شوهرم کتکم میزند و ازش کتک خوردم (دست بزن دارد)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

شوهرم کتکم میزند و ازش کتک خوردم (دست بزن دارد)

مسلما زندگی مشترک با مردی که دست بزن دارد بسیار سخت و طاقت فرسا است. در یک ارتباط سالم و ازدواج موفق ، اینکه مردی به سبب قدرت بدنی بیشترش دست روی زنش بلند کند ، در هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست. شوهری که دست بزن دارد عشق، احترام و صمیمیت را در زندگی مشترک نابود می کند و زنی که از شوهرش کتک می خورد و مورد توهین، تهدید و تحقیر همسرش قرار می گیرد، هرگز نمی تواند او را به چشم پشتیبان و تکیه‌گاه زندگیش ببیند. اما دلیل دست بزن داشتن برخی از مردان چیست ؟ نحوه برخورد صحیح با شوهر دست بزن دار چیست؟ و زنی بارها مورد خشونت فیزیکی و آزار جسمی از سوی شوهرش قرار گرفته است باید چه راهکاری را در پیش بگیرد؟

علت دست بزن داشتن برخی مردان


مردی که دست بزن دارد، زنش را بی‌ رحمانه کتک می زند، با لگد به او می‌کوبد، اشیاء را به سمتش پرت می‌ کند و وسایل و دارایی‌ هایش را خراب می‌ کند و از بین می‌ برد. حتی بعضی از این شوهران ظالم اسلحه را به سمت همسرشان نشانه می‌ گیرند، از او سوء استفاده می‌ کنند یا فرزندانشان را تهدید می‌ کنند.

 به طور کلی علت اصلی دست بزن داشتن مرد را در موارد زیر می توان خلاصه کرد:

اعمال قدرت و کنترلگری

مردی که دست بزن دارد، می خواهد قدرتش را با کتک زدن به شریک زندگی اش ثابت کند و او را تحت کنترل داشته باشد. دست بزن پیدا کردن مرد در زندگی زناشویی علامت مرگ هم دردی، همدلی، مهربانی و عشق در این رابطه است. شوهر دست بزن از ترس، شرم، ارعاب و احساس گناه همسر درمانده اش و زور بازوی خود برای قربانی کردن همسرش و تحت اختیار قرار گرفتن وی استفاده می کند. این مردان ظالم گاهی اوقات حتی عزیزان همسرشان را آزار می دهند و یا تهدید می کنند تا قدرت واقعی یا خیالی خود را بیشتر به او نشان دهند.

عدم توانایی کنترل خشم

برخی از مردان به طور کلی به علت اینکه مهارت کنترل خشم در هنگام عصبانیت را ندارند دست به خشونت و کتک کاری می زنند. مردان عصبی و پرخاشگر تلاشی در جهت برقراری ارتباط موثر با طرف مقابل نمی کنند و به ناسالم ترین روش ممکن  یعنی خشونت ناراحتی و نارضایتی خود را نسبت به مسائل ابراز می کنند.

تربیت اشتباه در دوران کودکی

مردانی که دست بزن دارند، معمولا افرادی هستند که خودشان نیز در دوران کودکی مورد خشونت و آزار جسمی والدین قرار گرفته اند و در واقع می توان گفت این افراد خشم فروخورده ای از گذشته به همراه دارند. یا اینکه به طور کلی در خانواده ای تربیت شده اند که خشونت و کتک کاری در آن عادی بوده است. به خصوص در خانواده هایی که پدر از کتک زدن و خشونت برای اعمال قدرت استفاده می کند و در مشاجرات دست روی همسرش بلند می کند، احتمال اینکه پسر خانواده این رفتار را الگو قرار دهد و در آینده با همسرش چنین برخوردی داشته باشد بسیار زیاد است. در واقع تربیت اشتباه در دوران کودکی یکی از دلایل اصلی دست بزن داشتن برخی از مردان است.

مشکلات روان پریشی و اختلالات شخصیتی

افرادی که دچار بیماری روحی مانند اختلال شخصیت مرزی، سادیسم و اختلال پارانوئید (شخصیت شکاک) هستند نیز ممکن است رفتار غیر طبیعی مانند خشونت نسبت به همسرشان داشته باشند. برخی از این افراد حتی همسرشان را بسیار دوست دارند اما به سبب افکار بیمار گونه ای که دارند او را آزار می دهند. برای مثال ممکن است شخص دچار اختلال روانی برای سنجش میزان محبت همسرش به او آسیب بزند. یا اینکه بدون دلیل موجهی به وفاداری او شک کند و دست به خشونت بزند.

اعتیاد و سوء مصرف مواد

در بسیاری از موارد رفتار خشونت آمیز نسبت به همسر در اثر اعتیاد شوهر و سوء مصرف مواد است. افرادی که قرص های روان گردان مصرف می کند و یا به مواد مخدر یا مشروبات الکلی اعتیاد دارند، به شدت مستعد رفتار خشونت آمیز هستند. افراد معتاد چه در زمان نشئه بودن و چه به خاطر عوارض مصرف مواد، کنترل کافی بر احساسات و رفتار خود ندارند. بسیاری از این مردان نسبت به همسرشان دچار توهمات منفی می شوند و بر اساس همین توهمات بدون اساس، دست به خشونت نسبت به او می زنند.

با شوهر دست بزن چطور رفتار کنم؟


بسیاری از زنانی که مورد خشونت و آزار فیزیکی همسرشان واقع می‌ شوند، احساس می‌ کنند که به دام افتاده‌ اند و سراسر وجودشان مملو از اضطراب، نگرانی و درماندگی می‌ شود. برخی از این زنان درمانده فکر می‌ کنند که خودشان مقصر هستند و اگر بهتر رفتار می‌ کردند و می‌ توانستند همسرشان را راضی نگه دارند، شرایط تغییر می‌ کرد و زندگی‌ شان شیرین می‌ شد. عده‌ ای نمی‌ دانند چکار کنند یا از چه کسی کمک بگیرند و به کجا پناه ببرند. اکثر این زنان مظلوم در سکوت رنج می‌ برند و وضعیت غم بارشان را از روی شرم و خجالت از خانواده و دوستانشان پنهان می‌ کنند، یا فکر می‌ کنند که اگر با دیگران درباره‌ ی شرایط سختشان درد و دل کنند، بقیه حرفهایشان را باور نخواهند کرد.

  انواع بوسه عاشقانه (معانی انواع بوسه)

با این حال بسیاری از بانوان جسارت به خرج می‌ دهند، شجاعانه وارد میدان عمل می‌ شوند و از دیگران برای رهایی از این دام و خلاص شدن از دست شوهر دست بزنشان کمک می‌ گیرند تا بتوانند زندگی جدیدی را شروع کنند. برخی حتی به همسران زورگویشان کمک می‌ کنند تا با دریافت کمکی که به شدت به آن نیاز دارند، رفتار مخرب و ناپسندشان را متوقف کنند و به این ترتیب زندگی‌شان را نجات می‌ دهند.

رفتار مناسب با شوهر دست بزن موضوع پیچیده‌ ای است و برای این که بتوانید به سلامت از این وضعیت بغرنج بیرون بیایید، باید از مشاورین و اشخاص مجرب و دلسوز بخواهید که راهنمایی‌ تان کنند. اگر می‌ خواهید بدانید چطور باید با مردی که دست بزن دارد، رفتار کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

آرامشتان را حفظ کنید

هنگامی که جو متشنج است و خون جلوی چشمان شوهرتان را گرفته است، با او جر و بحث نکنید. چون با این کارتان فقط آتش دعوا را شعله ور تر می کنید، شوهرتان را عصبانی تر می کنید و خودتان را در معرض خشونت و تهدید های او قرار می دهید. فقط زمانی با شوهرتان بحث کنید که اوضاع آرام شده باشد، او به دلیل عصبانیت های افسار گسیخته اش نادم و پشیمان شده باشد و در امنیت باشید.

مورد خشونت واقع شدن را نپذیرید

ساکت ماندن و ظلم را در سکوت تحمل کردن هیچ کمکی به بهبود وضعیتتان نمی کند. به خودتان بگویید، حق هیچ کس نیست که در ترس با عشقش زندگی کند. شما شایسته ی بهتر از این ها هستید و کتک خوردن حقتان نیست، بپذیرید که هیچ اشتباهی انجام نداده اید که مستحق این رنج ها و کتک ها باشید. سوء استفاده به هر نوعی اشتباه است و اگر مورد ظلم و سوءاستفاده ی شوهرتان قرار گرفته اید، اولین گام برای آزاد شدن و داشتن یک زندگی جدید این است که قبول کنید، در زندگیتان نیاز به تغییر دارید.

به مکانی بروید که در امان باشید

قبل از هر کاری لازم است که به فکر خودتان باشید و از خودتان مراقبت کنید. اگر فکر می کنید که شوهرتان از هیچ کاری رویگردان نیست و خشونت او حد و مرزی ندارد، این خانه ی خطرناک را به سرعت ترک کنید. شاید لازم باشد که مدتی، حداقل یک ماه یا بیشتر، دور از شوهرتان زندگی کنید تا امنیتتان حفظ شود.

اگر شوهرتان دست بزن دارد و به تازگی درگیری شدیدی داشته اید لازم است این نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید:

وقتی شوهرتان را ترک می‌ کنید یا به او اعلام می‌ کنید که قصد دارید از او جدا شوید، خودتان را در معرض خطری جدی قرار می‌ دهید. شوهرتان این جدایی را علامت خیانت و طرد شدن تلقی می‌ کند. او درک نمی‌ کند که این کار را از روی ترس و برای حفظ جان خودتان و فرزندانتان انجام می‌ دهید، از نظر او شما زن خائن و بی‌ وفایی هستید که مستحق شدید ترین مجازات‌ ها هستید.

متاسفانه گاهی زنانی که مورد خشونت همسرشان واقع شده اند، اجازه خروج از خانه را ندارند و یا می ترسند در صورت اقدام به ترک کردن محل خودشان یا فرزندانشان مجددا مورد آزار قرار گیرند. در این موارد لازم است بدون اینکه شوهرتان اطلاع پیدا کند و در زمانی که او حضور ندارد خانه را ترک کنید و به مکان امن پناه ببرید، یا با شماره تلفن 123 برای درخواست کمک از اورژانس اجتماعی و خانه امن زنان خشونت دیده یا شماره 110 برای درخواست کمک از پلیس تماس بگیرید.

 

کمک و راهنمایی بگیرید

در چنین شرایطی بیشتر از هر زمان دیگری به حمایت خانواده، دوستان و نزدیکانتان نیاز دارید. نزدیکانتان می‌ توانند مایه‌ ی دلگرمی و سنگ صبورتان باشند، پناهتان بدهند، از نظر مالی از شما حمایت کنند و به روش‌ های مختلف کمکتان کنند. همچنین آنها می‌ توانند امنیتتان را در شرایط خطرناک فراهم کنند.

با دوستان مورد اعتمادتان مشورت کنید، و از بستگانتان راهنمایی بگیرید. در هر حال هیچ کاری را نباید بدون فکر و بدون مشورت انجام دهید. اگر هنوز هم به این زندگی علاقه دارید و می‌ خواهید آن را نجات دهید، باید بدانید که هر دو نفرتان به کمک نیاز دارید.

حقوق قانونی خود را بشناسید

قوانینی برای حمایت از زنان وضع شده است، برای مثال با استناد به حکم محدودیت همسرتان نمی‌ تواند به شما نزدیک شود. همچنین قوانینی در ارتباط با حضانت فرزندان، املاک و امور مالی وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از آنها استفاده کنید.

برای آینده تصمیم گیری کنید

بعد از اینکه به یک آرامش نسبی رسیدید، لازم است یک تصمیم گیری مهم داشته باشید. درمورد اینکه رابطه تان قابل بازسازی هست یا خیر خوب فکر کنید. اگر می خواهید مجددا مورد خشونت و کتک خوردن از سوی شوهرتان واقع نشوید دو راه در پیش دارید : “طلاق ” یا “تغییر کردن طرف مقابل و بازسازی مجدد رابطه”.

  شوهرم در کارهای شخصی‌ام دخالت میکنه (میخواد همه چی طبق خواست خودش باشه)

چرا بسیاری از زنانی که مورد خشونت قرار می گیرند به زندگی مشترک ادامه می دهند؟


مسلماً زنانی که به زندگی‌ شان با شوهر دست بزن ادامه می‌ دهند، از مورد ظلم و سوء استفاده شدن و کتک خوردن لذت نمی‌ برند. همچنین کنار آمدن با شوهر دست بزن علامت ضعف و درماندگی نیست. واقعیت این است که بسیاری از این همسران صبور زنان قوی و توانایی هستنند که به مرور زمان در اثر تحمل خشونت خانگی ضعیف شده‌ اند. در واقع قوی‌ ترین زنان بیشترین مدت را در یک رابطه‌ ی خشونت‌ آمیز دوام می‌ آورند و کتک خوردن و زور شنیدن را تحمل می‌ کنند؛ چرا که این زنان مقاوم نمی‌ خواهند در برابر سختی‌ های زندگی سر تسلیم فرود بیاورند و معتقدند که می‌توانند رابطه‌ ی زناشویی‌شان را تغییر دهند یا اصلاح کنند.

متداول‌ ترین دلایلی که زنان را ترغیب می‌ کند تا به زندگی مشترک با یک شوهر دست بزن ادامه دهند و از دیگران کمک نگیرند، به شرح زیر است:

  • زن باوجود اینکه کتک می خورد، عاشق شوهرش است، به حال او دلسوزی می کند و می خواهد رابطه را حفظ کند.
  • زن تصور میکند مشکل از خود اوست که باعث می شود شوهرش عصبانی شود و می خواهد بیشتر تلاش کند تا او را راضی نگه دارد.
  • مرد بعد از کتک زدن زن از او عذرخواهی میکند و هر بار قول می دهد تغییر کند و رفتارش را اصلاح نماید.
  • زن در فرهنگی بزرگ شده است که کتک خوردن زن از مرد، طبیعی تلقی می شده و تصور می کند این مسئله در زندگی زناشویی عادی است.
  • زن از مرد به شدت می ترسد و برای درخواست کمک یا جدایی، احساس امنیت جانی نمی کند.
  • زن حمایت مالی و عاطفی کافی به جز شوهرش ندارد، از حقوق خود مطلع نیست و یا مکان امنی نمی شناسد.

زن به خاطر زندگی فرزندانش کتک خوردن را تحمل میکند و راه سازگاری در پیش میگیرد.

شوهرم دست بزن دارد، طلاق بگیرم یا نه؟


اگر شوهرتان شما را کتک می‌ زند یا از شما سوء استفاده جسمی، ذهنی و عاطفی می‌کند، قبول کنید که آرامش و امنیت‌تان مهم‌ تر از حفظ رابطه‌ تان است. شما لیاقت دارید در رابطه‌ ای باشید که در آن ترس، نا امنی و خشونت وجود نداشته باشد.

یکی از مهم‌ ترین سوالاتی که در راه آزادی از این شرایط سخت باید از خودتان بپرسید، این است که آیا امیدی برای نجات این زندگی وجود دارد؟ ممکن است بسیاری از دوستان و خانواده‌ تان بگویند که به جز طلاق راه دیگری ندارید و نجات این زندگی غیرممکن است.

البته آشتی و مصالحه در زندگی‌ های آلوده به خشونت و توهین فرایندی طولانی و دشوار است. در بسیاری از موارد لازم است که زن از همسر خود، به مدت چند ماه یا حتی چند سال جدا شود تا در این مدت از امنیت جان و مال خود مطمئن شود، زخم‌ هایش التیام پیدا کند و بتواند فکری برای نجات زندگی‌ اش بکند. در هر حال توصیه می‌ کنیم تمام جوانب را قبل از یک طلاق شتاب زده بسنجید.

آیا شوهری که دست بزن دارد تغییر می کند؟


بسیاری از مردانی که دست بزن دارند، تشخیص نمی‌ دهند یا قبول ندارند که رفتارشان مشکل دارد. گام اول برای تغییر کردن این است که شوهرتان رفتار اشتباهش را تشخیص دهد، این اشتباه را قبول کند و از صمیم قلب مایل به تغییر باشد. درست است که این تغییر زمان بر است  و به شهامت فراوان و کمک و حمایت نیاز دارد، اما غیرممکن نیست. اگر شوهرتان دست بزن دارد و زندگی مشترکتان آکنده از خشونت است، این شرایط باید تغییر کند.

حال اینکه طرف مقابل همان طور که به شما قول داده است رفتارش را تغییر خواهد داد، یا اینکه در صورت بازگشت مجدد شما به زندگی مشترک مجددا دست به خشونت و کتک کاری می زند به عوامل متعددی وابسته است. اما به طور کلی نشانه های زیر نمایان گر آن است که به احتمال زیاد امیدی به تغییر کردن شوهر شما نیست و در آینده نیز در هنگام اختلاف و دعوا دست رویتان بلند خواهد کرد:

  • شوهرتان اجازه نمی‌ دهد که از مشاور ازدواج کمک بگیرید.
  • او اصرار دارد که یک فرصت دوباره به او بدهید.
  • شوهرتان سعی می‌ کند دیگران را مقصر نشان دهد و دیگران را به خاطر رفتار خشونت‌آمیزش سرزنش می‌ کند.
  • او ادعا می‌ کند که این شما هستید که رفتار توهین‌ آمیز و تهاجمی دارید.
  • شوهرتان سعی می‌ کند که همدردی شما و دیگران را جلب کند.
  • او توقع دارد که در ازاء تلاش هایش برای تغییر رفتار، لطفی در حقش بکنید.
  • شوهرتان خشونت هایش را کمتر می‌ کند و رفتار خشن و شدید قبلی را انکار می‌ کند.
  • او شما را برای گرفتن تصمیم‌ های حیاتی زندگی تحت فشار می‌ گذارد.
  • دائماً باید به او یادآوری کنید که تحت درمان است و باید مراقب رفتارش باشد.
  شوهر ولخرج(همسرم اهل پس‌انداز نیست و ولخرجی میکنه)

شوهرتان می‌گوید که نمی‌تواند تغییر کند، مگر آن که از او حمایت کنید و در کنارش بمانید.

بازسازی زندگی مشترک با مردی که دست بزن دارد


بسیاری از مردم فکر می‌ کنند که عصبانی شدن شوهر در هنگام  دعوا و کتک زدن همسرش یکی از اتفاقات عادی زندگی زناشویی است. زمانی که شوهری دستش را برای اولین بار روی زنش بلند می‌ کند، همسر عاشقش فکر می‌کند که اتفاق مهمی رخ نداده است و باید شوهرش را ببخشد.

اما کتک زدن همسر در هنگام خشم یک خط قرمز بسیار جدی است که نباید نادیده گرفته شود.

بازسازی زندگی مشترک با شوهر دست بزن فرایندی طولانی و ملال‌ آور است و شرط لازم موفقیت‌ آمیز بودن آن این است که زن و شوهر، هر دو مایل به نجات زندگی مشترک باشند. هر دو باید متعهدانه و آگاهانه هفته‌ ها و ماه‌ های متمادی را به بازسازی رابطه و یادگیری مجدد احترام متقابل و از همه مهم‌ تر عشق اختصاص دهند.

برای بازسازی زندگی مشترک با مرد دست بزن به این روش عمل کنید:

مراجعه به جلسات مشاوره را شرط کنید

مشاوری را پیدا کنید که در زمینه‌ ی خشونت خانگی تجربه داشته باشد. لازم است که بدانید چه کارهایی را باید برای متوقف کردن الگوی خشونت انجام دهید.

اگر شوهرتان به دلیل تجربیات ناخوشایند دوران کودکی دست بزن دارد، باید به مشاور مجرب در زمینه‌ی اصلاح رفتار های توهین‌آمیز و خشونت خانگی مراجعه کند.

همسرتان را ترغیب کنید که به مشاور مراجعه کند. نوشتن نامه شاید بهتر از گفتگوی رودررو باشد. اگر موقتاً از همسرتان جدا شده‌ اید، تا زمانی که قبول نکرده به مشاور مراجعه کند و درمانش را شروع نکرده است، از او دور بمانید. قول شفاهی و بدون عمل امنیتتان را تضمین نمی‌ کند.

فرزندانتان را از خشونت حفظ کنید

اگر فرزند دارید، دلیل بسیار مهم دیگری برای تغییر دارید. مطالعات نشان داده است یک سوم کودکانی که شاهد کتک خوردن مادرشان هستند، دچار مشکلات روحی و یا رفتاری جدی می‌شوند. این کودکان بی‌گناه با مشکلاتی مانند افسردگی، خشم و پرخاشگری، گوشه‌ گیری، سوء مصرف الکل و مواد مخدر و … مواجه می‌ شوند. کودکان قربانی خشونت خانگی سعی می‌ کنند با رفتار های تهاجمی و پرخاشگرانه‌ ای مانند تهدید کردن خواهر و برادر یا مادر و بدرفتاری با آنها جلب توجه کنند.

پسرانی که شاهد کتک خوردن مادرشان به دست پدرشان هستند، احتمالاً پدر را الگوی خود قرار می‌ دهند و خود نیز در دوران بزرگسالی مرتکب این خشونت شدید می‌ شوند. داده‌ها بیان گر آن است، دخترانی که کتک خوردن مادرشان را به چشم می‌ بینند، خود در مقام یک زن تحمل بیشتری در برابر خشونت خانگی نشان می‌ دهند. کودکان قربانی خشونت خانوادگی غالباً در دوران بزرگسالی در زندگی زناشویی خود به مشکل برمی‌ خورند.

