چطور کسی که دوستش دارم رو فراموش کنم؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چطور کسی که دوستش دارم رو فراموش کنم؟

چطور کسی که دوستش دارم رو فراموش کنم؟


از خودتون بپرسین که چرا جدایی براتون سخته

بیشتر مواقع موضوع این نیست که شما از جدا شدن و نداشتن اون شخص در زندگی‌تون غمگین هستین، بلکه موضوع اینه که شما غمگین هستین چون اون عشق و احساس خوبی که باهاش داشتین رو دیگه ندارین، یعنی چون شما به اون احساسات خوب وابسته بودین، حالا که دیگه ندارینش، خیلی حال‌تون بده.

احساسات‌تونو بیرون بریزین

خیلی طبیعیه که بخواین گریه کنین یا حال‌تون در روزها و هفته‌های اول بعد از جدایی‌تون بد باشه. به احساسات‌تون بی‌توجه نباشین یا سعی نکنین به زور مهارشون کنین. با روش‌های متفاوت، احساسات و هیجانات‌تونو تخلیه کنین. برون‌ریزی احساسات، به فراموش کردن اون شخص و پذیرفتن جدایی کمک میکنه. اگه سعی کنین احساسات‌تونو مهار کنین، بیشتر شما رو اذیت میکنن. احساسات گذرا هستن، اجازه بدین تخلیه بشن.

اونو کامل از زندگی‌تون حذف کنین

این مرحله، یکی از سخت‌ترین مراحله اما ضروریه که انجامش بدین. هر چیزی که ازش دارین رو پاک کنین، مثل عکس، شماره تلفن،هدیه‌هایی که بهتون داده و… ارتباط‌تونو کامل باهاش قطع کنین، حتی اگر نمی‌تونین فعلا پاک‌شون کنین و برای مدتی از دسترس‌تون دور نگه دارین. عشق و احساس اعتیادآور هستن، یعنی کوچک‌ترین تماس و ارتباط بعد از جدایی، میتونه ذهن‌تونو درگیر کنه و باعث بشه به رابطه برگردین.

همه چیز تقصیر شما نیست

شاید شما هم اشتباهاتی رو در رابطه‌تون انجام دادین که باعث شده طرف مقابل ازتون دور بشه و فاصله بگیره، اما اشتباهات اون و بعضی از چیزها دست شما نبوده. بنابراین بعد از جدایی عذاب وجدان نگیرین که فقط تقصیر شما بود که رابطه‌تون تموم شد. اگه مشکلی در رابطه پیش میاد یا رابطه به جدایی ختم میشه، نه فقط شما، طرف مقابل هم به همون اندازه مقصره.

  عشقم منو ولم کرده رفته میخوام برگرده؟چه کار کنم؟

با یه نفر دیگه صحبت کنین

صحبت کردن و ابراز احساسات، و همچنین بررسی منطقی رابطه و دلایل تموم شدن آن، خیلی بهتون کمک میکنه. البته با کسی صحبت کنین که آدم منطقی و بی‌طرفی باشه. روانشناسان، گزینه خوب و قابل اعتمادی برای مشورت و صحبت کردن هستن.

تجربه کسب کنین

جنبه مثبت و منفی رابطه قبلی‌تونو به صورت منطقی بررسی کنین. ببینین چه چیزهایی رو دوست دارین بازم در آینده تجربه کنین، و چه چیزهایی رو دوست ندارین و باید حواس‌تون باشه که در آینده دوباره شخصی با همون ویژگی‌های منفی رو انتخاب نکنین. از جدایی‌تون تجربه کسب کنین و در آینده ازش استفاده کنین.

فراموش کردن، کار ساده ای نیست

بعضی از افراد زود منطقی میشن و میتونن با جدایی کنار بیان، اما بعضی‌ها نیاز به راهنمایی و کمک حرفه‌ای برای فراموش کردن طرف مقابل دارن. خود درمانی در شرایطی که روحیه حساسی دارین یا در رابطه‌تون خیلی آسیب دیدین، اصلا گزینه مناسبی نیست. توصیه می‌کنیم برای اینکه کمتر عذاب بکشین و بتونین فراموشش کنین، در دوره زندگی پیروزمندانه پس از جدایی شرکت کنین.

«احساس می‌کنم میشه یه فرصت دیگه به رابطه‌مون داد، چیکار کنم؟»

اگه مشکلات و مسائلی که باعث جدایی‌تون شده، اساسی نیست و فکر می‌کنین که میشه به رابطه‌تون یه فرصت دیگه داد و از نو شروع کرد، میتونین در دوره بازگرداندن عشق و ازدواج شرکت کنین.

 

همیار عشق را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

ازدواج با دوست همسر سابق

ازدواج با دوست همسر سابق

احتمالا ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی هر فردی است. گاهی شیرین و پر از خاطرات خوش و گاهی به هزاران دلیل مختلف منجر به شکست می‌شود. هر فردی حق

مطالعه»