راهکارهای-جبران-خیانت

پشیمانی بعد از خیانت در مرد و زن (چطور خیانتم را جبران کنم؟)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پشیمانی بعد از خیانت در مرد و زن (چطور خیانتم را جبران کنم؟)

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و راحت‌تر شدن ارتباط میان زنان و مردان در جامعه امروزی، متاسفانه آمار خیانت نیز به شدت افزایش یافته است. گاهی زنان و یا مردان در شبکه‌های اجتماعی و یا در محیط کارشان با کسی آشنا می‌شوند، ممکن است از ابتدا این آشنایی و صمیمت به قصد خیانت نباشد و فقط یک ارتباط ساده باشد اما در نهایت منجر به خیانت به همسرانشان شود. فردی که خیانت کرده ممکن است خیلی زود به اشتباه خودش پی ببرد و بفهمد که رابطه‌هایی از این دست نه تنها سودی برایش ندارد بلکه زندگی و داشته هایش را نابود می‌کند. اما سوال اینجاست کسی که از خیانت خود پشیمان است چطور باید اشتباهش را جبران کند؟ چطور آسیبی که روح و روان همسرش زده است را باید برطرف کند؟ در این مقاله سعی داشته‌ایم تا ابتدا دلایل خیانت و سپس راهکارهای جبران آن را بیان کنیم.

تاثیر خیانت بر همسر خائن


مخفی نگه داشتن راز خیانت احساس گناه و استرس را در پی دارد

زمانی که به همسرتان و پیوند مقدس‌تان خیانت می‌کنید، در واقع خودتان را از یک زندگی راحت و آرام محروم ساخته‌اید. اکثر افرادی که مرتکب خیانت می‌شوند، جامعه‌ستیز نیستند؛ این افراد وجدان دارند و زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی برای اکثرشان دردناک و زجرآور است. بخش بزرگی از همسر خائن می‌خواهد که صادق و وفادار باشد و به تعهد خود پایبند بماند؛ با این توصیف همسر گناهکار دائماً از احساس گناه و خیانت به خود رنج می‌برد. خیانت کردن به ارزش‌های خود حتی چشم‌های خیانتکار را با خواب آرام شبانه بیگانه می‌کند.

لذت نبردن از هیچ کدام از روابط

یکی از پی‌آمدهای خیانت کردن این است که نه از رابطه با همسر مشروع خود لذت می‌برید و نه رابطه با عشق غیرمجازتان برایتان لذت‌بخش است. هیچ یک از این روابط مبتنی بر اعتماد کامل نیست و هیچ یک از این دو نمی‌تواند جفت گم شده فرد خائن باشد و با او یکی شود. به این ترتیب همسر خائن خود را از یک رابطه کامل و لذتبخش محروم می‌کند. بسیاری از افرادی که زندگی زناشویی‌شان را آلوده به خیانت کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که از هیچ کدام از روابطشان لذتی نبرده‌اند.

حس گناه و خیانت در قبال فرزندان

همسر خیانتکاری که می‌داند نه تنها به همسرش، بلکه به نوعی به فرزندانش نیز خیانت می‌کند، نمی‌تواند مانند سابق از رابطه با فرزندانش لذت ببرد. چنین پدر یا مادری لذت رابطه با فرزندان را از خودش دریغ می‌کند. بارها و بارها از افرادی که مرتکب خیانت شده‌اند، شنیده‌ایم که حس گناه و حس خیانت به فرزندان باعث دور شدن عاطفی آنها از پاره‌های تن خودشان شده است. به علاوه والدین گناهکار برای فرار از حس خیانت به خود و فاصله گرفتن از فرزندانشان، حضور فیزیکی‌شان نیز کمرنگ‌تر می‌شود. این دوری و کناره گرفتن راهکار همسر خیانتکار برای مدیریت احساسات دردناک شرم و گناه است. البته فرد خیانت‌پیشه با محروم کردن فرزندش از بودن در کنار والدین خود، این حق طبیعی را از کودک بی‌گناه سلب ساخته و در حق او جفا روا داشته است. دوری از فرزندان به روش‌های مختلف به والد خیانتکار آسیب می‌زند، این خیانت عواقب درازمدتی را به روابط او با فرزندانش تحمیل می‌کند و فرزندان نیز به دلیل نداشتن پیوندی صمیمی و قوی با پدر یا مادر خود دچار مشکلات عاطفی درازمدت می‌شوند.

  تکنیک ان ال پی (NLP) برای جذب کردن و برگرداندن عشق

احساس خوبی درباره خودتان ندارید

با خیانت کردن حس عزت نفس خودتان، یعنی ارزیابی ذهنی خود از ارزش کلی‌تان را کاهش می‌دهید. زمانی که ما به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم و سلامت و آرامش زندگی عزیزانمان را به مخاطره می‌اندازیم، مطمئناً ارزش بالایی برای خودمان قائل نخواهیم شد. به علاوه عواقب عزت نفس پایین غالباً جنبه‌های دیگری از زندگی‌مان را فرامی‌گیرد، برای مثال شغل و سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد. کاهش عزت نفس منجر به پایین آمدن بازدهی و کارایی در کار می‌شود و وادارمان می‌کند که انتخاب‌های بدی، مانند کنار گذاشتن ورزش یا روی آوردن به مشروب و مواد، در زندگی داشته باشیم که به نوبه خود عزت نفس را هر چه بیشتر کاهش می‌دهد.

نمی‌توانید ارتباطی رضایتبخش با همسری داشته باشید که نسبت به او تعهد دارید

طبیعی است که وقتی انرژی‌تان بین دو رابطه تقسیم شده باشد، دیگر نتوانید رضایت همسرتان را جلب کنید. با این خیانت در واقع خودتان را از فرصت داشتن یک رابطه درازمدت بی‌نظیر محروم ساخته‌اید. چنانچه بهترین بخش از وجودتان را صرف هر چه بهتر ساختن رابطه‌ای کنید که نسبت به آن تعهد دارید، فرصت لذت بردن از رابطه‌ای صمیمانه و پرحرارت  را در اختیار خودتان قرار می‌دهید که به رشد و بالندگی‌تان کمک خواهد کرد.

همسر خیانتکار در واقع به خودش نیز خیانت می‌کند، چون:

  • او به دلیل مخفی نگهداشتن راز خیانت، همواره با استرس و حس گناه دست به گریبان است.
  • او نمی‌تواند از هیچ کدام از روابطش لذت ببرد.
  • با این خیانت به فرزندانش نیز خیانت کرده است.
  • حس خوبی درباره خود ندارد.
  • نمی‌تواند رابطه رضایتبخشی با همسر قانونی خود داشته باشد.

خیانت، پایان رابطه نیست در صورتی که از انجام آن پشیمان شده اید


شاید باورش سخت باشد، اما واقعیت این است که خیانت لزوماً به معنای پایان رابطه نیست. اگر واقعاً از خیانت خود پشیمان باشید، بخواهید رابطه نامشروع‌تان را به پایان برسانید و هر دو برای یافتن راهی برای ادامه زندگی‌تان آماده باشید، هیچ دلیلی ندارد که نتوانید زندگی‌تان را نجات دهید. البته بسیاری از همسران به این نتیجه می‌رسند که رابطه‌شان مسیر طبیعی خودش را طی کرده است و این خیانت نیز علامت و معلول وجود مشکل، نه علت آن است.

  افکاری که حال مار را خراب می‌کند (افکار نا کارآمد و خطاهای شناختی در رابطه)

در هر حال همکاری و همفکری همسران با یکدیگر برای بررسی و حل این مشکلات، بهترین راهکار برای جبران خیانت و جلوگیری از فروپاشی زندگی مشترک است. فردی که مرتکب خیانت شده است، باید مسئولیت رفتار اشتباه خود را قبول کند و بهانه نیاورد. در این بین هر دوی همسران باید مسئولیت مشکلاتی را که قبل از خیانت در رابطه‌شان وجود داشته است، به عهده بگیرند.

راهکارهای جبران خیانت و ساختن دوباره زندگی


برای نجات دادن زندگی مشترک، التیام زخم‌هایی که به همسرتان زده‌اید و ترمیم آسیبی که به اعتماد همسرتان وارد ساخته‌اید، باید مراحل زیر را اجرا کنید:

خیانت کردن را متوقف کنید

شاید به نظرتان آسان بیاید، اما در عمل متوقف کردن خیانت یک بار برای همیشه بسیار دشوار است. اما شما باید از عهده این کار بربیایید و به هیچ وجه از هیچ طریقی با آن فرد سوم تماس نگیرید.

دروغ نگویید

از بهانه آوردن برای توجیه خیانت خود دست بردارید. سعی نکنید که این رابطه نامشروع را توجیه کنید، هیچ توجیه قابل قبولی برای خیانت وجود ندارد.

مسئولیت‌پذیر باشید

همسرتان را سرزنش نکنید. شما حق انتخاب داشته‌اید، می‌توانستید ابتدا طلاق بگیرید و بعد رابطه جدیدی را شروع کنید، اما به جای آن تصمیم به خیانت کردن گرفته‌اید. مسئولیت این گناه کاملاً به دوش شما است و باید از همسرتان عذرخواهی کنید.

تصمیم بگیرید

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید یا خیر. تصمیم همسرتان چیست؟ اگر هر دو برای نجات زندگی‌تان مصمم باشید، ازدواجتان محکوم به شکست نیست، چون هر دو هدف مشترکی دارید.

صادق باشید

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را حفظ کنید، با خودتان و همسرتان صادق باشید. تارهای درهم تنیده دروغی را که برای سرپوش گذاشتن روی خیانتتان ساخته‌اید، یک به یک از هم باز کنید. اگر می‌خواهید زندگی‌تان را از این دریای متلاطم به ساحل نجات برسانید، باید شفافیت، صداقت و راستگویی را پیشه کنید.

به قول‌هایتان وفادار بمانید

اگر قول داده‌اید که راس ساعت معینی در مکان خاصی باشید، به قولتان عمل کنید. اگر قول داده‌اید کاری را انجام دهید، حتماً قولتان را عملی کنید. قابل اطمینان باشید و زیر قولتان نزنید. اگر قابل اعتماد نباشید، نمی‌توانید اعتماد همسرتان را به دست بیاورید.

بی‌غل و غش باشید

به خاطر داشته باشید که اعتماد همسرتان را تا حد زیادی از دست داده‌اید. درباره جایی که هستید، کسی که با او هستید و همه چیز با همسرتان روراست و شفاف باشید. اکنون وقت مرموز بودن و طفره رفتن نیست.

به همسرتان فرصت بدهید

اگر احساساتتان در حد انفجار است یا عواطف یکی از شما به شدت برانگیخته شده است، اشکالی ندارد که مدتی از هم فاصله بگیرید. البته لازم نیست که مدتی طولانی از هم دور باشید. فقط قبل از صحبت کردن درباره موضوعات بحث‌برانگیز یا ارتباط دوباره با هم مدتی به همسرتان فرصت بدهید تا اوضاع آرام شود و آب‌ها از آسیاب بیفتد.

  روانشناسی زرد چیست و چرا باید از آن دوری کنید؟

برای همسرتان وقت بگذارید

در عین حال که به همسرتان اجازه می‌دهید تا مدتی تنها باشد، باید برای او نیز وقت بگذارید. هر از گاه با هم بیرون بروید و وقتی همسرتان آمادگی کافی را پیدا کرد، دوباره نزد هم برگردید.

صبور باشید

انتظار نداشته باشید که همسرتان بلافاصله دوباره به شما اعتماد کند. جلب اعتماد دوباره همسرتان زمان می‌برد.

با مراجعه به مشاور موافقت کنید

اگر همسرتان می‌خواهد به مشاور ازدواج مراجعه کند، نه نیاورید. امتناع از کمک گرفتن از مشاور نشان می‌دهد که شما برای نجات زندگی‌تان جدی نیستید. باید صادقانه مشکلاتی را که در زندگی شخصی و مشترکتان وجود دارد، بیابید و درباره آن‌ها صحبت کنید. مشاوره هیجان‌مدار و رهایی از احساسات مخرب روش مناسبی برای مدیریت درد ناشی از خیانت و یافتن راهی برای ایجاد ارتباطی سالم و موثر با یکدیگر است.

بخواهید که ببخشید

باید خودتان را ببخشید، البته منظورمان این نیست که ناجوانمردانه خودتان را از مخمصه نجات دهید، واقعیت این است که احساس گناه تا پایان عمر بر دوشتان سنگینی خواهد کرد.

توجه کنید

هرگز، هیچگاه همسرتان را ترغیب نکنید که موضوع را فراموش کند و از آن بگذرد. گوش شنوایی برای شنیدن دردها و رنج‌های همسرتان داشته باشید. در ترس منتظر نمانید که این آتش زیر خاکستر دوباره روزی شعله‌ور شود. صادقانه با هم صحبت کنید و بگذارید همسرتان بداند که شما از این خیانت پشیمان هستید و دیگر او را با این درد آزاردهنده تنها نخواهید گذاشت. مادامی که همسرتان می‌خواهد درباره اندوه و خشمش صحبت کند، حتی اگر به نظرتان بیاید این گله‌گذاری تا ابد ادامه دارد، به او گوش بدهید. اگر می‌خواهید شانه‌های همسرتان دیگر این دردی را که شما مسببش بوده‌اید، تحمل نکند، خودتان باید این بار را از او بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما یا احتمالاً هر دو مدتی طولانی از زندگی مشترک خود ناراضی بوده‌اید.

 

قطعا خیانت، اشتباهی است که عواقب و صدمات بسیاری بدنبال دارد اما هر انسانی در یک برهه از زندگی ممکن است اشتباه کند، اگر به موقع متوجه اشتباه خود شده‌اید حتی یک ثانیه را هم از دست ندهید و برای جبران خیانتی که به شریک زندگیتان کردید تمام تلاشتان را بکنید. برای جبران خیانت اولین قدم خیانت نکردن است. به همسرتان دیگر دروغ نگویید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید، با او صادق باشید، در جلب اعتمادش بکوشید، صبور باشید و زمان بیشتری با او صرف کنید. برای اینکه بتوانید پایه‌های زندگی مشترکتان را دوباره بنا کنید بهتر است سطح شناخت و آگاهی تان را در این زمینه بالا ببرید.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • شیوای عزیز سلام. موضوع شما نیازمند بررسی با جزئیاتی بیشتری است عزیزم، خیلی موارد باید بررسی شوند تا ببینیم بهترین راهکار برای ترمیم رابطه و حال شما چیست؟ حتما از مشاور کمک بگیرید تا این جزئیات رو بررسی کنه.

  • سلام ۵ماهه با یه فرد متاهل در حال جدایی آشنا شدم و اینکه گفت همسرم جدا میشه و منم میدونستم جدا میشن از هم قبول کردم و وارد رابطه شدیم و باهم خیلی خوب بودیم تا یکماه اول بعد سرد رفتار می‌کرد باز من خیلی گرم باهاش رفتار میکردم درکش میکردم و میگفت ورشکست شدم من میخوام برم از ایران من گفتم اشکال نداره من صبر میکنم تا بری و بیایی و اینکه صبر می‌کنیم تا شرایطت بهتر بشه همسرش گفته بود ک مهریه منو بده و برو ولی همچنان سرد بود و میگفت مشکل کاری دارم حوصله گوشی رو ندارم برو دنبال زندگیت ولی من وابستگی داشتم و میگفتم بزار شرایط خوب شه ولی اون خیلی سرد شده بود منم دوستم راجع به اون بهم خبر میداد و اینکه گفت یه خواستگاره بیا باهاش صحبت کن من صحبت کردم و اینکه یه بار هم دیدمش و اون شخص نیتش سو استفاده بود و من از پیاماش اینو فهمیدم و به دوستم گفتم من ادامه نمیدم بعد متوجه شدم ک قول داده بوده دوست منو ببره سرکار دوست منم واسه همین منو معرفی کرده بود و فکر می‌کرد اون شخص واقعا خواستگاره ولی رابطه قبلی کاملا تموم نشده بود ولی سرد بود حتی ۳۲روز نیومد منو ببینه بعد همیشه هم میگفت باید بری دنبال زندگیت ما نمیتونیم ادامه بدیم پیامای اون شخص رو من اسکرین گرفته بودم و رو گوشیم داشتم و ایشون دیدن حالا میگه ک خیانت کردی دیگه من گفتم من خیانت نکردم تو اصلا رابطه رو نگه نداشته بودی و به من گفته بودی برو میگه ک من هنوز فکر میکردم به ازدواج باهات و میگفتم شرایط درست میشه بعد من فقط بخاطر دوستم اینکارو کردم وگرنه اگه میخواستم خیانت کنم میکردم و اینقد التماس تو نمیکردم حالا نمیدونم ک چیکار کنم بفهمه من کاری به اون شخص نداشتم حتی اون شخص منو نمیشناسه
    و اینکه خیلی واسم عذاب اوره رفتارش و وابسته ام بنظر شما جدا بشم بهتره؟ الان شبا قرص امی تریپتلین میخورم با کلرو دیاپوکساید تا خواب برم و چندین بارم ازش درخواست بخشش کردم میگه آبی ریخته بشه جمع نمیشه پ اینکه تو رابطه بودیم میگفت شاید برم با یه خانم مطلقه ازدواج کنم پول داره بهم میده ک بدهیامو بدم 😭از منم درخواست چک ۸۰۰میلیونی کرد من گفتم ن چون همیشه میگفت ما بهم نمیرسیم

    • سلام دوست گرامی
      به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید.
      به نظر می‌رسد مورد سوءاستفاده عاطفی قرار گرفتید و به مرور زمان و بخاطر وابستگی که بوجود آمد، تلاش‌های زیادی انجام دادید تا این رابطه را درست کنید.
      اما به این نکته دقت نکردید که ایشان هنوز از همسرش جدا نشده است و در واقع به او خیانت کرده و با شما ارتباطش را ادامه می‌دهد. بنابراین بهتر است تا زمانی که ایشان به صورت قطعی جدا نشدند، شما ارتباط خودتان را قطع کنید.
      سلامتی جسم و روان هزینه‌های گرانی دارد و از دست دادن آن برای شما اصلا به صلاح نیست.
      برای بهبود شرایط‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

  • مردی که برای اولین بار به همسرش خیانت کرده و شدیدا پشیمان هست
    امکانش هست که دوباره پایش بلغزد و تکرار شود
    چون از همسرش دور هست و ارتباط ندارد با همسرش.

    • سلام دوست گرامی
      اگر علت خیانت اول کشف شود و آن را حل کند، احتمال بروز مجدد آن کمتر می‌شود.
      دوری آنها به چه دلیلی است؟ بعد از خیانت از هم دور شده‌اند یا به علت شغل همسر دور زندگی می‌کنند؟
      بهترین راه‌حل مراجعه به زوج‌درمانگر متخصص درمان خیانت است تا بتواند روش‌های اعتمادسازی مجدد را دوباره به زوجین آموزش دهد.

  • سلام
    من به مدت یک سال و خورده ای با یکی از هم رشته‌ای هام توی رابطه بودم و خیلی هم عاشق هم بودیم. البته اونجوری که من فکر میکردم شاید اشتباه فکر میکردم.

    یک ماه پیش به صورت تصادفی متوجه شدم که دوست پسرم با دوست صمیمی من رابطه دارن و ازش جدا شدم، اون اظهار پشیمونی میکنه و میگه رابطشو باهاش تموم کرده و اصلا مدت زیادی نیست که این رابطه شروع شده
    اما من تصمیم به این جدایی دارم دوست پسر سابقم خیلی بزدله و خیانت ترسو ترین و بزدلانه ترین راه برای فرار کردن از رابطه ای بود که شاید توش خوشحال نبود میتونست جدا شه من که اسیرش نکرده بودم اصلا اگر عاشق دوستم شده بود به من نمیگفت اما جدا میشد چرا بازی میکنه با من؟
    من اصلا متوجه نشدم اون خیلی خوب رولشو بازی کرد مدام حمایتم میکرد کمکم میکرد تو تحصیل توی زندگیم آدمی بود که می تونستم روش حساب کنم ، من نمیخوامش به هیچ وجه من آدم وفاداری هستم و لیاقت بودن توی رابطه متعهد رو دارم، من با مردی خواهم بود که متعهد، صادق و شجاع باشه نه اینقدر دروغ گو و بزدل
    من میخوام بدونم چی بهش بگم که دست از سر من برداره؟چی مردا رو نا امید میکنه؟ با در نظر گرفتن اینکه اون کمی لجوج و مستبد هست.

    • سلام دوست گرامی
      برای اتفاقی که افتاده است متاسفیم.
      بله شما تصمیم درستی گرفتید که برای این رابطه دیگر سرمایه‌گذاری و ریسک بیشتری نکردید.
      شما می‌توانید تمام راه‌های ارتباطی خودتان با ایشان را قطع کنید(شماره تماس، هدیه، خاطره، عکس، ویدیو و..)
      تا هم خودتان اذیت نشوید و هم ایشان راهی برای ارتباط با شما نداشته باشد. اگر شما واقعاً نخواهید ایشان نمی‌تواند مججداً به رابطه برگردد یا شما را اذیت کند.
      خیانت علت‌‌های مختلفی دارد، اما برای اینکه بتوانید مجدداً وارد رابطه‌ای نشوید که در آن به شما خیانت شود، حتما از مشاوره همیار عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

  • سلام شوهرم با زن شوهر دار خیانت کرده، تمام پیام هاشون رو دارم و نشون میده که رابطه داشتن ولی همسرم دست روی قرآن گذاشته که این کار رو نکرده.دو هفته اس قهرم ولی اصلا سمتم نمیاد انگار من مقصرم و از آبروریزی هم نمیترسه.روانشناسی رفتارش نشون دهنده چیه و چکنم

    • سلام دوست گرامی
      برای اتفاقی که افتاده است بسیار متاسفیم
      خیانت یکی از مسائلی است که زندگی زناشویی را دچار چالش جدی می‌کند. اما نیاز هست که حتما ریشه و علت این اتفاق بررسی شود و سهم زوجین در این اتفاق مشخص شود.
      شما برای رفع این مشکل باید به زوج‌درمانگر مراجعه کنید.

    • سلام
      خیانت مسئله‌ای که آسیب زیادب به هر دو طرف رابطه می‌زنه. هم کسی که خیانت دیده و هم فردی که خیانت کرده. بنابراین لازمه حتما با مشاور صحبت کنید که هم بتونید شرایط خودتون رو مدیریت کنید و هم آسیبی که به همسرتون و زندگی‌تون زدید رو چبران کنید.

