جذابیت در برخورد اول

چگونه در نگاه اول دختر جذابی به نظر برسم؟ (جذابیت در برخورد اول)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چگونه در نگاه اول دختر جذابی به نظر برسم؟ (جذابیت در برخورد اول)

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

تکنیک‌هایی درباره جذابیت در نگاه اول


اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

خودارزیابی

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

  • باجذبه یا کسل کننده
  • معاشرتی یا خجالتی
  • مهربان یا اهل قضاوت
  • باهوش یا غیرعادی
  • روراست یا تودار
  • قدرتمند یا ضعیف
  • دلنشین یا عجیب و نچسب
  • حرفه‌ای یا سطحی‌نگر

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

تاثیر ایدهآل اولیه  

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

  جذب پسر با تکنیک روان‌شناسی وارونه

عزت‌نفس خود را بالا ببرید

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

وقتی حال خوبی ندارید، در قرارهای ملاقات حاضر نشوید

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

به ظاهر و زیورآلاتتان دقت کنید

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

از کسل کننده بودن دست بردارید 

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

  دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره (با پسری که ازدواج نمی‌خواهد بمانم یا نه؟)

جذابترین ویژگی فردی 

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

زبان بدن جذاب 

زبان بدن جذاب

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

لبخند بزنید

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

ارتباط چشمی برقرار کنید 

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

دستانتان را پنهان نکنید

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

  چرا عاشق آدم اشتباهی میشم؟ (دلایل انتخاب شخص اشتباه برای رابطه عاطفی)

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

  • پنجه‌ها: نوک پنجه‌ها همواره باید رو به طرف فردی باشد که با او در حال صحبت هستید.
  • دست‌ها: دست‌هایتان باید همیشه دیده شود و ترجیحا آن‌ها را متناسب با بحثی که دارید، حرکت بدهید.
  • بازوها: بازوهایتان را همواره آزاد و رها نگه دارید تا فضایی بین بالاتنه و بازوهایتان وجود داشته باشد که بتوانید از آن برای گرفتن ژست‌های مناسب استفاده کنید.
  • شانه‌ها: شانه‌هایتان باید رو به پایین و عقب باشد تا آرام و زیبا به نظر برسد. همچنین زاویۀ شانه‌هایتان باید رو به طرف فردی باشد که در حال گفتگو با او هستید.
  • چانه: چانه باید در حالت خنثی باشد تا نه به نظر برسد که در حال تحسین طرف مقابل هستید و نه در حال تمسخر کردنش.

تکان دادن و خم کردن سر

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

قدرت کیف دستی 

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط