داره رابطم از هم می‌پاشه، چی کار کنم؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

داره رابطم از هم می‌پاشه، چی کار کنم؟

چطور رابطم رو از شکست نجات بدم؟

خیلی وقت‌ها، روابط عاطفی با یک سری تکنیک‌های ساده می‌تونه نجات پیدا کنه، ولی اکثر افراد اون‌ها رو نمی‌دونن. در اینجا می‌خوایم چند نکته کلیدی به شما آموزش بدیم تا تو شرایط حساس، به خصوص وقتی جر و بحث تو رابطه زیاد می‌شه، از اون‌ها استفاده کنید.

دست از منطق بردارید!!!

بدترین کار توی دعواها اینه که سعی کنید با فرد مقابلتون بحث منطقی راه بندازید، اما چرا؟ توی شرایط هیجانی، به خصوص خشم، بخش منطقی مغز تقریبا از کار می‌افته؛ مرکز اصلی هیجانات و خشم در مغز انسان، بخشیه به نام آمیگدال، که در قسمت پایین مغز وجود داره، اما بخش منطقی، در قشر پیشانیه (جلوی سر)، وقتی آمیگدال به اتفاقات پاسخ بده، دیگه اطلاعات به قسمت منطقی نمی‌رسه.

مقصر تعیین نکنید

همونطور که گفته شد، در هنگام خشم بخش منطقی کار نمی‌کنه، برای همین حتی صحبت کردن از اینکه که کی اشتباه می‌گه، کی درست، از روی هیجانه، نه منطق! پس قطعا فرد مقابل حرف شما رو قبول نمی‌کنه؛ چون نه شما درست می‌‎گید، نه اون الان تو شرایطیه که اگرم درست بگید، حرفتونو بپذیره.

دنبال راه‌حل نگردید

باز هم به همان دلایلی که گفته شد، دنبال راه‌حل گشتن هم در این موارد کاری از پیش نمی‌بره، چون فقط سوءتفاهم‌ها رو بیشتر می‌کنه و گاهی ممکنه حرف‌هایی این وسط رد و بدل بشه که تو آینده نتونید جبرانش کنید. پس بهترین راه تو این مواقع اینه که تا کم شدن شدت هیجاناتتون، سعی کنید با هم حرف نزنید.

محل رو ترک کنید

یکی از اولین تکنیک‌هایی که برای کنترل خشم آموزش داده می‌شه این هست که محل رو ترک کنید. البته یادتون نره، شما قراره محیط رو ترک کنید تا شرایط آروم‌تر بشه، نه بدتر. بعضی از افراد، با زبان بدنشون طوری رفتار می‌کنن که اگه حرف زده بودن، فرد مقابل اینقدر ناراحت نمی‌شد. پس به نیت بهبود اوضاع، محل رو ترک کنید.

  ترک منزل توسط زن و رفتن به خانه پدر

از فرد مقابل فرصت بگیرید

به فرد مقابلتون بگید که الان هر دوی شما تو حالت هیجانی هستید و قطعا حرف زدن اوضاع رو بدتر می‌کنه، به همین دلیل بهتره به همدیگه فرصت بدید تا کمی آروم‌تر بشید و بعد حرف بزنید. اینکار باعث می‌شه فرد مقابل بفهمه شما به این مساله بی‌تفاوت نیستید، فقط دنبال بهترین زمان برای حل اون هستید.

بحث گذشته رو پیش نکشید

یکی از مهم‌ترین دلایل بالا گرفتن دعواها، پیش کشیدن بحث‌های مربوط به گذشتست؛ مثلا: «تو دفعه قبل هم همین کارو کردی، تو انگار اصلا عوض نمی‌شی!!!». گاهی هم نسبت دادن یک موقعیت، به همه موقعیت‌ها، مثلا: «تو همیشه اینطوری هستی، هیچ‌وقت به من اهمیت نمی‌دادی!»

اینجا و اکنون مهمه

جملاتی که گفته شد، همیشه بحث رو بدتر می‌کنه، چون فرد مقابل با خودش فکر می‌کنه، هر چقدر هم سعی کنم تغییر کنم یا هرچقدر هم که بخوام برای بهبود رابطه تلاش کنم، این آدم نمی‌بینه. این باعث می‌شه که دلسرد بشه و امیدش برای بهبود ارتباط با شما کم بشه.

 از روان‌شناس کمک بگیرید

روان‌شناسان زوج و رابطه، آموزش دیدن که تو اینطور مواقع به افراد کمک کنند تا رابطه خودشون رو بهبود بدن؛ پس، عاقلانه‌ترین کار تو این موارد اینه که از کمک این روان‌شناسان متخصص استفاده کنید. اینطوری می‌تونید رابطه‌ با فردی که دوست دارید رو حفظ کنید؛ رابطه‌ای که براش بسیار تلاش کردید.

دوست پسر برای ازدواج (چطور دوست پسر پیدا کنم)

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط