خیانت اینترنتی زن و شوهر (خیانت چتی در فضای مجازی)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

خیانت اینترنتی زن و شوهر (خیانت چتی در فضای مجازی)

خیانت در گذشته به معنای قرارهای پنهانی و نامشروع، دروغ گفتن درباره سفرهای کاری و بهانه‌های باورنکردنی درباره بوی عطر روی لباس بود. اما امروزه به راحتی می‌توان در دنیای مجازی به همسر خیانت کرد. شاید این خیانت مجازی در وهله اول، به دلیل نداشتن رابطه جنسی بی‌ضرر به نظر بیاید، اما واقعیت این است که خیانت چتی هیچ تفاوتی با خیانت در دنیای واقعی ندارد. شکی نیست که اینترنت و فراگیر شدن دسترسی به شبکه‌های ارتباط مجازی مانند فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام فرصت‌های بیشتری را برای منحرف شدن در اختیار مردم قرار داده است. مفهوم خیانت در عصر حاضر عوض شده است، چون روش‌های انحراف و پرسه‌زنی تغییر کرده است. تعریف و قواعد تعیین کننده خیانت چندان واضح نیست و فرصت‌های دلبری کردن و لاس زدن و درگیر شدن در سطوح مختلف روابط جنسی چندبرابر شده است.

امروزه افراد دسترسی سریع و آسان به هرنوع محتوای نوشتاری و تصویری دارند و با توجه به علایق و نیازهای شخصی عضو گروه‌های مختلف شبکه‌های مجازی می‌شوند. در این میان دغدغه بسیاری از افراد متاهل، حدود ارتباطات همسرشان با جنس مخالف در فضای مجازی است. ارتباطاتی که می‌تواند به راحتی شرایط را برای شکل گرفتن رابطه عاطفی و جنسی خارج از خانوده و خیانت پنهانی افراد به همسرشان مهیا کند. چه بسا زوج‌هایی که به خاطر همین ارتباطات بدون حریم، زندگیشان در معرض فروپاشی قرار گرفته است.  خیانت مجازی درست به اندازه خیانت در دنیای واقعی می‌تواند اعتماد و صمیمیت را در رابطه زوجین تهدید کند. بازسازی اعتماد از دست رفته و ترمیم رابطه پس از خیانت کار بسیار دشواری است.

 

خیانت خیانت است، چه در دنیای مجازی باشد چه حقیقی


خیانت در دنیای مجازی نوعی رابطه نامشروع است که افراد درگیر در آن، بدون آن که واقعاً با هم ملاقات کنند، نوعی ارتباط صمیمانه با مقاصد جنسی برقرار می‌کنند، از این رابطه با اصطلاح سایبرسکس یاد می‌شود. در واقع ممکن است دو نفر درگیر در خیانت مجازی هرگز چهره یکدیگر را نبینند یا صدای هم را نشنوند و چون تماس جسمی برقرار نمی‌شود، این صمیمیت اینترنتی رابطه واقعی به نظر نمی‌آید.

با این حال خیانت اینترنتی نیز تا حد زیادی شبیه به یک رابطه عاشقانه در دنیای واقعی است که می‌تواند آسیبی ماندگار به رابطه بزند یا حتی خانواده‌ای را متلاشی کند. خیانت در دنیای مجازی باعث می‌شود که همسر خیانتکار به اندازه کافی به همسر واقعی خود و فرزندانش توجه نکند و آنها را از توجه و زمانی که حقشان است، محروم کند. این بی‌توجهی حس نادیده گرفته شدن و بی‌اهمیت شمرده شدن را در خانواده القاء می‌کند.

خیانت‌های چتی نیز مانند خیانت‌های معمولی قدیمی ناگزیر به پنهان‌کاری و دروغگویی در ازدواج دامن می‌زند که بنیان خانواده را نابود می‌کند و اعتمادی را که لازمه‌ی دوام زندگی مشترک است، از بین می‌برد. حتی اگر همسری که به او خیانت می‌شود، هرگز از این خیانت خبردار نشود، بی‌وفایی همسر گناهکار، اعتماد بین زوجین را خدشه‌دار می‌سازد. به علاوه همسران متاهلی که مرتکب خیانت می‌شوند، با همسر خود پرخاشگرانه رفتار می‌کنند و به این ترتیب آسیب بیشتری به زندگی مشترکشان می‌زنند.

  زنم بهم خیانت میکنه چکار کنم؟(برخورد با خیانت زن به شوهر)

شیطنت در دنیای مجازی یا میکرو خیانت

تصور این که همسرتان به فرد دیگری در دنیای مجازی یا واقعی بیشتر از حد معمول توجه می‌کند، چه احساسی را در شما بیدار می‌کند؟ شاید این رفتارها را به تنهایی خیانت ندانید، اما مسلماً از دیدن چنین رفتارهایی خوشحال نیز نخواهید شد. از چنین رفتارهایی با اصطلاح “شیطنت در دنیای مجازی” یا “میکرو خیانت” یاد می‌شود، چون در این حالت همسر خاطی اگر آب ببیند شناگر ماهری است و اگر فرصت پیدا کند، خیانت خواهد کرد.

عصر رسانه‌های اجتماعی و گسترش ارتباطات در شبکه‌های مجازی مانند فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام، تعامل با یکدیگر را بسیار آسان‌تر از گذشته کرده است. رفتارهای زیر مصادیقی از شیطنت در دنیای مجازی به شمار می‌آید:

  • کنترل کردن مداوم و وسواسی پست‌های فرد دیگری به جز همسر در رسانه‌های اجتماعی
  • درد و دل کردن یا اعتماد کردن به فرد دیگری به جز همسر پس از یک روز سخت و ناخوشایند
  • همسر خیانتکار نام عشق نامشروعش را با نامی جعلی ذخیره می‌کند تا همسرش متوجه خیانت او نشود.
  • استفاده مداوم از شکلک‌های عاشقانه در چت کردن با فرد دیگری به جز همسر یا نامزد

جالب است بدانید طبق آمار اکثر مردان و زنانی که به همسرشان در فضای مجازی خیانت می‌کنند همچنان عاشق همسرشان هستند. درواقع بیشتر افراد متاهل از چنین رفتارهایی قصد خیانت به همسرشان ندارند و صرفا به علت یکنواختی که در زندگی و رابطه‌شان ایجاد شده و تنوع و هیجانی که در روابط مجازی وجود دارد درگیر چنین ارتباط‌هایی می‌شوند اما اگر دقیق‌تر درباره این موضوع فکر کنیم، چه این روابط، دلبری‌های بازیگوشانه باشد، چه علامت علاقه‌مند شدن به فردی نامحرم، در هر حال خیانت مجازی موضوعی پیچیده است که از عامل‌های مختلفی نشأت می‌گیرد.

وقتی شیطنت مجازی تبدیل به خیانت می‌شود


دو فردی که درگیر یک رابطه اینترنتی می‌شوند، به سرعت و به راحتی اختیار از کف می‌دهند. برخی حتی به سکس مجازی معتاد می‌شوند و به این ترتیب موقعیت بغرنج قبلی پیچیده‌تر و دشوارتر می‌شود. فردی که به سایبرسکس اعتیاد دارد، هر روز زمان بیشتری را مقابل صفحه نمایشگر هدر می‌دهد و به این ترتیب کمتر برای خانواده و همسرش وقت می‌گذارد.

یکی دیگر از خطرات خیانت مجازی این است که دو طرف رابطه تصمیم می‌گیرند که با هم ملاقات کنند. خیانت مجازی به لطف این ملاقات حضوری تبدیل به خیانت جنسی می‌شود.