قوی باشید و اعتماد به نفستان را حفظ کنید

هر فردی صاحب اختیار زندگی خودش است. قوی باشید و به خودتان قوت قلب بدهید که تنها نیستید. کاری را که به صلاح خودتان و فرزندانتان است، انجام دهید. مسیری که در پیش رو دارید، آسان نیست، اما ایمان داشته باشید که شرایط بهتر خواهد شد. خشونت و سوء استفاده جایی در یک رابطه ی عاشقانه ندارد، بنابراین برای توجیه رفتار همسرتان دنبال بهانه نباشید. صد رفتار اشتباه او را با یک ژست عاشقانه توجیه نکنید. خودتان را دوست داشته باشید. بدانید که باارزش هستید و شایسته ی دریافت عشق هستید. دوست داشته شدن حق هر فردی است.

کنترلگری، عدم توانای در کنترل خشم و بیماری های روان پریشی، ازجمله علل اصلی دست بزن داشتن برخی از مردان است. اگر مورد خشونت واقع می شوید و شوهرتان شما را کتک میزند ضمن حفظ آرامش و صبوری برای خاموش شدن شعله های خشم طرف مقابل، در اولین فرصت به مکانی بروید که امنیت شما در آن حفظ شود. سپس از دوستان، خانواده و آشنایان خود یا در صورت لزوم اورژانس اجتماعی کمک بگیرید. با مراجعه به مشاوره و گرفتن راهنمایی حقوق قانونی خود را بشناسید و برای آینده رابطه تان تصمیم گیری کنید.

در صورتی که احتمال میدهید طرف مقابل تغییر نکند گزینه جدایی را در نظر داشته باشید. اما اگر شوهرتان ادعا می کند که از رفتار خود پیشمان است و خشونت و کتک کاری تکرار نخواهد شد، برای ادامه و بازسازی رابطه مراجعه منظم به مشاور را شرط کنید و اگر خانه را ترک کرده اید تا زمانی که مشاور صلاحیت و درمان همسرتان را تایید نکرده است به خانه بازنگردید. برای بازسازی زندگی مشترک سعی کنید فرزندانتان را نیز از خشونت حفظ کنید و قوی و با اعتماد به نفس باشید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • باسلام
    من خودم روانشناسی خوندم و به این نتیجه رسیدم که نباید خودتو فدا کنی ولی خودم بخاطر ترس نمیتونم زندگیمو رها کنم ترس از آینده پسرم ترس از موقعیت شغلی و اجتماعی پدر مادرم که خدشه دار نشه و اونها ناراحت نباشن ترس از زندگیه خواهرام که بخاطر طلاق من سرشکسته نشن همیشه یک ماسک الکیه خوشبختی جلوی صورتم زدم و بقیه هم حسرت زندگیمو میخورن ولی هیچ کس حتی مادر خواهر و صمیمی ترین دوستانم از دلم خبر ندارن زندگی با مردی که فقط کافیه یک چیز خلاف میلش بگی یا انجام بدید اون وقته که با اون بدن قوی و تنومندی که خدا بهش داده انقدر به جونم می افته که از حال برم ولی جلوی بقیه بهترین مرد دنیا تنها کاری که میتونم بکنم اینه که تو دلم نفرینش کنم من هم یک انسانم یکی از بنده های خدا روی زمین نیایید احساس امنیت جسمی که اولیه ترین نیاز یک بشر هست رو داشته باشم.امیدوارم روزی فرهنگ کشورمون از اینکه زن باید آنقدر فداکار باشه تغییر کنه

    • سلام دوست گرامی
      سرگذشت سختی داشتید.
      یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که مسئولیت تمام ایثارهایی که کردید را برعهده بگیرید و حتما از خودتان بپرسید که به چه دلیلی تا این حد تلاش کردید تا ایثارگر باشید و به هیچکسی از دردهای خود نگویید؟
      از ترس صحبت کردید اما ترس باید یک دلیل واقعی داشته باشد، شما بیشتر از یک ترس ساده، اضطراب شدیدی از کنار زدن نقاب‌های انتخابی‌تان دارید.
      با توجه به اینکه شما نیز دانش‌آموخته روانشناسی هستید، بهتر می‌توانید درک کنید که این تله‌هایی که گرفتارش هستید عملکرد زندگی شما را مختل می‌کند، بنابراین حتما کمک دریافت کنید. می‌توانید از مشاوران همیار عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

مقالات مرتبط