شوهرم کنارم نمی‌خوابه(شوهرم جای خوابش رو عوض کرده)

شوهرم کنارم نمی‌خوابه (شوهرم جای خوابش رو عوض کرده)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

شوهرم کنارم نمی‌خوابه (شوهرم جای خوابش رو عوض کرده)

یکی از مشکلاتی که خانم­‌ها برای آن به مشاور مراجعه می­‌کنند، شکایت از این است که شوهرشان مایل است جدا بخوابد و زندگی­‌شان از نظر جنسی و عاطفی سرد شده است. شاید شما شخصی باشید که از اینکه شوهرتان شب­‌ها کنارتان نمی­‌خوابد، گلایه‌­مندید. ممکن است برچسب­‌های مختلفی مانند: “من جذاب نیستم”، “من به اندازه کافی خوب نیستم که شوهرم کنارم بخوابه”، “شاید دیگه منو دوست نداره شوهرم که کنارم نمی­‌خوابه” “نکنه بهم داره خیانت می­‌کنه” و…. به خودتان زده باشید و این مساله شما را مضطرب کرده باشد. شما حتما به دنبال راه­‌حلی برای رفع این مشکل هستید. حتی شاید راه‌­حل­‌هایی برای این مساله پیدا کرده باشید که آنها را انجام دادید و شما را به نتیجه مطلوبی نرسانده باشد. با ما همراه باشید تا علت­‌های تمایل به جدا خوابیدن مردان و در نهایت راه­‌حل­‌های مساله را پیدا کنید.

شوهرم کنارم نمی­‌خوابه، علتش چیه؟


اگر همسرتان جدا از شما می­‌خوابد، پیشنهاد می­شود در ابتدا علت‌­های مختلف این مساله را بدانید. در این مقاله، علت­‌هایی که شوهرتان حاضر نیست کنار شما بخوابد را به دو دسته کلی “عل‌ت­های عمومی” و “عل‌ت­های شخصی” تقسیم کرده‌ایم. دلیل این طبقه بندی، این است که بدانید بسیاری از زوجین مشکلات عمومی و مشابه‌­ای دارند که با کمی مهارت می­‌توانند آن­ها را حل کنند، اما برای حل مشکلات شخصی بهتر است حتماً از راهنمایی مشاور استفاده کنید.

علت­‌های عمومی که شوهرتان حاضر نیست کنار شما بخوابد

این علت­‌ها به این دلیل عمومی تلقی شده­‌اند که ممکن است در بین زوجین علت رایجی باشند که معمولاً به راحتی قابل‌حل هستند. یعنی شما می‌توانید با برنامه‌­ریزی درست این مشکلات را به حداقل ممکن برسانید. در ادامه به معرفی این علت‌­ها می­پردازیم:

خروپف کردن شما و یا همسرتان !

شاید برایتان جالب باشد که خروپف می‌­تواند این تمایل را در همسرتان ایجاد کند که بخواهد از شما جدا بخوابد. خروپف که به دلیل بسته شدن مجرای تنفسی اتفاق می­افتد و معمولاً با صدای بلند همراه است، در صورتی که درمان نشود، کیفیت خواب را برهم می‌­زند. حتی اگر برای خود شما مشکلی ایجاد نکند، مسلماً برای همسرتان ناخوشایند خواهد بود. گاهی هم برعکس این اتفاق می­افتد، یعنی همسرتان خروپف می­کند و برای اینکه شما را اذیت نکند، جای خواب خود را عوض می‌­کند و جدا می­‌خوابد تا شما کیفیت خواب بهتری داشته باشید.

غلت زدن‌­های مداوم در حین خواب

اگر در زمان خوابیدن، به صورت مداوم غلت م‌ی­زنید و تمامی فضای تخت را اشغال م‌ی­کنید، به کیفیت خواب شوهرتان صدمه می­زنید. از نظر جسمانی، برخی از پزشکان علت غلت زدن‌های مکرر را سوءهاضمه می­‌دانند. خواب آلودگی و به راحتی به خواب نرفتن می­‌تواند ریشه روانی داشته باشد و برای رفع این مشکل باید اقدام موثری انجام دهید.

چک کردن فضای مجازی

اگر شوهرتان از نور گوشی و سرگرم شدن شما با تلفن همراه در تخت­‌خواب گلایه­‌مند است، این مساله را جدی بگیرید. به دلیل ترافیک کاری در طول روز و یا عادت به حضور و فعالیت در فضای مجازی، غالباً افراد در هنگام به خواب رفتن، پیام­‌های خود را چک می­‌کنند. اگر همسرتان از این موضوع گلایه­‌مند است، لطفاً تلفن همراه خود را در تخت­‌خواب کنار بگذارید.

  شوهر مزخرف، عقده‌ای، پست، نامرد، آشغال، نفهم و بیشعور!

رفت­ و آمد مکرر برای آب خوردن و یا دستشویی

در طول خواب اگر مکرراً بیدار می‌­شوید و با سروصدا به آشپزخانه یا دستشویی می­‌روید، خواب همسرتان را برهم می‌­زنید. این مساله اگر علت جسمانی دارد، بهتر است با پزشک مشورت کنید و در غیر این صورت، باید ریشه این از خواب پریدن­‌ها را پیدا کنید.

ساعت کاری و صبح زود بیدار شدن

گاهی شوهرتان برای اینکه می‌­خواهد صبح زود به سرکار برود، تمایل دارد تا جای خوابش را عوض کند تا شما را بیدار نکند. همچنین شیفت‌­های مختلف کاری، مثلاً برگشتن از سرکار ساعت 2 نیمه شب، می­‌تواند این تمایل را در شوهرتان ایجاد کند تا کنار شما نخوابد.

بهداشت در رابطه جنسی

شکایت برخی از شوهران درمورد عدم رعایت بهداشت جنسی، عدم خودآرایی، بوی بد دهان در زنان است. این مساله رابطه جنسی را تخریب می‌کند و به مرور شوهرتان را نسبت به شما سرد کرده و او ترجیح می‌­دهد کنار شما نخوابد.

سردمزاجی مردها

یکی دیگر از مسائلی که باعث می­­‌شود شوهر شما، برای رابطه جنسی پیشقدم نشود و تمایلی به کنار شما خوابیدن نداشته باشد، سردمزاجی جنسی مرد است. اگر این مساله حل نشود، تبعات منفی و مخربی روی رابطه می­‌گذارد.

به دنیا آمدن بچه و سروصدای او

پس از زایمان، زنان فشار روانی زیادی را تحمل می­‌کنند. چرا که تغییر بسیار بزرگی در زندگی­‌شان اتفاق افتاده و علاوه بر نقش همسر بودن، نقش مادری کردن نیز به آن اضافه شده است. این مساله کاملاً قابل درک است و ما می­‌دانیم پذیرش این مسئولیت برای شما بسیار دشوار است. اگر شوهر شما پس از زایمان نخواهد کنار شما بخوابد، تا سروصدای بچه را کمتر بشنود،خواب راحتی داشته باشد و به طور کلی با شما همراهی نمی­کند، مطمئناً حال بدی پیدا می­‌کنید. ضمن پذیرش این حسی که دارید، بدانید این دوره می­‌گذرد، البته حتماً باید در مورد این حسی که دارید با همسر خود صحبت کنید.

علت­‌های شخصی که شوهرتان حاضر نیست کنار شما بخوابد

در این قسمت به علت­‌های شخصی این مساله می­‌پردازیم. لازم به ذکر است که این علت عنوان “علت­‌های شخصی” گرفته است که با توجه به شخصیت هر فرد، علت متفاوت و در نتیجه راه‌­حل نیز متفاوت خواهد بود.

دلهره اینکه برای شما جذاب و قوی نیست

اگر در طول روز، شوهرتان از شما تایید و تمجید نشوند، ممکن است این فکر را در سر خود بپروراند که برای شما جذاب و قوی نیست. به میزانی که شما شوهرتان را تایید کلامی می‌کنید، از توانایی‌­های جسمانی و روانی او تعریف می­‌کنید و برای او احترام قائل هستید، می‌­توانید این انتظار را داشته باشید که او نیز همراهی جسمانی و جنسی داشته باشد.

مشغول بودن ذهن شوهرتان به مشکلات زندگی

زمانی که شوهرتان نتواند در طول روز با شما در مورد مسائلی که ذهنش را مشغول کرده است، صحبت کند، می‌­خواهد خلوتی پیدا کند تا در مورد این مشکلات فکر کند و برای آن­ها راه‌حلی پیدا کند. معمولاً شب را برای این تفکر مناسب می­‌بیند و ممکن است بی‌خواب شود و محل خوابش را از شما جدا می­‌کند.

اختلاف­‌های حل نشده

مسائل مختلفی ممکن است در زندگی شما وجود داشته باشد که باعث اختلاف و یا حتی دعوا بین شما و همسرتان شده باشد. اگر برای حل این اختلاف­‌ها در زمان بیداری کاری نکرده باشید، شوهرتان ممکن است نخواهد کنار شما بخوابد تا وقتی که برای حل مساله اقدام کنید.