  • من امروز مشاوره انلاین با خانم حیدری گرفتم خیلییی خوب بود… واقعا راضی کننده بود مخصوصا که تخصصشون خیانت درمانی هست
    ولی خیلی شکستم… نمیدونم چجوری با خیانت کنار بیام. حرفای مشاورمو چندین و چند بار گوش دادم…
    ولی بازم نمیتونم بهش اعتماد کنم دوباره… خیلی سخته اعتماد دوباره به کسی که بهت پشت کرده…
    نمیدونم در چه صورت باید بهش اعتماد کنم… چه ویژگی باید داشته باشه؟
    ممنون میشم کمک کنید

    • سلام
      خوشحالیم که از مشاوره‌تون راضی بودین. خیانت دیدن ضربه خیلی سنگینیه چون باورهای افراد رو درباره رابطه و طرف مقابل‌شون بهم میریزه و به اعتمادشون لطمه می‌زنه. در این زمینه چند نکته مهمه. اول اینکه از خودتون انتظار نداشته باشید بتونید سریعا طرف مقابل‌تون رو بپذیرید یا تصمیم بگیرید برای همیشه کنارش بذارید. شما و هرکس دیگه‌ای که در این شرایط قرار می‌گیره نیاز به زمان داره تا با موضوع کنار بیاد و بتونه درست‌تر و منطقی‌تر به ماجرا نگاه کنه. ضمن اینکه طرف مقابل‌تون باید کاملا به اشتباهش پی برده باشه و صادقانه خواهان بازسازی رابطه و اعتماد شما باشه. در این صورت شما می‌تونید به از سر گرفتن اون رابطه فکر کنید. البته هردوتون باید تحت نظر یک مشاور اعتمادسازی مجدد رو یاد بگیرید و به درستی در رابطه‌تون پیاده‌اش کنید.

  • Iبا عرض سلام. و ادب
    پرسش من اين است كه من سه بار يك موضوع كه شوهرم خوش نداشت و گفته بود نبايد تكرار كنم
    من انرا تكرار نمودم و حال شوهرم كاملا بالايم بي اعتماد شده و بسيار قهر است لطفا برايم رهنمايي كنيد كه چي كنم تا اعتماد و قلبش دوباره به دست بيارم

    • سلام دوست گرامی
      اینکه چندبار کاری که همسرتان دوست نداشتند را انجام داده اید و ایشان ناراحت هستند طبیعی هست اما انچه باید شما اکنون انجام دهید این هست که در رفتار و گفتار ایشان را متوجه پشیمان بودنتان کنید . ضمنا باید به ایشان زمان بدهید تا بتوانند مجدد به شما اعتماد کنند.صحبت کردن با هم میتواند خیلی از سوتفاهمات را حل کند

  • سلام ،
    ایا مردی که خیانتش را تکرار میکند و چند بار اظهار پشیمانی کرد (البته در حد دوستی ، تفریح با دوست خانمش ، کادو خریدن ، پول دادن و غیره … ) و هنوز به رابطه جنسی نکشیده باز میشود اعتمادکرد و میشود با او زندگی را ادامه داد هر چند به شدت مجددا اظهار پشیمانی کند .

    • سلام
      دوست گرامی
      در خیلی از رابطه ها پس از یکبار اشتباه و خیانت مرد،زن ها سکوت می کنند و بدون اینکه دنبال راه حل و رفع مشکل باشند و بجای مراجعه به فرد مطمئن و مشاور،سعی می کنند خودشان مشکل را به نوعی یا حل کنند و یا پنهان و این باعث بروز مجدد رفتارها میشود.
      ابتدا لازم است شما اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بالا ببرید. در مورد اطلاع از خیانت همسرتان با ایشان صحبت کنید و موضع را باز کنید.با ایشان صحبت کنید و دلیل رفتارشان را پیگیری کنید .و با صحبت قاطعانه در مورد ادامه زندگی سوال کنید. در صورتی که اشتباهاتی هم از سمت شما هست بپذیرید و با مشاوره حضوری نسبت به کنترل ایشان اقدام کنید.

مقالات مرتبط