چه کار کنم پسر برام خرج کنه؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چه کار کنم پسر برام خرج کنه؟

چی کار کنم که برام خرج کنه؟

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد در دایرکت می‌پرسن این هست که چی کار کنم پسری که باهاش در ارتباطم، برای من خرج کنه؟ یا چطوری به کسی که باهاش در ارتباطم بگم که برام کادو بخره، یا هزینه رستوران رو حساب کنه و … . اول می‌خوایم ببینیم چرا بعضی از دخترها می‌خوان که کسی ازشون حمایت مالی کنه!

 چرا پسر باید برای شما خرج کنه؟

اول از هر چیزی، بهتره که صادقانه به این سوال جواب بدید که چرا پسر باید برای شما خرج کنه؟ سعی کنید به این سوال خوب فکر کنید. در اینجا بعضی از جواب‌های متداولی که دخترها در اینطور مواقع می‌دن، آورده شده. اما، مهمه که شما هم فکر کنید و دلیل خودتون را پیدا کنید.

وظیفه پسر خرج کردنه

ممکنه عده‌ای جواب بدن که وظیفه پسر تو رابطه خرج کردن برای کسیه که دوستش داره. اگه جز دسته‌ای هستید که چنین اعتقادی به رابطه دارن، باید بدونید که همیشه، شما هم در مقابل وظیفه یه نفر، یه تعهداتی دارید. پس بهتره، از خودتون بپرسید، وظایف من توی رابطه چیه؟

بذار برات خرج کنه، اینطوری عزیزتر می‌شی!

یه چیز دیگه‌ای که بین دخترها معمولا وجود داره این هست که به همدیگه توصیه می‌کنن: «بذار خرج کنه، چون اگه خرج نکنه، براش بی‌اهمیت می‌شی» و یا «هر چی بیشتر خرج کنه، بیشتر قدرتو می‌دونه». به طور کلی، این دسته از دختران، اعتبار و ارزشمندیشون رو وابسته به میزان خرجی که دیگران براشون می‌کنن، می‌دونن.

اگه منو دوست داشته باشه، باید از نظر مالی، حمایتم کنه

بعضی از دختران هم عشق رو با مساله مالی یکی می‌دونن و می‌گن، اینطوری فرد مقابل به من محبتش رو نشون می‌ده. اگه برام خرج نکنه، یعنی دوستم نداره. علاوه بر این‌ها، دلایل دیگه‌ای هم وجود داره، مثل استاندارهای اجتماعی و … .

  شماره‌مو ازم گرفت اما هنوز خبری ازش نیست!

تقسیم وظایف

در قدیم، وظایف بین افراد تقسیم می‌شد، آقایون مسئولیت مالی خانواده رو به عهده می‌گرفتند و خانم‌ها، مسئولیت خونه و فرزندان رو. اما، در دنیای مدرن امروز، به خصوص در مورد آشنایی‌های قبل از ازدواج این تقسیم وظایف وجود نداره و فقط یه جمله باقی مونده‌، مرد باید خرج کنه!!!

پس، حالا اگه تفکرتون هنوز روی این مساله هست، باید بدونید که اگه کسی برای شما خرج می‌کنه، در مقابلش تعهداتی دارید که باید انجام بدید؛ به عبارت دیگه، شما نمی‌تونید مثل قدیمی‌ها، مسئولیت مالی رو به عهده مرد بزارید و از اون طرف مثل خانم‌های مدرن رفتار کنید.

عزیزتر شدن

شاید علت این حرف که بزار خرج کنه تا عزیزتر بشی این باشه که پسرها دوست دارن فرد قدرت‌مندی تو رابطه باشن و اینکه خرج کنه، این احساس بهش داده می‌شه؛ اما اولا بهتره بدونید که شما جاهای دیگه‌ای هم می‌تونید این احساس رو بدید، همیشه که نباید مساله مالی باشه!؛ مثلا احترام گذاشتن به نظرش.

نشانه دوست داشتن

نوع دیگه تفکر هم، روی مساله دوست داشتن بود. بعضی دخترها احساس می‌کنن، حمایت مالی نوعی زبان عشقه، اما مساله این هست که همه چیز تعادلش خوبه. درسته که آدم‌ها، کسی که دوست دارن رو حمایت می‌کنن، اما لزوما همیشه که حمایت مالی نیست، انواع دیگه حمایت هم وجود داره؛ مثل حمایت عاطفی.

 استقلال خودتون رو حفظ کنید

با توجه به اون چیزی که گفته شد، شما یا باید بپذیرید که اگه کسی براتون خرج می‌کنه، اجازه داره در مورد خرج کردنش نظر بده و به‌علاوه از شما درخواست‌هایی هم داشته باشه؛ یا اگه قبول ندارید، بهتره سعی کنید خودتون مستقل بشید و خیلی دوستانه اجازه بدید که هر دو با هم مساله مالی رو در رابطه مدیریت کنید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام و درود بی کران.
    من دختری ۲۹ ساله هستم ک نزیک ب ۶ سال است با آقایی ۳۷ ساله در رابطه کامل هستم.
    از ابتدا نیازها مشخص بود و هدفمون آرامش درکنار هم در رابطه ای پویا و دوستانه شد.
    با گذشت زمان و پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های زندگی، هریک دستخوش تغییراتی شدیم و من از ادمی ک اعتقاد و پافشاری داشت بر تقسیم مخارج و اینکه پرداخت هزینه خصوصا هدیه، الزامی نیست و صرفا جهت توجه بیشتر و محبت کردن بیشتره، ب ادمی تبدیل شدم با این نظریات: در مقابل ارضای نیازهای شخص مقابلم، حقوقی دارم ک باید رعایت بشه. اگر من برای رابطمون هزینه میکنم(چ مادی چ معنوی چ احساسی) باید متقابلاً از طرفم این بازپرداخت رو ببینم و مطالبه کنم.
    و ایشون؛ از مردی ک بسیار دست و دلباز بود و ب راحتی برای قرارهامون زمان پول و توجه خرج میکرد و حساب دفتری برای من نداشت، ب ادمی چرتکه دوست، دنبال کم کردن دیدارها آن هم در شرایط ابتدایی(لزوما در محل کارشون و ما هییییچ جایی نه برای دیدار نه تفریح نمیرویم)
    میگن من دوست دارم برام خرج کنی .
    گویی جای من و ایشون جا بجا شده. دیگه حتی سالی یکبار هدیه هم نمیخره.
    حتی من چندبار از این شگرد ک من انجام بدم تا اگاه بشه و ب خودش بیاد هم استفاده کردم.
    اما بی حاصل بود.
    بارها مشخصا گفتم من این رو میخام و خیلی داشتنش خوشحالم میکنه و پاسخ این بود: اره خیلی خوبه. خب حقوق گرفتی، بخرش برای منم بخر.
    اکنون؛ دیگر ب رفع نیاز های عاطفی و روانی من اعتقاد و توجهی نداره.
    احساس میکنم روحم آزرده‌خاطره. واین رابطه فرسایشی شده.
    ب نظر شما راهکار چیست؟؟ ممنون میشم از راهنماییتون بهره مند بشم.
    و ببخشید خیلی طولانی شد.
    سپاسگزارم از توجهتون.

    • یاسمن عزیز سلام
      با توجه به طولانی شدن رابطه شما و تغییر محسوس سنتون در این بین، مشخصا تغییر یک سری عقاید و اعتقادات شما و شریک عاطفی تون عجیب نیست. شما وقتی با ایشون آشنا شدید 23 ساله و الان 29 ساله هستید که قطعا اهداف و دیدگاه هاتون تغییر کرده. قرار نیست این شخص همون شخص 6 سال پیش باشه، همون طور که خودت نیستی عزیزم. اگه در حال حاضر شما اهداف مشترکی ندارید و نمی تونید نسبت بهم درک متقابل داشته باشید باید حل مساله انجام بدید، هدف شما از رابطه با ایشون چیه؟ هدف ایشون چطور؟ اگه قصد ازدواج ندارید حد و مرز بین شما چطور و چقدر تعیین میشه؟ آیا درمورد یک سال آینده رابطه تون اهداف مشترک دارید؟ آیا هر دو از کنار هم بودن راضی هستید؟ ب نظر میاد لازمه صریح تر باهم صحبت کنید. مشاور هم خیلی می تونه به شما کمک کنه.

