کف بینی ازدواج و عشق (پیشگویی ازدواج براساس خطوط کف دست)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

کف بینی ازدواج و عشق (پیشگویی ازدواج براساس خطوط کف دست)

گرایش به کف بینی و طالع بینی از زمان قدیم در بین افراد وجود داشته است. زنان و مردان به دلایل مختلفی سراغ کف بین‌ها می‌رفتند. بی‌سواد و با‌سواد هم فرقی نداشت، حتی بسیاری از افراد تحصیل کرده نیز برای پی بردن به آینده خود این کار را می‌کردند. امروزه نیز ما رد پای کف بین ها و رمالان را در زندگی مردم می‌بینیم. دختران و پسرانی که برای پی بردن به سن ازدواج یا میزان خوشبختی خود در آینده تمام اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در اختیار این افراد سودجو می گذارند و هزینه‌های زیادی را نیز بابت کف بینی عشق و ازدواج می‌پردازند. متاسفانه با پایین آمدن سطح مطالعه و بدنبال آن سطح فرهنگ در جامعه گرایش به کف بینی و طالع بینی زیاد می‌شود و زمانیکه ملاک تصمیم‌گیری برای ازدواج پیش‌گویی یک رمال باشد آینده درخشانی در انتظار آن رابطه نخواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر این مسئله می‌پردازیم.

کف‌بینی چیست؟

کف‌ بینی مانند طالع بینی، یکی از راه‌های نادرست پیش گویی عشق و ازدواج است. کف بین‌ها براساس خطوط کف دست به شما می‌گویند که در چه سنی ازدواج خواهید کرد، آیا به کسی که عاشقش هستید می‌رسید یا خیر، آیا زندگی موفقی خواهید داشت، تعداد فرزندانتان چندتا خواهد بود و…
در کف بینی خطوط مختلف معانی مختلفی نیز دارند، خط ازدواج کوتاه و بلند، منحنی رو به بالا و پایین، چنگالی شکل، شکسته، جزیره‌ای ، پنجره‌ای و …، هر کدام به شکلی، بیان کننده آینده رابطه شما هستند.
برای مثال، اگر خط ازدواج شما جزیره‌ای شکل باشد، شما در آینده مشکلات خانوادگی زیادی با هم خواهید داشت!!! سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اگر شخصی روی دستش هیچ خط ازدواجی وجود نداشت، یعنی هیچ گاه ازدواج نخواهدکرد؟ درباره افرادی که ازدواج کرده‌اند و خط ازدواج آنها کمرنگ و تقریبا ناپدید است چطور؟

افراد برای انجام چه کارهایی سراغ کف بین ازدواج می‌روند؟

دلایل مختلفی سبب گرایش افراد به کف بینی می‌شود. برخی برای دانستن سن ازدواجشان، اطمینان از اینکه آیا در آینده ازدواج می‌کنند یا نه، مردد بودن در انتخاب، پیش بینی احتمال خوشبختی با کسی که قصد ازدواج با او را دارند و همچنین احتمال بچه‌دار شدن در آینده و تعداد آن به سراغ کف بین می‌روند.

دلیل گرایش به کف بینی عشق و ازدواج چیست؟

معمولا افرادی که به سراغ کف بین، رمال و پیش‌گو می‌روند افرادی هستند که سطح اضطراب بالایی دارند و نگران اتفاقات آینده هستند. این افراد بدلیل ناتوانی و ضعف در برنامه ریزی و انجام کارهای مهم زندگی و از ترس خراب کردن آنها مسئولیت کار خود را به گردن دیگری می‌اندازند تا او جای آنها تصمیم بگیرد. آنها به سراغ کف بین می‌روند تا از طریق پیش بینی آینده بتوانند خود را آماده وقوع اتفاقات در آینده بکنند. معمولا خانم ها و افرادی که سطح تحصیلات پایین تری دارند بیشتر از افراد تحصیل کرده به سراغ کف بینی می‌روند، اما این به معنای آن نیست که تحصیل کرده‌ها به کف بینی اعتقادی ندارند. بسیاری از افراد تحصیل کرده هم هستند که سراغ پیش گو‌ها می‌روند تا از آینده باخبر شوند؛ این افراد و تمام کسانی که به هر دلیلی سراغ کف بین‌ها می‌روند احتمالا در دوران کودکی خود تحت تاثیر تعالیم خرافی والدین خود قرار گرفته‌اند و یا همواره در کودکی والدین بجای آنها تصمیم گیرنده بوده‌اند. چنین اشخاصی قطعا عزت نفس و اعتماد بنفس تخریب شده‌ای دارند که به آنها اجازه تصمیم‌گیری مستقل را نمی‌دهد. این افراد فراموش کرده‌اند که خودشان از قدرت تفکر و تعقل برخوردارند و کسی که زندگیشان را به دست او سپرده اند از کمترین سطح تحصیلات نیز برخوردار نیست. یکی دیگر از دلایل نیز می تواند ابتلای این افراد به مشکلات شخصیتی باشد، مسلما شخصی که اعتماد به نفس پایینی دارد، تربیت نادرستی در کودکی‌اش داشته و اکنون نیز که در بزرگسالی با یک تصمیم نابجا عنان زندگی‌اش را به یک غریبه می سپارد قطعا از مشکل شخصیتی رنج می برد و باید برای جلوگیری از تصمیمات اشتباه بعدی با یک روانشناس در ارتباط باشد.