به خاطر داشته باشید که خیانت اینترنتی، نیز مانند خیانت واقعی غالباً نشانه‌ی وجود مشکل در رابطه زناشویی است، بنابراین به پایان رساندن رابطه مجازی برای نجات زندگی مشترک یا جلوگیری از بروز خیانت مجدد کافی نیست. بنابراین به جای آن که برای یافتن شادی و رضایت یا هر نوع حسی که از فقدان آن در رابطه مشترکتان رنج می‌برید، به اینترنت و چت کردن در تلگرام یا اینستاگرام پناه ببرید، با همسر یا نامزدتان صحبت کنید. اگر خیانت مجازی برایتان تبدیل به یک رفتار جبری ـ وسواسی جنسی شده است و نمی‌توانید آن را متوقف کنید، از مشاور ازدواج کمک بگیرید تا آسیبی غیرقابل جبران به عزیزانتان وارد نکنید و خودتان را از تحمل احساس شرم و گناه نجات دهید.

  رابطه با شوهر خواهر (شوهرم با خواهرم رابطه داره. چه کار کنم؟)

آیا کنترل کردن همسر مجاز است؟

هرچند تکنولوژی مدرن فرصت‌های بی‌شماری را برای خیانت فراهم می‌کند، در عین حال فرصت‌های متعدد وسوسه‌برانگیزی را نیز برای کنترل کردن همسران بازیگوش در اختیار می‌گذارد.

فردی که ترس در دلش جوانه می‌زند، چون نمی‌تواند اضطراب را تحمل کند، شروع به کنکاش و جستجو می‌کند. نکته مهم اینجا است که بین پنهانکاری و حریم شخصی تفاوت قائل شویم، حریم شخصی به مسائلی اشاره دارد که شخصاً برای ما مهم است، اما لزوماً تاثیری بر رابطه‌مان ندارد، حال آن که پنهانکاری همسرمان را نیز به روشی ناخوشایند درگیر می‌کند.

در مطالعه‌ای که انجام شد، دو سوم شرکت کنندگان اعتراف کردند که پیامک‌های همسرشان را چک می‌کنند و بی‌اجازه در حساب‌های کاربری آنها سرک می‌کشند. این افراد شک و کنجکاوی را دلیل این تجسس خود می‌دانند، به علاوه مشخص شد که زنان بیشتر از مردان همسر خود را کنترل می‌کنند. نتایج حکایت از آن دارد که رفتار همسران را باید با احتیاط تحت نظر گرفت، چون 28 درصد از روابط در نتیجه این تجسس‌ها بدتر می‌شود، حال آن که این سرک کشیدن‌ها فقط توانسته است، 18 درصد روابط را بهبود دهد.

مسئله‌ای که واضح است این است که چک کردن پی در پی فعالیت‌ها و پروفایل مجازی همسر در شبکه‌های مجازی مانند فیس‌بوک، تلگرام و اینستاگرام نشان می‌دهد اعتماد کافی در رابطه دو نفر وجود ندارد. توجه داشته باشید هیچ کس دوست ندارد پیوسته مورد تجسس قرار گیرد و حریم شخصی کاملا از او گرفته شود. حتی از طرف نزدیک ترین فرد زندگیش.

از طرفی دیده می‌شود افرادی که همسرشان قبلا به آن‌ها خیانت کرده یا دچار شیطنت‌های مجازی شده است، بیشتر سعی در چک کردن روابط مجازی همسرشان دارند. می‌توان گفت این موضوع تا حدی طبیعی است، چرا که اعتماد بین دو نفر از بین رفته است و ترمیم اعتماد در چنین رابطه‌ای آسان نیست.

زو‌ج‌ها برای جلوگیری از خیانت اینترنتی چه کنند؟


در این مورد با یکدیگر صراحتا صحبت کنید

گفتگو و رابطه موثر راهکار کلیدی برای محافظت از زندگی مشترک در برابر خیانت است. با هم درباره تعریف خیانت و تاثیر آن بر رابطه‌تان صحبت کنید.

صادقانه به همسرتان بگویید که چه رفتاری را خیانت محسوب می‌کنید. در جایی که با هم اختلاف نظر دارید، بر سر تعریفی که بیشترین ایمنی عاطفی و صمیمت را برای رابطه‌تان به ارمغان می‌آورد، به توافق برسید.

  از دوست شوهرم خوشم میاد (عاشق دوست همسرم شدم)

اگر رفتارهایی بروز یافت که منجر به بروز اضطراب شد و رابطه‌تان را تهدید کرد، این خطرها را به فرصتی برای بحث و تبادل نظر با هم تبدیل کنید. مخالفت با هم و آگاهی از نقطه نظر یکدیگر درباره یک رفتار خاص، مانند نگاه کردن فیلم‌های مستهجن یا تماس با دوست پسر یا دوست دختر قبلی، کمک می‌کند تا با باورهای همسرتان آشنا شوید و بتوانید ذهنیات همسرتان را در نظر بگیرید.

این اطلاعات باارزش ایمنی و دوام رابطه‌تان را تضمین می‌کند. ما غالباً از قرارگیری در موقعیت‌های دشوار و بحث‌برانگیز خودداری می‌کنیم و سکوت را به جای بحث برمی‌گزینیم. اجتناب از گفتگو با یکدیگر اشتباهی است که زمینه را برای رفتارهای رمزآلود، پنهان‌کاری، زبان‌بازی و حتی دروغ گفتن برای جلوگیری از ناراحت و آزرده خاطر کردن همسر فراهم می‌کند. در این مرحله دروغگویی و پنهان‌کاری رفتارهای واقعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و به زندگی مشترک آسیب می‌زند.

اگر یکی از شما دو نفر مرتکب خیانت مجازی شده‌اید، باید سر فرصت کنار یکدیگر بنشینید و با صراحت درباره رفتار مناسب افراد متاهل در دنیای مجازی صحبت کنید.

قانون و مرز مشخص کنید

برای خودتان قانون تعریف کنید، تا خود و همسرتان حد و مرزها را بشناسید و هیچ تردیدی درباره درست و غلط نداشته باشید. در واقع بسیاری از مردم خیانت چتی و اینترنتی را اصلاً خیانت محسوب نمی‌کنند. مهم نیست که بقیه دنیا چطور فکر می‌کنند، آن چه مهم است، این است که همسرتان چطور فکر می‌کند.

مسیر ارتباطی را همواره باز نگه دارید. پنهان‌کاری درباره کارهایی که انجام می‌دهید و افرادی که با آنها حرف می‌زنید، در زندگی زناشویی مجاز نیست. با یکدیگر صادق و روراست باشید. اگر رازهایی مانند این را از همسرتان مخفی کنید، ازدواجتان را به خطر می‌اندازید. بنابراین حرف بزنید، حرف بزنید و باز هم حرف بزنید.

همسر خیانتکار فردی نیست که حق تصمیم‌گیری درباره درست و غلط را داشته باشد. برای یافتن پاسخ باید به چشم‌های همسر رنجیده و آزرده نگاه کنید. اگر همسرتان حین شیطنت‌های مجازی‌تان در اتاق حضور دارد و مشاهده این کارها باعث معذب شدن و ناراحتی او می‌شود، بدانید که همسرتان را آزرده کرده‌اید و آرامش و رضایت او را نادیده گرفته‌اید.

خیانت خیانت است، چه در دنیای مجازی باشد چه حقیقی. اگرچه اکثر مردان و زنان دچار شیطنت‎های اینترنتی می‌شوند، قصد خیانت به همسرشان ندارند و صرفا تنوع و هیجانی که در روابط مجازی وجود دارد، درگیر چنین ارتباط‌هایی می‌شوند. اما همین شیطنت‌ها، می‌تواند سر آغازی برای مشکلات جدی و خیانت باشد. برای جلوگیری از خیانت همسر در فضای مجازی باید در این مورد با یکدیگر صراحتا صحبت کنید و با هم قانون و مرز ارتباطات مجازی مشخص کنید.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام من زنی هستم 28ساله 10ساله ازدواج کردم یه بچه 5ساله دارم 3سال پیش متوجه خیانت شوهرم شدم دردنیای مجازی 6ماه باهم رابطه داشتن والان اون دختره باخواهرش اومده خونه ی مادرش منم به شوهرم گفتم حق نداری بری اونجا تا اون زن اونجاست ولی شوهرم شروع کرد به بدوبیراه به من که روانی هستی وازاین جورچیزا حالامن چکار کنم الان یک هفته ای او دختره اونجاست شب وروز شوهرم پیششه نمیدونم چکارکنم

    • لیلا عزیزم سلام
      از آنجایی که شما 10 سال هست ازدواج کردید قطعا رابطه تان پر از جزئیات است. همچنین به خاطر وجود فرزند عزیزتان، بررسی موضوع شما حساسیتی دو چندان پیدا می کند. بنابراین پیشنهاد می کنم برای حل این موضوع حتما از مشاور کمک بگیرید تا بتواند دقیق و با بررسی جزئی تری کمکتان کند.

  • با عرض سلام.
    من شش سال است که با همسرم زندگی میکنم صاحب سه فرزند هستم . به اندازه چشمانم به همسرم اعتماد داشتم و ایشان نیز همینگونه بودند. اما پس از شش سال مدتی بود که بر گوشی اش رمز گذاشته بود. خانم من هرگز گوشی اش رمز نداشت و هیچ چیز پنهان از هم نداشتیم . اهل دین و معتقدات و باورهای درست هم هستیم . اکنون که بسیار مشغولیتش با گوشی ناراحتم کرد به زور گوشی را از او گرفتم و هرچه کردم رمز گوشی را به من نداد تا اینکه مجبور شدم تلگرامش را روی گوشی خودم نصب کنم و در کمال ناباوری ارتباط چت و عاشقانه و احوال پرسی مرتب روزانه زمانیکه من بدبخت سرکار بودم را دیدم . اکنون نمیدانم چه کنم.. سه فرزندم را میبینم دلم آتش میگیرد . همسرم را دوست داشتم اما واقعیت این است به اعتماد من خیانت کرده. از آبروریزی نگرانم و خانواده همسرم بسیار عزیز و متدین هستند. نمیدانم چه کنم . اما از این طرف وقتی چتها را مرور میکنم حتی در زمان خواب غذا خوردن با اون چت داشته و احوال پرسی نموده دیوانه میشوم و دلم سخت میشود
    واقعا چه کنم تورو خدا راهنماییم کنید دارم دیوانه میشوم. کارم گریه است همسرم را به خانه پدرش بردم تا از سردرگمی بیرون آیم

  • سلام خسته نباشید
    همسر من دوست داره در فضا مجازی چت کنه
    موقعی که مجرد بود این کار میگرده من وقتی دیدم رمز گوشی بهم نمیده شک کردم بعد ازاینکه رمزش یاد گرفتم پیام های قبلی چت های کرده بود دیدم
    بعد بهش گفتم قهر کردم و در آخر گفت اونا برا قبله و الان نیست
    بعدش دوباره رمز گوشیها عوض کرد بعد از مدتی من دوباره رمز گوشیها یاد گرفتم باز کردم فهمیدم تازگیا با خانم‌ها دوباره چت میکنه عکس سکسی ازشون میخواد
    من این مشکل بهش گفتم یه دعوای اساسی شد اون قول داد که دیگه انجام نمیده دیگه گوشیها رمز نمیخوره
    ولی از اون جریان یه سال میگذره من یه بچه دارم و فکر مهاجرت به سرش زده ما یه سری کارا رو کردیم بازم بعضی وقتا با اینو اون چت میکنه وقتی هم بعضی وقتا به شوخی میگم
    میگه چت با خارجی‌ها برای تقویت زبانه، الان واقعا من سردرگمم نه مسئله اون حدی دعوا را بندازم یا تذکر بدم نه میتونم بی خیالش بشم.
    از این میترسم این روابط رفته رفته به جاهای باریک بکشه یا اگه بگم پنهان کاری کنه
    واقعا موندم چیکار کنم روابط بینمونم خیلی صمیمانه هست همیشه سعی میکنم شادش کنم
    به خودم تا اونجایی که بتونم میرسم
    از نظر مالی زیاد بهش فشار نمیارم
    خودمم شاغلم ولی …
    بازم موندم چه رفتاری بکنم خواهشا راهنمایی کنید.

    • سلام دوست گرامی
      رفتارهای متعدد و مشکوکی را از همسرتان دیدید که همچنان ادامه دارد. یادگیری نحوه صحبت و حرف زدن با او به جای دعوا، دلیل اینکه شما به راحتی از گفتگوهای ایشان با دیگران گذر کردید و… باید کاملاً بررسی شود. در چنین شرایطی شما باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید تا دلیل رفتارهای همسرتان را بررسی کند.

  • با سلام و خسته نباشید من ۲ سال ازدواج کردم ولی یه ازدواج اشتباه که حاصلش ۱ بچه ۷ ماه هستش و بخاطر اون تا حالا موندم
    الان هم مادر بچه ام هر بار به بهونه اینکه این یه دوست قدیمی هستش این یکی و خیلی احترام براش قائل هستم میشینه با پسرهای دیگه چت کردن تو واتس آپ و اینستاگرام
    البته این هم بگم با اسم های دیگه و مستعار و وقتی فهمیدم این چیز هارو گفت میخواستم ببینم میتونم ازش شکایت کنم و برای گرفتن حضانت فرزندم اقدام کنم

    • سلام دوست گرامی
      اینکه به ازدواج خود برچسب “اشتباه” می‌زنید، این سوال پیش می‌آید که چه اقدامی برای درست کردن این زندگی کردید؟
      از چه زمانی اختلافات شما شدت گرفته؟
      اگر همسر شما فرد متعهدی در رابطه نیست، به جای فکر کردن به شکایت، ابتدا به زوج درمانگر مراجعه کنید تا مشخص شود دلیل این رفتارها چیست؟
      راه برای طلاق همیشه باز است، اما پیش از آن همیشه تلاش خود را برای بهبود رابطه انجام دهید.

  • باسلام
    بنده ٢٠ساله ازدواج كردم ٢فرزند ١٩ ساله و ١٦ ساله دارم همسرم را خيلي دوست دارم و عاشقشم به تازگي متوجه شدم همسرم به مدت يك سال با مردي چت داشته فقط چتهاي عاشقانه به گفته همسرم يكبار ملاقات داشتند و دو بار تماس تلفني تا اينكه بنده متوجه اين رابطه شدم الآن همسرم به شدت پشيمان و ناراحته و دائم به من التماس ميكنه ببخشمش و ترس از جدايي داره من در عين عصباني بودن و در نهايت دلشكستگي كمي آرامش را برقرار كردم اما خيلي ناراحتم ميخوام ببينم در اين وضعيت چه رفتاري بايد داشته باشم ؟ لطفا راهنماييم بفرماييد. با تشكر

    • سلام دوست گرامی
      برای اتفاقی که برای شما افتاده، متاسفم، قطعا درد کمی نیست. اما لغزش در زندگی زناشویی، نشانه ای است که می گوید وضعیت عاطفی زندگی ما دچار مشکل شدهاست .پس باید ابتدا با کمک زوج درمانگر علل این لغزش را بیابید تا با رعایت اصول حل تعارض، این مشکل حل شود. شما می توانید برای انجام این فرایند از مشاوران همیار عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

  • با سلام
    من پسری نوزده ساله هستم و اخیرا متوجه شدم که پدرم با یک خانم در فضای مجازی در ارتباط هست و هر چند که بخشی از چت ها حذف شده بود اما ابراز علاقه بین طرفین کاملا مشخص بود . من و خواهر کوچکترم هر دو از این موضوع مطلع و نگران و تا حدی ناراحتیم . در روابط پدر و مادرم هم مشکلی وجود نداره و خانواده ی منسجم و وابسته ای هستیم . اگر راهنمایی کنید ممنون میشم .

    • دوست عزیز
      سلام

      قطعا در شرایط دشواری هستید، اما قبل از هر چیز، باید بگم که با وجود سخت بودن شرایط برای شما، بهتره این مساله رو بدونید که به هر حال پدر و مادر شما زندگی شخصی و مستقلی داره و شما اجازه ندارید به جای ایشون تصمیم بگیرید. اگر نوع ارتباط شما با پدرتان به گونه‌ای هست که می‌تونید با هم در این مورد گفت و گو داشته باشید، سعی کنید با خود ایشون صحبت کنید. البته گفت و گو با هدف اینکه احساستون رو از دونستن این مورد بهشون بگید نه تعیین و تکلیف کردن براشون.

      باز هم تکرار می‌کنم این مورد بسیار سخته و احساس ناخوشایند شما قابل درکه، اما به هر حال باید بدونید که از دست شما کاری بر نمی‌یاد؛ این مساله شخصیه و به خود ایشون و مادرتون بستگی داره و علنی کردنش حتما جو خونه رو به هم می‌ریزه. بنابراین بهتره به جای پرداختن به این مساله، با یک روان‌شناس گفت و گو داشته باشید و سعی کنید خودتون برای خودتون کاری انجام بدید تا حالتون بهتر بشه.

  • سلام.من 15 سالمه.3 فرزندیم و من فرزند دوم هستم.چند ماه پیش متوجه شدم که مادرم که 38 سالشه با مکانیک ماشینش که 24-25 سالشه(تقریبا یه ساله ازدواج کرده و پسر عموی دوست مامانمه) هر روز و هر شب تو تلگرام با هم چت میکنند.ولی متوجه نشدم که سکسی هم هست یا نه.البته این بگم چون قبلش به مامانم شک کرده بودم رمز گوشیو تلگرامشو هم یاد گرفتم و پیاماشو خوندم.یه بارم توی یکی از پیام هاش چون کامل نتونستم بخونم فقط دیدم بهش گفته بود که پریودم.این دو به غیر از تعمیر ماشین همدیگرو نمیبینن.یه بارم توی عروسی عکسشو براش فرستاد(با حجاب).از خانواده های با حجابم هستیم و این رفتار سابقه نداره.بعد من دو بار به مامانم پیام دادم و بهش گفتم که میدونم چی کارا میکنی و خیانتکار و … بعد اون حاشاکرد و گفت نفرینت میکنم که این حرفارو داری بهم میگی.بعد از مدتی فمیدم که چند روزه باهم چت نکردند(البته چون برادربزرگم که 18 سالشه تصادف کرده واسه کارای اون گاهی با هم حرف میزدن).متوجه شدم که با پسر خالش که 32 سالشه و مطلقه رابطه صمیمی تری داره.(مامانم هم چون چند بار فهمیده بود که رمزاشو میدونم رمزاشو چند بار عوض کرده ولی الانم بلدم)قبل از اون نمیدونم ولی یکی دو هفتس که متوجه شدم .هر روز- هر روز برای هم گیف و داستان و عکسو… سکسی میفرستن(هردوشون).یه بارم از ماجرای بچه اول مامانم که ناخواسته بوده و… حرف زدن.بعد یه بارم در مورد تصادف برادرم با هم حرف زدنو اخرش مامانم نوشته بود مرسی که هسی.(مامانم با پسر خاشم حضوری همو نمیبینن و پسر خاله ی مامانم مغازه تعمیرات موبایل داشته و الان جمع کرده).
    من هنوز این موضوعو به هیچکس نگفتم.عذاب وجدان دارم و دائم در فکرشم.به دلایلی هم رابطه مادر و پدرم یه خورده شکرابه نه اینکه دعوا کنن.از طرفی هم میترسم واسه شروع مدارس تو درسام مشکل پیش بیاد.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • دوست عزیز
      سلام

      شرایطی که شما گفتید، شرایط سختیه و کاملا قابل درکه که نگران هستید؛ اما متاسفانه از دست شما کاری بر نمی‌یاد. یکبار با مادرتون حضوری صحبت کنید و از احساستون به این ماجراها براشون بگید. هر آنچه که در ذهنتون میاد رو بیان کنید (البته ایشون رو متهم نکنید یا …، فقط بگید که این ماجرا شما رو اذیت می‌کنه). ممکنه پاسخ مناسبی به شما ندن، اما بهشون فرصت بدید که از احساس شما خبردار بشن.
      یادتون باشه، شما به هر حال نمی‌تونید هیچ‌کس رو تو این زندگی تغییر بدید، با وجود تمام سختی‌هایی که این اتفاق براتون داره (که کاملا قابل درکه)، اما بهتره حواستون به خودت باشه. وقتی سر خودتون رو به کارهای دیگه گرم کنید، به احتمال زیاد کمتر این موضوع اذیتتون می‌کنه.