  • سلام من یه دختر ۱۸ ساله هستم که ۱۰ ماه با یه پسر ۱۹ ساله در رابطه ام اوایل خیلی بهم میگفت بریم بیرون بعدش شد ماهی ۱ یا ۲ بار چون میگه که نمیتونه و شرایطش نیست ولی دوست داره هم و ببینیم شرایط مالیشم میدونم و خیلی وقتا میدونم که نداره و سختشه خرج کردن و همیشه میگه تو وقتی به خاطرم تا اینجا میای چقدر زیاد هزینت میشه ولی من دوست دارم بهش بگم که ماهی یه بار ببرتم کافه یا رستوران یا اون یه بار بلند شه به خاطرم بیاد تا جایی که من میگم رابطمونم تا حد رابطه ی جنسی بوده ولی خب اون من و میخواد باید ماهی ۱ بار یا دوبار ببرتم و کافه و رستوران و اینکه درست من بهش بگم تو بیا سمت من حتی بدونم وقتایی که پول نداره؟

    • سلام دوست گرامی
      سن هردوی شما پایین است و به همین دلیل احتمالاً ایشان فعلاً مستقل نیستند تا بتوانند در این رابطه به راحتی خرج کنند.
      در چنین شرایطی بهتر است تا شما ابتدا هدف از این رابطه را دقیقا مشخص کنید. اگر قصد شما ازدواج است، ازدواج نیاز به یکسری مقدمات دارد که نیاز است دوطرف آن را فراهم کنند. مانند مقدمات مالی.

  • سلام من ۴ماهه با اقایی تو رابطه ام
    ایشون از همون اول نیازش و توقعش رو گفت و من هم نیازش رو براورده کردم
    منم توقعم رو گفتم،گفتند از این نظر هم کم کم اوکی میشیم و اروم اروم درست میشه و بنظرم میتونه کادو و هدیه بخره وخرج کنه
    ولی نمیدونم چجوری این رو بیان کنم و بگم

    • سلام دوست گرامی
      به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید.
      مساله شما کمی گنگ و نامفهوم است. توقعاتی که داشته است را برآورده کردید(مشخص نیست چه توقعی) و در مقابل توقع شما نیز مشخص نیست. درباره خرج کردن و حمایت مالی در ارتباط سوال دارید، باید این نکته را بخاطر داشته باشید که بوجود آمدن صمیمیت مالی در ارتباط زمان‌بر است. نیاز است شما دقیقا مشخص کنید در چه زمینه‌ای نیاز به خرج کردن می‌بینید؟ اگر صرفا هدیه خریدن است، میزان پولی که خرج این هدیه می‌شود، باید چقدر باشد تا توقع شما برطرف شود؟
      ابتدا این مسائل را برای خودتان روشن کنید و پس از مدتی از این نیاز با طرف مقابل بیشتر صحبت کنید.

  • من ادم پر توقعی نیستم 6 ساله باهاشم کل چیزای که برام خریده 3 تا شاخه گل. با یه عرووسک خییلییی کوچیک که 4 سال پبش خرید… همین
    من خیلی براااش کادو خریدم تقریبا هر مناستی که بوده کادو خریدم
    وضعیت مالیمون واقعا متفاوته
    ولی من الان همین الان دلم میخواد برام یه انگشتر نقره که 355 تومن هست بخره
    عکسشو براش فرستادم گفتم وااای خیلی خوشکله ولی اصلا اهمیت نداد
    دلم میخوااااد خب
    اه. باید خرج کنه دیگه بعد 6 سااال نباید خرج کنه؟ خسیس نیس میدووونم نداره
    ولی من اینو میخوام. خب از مامانش قرض بگیره :((

    • سلام دوست گرامی
      آیا درخواست خود را از ایشان به صورت روشن بیان کرده اید که دوست دارید برای شما خرج کند؟
      دلیل اینکه دائما برای او هدیه میگیرید چیست؟ بهتر است کمی واقع بین باشید، انسان ها در روابط غول چراغ جادو نیستند که هر چیزی بخواهیم برایمان فراهم کنند.
      بهتر است برای بررسی جزئیات رابطه و نحوه بیان خواسته هایتان از مشاوره همیار عشق، نوبت بگیرید.