  دعای باز شدن بخت پسر مجرد و ازدواج سریع

آسیب شناسی پیش بینی ازدواج از روی خطوط کف دست

همانطور که گفته شد کف بینی هیچ اساس علمی ندارد، و شما نباید به هیچ عنوان فریب سودجویان را بخورید زیرا که آنچه آنها از آینده شما می‌گویند نیز اصلا علمی نیست. شما نباید اساس انتخاب و تصمیم گیری‌های خود را بدست کسی بسپارید که هیچ آگاهی و شناختی از شما و شخص مورد نظر شما ندارد و براساس یکسری خطوط، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد که هیچ ارزشی ندارند یا اگر هم داشته باشند بسیار ناچیز اند. مثال‌های نقص این موضوع را شاید در اطرافیان خود زیاد دیده باشید. ملاک و معیارهای ما در انتخاب همسر، باید مجموعه صفات و ویژگی های اخلاقی باشند نه بلندی و کوتاهی خطوط کف دست. چه تضمینی وجود دارد که شما براساس کف بینی دست به انتخاب بزنید و در آینده پشیمان نشوید؟ پس اگر تاکنون اینکار را انجام داده‌اید یا اینکه قصد انجام اینکار را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که فعلا دست نگه دارید و تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آنچه در تصمیم‌گیری برای ازدواج باید جایگزین کف بینی کنید

راه حل‌های گروه اول

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که شخص خاصی را برای ازدواج مد نظر دارید اما از تصمیم خود مطمئن نیستید و به همین خاطر سراغ کف بین رفته‌اید تا آینده رابطه‌تان را پیش بینی کنید بهتر است بدانید تعیین کننده سرنوشتتان خود شما هستید نه کف بین، پس با چشمانی باز شرایط را بررسی کنید تا نیازی به دادن هزینه‌های گزاف و شنیدن پاسخ های بی اساس نداشته باشید. مواردی که در ادامه مطرح می شوند را نیز می توانید جایگزین کف بینی کنید.

زمان دادن برای شناخت بیشتر

اگر قصد ازدواج با شخصی را دارید و می‌خواهید از طریق کف بینی خیال خود را درباره او راحت کنید باید بگوییم که این راه اشتباه است! مطمئن شدن از اینکه آیا او شخص مناسبی برای ازدواج است  یا خیر، با گذشت زمان و شناخت بدست می‌آید، وحداقل زمان لازم برای رسیدن به این شناخت که ما به آن آشنایی پیش از ازدواج می‌گوییم حداقل 6 ماه است. در این بازه زمانی با حفظ مرز‌ها و محدودیت ها شناخت خود را از شخص مورد نظر‌تان کامل کنید، و با بررسی صحیح ملاک‌ها و معیار‌های خود سعی کنید در این مدت رابطه را به سمت و سویی ببرید که بتوانید بهترین سوالات را از او بپرسید و مفید‌ترین اطلاعات را بدست آورید. هر چقدر که شما در این مدت شناخت بهتری از این فرد پیدا کنید راحت‌تر می‌توانید میزان خوشبختی خود را در آینده پیش بینی کنید. پس چه پیش‌گویی از خودتان بهتر؟!