  حسرت دوران مجردی (علت و راهکار)

ایرادهای زن به هیکل و توانایی مردانه شوهرش

اگر شما دائما به هیکل شوهرتان و توانایی‌­های مردانه­‌اش ایراد بگیرید، عزت نفس او را می­کشید و نباید انتظار داشته باشید که بتواند به شما محبت کند و دائما ناز شما را بخرد! شیوه صحیح بیان نیازها در بخش راهکارها آمده است.

رابطه جنسی و تنبیه شوهر!

اگر به رابطه جنسی خود به چشم یک باج نگاه می­‌کردید، بدانید که این مساله باعث سرد شدن همسرتان می­‌شود. شوهرتان هربار برای ارتباط جنسی پیشقدم می­‌شده اما هربار با سد آهنین شما مواجه شده است؛ چراکه شما می­‌خواستید ابتدا مسائل خود را حل کنید بعد رابطه جنسی داشته باشید که اگر شوهرتان  مشکلات را حل کرد این رابطه را به او هدیه بدهید. متاسفانه این لجبازی و تلافی رابطه شما را مختل می­‌کند.

راهکارهایی برای افزایش تمایل شوهرتان به خوابیدن کنار شما


راهکارهایی برای افزایش تمایل شوهرتان به خوابیدن کنار شما

با توجه به مسائلی که در این مقاله مطرح شد، شما می‌­توانید از راه­‌حل­‌های زیر برای برگرداندن شوهرتان به تخت‌­خواب و افزایش تمایل ایشان به کنارهم بودن، از راه­‌حل­‌های زیر استفاده کنید:

  • اگر خروپف شما یا همسرتان باعث بروز این جدایی محل خواب شده است، بهتر است با مراجعه با پزشک، این مشکل را حل کنید. گاهی تورم لوزه‌­ها می­‌تواند باعث بروز این مشکل شود.
  • در صورتی­که هنگام خواب غلت می­‌زنید، مشکلات سوءهاضمه خود و همچنین بی­خوابی‌­های خود را بررسی کنید. اضطراب­‌های مختلف، خلق پایین، درگیری­‌های فکری روی جسم شما اثرگذار خواهد بود.
  • پیام‌­های فضای مجازی خود را پیش از خواب چک نکنید. اگر این مساله باعث جدایی محل خواب شما از شوهرتان شده است، لازم است برای اینکه کانون گرم خانواده و رابطه عاطفی و جنسی شما سرد نشود، این چک کردن‌­­ها را کنار بگذارید.
  • برای اینکه دائما از سرجای خود بلند نشوید و برای آب خوردن به آشپزخانه نروید، پیشنهاد می‌­شود که پارچ آب را بالای سر خود یا روی میز اتاق خواب بگذارید. برای رفتن به دستشویی سعی داشته باشید تا با کمترین میزان سروصدا بروید که همسرتان بیدار نشود.
  • اگر همسرتان نگران ساعت خواب شماست که با رفتن زودهنگامش به سرکار، شما را بیدار کند، ضمن تقدیر از او که به فکر شماست، بگویید که در کنار او خوابیدن برای شما ارزش بالاتری دارد و می­‌خواهید که کنار او شب را به صبح برسانید.
  • به بهداشت جسمانی خود اهمیت بدهید. در ارتباط زناشویی با شوهرتان به خودتان برسید، سعی کنید از لباس‌­هایی استفاده کنید که واقعاً برای شوهرتان جذاب باشد. بهداشت دهان و دندان بسیار موثر است. خوشبو و معطر بودن نیز می­تواند در جذب شوهرتان برای خوابیدن کنار شما اثرگذار باشد.
  • اگر دائما با غر زدن و ایراد گرفتن از شوهرتان، او را از خود دور کرده­‌اید، باید بدانید اثر این رفتارتان بسیار مخرب است و باعث سردی رابطه خواهد شد. عزت نفس شوهرتان پایین می‌­آید و دلهره دارد که برای شما جذاب نیست. از رفتارهای پیوند دهنده به جای رفتارهای دور کننده استفاده کنید. اما رفتارهای پیوند دهنده کدام­اند؟
  • گوش دادن
  • حمایت کردن
  • تشویق کردن
  • احترام و منزلت
  • اعتماد و پذیرش
  • گفتگوی همیشگی برای حل کردن اختلافات
  اختلاف با همسر (راهکارهای حل اختلافات زن و شوهری)

انجام این رفتارهای پیونددهنده، شما را به شوهرتان نزدیک‌­تر می­‌کند. اگر این رفتارها را بلد نیستید، برای آموزش دیدن آنها می‌­توانید از مشاوره همیار عشق بهره‌­مند شوید.

  • مشکلات حل نشده در زندگی می­‌تواند باعث بروز اختلاف­‌های جدی شود. پیشنهاد می‌­شود برای تقویت رابطه خود حتماً در مورد مسائل خود صحبت کنید. اما شیوه درخواست صحیح چگونه است؟
  • من+احساس من+ توضیح موقعیت+درخواست من

مثال: من خیلی ناراحت شدم و حس بدی پیدا کردم وقتی کنار من نمی­‌خوابی، ازت درخواست دارم اگر مشکلی هست یگی تا با هم حلش کنیم.

این شیوه یکی از بهترین شیوه­‌ها برای شروع گفتگو است. شما جمله را با من شروع کردید و نگفتید تو خیلی منو ناراحت می‌کنی که نمیای کنار من بخوابی، مسئولیت احساس خود را برعهده گرفتید و از ناراحتی خود سخن گفتید و در نتیجه از درخواست خود برای رفع مشکلات حرف زدید.

  • احتمالاً مسائلی در بیداری ذهن شوهرتان را درگیر کرده باشد و بخواهد در مورد آن فکر کند. بهتر است در این مواقع از او بخواهید که اگر می­‌توانید کمکی به او کنید همراه او هستید. از او بخواهید که روی خوابش تمرکز کند و در وقت مناسب بر روی راه­‌حل­‌های موجود تفکر داشته باشد.
  • از رابطه جنسی به عنوان تنبیه استفاده نکنید! اگر شوهر شما اشتباهی انجام داده است، راه­‌حل آن در قطع رابطه جنسی نیست. بلکه به شیوه­‌ای که گفته شد، باید باهم مساله را حل کنید.

خدمات همیار عشق برای زنی که شوهرش با او همبستر نمی­شود


خدمات همیار عشق برای زنی که شوهرش با او همبستر نمی‌شود

خوابیدن شما کنار شوهرتان مزایای فراوانی دارد: علاوه بر فایده‌­­های جسمانی که سیستم ایمنی را بهبود میبخشد، باعث ترشح هورمون عشق میشود و این مساله شما و شوهرتان را به هم نزدیک می­‌کند. اگر شما از اینکه شوهرتان کنارتان نمی‌­خوابد گلایه دارید، مطمئنا این مساله برای شما ناخوشایند است. ممکن است به خودتان برچسب بزنید و عزت نفس شما تخریب شود. بنابراین برای تقویت رابطه، می‌­توانید از خدمات مشاوره‌­ای همیار عشق بهرمند شوید.

یکی از عوامل موثری که در تقویت رابطه جنسی و عاطفی زوجین، همبستر بودن زن و شوهر است. اگر شما زنی هستید که از نخوابیدن شوهرتان در کنارتان، گلایه دارید، باید ابتدا علت‌­های مختلف این مساله را شناسایی کنید. دلایل جدا خوابیدن شوهرتان ممکنه علت‌های روتینی باشد که بین هر زن و شوهری اتفاق می‌­افتد. آیا این علت‌­ها شخصی هستند یا عمومی؟ اگر علت عمومی باشد، می‌توانید با  آموختن مهارت‌هایی این موضوع را حل کنید. مثلاً با رعایت بهداشت، تغییر در ساعت خواب، چک نکردن گوشی و فضای مجازی که باعث گلایه شوهرتان شده. ما در این مقاله سعی کردیم تا علت­‌های مختلف این مساله را در دو بخش عمومی و شخصی معرفی کنیم و 10 راهکار برای حل مساله پیشنهاد دادیم.برای حل این مشکل ابتدا به خودتان برچسب نزنید که شاید مشکلی دارید، از رابطه جنسی به عنوان یک باج علیه همسرتان استفاده نکنید. در صورتیکه نیاز به مشاوره دارید و علت خودتان را فراتر از این موارد مطرح شده می­دانید، با مشاور در این زمینه مشورت کنید

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • با همسرم سر بچه ها دعوا کردیم ،همسرم چند تا تو گوشی بهم زد الان چند روز باهم قهریم وهمسرم جای خوابش جدا کرده چطور برخورد کنم با این موضوع

    • دوست عزیز سلام
      از ان جا که ارتباط زناشویی پر از جزئیات مهم است نمی توان با همین توضیح مختصر برای آن توصیه ای داشت. سن شما، سن بچه ها، سال ازدواجتان، کار و تحصیلاتتان همه و همه در پاسخ ما مهم است. بنابراین توصیه می کنم حتما با یک مشاور صحبت کنید.

مقالات مرتبط