  • سلام وقتتون بخیر
    من یه سوال داشتم و از شما راهنمایی میخواستم🙏🏻
    در رابطه با دنگ‌‌دادن‌ دختر ها وقتی با دوست پسرشون میرن بیرون میخواستم‌بدونم‌ این وظیفه پسر که حساب کنه یا بطور برابر باید هزینه کنن

    • دوست عزیز
      سلام
      معمولا این دیدگاه هم بین خانم‌ها و هم بین آقایون وجود داره که “تا یه مرد هست یه خانم دست تو جیبش نمی‌کنه” دیدگاهی عرف و فرهنگ ما هم اونو تائید می‌کنه. ولی این دیدگاه کم‌کم داره از بین میره، به همین‌خاطر خیلی از افرادی که تو رابطه‌ هستند در این باره سردرگم میشن.
      واقعیت اینه که وقتی دو نفر در یک رابطه هستند، اون رابطه برای هردوشونه. یعنی هر دو از اون لذت می‌برن و طبیعیه که هر دو هم باید مسئولیت‌هاش رو قبول کنن، که یکی از این مسئولیت‌ها همین هزینه‌های مالیه. بنابراین اگر بگیم وظیفه آقایونه که همه هزینه‌ها رو پرداخت کنن درواقع تعادل رو در رابطه زیر سوال بردیم. از طرفی خیلی وقت‌ها آقایون این وظیفه رو قبول می‌کنن ولی کم‌کم انتظارات دیگه‌ای براشون ایجاد میشه و خیلی وقت‌ها خانم‌ها علیرغم میلشون خودشون رو موظف می‌دونن که این خواسته‌ها رو بپذیرن. اما بهتره همه چیز در رابطه مشخص باشه و تعادل برقرار باشه که نه در حق کسی اجحاف بشه و نه کسی مجبور بشه چیزهایی رو علی‌رغم میلش بپذیره.
      یه بخش مهمی از موضوع هم نوع رابطه‌ای است که دو نفر دارن. ممکنه دو نفر راحت باشن که هزینه‌ها رو کاملا نصف کنن، بعضیا یه حساب مشترک قرار بدن یا یک بار درمیان حساب کنن. بعضیا هم بر اساس درآمد و شرایط مالی دو طرف تصمیم بگیرن.
      پس دو نکته مهم وجود داره:
      اول اینکه بهتره هر دو نفره توی هزینه‌ها مشارکت کنند.
      ثانیا نحوه پرداخت و مشارکت و… بسته به هر رابطه می‌تونه فرق کنه و نمیشه نسخه یکسانی برای همه پیچید.

      • سلام من‌ چند ماهی هست با یه دختری رابطه دارم. ایشون دیدگاهش این هست که دختر با پسر بیرون ‌میره پسر باید حساب کنه. تمام ۷.۸ باری که بیرون خرج کردم ایشون فقط یکبار حساب کرد.و اینکه خیلی رک میگه من اینو میخوام ‌برام این کادو بخر و من بشدت از این نوع رفتار بدم میاد بنظرتون ادامه دادن این رابطه درست هست؟

        • سلام دوست گرامی
          اگر صرفا برای این دلیل می‌خواهید رابطه را قطع کنید، کمی ناپخته بنظر می‌رسد.
          شما نیز مانند ایشان به صورت رک باید نیاز، نگرش و دیدگاه خودتان را مطرح کنید.

مقالات مرتبط

مردجذاب یعنی بردپیت؟

مرد جذابی نیستم! ممکنه با خودتون فکر کنید برای اینکه دختری رو به خودتون جذب کنید حتما باید یه چیزی تو مایه‌های جرج کلونی یا برد پیت باشید، مگرنه دختری

مطالعه»