شناسایی اهداف

در بازه زمانی که در حال شناخت شخص مورد علاقه‌تان هستید، زمانی را صرف خود شناسی و فکر کردن به اهدافتان کنید. چه کسی بهتر از خود انسان می‌تواند نقاط ضعف و قوتش را بشناسد. تابحال پیش خود فکر کرده اید که از همسر آینده‌تان چه می‌خواهید؟ چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ با دیدن چه ویژگی‌هایی در او شما خود را خوشبخت ترین آدم دنیا می‌دانید؟ تصمیم گرفتن برای ازدواج کار ساده‌ای نیست، شما قرار است، سال‌های سال کنار یک نفر زندگی کنید، پس چطور می‌خواهید چنین تصمیم به این مهمی را به عهده کسی بگذارید که اگر خودش می‌توانست کار دیگری برای خود دست و پا می‌کرد و تصمیم بهتری برای زندگی‌اش می‌گرفت!

  چطور برای ازدواج پسر خوب پیدا کنیم؟

عجول نبودن در انتخاب

در تصمیم به ازدواج هیچگاه عجله نکنید، انتخاب با چشمانی باز بهتر از یک عمر زندگی با پشیمانی است. زمانیکه که شما خودتان را بشناسید و اهدافتان از ازدواج کردن روشن باشد، دیگر دلیلی برای عجله در انتخاب نمی‌ماند، زیرا می‌دانید که فقط با کسی می‌توانید زندگی موفقی داشته باشید که یکسری خصوصیات مشخص دارد. اما اگر جز آن دسته از افرادی هستید که بدلیل مبهم بودن اهدافتان تاکنون موفق به پیدا کردن همسر مناسب ( نشده‌اید و فکر می‌کنید که از سن ازدواج شما گذشته و اگر عجله نکنید موقعیت‌های خود را بیشتر از دست می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که نگاهی به مورد بعدی بیاندازید.

مراجعه به یک روانشناس

کسی که غیر از خودتان به بهترین شکل ممکن شما را می‌شناسد، یک مشاور متخصص است. نقاط قوت و ضعف خود را با او در‌میان بگذارید و در عوض راه حل بگیرید. روانشناسان از طریق اجرای تست‌ها و آزمون های شخصیتی تصویر کاملی از شما و کسی که مناسب ازدواج با شما است ارائه می‌کند، و براساس همین تصویر، میزان موفقیت ازدواج شما را براساس اصول علمی پیش بینی می‌کند.

راه حل های گروه دوم

دسته دوم، افرادی هستند که برای جلوگیری از اختلافات آینده با همسرشان به سراغ کف بین می‌روند. همانطور که گفته شد براساس اصول کف بینی خط دست شما اگر به شکل جزیره‌ای باشد، شما در آینده با همسرتان دچار مشکل خواهید شد، خب، به نظر شما بهترین راه حل در این شرایط چیست؟ آیا به کسی که تمام ملاک‌های همسر ایده‌آل شما را دارد جواب منفی می‌دهید یا از او جدا می‌شوید؟ فکر می‌کنید چه کار‌های دیگری هست که می‌توانید انجام بدهید؟ در ادامه به چند راهکار جایگزین اشاره می‌کنیم.

گفت و گوی موثر

یکی از روش‌هایی که می‌توانید هنگام بروز اختلاف نظر در زندگی مشترکتان از آن استفاده کنید استفاده از تکنیک گفت و گوی موثر است، که بسیاری از زوجین متاسفانه این مهارت را بلد نیستند یا اینکه در آن ضعیف اند. این مهارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید نیاز‌های خود را به همسرتان بیان کنید و نیاز‌های او را نیز بهتر بشناسید، زیرا دعوا و جدل بین زوجین زمانی شکل می‌گیرد که زن و مرد درک درستی نسبت به خواسته‌ها و نیاز‌های یکدیگر ندارند. در این روش هر یک از زوجین در مدت زمان مشخصی باید حرف های خود را بزند و طرف مقابل اجازه ورود به صحبت‌های او را ندارد و باید فقط در زمانی که مختص خودش است نظراتش را بیان کند. بعد از اینکه هر دو نفر نظرات خود را مطرح کردند، نوبت به پیدا کردن راه حل است، که آن هم مستلزم کسب مهارت های حل مسئله می باشد.

