رو یاد بگیرید.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام من تازه دو هفتس با یه آقایی دوست شدم. رابطه ما به این صورت بود که ما روزی ۲ ۳ بار حرف میزدیم . ولی الان تقریبا ۳ روزه که خیلی کم با من در ارتباطه یا ممکنه اصلا به من زنگ نزنه. من ازش پرسیدم که مشکل چیه میگه که خیلی مشکلات مالی و خانوادگی داره و من فکر میکنم ایشون قبلا یه ازدواج ناموفق داشته که درگیر کاره طلاق هستن. نمیدونم عادیه این که با من در ارتباط نیست. من گفتم این مدل رابطه رو نمیتونم تحمل کنم ولی میگه یک هفته به من مهلت بده تا مخم باز شه. من حالا چیکار کنم

    • دوست عزیز
      سلام

      بعد از جدایی عاطفی، تا زمانی که وابستگی‌ای به رابطه قبلی مونده، بهتره اصلا هیچ رابطه جدیدی شروع نشه، چون نتیجش می‌شه اینی که شما دارید تجربه می‌کنید. گاهی وقت‌ها افراد به خاطر فرار از تجربه غم ناشی از رابطه قبلی وارد رابطه جدید می‌شن، اما یا هنوز بی‌اعتمادی وجود داره و باعث می‌شه نتونن رابطه سالمی با فرد جدید برقرار کنند یا اینکه هنوز به فکر فرد قبلی هستند؛ یا …. . ایشون باید تمام ارتباطاتی که با رابطه قبلیشون دارن قطع شه، دوره سوگ طی بشه، بعد تصمیم بگیرن آیا می‌خوان وارد رابطه جدید بشن یا خیر.

مقالات مرتبط

تقصیر خودم بود که رفت …

اشتباهات زیادی داشتم … ممکنه بعد از جدایی و به هم زدن رابطه، احساس کنید که اشتباهات زیادی در ارتباط انجام دادید که باعث شد این رابطه به جدایی ختم

مطالعه»