  • سلام خانمی هستم که متوجه شدم مدتی هست که همسرم با خانمی در اینستگرام رابطه چت دارند که البته خود همسرم ب من گفت و رابطه چت سکسی نیست اما این موضوع من را اذیت میکنم با همسرم که صحبت کردم گفت رابطه معمولی هست و صحبت معمولی من چه کنم احساس شک دارم شب ها که میخوام گوشیش رو چک کنم چت ها یا پاک شدن یا نصفه هست لطفا ب من راه کار بگین

    • سلام دوست گرامی
      به جای شک و بدبینی ، همین افکارتان را با همسرتان مطرح کنید و قاطعانه از ایشان بخواهید که این ارتباط را حتی اگر بصورت چت هم هست پایان بدهند .دلیلی برای وجود این گونه روابط وجود ندارد و باید شما در عین محبت کردن و اعتماد کردن به ایشان،درصدد قطع رابطه بصورت کامل باشید

  • سلام خسته نباشید من یه مدتی متوجه شدم زن داداشم با مردهای مختلف چت میکنه تلفنی صحبت میکنه ولی بردارم از این موضوع بی خبر میخواستم از شما راهنمایی بگیرم باید چی کار کرد چون اصلا نمیتونم با برادرم همچین موضوعی درمیان بگذارم ممنون از پاسخگویی شما لطفا سوال و جواب تو سایتتون نزارید

    • سلام دوست گرامی
      بهتر هست قبل از اینکه موضوع رو به برادرتان یا شخص دیگری اطلاع دهید با خانم برادرتان منطقی صحبت کنید.سعی کنید ارام باشید و اجازه بدهید ایشان در این زمینه با شما صحبت کنند .از عواقب اینو وموضوع ایشان را اگاه کنید و ببنید به چه صورتی میتوانید به ایشان کمک کنید.اگر مشکل در ارتباط با برادرتان دارند ازشون بخواهید که حتما مشاوره بروند

  • با عرض سلام و خسته نباشید.خانمی هستم 32 ساله .ده ساله ازدواج کردم .دو تا پسر دارم .شوهرم چند روز پیش تصادف کرد و به بیمارستان رفت ،گوشیش چند روز خونه بود .منم گوشیشو چک کردم .دیدم تو واتساپ حرف ها و عکس های مبتذل با خانم ها داره .خیلی ناراحتم کرد .با یکی هم نبود با خانم های زیادی بود ،همشم دم از رابطه نا مشروع زده بود،با یکی از این خانم ها تماس گرفتم و متوجه شدم مقصر شوهر من بوده یه خانم 53 ساله مطلقه در صورتی که همسر من 33 سال داره .الان هنوز همسرم بیمارستانه .چه کار کنم ؟واقعا افسردگی گرفتم

    • سلام دوست گرامی
      چک کردن گوشی و ورود به حریم شخصی همسرتان شاید کار درستی از جانب شما نبوده اما از طرفی پیام های ارسالی همسرتان و ارتباط با شخص دیگری اشتباه و عدم تعهد به رابطه مشترکتان هست اما الان باید به فکر حل مشکل باشید
      1- نباید به سرعت واکنش نشان دهید
      2-دنبال مقصر نباشید
      3-به مشکلات رابطه خودتان و اشتباهات شخصی خودتان فکر کنید و در پی حل این مشکلات باشید
      4- در مورد این مساله با همسرتان صحبت کنید و تمام سوالاتی که دارید از او بپرسید
      5-حتما به مشاور حضوری با همسرتان مراجعه کنید
      6-به خودتان زمان بدهید تا بتوانید رابطه را بازسازی کنید

مقالات مرتبط