 

حل مسئله

حل مسئله عبارت است از تعریف مشکل و تقسیم کردن آن به قسمت‌های کوچکتر و پیدا کردن منابع و امکاناتی که برای حل آن مشکل در دسترس است. زن و مرد باید از تمام موضوعاتی که درباره آن با هم اختلاف نظر دارند لیستی تهیه کرده و راه‌های مورد نظرشان را برای حل آنها بنویسند. این راه حل‌ها باید به گونه‌ای باشد که کمترین ضرر را برای زوجین و زندگی مشترکشان داشته باشد. یادتان باشد که زندگی مشترک، زندگی دو انسان مختلف با دو دنیای متفاوت است، پس بهتر است هنگام پیدا کردن راه حل با یکدیگر کنارآمده و با لجبازی سعی در به کرسی نشانده حرف خود نداشته باشید.

  انواع عشق استرنبرگ (انواع عشق کدام‌اند؟)

پذیرش و تعهد

یکی دیگر از فاکتور‌های اساسی در جلوگیری از بروز مشکل در زندگی مشترک پذیرش و تعهد است. زوجین باید نقاط ضعف خود را بپذیرند و به عبارت دیگر انتقاد پذیر باشند. هیچگاه در زندگی زناشویی مشکل فقط از یک طرف رابطه نیست، و زوجین هر دو در آن نقش دارند. با پذیرش مشکل و نقطه ضعف خود و متعهد شدن نسبت به انجام کارهایی که با هم برنامه ریزی کردید، به همسر خود نشان می‌دهید که چقدر او و زندگی مشترکتان برای شما با اهمیت است.

راه حل های گروه سوم

گروه سوم افرادی را تشکیل می‌دهند که علاقه زیادی به ازدواج و تشکیل دارند و می‌خواهند بدانند در چه سنی ازدواج می‌کنند. اما بهتر است بگوییم که شما زمانی می‌توانید ازدواج کنید که شخص مناسب و مورد نظر شما برای ازدواج پیدا شود و صرفا با دانستن سن ازدواجتان به نتیجه‌ای نخواهید رسید. اگر جز گروه سوم هستید و می‌خواهید زودتر ازدواج کنید نکات زیر را جایگزین کف بینی کنید:
• در فعالیت‌های اجتماعی (مثل کوهنوردی، گروه‌های داوطلبانه و …) شرکت کنید.
• اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و به خودتان ایمان داشته باشید.
• به ظاهر خود رسیدگی کنید و همیشه آراسته باشید.
• مهربان و خوش صحبت باشید.
• پرحرف و بیش از اندازه شوخ نباشید.
• برون گرا و فعال باشید.

در یک کلام
کف بینی ازدواج دامی است که افراد از گذشته تاکنون به دلایل مختلفی در آن گرفتار می‌شوند، از پیش بینی کردن سن ازدواجشان گرفته تا احتمال خوشبخت شدنشان در آینده. افرادی که به سراغ کف بینی می‌روند احتمالا از سطح اضطراب بیشتری رنج می‌برند و در دوران کودکی بیشتر والدینشان برای آنها تصمیم گرفته‌اند تا خودشان، این افراد نمی‌توانند به تنهایی مسئولیت انجام کارهای خود را قبول کنند، و بدلیل پایین بودن سطح اعتماد بنفس‌شان از ترس خراب کردن کارها انجام آنها را بر عهده شخص دیگری می‌اندازند. اما کف بینی هیچ ریشه علمی ندارد و افراد بهتر است تا قبل از ازدواج برای گرفتن تصمیم درست زمان بیشتری را صرف شناخت خود و شخص مورد نظرشان بکنند، اهداف خود را از ازدواج شناسایی کنند و در انتخاب خود عجول نباشند و حتما برای برطرف کردن شک و تردیدشان با یک روانشناس مشورت کنند. افرادی هم که برای جلوگیری از بروز مشکلات زناشویی به کف بین مراجعه می‌کنند، می‌توانند مهارت‌های گفت وگوی موثر و حل مسئله را جایگزین آن کنند تا بتوانند اختلاف نظر‌ها را به حداقل برسانند. کسانی هم که بدنبال پیدا کردن سن ازدواجشان هستند باید بدانند که صرف دانستن سن ازدواج کافی نیست و باید برای پیدا کردن همسر مناسب خود، بیشتر در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند، برون گرا و فعال باشند، خوش صحبت و شوخ طبع باشند اما در اینکار زیاده روی نکنند و همیشه از لحاظ ظاهری آراسته باشند.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج در هر مرحله‌ای از زندگی که باشید اهمیت دارد. زن باشید یا مرد، قبلا ازدواج کرده باشید یا بار اولتان باشد باید این موضوع را از همه جوانب بررسی

مطالعه»