سندرم دختر خوب چیست؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

سندرم دختر خوب چیست؟

دختر خوب چه دختریه


دختر خوب دختریه که مهربون باشه، مودب باشه، خوشرو و خوش‌برخورد باشه، به فکر اطرافیانش باشه و … اینا ویژگی‌های خوبی هستن اینجوری میتونید رابطه گرم و صمیمی با عزیزانتون داشته باشین اما زیادن آدمایی که از این خوب بودن و مهربونی شما استفاده می‌کنن تا از حدو مرزهاتون عبور کنن چون میدونن شما بازم باهاشون مهربون و مودبانه برخورد می‌کنین.

دردسرهای سندرم دختر خوب

همیشه خودتون رو تحت فشار میذارین که همه رو راضی نگه‌دارین، هیچ کسی رو نرنجونین ، بخاطر اطرافیانتون کارهایی رو می‌کنین که هیچ وقت دوست نداشتین انجام بدین تازه بدترین قسمتش اینکه که وانمود می‌کنین از انجام این کارها لذت می‌برید و خوشحالید. متاسفانه از یک جایی به بعد این خوب بودن تبدیل به یک سندرم میشه.

تحقیقات چی میگن؟

نتیجه یه تحقیق از دانشگاه استنفورد اینطوری گزارش میده: صفت‌هایی که برای توصیف خانما بیشتر از همه مورد پسندن صفت‌هایی مثل مهربون، خونگرم، سرزنده، خوش زبون و وفاداربودن هستن. از طرفی صفت‌هایی که برای یک مرد مورد پسند جامعه‌ست عبارت‌هایی مثل مستقل، جسور، قوی و قاطع بودن هستن.

کافیه! بجاش دختر قوی‌ای باش

این سوگیری جنسیتی از کودکی شروع میشه و منحصر به فرهنگ جامعه ما هم نیست.  تحقیقات نشون میده دخترا نسبت به این نصیحت والدینشون که «بچه خوبی باش» بیشتر از پسرا واکنش نشون میدن و بیشتر بهش عمل می‌کنن. اما خوب بودن زمانی خوبه که به اطرافیانتون فرصت سو استفاده از شمارو نده. باید یاد بگیرید مهربون و قوی باشین

خواسته‌هاتون رو مطالبه کنین

تحقیقات نشون میده درصد خیلی کمی از خانما در مورد حقوق با کارفرماشون مذاکره می‌کنن، برخلاف آقایون. زمانیکه شما چیزی رو که میخواین به زبون نیارین نمیتونین بدستش بیارین. اگر میخواید اطرافیانتون بهتر باهاتون رفتار کنن لازمه اینو بهشون بگید. برای بیان خواسته‌هاتون جسور باشید.

  تست ازدواج (آزمون‌ پیش از ازدواج موفقیت و تفاهم در ازدواج)

نه گفتن رو تمرین کنین

اینکه به اطرافیانتون کمک کنید هیچ اشکالی نداره اما زمانیکه انجام درخواست‌شون براتون خوشایند نیست نباید قبول کنید. شما نمی‌تونید همه خواسته‌های اطرافیانتون رو قبول کنید. باید خودتون، سلامتتون و رفاه‌تون رو تو اولیت قرار بدین. قرار نیست خودخواه باشین اما قرارم نیست خودتون رو برای بقیه زیر پا بذارید.

محکم حرف بزنین

اگر کسی احترامتون رو حفظ نمی‌کنه نادیده نگیرید. اگر کسی توهین کرد بهش حتما تذکر بدید. اگر کسی خواست تغییرتون بده بگین با چیزی که هستین حالتون خوبه. اگر محکم و قاطع حرف نزنیدکسی صداتون رو نمیشنوه. اگر روی حد و مرزهاتون قاطع نباشید هر کسی از اونا عبور می‌کنه. شجاع باشین.

با دیگران جوری رفتار کنید که میخواید با خودتون رفتار کنن

اینکه گفتیم قوی و قاطع باشین به این معنی نیست که نسبت به دیگران گذشت نداشته باشید یا بی‌رحمانه باهاشون رفتار کنید. همیشه سعی کنید احترام، ادب و دلسوزی، ویژگی‌های بارزتون باشه اما هیچ وقت اجازه ندین کسی از این ویژگی‌ها سو استفاده کنه و حد و مرزهای شما رو زیر پا بذاره.

آیا شما هم به سندرم دختر خوب مبتلایید؟

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • مرسی از مطالب.کاش کسانی که مثل من هستن و در نه گفتن مشکل دارن و دوست دارن که بقیه حتما ازشون راضی باشن،زودتر راه درست زندگی رو یاد بگیرن و شادتر زندگی کنن.

مقالات مرتبط