راز و رمزهای جذابیت در روابط عاطفی

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

راز و رمزهای جذابیت در روابط عاطفی

 

 

  اثر آینه‌ای

یکی از رفتارهایی که به طور ناخودآگاه باعث ایجاد حس مثبت در طرف مقابل میشه، این هست که بعضی از رفتارهاش رو تقلید کنید. البته به این معنی نیست که هر کاری کرد، شما هم همون کار رو انجام بدید، بلکه یک یا دو بار کافیه؛ مثلا وقتی پاهاش رو روی پاش می‌ندازه، شما هم همین کار رو همزمان انجام بدید.

 

فرضیه جذابیت برابر

این فرضیه می‌گه که افرادی که از نظر جذابیت، بیشتر شبیه هم هستند، به احتمال زیادتری روابطشون پایدارتر باقی می‌مونه. البته، به این معنا نیست که هیچ استثنایی نداره، اما به طور کلی ماندگاری رابطه در این نوع از ارتباطات، معمولا بیشتره.

 

اشتباه کردن

خیلی‌ها فکر می‌کنند جذابیت یعنی اینکه در همه چیز بهترین باشند. اما بزارید یه نکته خیلی مهم رو اینجا بهتون بگم، بودن با یه آدمی که هیچ اشتباهی نمی‌کنه ترسناکه، چون این حس در طرف مقابل ایجاد می‌شه که اگه بخوام با این آدم بمونم، منم باید همه چیز تموم باشم؛ به همین دلیل گاهی اشتباه کردن باعث می‌شه شما بیشتر شبیه خود فرد باشید و این عدم امنیت کمتر بشه.

 

 درست پیام دادن

همونطور که می‌دونید، تو فضای مجازی سایر ابزارهای جذابیت رو ندارید و تنها شما می‌مونید و پیام‌هایی که می‌دید. پس اینکه بدونید چه چیزی رو ارسال کنید، خیلی مهمه. بهتره که روی این موضوع حساس باشید و فکر شده پیام بدید. البته همیار عشق کار رو برای خانم‌ها راحت‌کرده و با دوره «جذب‌مرد با موبایل»، این روش‌ها رو به طور کامل یادشون می‌ده.

  چگونه یک پسر را دیوانه خود کنیم؟ (10 تکنیک روانشناسی)

برای دریافت دوره، تو دایرکت پیام بدید.

 

زبان بدن

زبان بدن تو روابط خیلی خیلی مهمه. پژوهش‌ها نشون می‌ده ما تنها 7 درصد مطالب رو از طریق کلام متوجه میشیم؛ بقیش همه زبان بدنه. حالا تو رابطه بهتره که به بعضی نکات خیلی بیشتر توجه کنید؛ مثلا دست به سینه نشستن، اخم کردن، لبخند نزدن، نداشتن ارتباط چشمی و …، به طرف حس ناخوشایندی رو انتقال می‌ده.

 

علاقه ثانویه

تو روان‌شناسی ارتباطی، پژوهشی انجام دادن و متوجه شدن خیلی وقت‌ها، زمانی که ما اول از کسی خوشمون نمیاد و بعد کم‌کم بهش علاقه‌مند می‌شیم، بیشتر از کسی که از همون اول ازش خوشمون اومده، علاقه پیدا می‌کنیم. این کمکتون می‌کنه اگه بار اول خوب عمل نکردید، بعدا جبران کنید. البته بدونید این قانون نیست و برای همه هم صادق نیست!

 

آدرنالین بالا

یکی از کارهایی که برای علاقه‌مند کردن فرد مقابل می‌تونید انجام بدید اینه که یکی از جلسات آشناییتون رو تو جاهایی مثل شهربازی بزارید! اما چرا؟ چون استفاده از وسایل بازی تو این محیط‌ها، باعث ایجاد هیجان تو فرد مقابل می‌شه و آدرنالین رو بالا می‌بره. این مساله باعث می‌شه، فرد مقابل این هیجان رو به خاطر شما بدونه.

 

انجام یه لطف کوچک

آدم‌ها معمولا فکر می‌کنن برای جلب دیگران باید کاری براشون انجام بدن، اما جالبه بدونید که طبق مطالعات روابط اجتماعی، ما به کسانی که براشون کاری انجام می‌دیم بیشتر علاقه‌مند می‌شیم؛ چرا؟ چون مغز ما می‌خواد به خودش بقبولونه که حتما این فرد یه چیزی داره که من براش کاری انجام دادم دیگه! پس دفعه بعدی، از فرد مقابلتون بخواید، یه کار کوچک براتون انجام بده.

  ازدواج با مرد بی پول (به خواستگار بی پول بله بگم؟)

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط