روانشناسی 14 نوع عکس پروفایل + ویژگی‌ یک عکس پروفایل خوب

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

روانشناسی 14 نوع عکس پروفایل + ویژگی‌ یک عکس پروفایل خوب

امروزه داشتن عکس پروفایل برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و برنامه های ارتباط مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک ضروری به نظر میرسد. تاثیر عکس پروفایل بر مخاطب در شبکه های اجتماعی قابل انکار نیست، علی الخصوص اگر مخاطب شما در دنیای واقعی با شما آشنایی نداشته باشد و تنها از فعالیت در فضای مجازی شما را بشناسد. شاید به همین علت باشد که بسیاری از افراد وقت زیادی را برای انتخاب یک عکس پروفایل مناسب میگذارند. با توجه به مطالعات روانشناسی انجام شده عکس پروفایل علاوه بر تاثیر زیادی که در برداشت و قضاوتی که نسبت به افراد میکنیم دارد، میتواند اطلاعات زیادی از شخصیت آن ها نیز در اختیار ما بگذارد. در این مقاله از “همیار عشق”، به شخصیت شناسی افراد با تحلیل روانشناسی عکس پروفایل آن ها میپردازیم. و بیان میکنیم برای داشتن یک عکس پروفایل خوب، چه نکاتی را لازم است مورد توجه قرار دهید.

شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل


عکس پروفایل معانی آشکار و نهفته‌ی متعددی دارد. معانی آشکار همان پیام‌هایی هستند که خودتان می‌خواهید از طریق عکس به دیگران منتقل کنید، به عبارت دیگر این پیام‌ها را عمداً برای تاثیرگذاری بر روی دیگران انتخاب می‌کنید. مثلاً اگر عکسی را انتخاب کنید که در آن کلاه روی سرتان گذاشته‌اید یا یک عکس دونفره را برای پروفایلتان بگذارید، مخاطبینی که عکس را می‌بینند، متوجه می‌شوند که نیتی از اضافه کردن کلاه یا آن شخص به عکستان داشته‌اید و با توجه به آن عکس خاص درباره‌ی شخصیت و وضعیت‌تان نتیجه‌گیری می‌کنند.

اما سطح دیگری از پیام‌ها وجود دارد که آنها را به عنوان پیام‌های نهفته طبقه‌بندی می‌کنیم. مثلاً اگر عکسی را که از فاصله‌ی دور از شما گرفته شده برای پروفایلتان انتخاب کنید، این فاصله می‌تواند نشانه‌ی احساس ناامنی باشد. اگر سرتان را در عکس خم کنید و لبخند بزنید، وابستگی‌تان را به نمایش گذاشته‌اید. با توجه به این نکات شخصیت‌شناسی عکس پروفایل می‌توانید به اطلاعات جالبی درباره‌ی مخاطبین‌تان برسید. در جایی که هیچ راه دیگری برای برقراری ارتباط غیرکلامی وجود ندارد، در نظر گرفتن این نکته‌های جزئی کمک می‌کند تا با انتخاب یک عکس مناسب اثر دلخواه را روی مخاطبین‌تان بگذارید.

روانشناسی عکس پروفایل خانم ها و آقایان

نتیجه‌ی پژوهش جدیدی که در زمینه‌ی تفاوت‌های جنسیتی عکس پروفایل انجام شده است، حاکی از آن است که آقایان در عکس‌های پروفایلشان تمایل بیشتری به پوشیدن لباس رسمی دارند، کمتر لبخند می‌زنند و علاقه‌ی بیشتری به نشان دادن اشیائی مانند ماشین و ساعت دارند که می‌تواند نشان دهنده‌ی ثروت و جایگاه اجتماعی باشد. به نظر پژوهشگران بروز این ویژگی‌های مردانه‌ی بصری در عکس‌های پروفایل تاحدی نشأت گرفته از این واقعیت است که شبکه‌های مجازی مانند فیسبوک و تلگرام به مکانی برای پیدا کردن عشق  و همسریابی در دنیای مجازی تبدیل شده است.

همچنین در پژوهش فوق مشخص شد که بانوان بیشتر عکس‌های خانوادگی را برای پروفایلشان انتخاب می‌کنند. به علاوه حالت‌های هیجانی و احساسی بیشتری، مانند تماس چشمی مستقیم و لبخندهای جذاب و کامل، در عکس‌های کاربران مونث دیده می‌شود.

تغییر هدفمند عکس پروفایل برای نشان دادن اتحاد و همبستگی یکی از ترندهای رایج در شبکه‌های اجتماعی است. برای مثال نتایج یک نظرسنجی نشان داد که درصد قابل توجهی از کاربران (42 %) عکس پروفایلشان را در شبکه‌های ارتباط مجازی بعد از وقوع حادثه‌های دلخراشی مانند آتشسوزی پلاسکو عوض کردند. اما در این رویه نیز تفاوت‌های جنسیتی جالبی وجود دارد: بانوان بیشتر از آقایان تمایل دارند تا با تغییر عکس پروفایل خود از یک آرمان باارزش یا همنوعان خود حمایت کنند که نشان از وجود حس همدردی زیاد در خانم‌ها دارد.


روانشناسی عوض کردن بیش از حد عکس پروفایل

عوض کردن مداوم عکس پروفایل نشان دهندهی احساس ناامنی، عدم اعتماد به نفس و سر به هوا بودن است. چنین افرادی معمولاً به دیگران بدگمانند و به راحتی به کسی اعتماد نمیکنند. حتی صفاتی از دوگانگی شخصیت در برخی از این کاربران مشاهده میشود و آنان همواره از تصمیمهایشان ناراضی هستند. این خصوصیات بیانگر وجود بحران هویتی است و چنین فردی نیاز دارد که خود را از دریچهی چشم دیگران ببیند. افرادی که دائماً عکس پروفایلشان را عوض میکنند، معمولاً خواهان جلب توجه دیگران نیز هستند.

روانشناسی عکس پروفایل گل و طبیعت

افرادی که عکس گل یا قابی از طبیعت زیبا مانند دریا و جنگل و دشت و … (بدون حضورخودشان در عکس) را برای پروفایل خود انتخاب میکنند، ممکن است دلایل متعددی برای اینکار داشته باشند. یکی از اصلی ترین دلایل این است که فرد نمیخواهد یا به خاطر شرایط اجتماعی و خانوادگی نمیتواند عکس خودش را برای پروفایلش تلگرام یا واتس اپ بگذارد. در این صورت ساده ترین انتخاب برای یک عکس پروفایل زیبا، گل و طبیعت خواهد بود.

از طرفی ممکن است فردی واقعا عاشق عناصر و صحنه های طبیعت باشد و از نگاه کردن به عکس آن نیز لذت ببرد. مثلا کسی که از دیدن عکس آسمان ابری احساس آرامش میکند و آن را برای پروفایلش میکند یا فردی طبیعت در فصل پاییز را دوست دارد و عکس هایی از طبیعت پاییزی را برای پروفایلش انتخاب کند. یا اینکه گلی که برای تصویر پروفایل گذاشته است از سوی فرد خاصی به او هدیه داده شده و با گذاشتن آن عکس برای پروفایل میخواهد از طرف مقابل به خاطر عشق و محبتی

گاهی نیز افراد عکسی از سفر به طبیعت را به نمایش میگذارند که خودشان هم در آن حضور دارند.

 انتخاب این عکس نشان می‌دهد که آن فرد می‌خواهد به همه اعلام کند که از نشستن پشت میز و تمام روز با رایانه کار کردن متنفر است و دوست دارد در دامان طبیعت از زندگی‌اش لذت ببرد.

  چگونه در رابطه حوصله سر بر نباشیم؟ (چطور در چت کردن تنوع و هیجان ایجاد کنم؟)

روانشناسی عکس پروفایل کودک

حتما شما هم در لیست مخاطبین خود افرادی را دیده اید که عکس هایی از بچه های کوچک بانمک را به نمایش میگذارد. یا اینکه فرد عکسی از کودکی خودش را در برای اینکار انتخاب کرده است. انتخاب عکس کودک به عنوان عکس پروفایل تلگرام، اینستاگرام و واتس اپ به این معناست که فرد از دنیای بزرگسالی خسته است، از شرایط حاضر رضایت ندارد و میخواهد به دوران خوش کودکی بازگردد. در برخی از موارد نیز خانم هایی که آرزوی مادر شدن را دارند عکس پروفایل بچه برای پروفایلشان انتخاب میکنند و درواقع این عکس ها نشان میدهد دلشان میخواهد صاحب فرزندی شبیه کودکی که در تصویر است باشند.

روانشناسی عکس پروفایل چند نفره

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که عمدتا عکس های دسته جمعی و چندنفره برای پروفایل انتخاب میکند. به طوری که حتی در عکس ها مشخص نیست صاحب پروفایل چه کسی است! به گفته روانشناسان صاحبان چنین پروفایل هایی نمیتوانند خودشان را بدون جمع تصور کنند و هویت غیرمستقلی دارند یا در کنار جمع دوستان یا آشنایان احساس ارزشمندی بیشتری میکنند.

همچنین عکس با خانواده و فرزندان نشان می‌دهد که آن فرد رابطه‌ی صمیمانه‌ای با خانواده‌اش دارد و به حمایت و پشتیبانی آنها دلگرم است. فردی که عکس خانوادگی را برای پروفایلش انتخاب می‌کند، به همه اعلام می‌کند که باارزش‌ترین و مهم‌ترین داراییش در زندگی خانواده و فرزندانش هستند.

از طرفی اگر دوستانتان در تمام عکس‌های پروفایل تلگرام و اینستاگرام شما حضور داشته باشند، می‌توان به این نتیجه رسید که شما فردی برونگرا و معاشرتی هستید. افراد برونگرا چشمگیرترین و رنگارنگ‌ترین عکس‌های پروفایل را دارند که بازتابی از شخصیت مطمئن و راحت آنها است. شما عاشق بیرون رفتن و معاشرت با دیگران هستید و از این که دیگران به شما نگاه کنند و یا درباره‌تان حرف بزنند، غرق لذت می‌شوید. افراد برونگرا غالباً عکسی را برای پروفایلشان انتخاب می‌کنند که آنها را جوان‌تر نشان بدهد و بیشتر به عکس‌های پرجمعیت علاقه دارند.

روانشناسی عکس پروفایل نیم رخ

وقتی فردی عکس نیم رخ از صورتش را به عنوان عکس پروفایل انتخاب میکند چه معنایی دارد؟ معنای آن واضح است، او میخواهد نیمه خوبش را به شما نشان دهد و البته نیمه بدش را از شما پنهان کند! درواقع میتوان گفت افرادی که عکس نیمرخ برای پروفایلشان میگذارند کمی دورو هستند، اگرچه چنین قضاوتی از روی عکس پروفایل قطعی نیست.

روانشناسی عکس پروفایل بخشی از صورت یا اندام

در اینستاگرام، تلگرام یا واتس اپ کاربران زیادی را که عموماً خانم هستند، می‌بینید که ترجیح داده‌اند کل صورتشان را در عکس پروفایل نشان ندهند و در عوض مثلاً با تصویری از یک چشم بزرگ و خمار ریمل زده، لب‌های سرخ و قلوه‌ای غنچه شده یا دست‌های کشیده و زیبا از مخاطبینشان استقبال کنند.

به هرحال این نوع عکس های پروفایل نمای نزدیک، بخشی از ظاهر فرد را نشان میدهد که او به زیبایی آن میبالد و برای نمایش آن به دیگران اعتماد به نفس بیشتری دارد. درواقع فرد میخواهد توجه شما را تنها به بخشی از ظاهر خود که از زیبایی و مورد تحسین واقع شدنش توسط دیگران اطمینان بیشتری دارد جلب کند.

این موضوع درمورد آقایان به نحو دیگری بروز پیدا میکند.

آقایان معمولاً از بخشی از بدنشان عکس می‌گیرند که به آن افتخار می‌کنند. بازو یا بالاتنه‌ی عضلانی مردانه‌ای که لباس تنگی دارد یا برهنه است، از عکس‌های پرطرفدار پروفایل آقایان به شمار می‌آید.

روانشناسی عکس پروفایل حیوانات

به طور کلی زنان بیشتر از مردان عکس پروفایل حیوانات بامزه و ناز مثل سگ، گربه و جوجه انتخاب میکنند. مردان اگر قرار باشد عکسی از حیوانات برای پروفایل خود انتخاب کنند، انتخاب آن ها مسلما حیوانات شکارچی مثل عقاب، شیر و مار است!

خانم هایی که عکس حیوانات بامزه را برای پروفایل خود انتخاب میکنند، معمولا افرادی درونگرا هستند و مهربان هستند و آقایانی که به انتخاب عکس حیوانات شکارچی علاقه دارند حس قدرت طلبی وتسلط و سلطه را به مخاطب میرسانند.

روانشناسی عکس پروفایل سیاه و سفید

مطالعات نشان میدهد انتخاب کردن عکس های سیاه و سفید، خاکستری و تاریک برای پروفایل، میتواند ‌نشانه ای از افسردگی در فرد باشد. درواقع بسیاری افراد افسرده و غمگین تمایل دارند احساس غم و اندوهشان را درعکس هایی که نشانه ای از رنگ های تند و شاد در آن نیست نمایش دهند. از طرفی برخی از افراد عکس های سیاه و سفید هنری را به خاطر حس نوستالژیک آن ها دوست دارند و تنها به این خاطر برای عکس پروفایل خود انتخاب میکنند.

روانشناسی عکس پروفایل دونفره و عاشقانه

عکس پروفایل عروسی علامت این است که کاربر می‌خواهد به همه اعلام کند که بزرگ شده و در زندگی‌اش پیشرفت کرده است. همچنین وقتی یک نفر عکس عروسی‌اش را برای پروفایلش انتخاب می‌کند، می‌خواهد به بقیه بگوید که دیگر ازدواج کرده، دوران دوستی‌های زودگذر برایش تمام شده و به همسرش بیشتر از هر کسی در دنیا اهمیت می‌دهد، پس دیگر چشمتان به دنبال او نباشد. زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، معمولاً عکس عروسی‌شان را برای پروفایلشان انتخاب می‌کنند.

کسی که همیشه عکس عاشقانه دو نفره با همسرش را برای پروفایل میگذارد، میخواهداین پیام را برساند که ما یکدیگر را بسیار دوست داریم و همه چیز را با هم به اشتراک میگذاریم. از طرفی عکس های عاشقانه دو نفره همیشه به این معنی نیست که زوجی که در عکس هستند زندگی خوب و شاد و عاشقانه ای دارند. درواقع تحقیقات نشان میدهد افرادی که بیش از حد اصرار دارند در عکس پروفایلشان عشق به همسرشان را نشان دهند،‌ زندگی عاشقانه ای ندارند و درواقع آرزوی خود برای داشتن زندگی عاشقانه و ماندن در لحظه ای که در تصویر ثبت شده است را دارند.

  چطور کینه و کدورت را در زندگی مشترک از بین بریم

عکس های پروفایل آتلیه ای و حرفه ای

خودشیفتگی و خودخواهی مشخصه‌ی بارز افرادی است که عکس‌های حرفه‌ای آتلیه‌ای را برای پروفایلشان انتخاب می‌کنند. به علاوه افراد خودشیفته‌ای که زیبایی و جذابیت خودشان را در عکس‌های پروفایل ستایش می‌کنند، اشخاصی هستند که مرتب پست‌های جدیدی درباره‌ی خودشان می‌گذارند، در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال هستند و عکس پروفایلشان را دائماً عوض می‌کنند.

به تازگی ترند جدیدی در شبکه‌های اجتماعی باب شده است که افراد عکس‌های آتلیه‌ای برای پروفایلشان می‌گذارند. اما حتی با دقت کردن در عکس حرفه‌ای نیز می‌توانید به نکات جالبی درباره‌ی شخصیت مخاطبتان برسید. عکس حرفه‌ای نیز رازهای شخصیتی جالبی را فاش می‌کند، هرچند به اندازه‌ی عکس معمولی گویا نیست. مسلماً عکس باکیفیتی که با لباس خوب گرفته‌اید، تاثیر قابل توجهی بر مخاطبین می‌گذارد، اما مراقب باشید، چون مخاطبین‌تان فقط به ظاهر عکس اکتفا نمی‌کنند؛ معنای نهفته در عکس گاهی جذابیت ظاهری آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر عکستان سرشار از حس خودنمایی و فخرفروشی باشد، آن اثری را که می‌خواهید بر روی مخاطبین نخواهد گذاشت. گاهی اوقات عکس‌هایی که بیش از حد ویرایش شده باشد، تحقیر مخاطبین را برمی‌انگیزد.

روانشناسی عکس پروفایل سلفی

علاقه‌مندان به عکس سلفی افرادی منضبط و مقرراتی هستند که سعی می‌کنند انتظارات اجتماعی را برآورده کنند و همرنگ جماعت باشند. به همین دلیل در پروفایل اشخاص باوجدان و وظیفه‌شناس معمولاً فقط عکسی از صورت آنها را می‌بینید و آنها معمولاً اندکی پیرتر از آن سنی هستند که در عکس پروفایل دیده می‌شوند.

بااین حال عکس‌های پروفایل سلفی معمولاً عکس‌هایی خوش آب و رنگند که چهره‌ی خندانی را به نمایش می‌گذارند.

اما نوعی از سلفی گرفتن دختران و انتشار عکس در فضای مجازی نیز رایج است که به عنوان “سلفی لب غنچه” یا “لب اردکی” معروف است

در این عکس‌ها دختری را می‌بینید که لب‌هایش را شبیه اردک روی هم فشار داده و غنچه کرده است.

غنچه کردن لب‌ها استخوان‌های گونه را برجسته می‌کند، چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد و غبغب را از بین می‌برد. به علاوه با این سبک از سلفی به دیگران اعلام می‌کنید که چقدر باحال و دوست‌داشتنی هستید.

روانشناسی عکس پروفایل عجیب

گاهی شاهد عکس های پروفایل عجیب در صفحه های مجازی هستیم. مثلا عکس های ترسناک و چندش آور یا عکسی از خود فرد زمانی که شکلک های زشت و مسخره ای جلوی لنز دوربین از خودش نشان داده و اتفاقا آن عکس را برای پروفایلش هم انتخاب نموده است! اما انتخاب چنین عکس هایی برای عکس پروفایل به چه معناست؟

فردی که عکس های عجیب، زشت یا مسخره از خود به نمایش میگذارد میخواهد شوخ، باحال و بیخیال به نظر برسد. او اعتماد به نفس بالایی دارد، از طرفی ممکن است کمی شخصیت ضد اجتماعی یا اجتماعی ستیز داشته باشد. یعنی گذاشتن عکس عجیب یا زشت و مسخره به این دلیل باشد که به طور کلی برای او مهم نیست دیگران چه قضاوت و نظری درمورد او دارند. او میخواهد نشان دهد عکس پروفایل من متعلق به من است و هر عکسی که دوست داشته باشم برای آن میگذارم حتی اگراین عکس زشت و عجیب باشد! چنین افرادی معمولا در زندگی واقعی خود نیز تصمیمات و رفتارهایی با همین دیدگاه فکری ضد اجتماعی دارند.

روانشناسی عکس پروفایل نوشته

افرادی که عکس نوشته ای را برای پروفایل خود انتخاب میکنند، درواقع عکس پروفایل را به عنوان یک بیلبورد بزرگ میبینند که به وسیله آن پیغامی را به دیگران برسانند یا افکارشان را به اشتراک بگذارند. این نوشته ممکن است عشق یا تنفر آن ها به فرد یا موضوعی نشان دهد. شعری باشد که برایشان تداعی کننده فلسفه یا حسی خاص است، یا اینکه دغدغه فکری آنها در این برهه از زندگیشان باشد. اگر نوشته عکس پروفایل یا بیو فرد، نوشته ای منفی نسبت به کسی باشد که پروفایل او چک کرده است، میتوان گفت فرد احتمالا خشم درونی زیادی دارد و در ارتباطات اجتماعی یا عاطفی گذشته تجارب منفی زیادی داشته است که باعث شده است حالت تدافعی نسبت به دیگران داشته باشد. درواقع او به نحوی میخواهد به افراد پیغام بدهد: “به من نزدیک نشوید، من زخم خورده هستم و نمیخواهم ارتباط صمیمانه دیگری را تجربه کنم.”

روانشناسی پروفایل بدون عکس

افرادی که برای پروفایلشان هیچ وقت عکسی نمی گذارند، علاقه مند هستند هویت شان تا حدی مبهم بماند. زمانی که با چنین فردی در فضای مجازی روبرو میشوید با خود میگویید این فرد کیست؟ چند ساله است؟ چه شکلی است؟ و از آنجایی که عکس پروفایلی وجود ندارد، هیچ سرنخی در مورد ویژگی های ظاهری یا شخصیتی او بدست نمی آورید و تنها تصوری که از او خواهید داشت، احتمالا بر مبنای تخیلات خودتان خواهد بود!

افرادی که هیچ عکس پروفایلی انتخاب نمیکنند ممکن است چند منظور داشته باشند. اولین دلیل این است که آن ها میخواهند تاکید داشته باشند فضای مجازی برایشان مهم و جدی نیست. آن ها نمیخواهند چیزی را با عکس پروفایل به دیگران نشان دهند، نمیخواهند در این فضا شناخته شوند و نمیخواهند به دیگران اجازه دهند باتوجه به عکس پروفایل در مورد شخصیت آن ها قضاوتی شود. گاهی نیز برعکس این تفکر یعنی جدی گرفتن و وسواس بیش از اندازه برای انتخاب عکس پروفایل، باعث میشود افراد بدون عکس پروفایل بمانند. چرا که به علت وسواس زیاد هیچ عکسی به نظر آن ها مناسب نمیرسد و با انتخاب هر عکسی احساس فشار روانی میکنند که شاید عکس خوبی انتخاب نگرده اند. در این صورت ممکن است ترجیح دهند حداقل برای مدتی بدون عکس بمانند تا زمانی که عکس دلخواه و بدون نقصی پیدا کنند!

  چگونه یک پسر را دیوانه خود کنیم؟ (10 تکنیک روانشناسی)

افراد افسرده نیز گاهی به علت احساس پوچی و بی ارزشی هویتی، هیچ عکس پروفایلی انتخاب نمیکنند. البته لازم به ذکر است که گاهی افراد سرشناس یا افرادی که شغل آن ها شغلی رسمی است(مثلا سیاست مداران یا اساتید دانشگاه و … )، به خاطر رسمی تر کردن مکالمات خود در فضای مجازی ترجیح میدهند هیچ عکسی برای پروفایل خود انتخاب نکنند.

نکاتی برای داشتن یک عکس پروفایل خوب

در عصر دیجیتال و زمانه‌ی دوری از اصالت، عکسی باارزش شمرده می‌شود که طبیعی باشد و واقعیت وجودی یک فرد را به نمایش بگذارد. چنین عکس‌های بی‌ریایی بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارند. پس حتی اگر دوست دارید برای گرفتن عکس پروفایل به آتلیه بروید، سعی کنید عکاسی را پیدا کنید که عکسی باورپذیر از شما بگیرد و چهره‌ی فردی خودشیفته و متفرعن را از شما به نمایش نگذارد.

به علاوه برای هر پلتفرم باید عکس مناسبی را انتخاب کنید که در خور کدهای رفتاری غالب تعریف شده باشد؛ برای مثال عکس در جمع خانوادگی برای لینکدین مناسب نیست و عکسی که هنگام سخنرانی از شما گرفته شده، برای عکس پروفایل فیسبوک نامناسب است. البته ضرر عکس رسمی در فیبسوک کمتر از عکس خانوادگی در لینکدین است، بااین حال انتخاب عکس نامناسب نشان‌دهنده‌ی ضعف در درک اجتماعی تلقی می‌شود و یک نکته‌ی منفی به حسابتان منظور می‌شود.

به علاوه این نکته را آویزه‌ی گوش‌تان کنید که قرار است در عکس پروفایل خودتان را به مخاطبین معرفی کنید. پس عکس ماشین‌های اسپرت، حیوانات خانگی، شام مجلل و عکس‌های گروهی با دوستان را برای پست‌های اینستاگرام کنار بگذارید. اگر می‌خواهید عکس پروفایل خوبی داشته باشید، فقط می‌توانید از یکی از چهار نوع عکس زیر استفاده کنید:

عکس اول: عکس سر و گردن کلاسیک

بیشتر شبکه‌های مجازی فقط یک مربع کوچک یک اینچی را برای درج عکس اصلی پروفایل در اختیارتان می‌گذارند تا با انتخاب یک عکس جذاب مخاطبین را جذب خودتان کنید. به همین دلیل عکس سر و گردن یا هدشات بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند سیل کلیک‌ها، لایک‌ها و پیام‌ها را به صفحه‌تان سرازیر کند.

اکثر مردم امروزه عکس هدشات را با سلفی اشتباه می‌گیرند، اما زاویه‌های عجیب عکس سلفی غالباً صورتتان را خراب می‌کند. برای گرفتن یک هدشات خوب به جای سلفی استیک به بهترین دوستتان یا یک عکاس حرفه‌ای اعتماد کنید. قاعده‌ی گرفتن یک هدشات خوب بسیار ساده است: با یک لبخند زیبا مستقیم به دوربین نگاه کنید، زیر نور طبیعی بایستید، موهایتان را مرتب کنید و حالت بدهید و روبروی یک زمینه‌ی ساده مانند دیوار آجری قرار بگیرید؛ به علاوه اصلاح صورت برای آقایان و یک آرایش سبک طبیعی برای خانم‌هایی که آرایش می‌کنند، توصیه می‌شود.

همه دوست دارند با افرادی خوش‌برخورد و خوشرو وارد ارتباط بشوند، لبخند زدن ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه برای نشان دادن یک شخصیت دوست‌داشتنی است. نگاه کردن به دوربین صداقت و آمادگی‌تان را برای معاشرت نشان می‌دهد و چشم‌ها دریچه‌ای رو به روح هستند. عینک آفتابی، کلاه ورزشی و یک چهره‌ی سرد و سنگی در عکس شما را مرموز نشان نمی‌دهد، بلکه تصویری از یک انسان بداخلاق و دور از دسترس را به نمایش می‌گذارد که برنامه‌هایی برای مخاطبینش در سر دارد. عکس‌های پروفایل تک بعدی هستند، هیچ کس با نگاه کردن به عکس پروفایل دلیلی را برای برقراری ارتباط با دیگری پیدا نمی‌کند، اما مطمئن باشید بعضی عکس‌ها ویژگی‌هایی دارند که دیگران را از نزدیک شدن به شما منع می‌کنند.

از این که خود واقعی‌تان را در یک عکس هدشات به نمایش بگذارید، نترسید. اگر موهایتان فر است، بگذارید حلقه‌های فر موهایتان در عکس دلبری کند، اگر عینک می‌زنید، با همان عینک همیشگی‌تان عکس بگیرید، چنانچه خودتان را بپذیرید و به خودتان عشق بورزید ، راه رسیدن به عشق واقعی نیز برایتان هموار خواهد شد.

عکس دوم: عکس تمام قد

عکس تمام قد فرصت مناسبی است تا بهترین ویژگی‌های بدن‌تان مانند پاهای کشیده یا بازوان عضلانی را به نمایش بگذارید. عکس تمام قد را باید به تازگی گرفته باشید یا حداکثر مربوط به یک سال قبل باشد. مهم نیست لباسی که می‌پوشید، لباس مجلسی است که در عروسی بهترین دوستتان پوشیده‌اید یا شلوار راحتی است که بارها آن را پوشیده‌اید، مهم این است که لباسی را بپوشید که در آن راحت هستید و با آن احساس اعتماد به نفس می‌کنید.

تاثیرگذاری این عکس به طرز فکرتان برمی‌گردد. اگر احساس خوبی درباره‌ی خودتان داشته باشید و لباسی پوشیده باشید که زیبایی‌های بدن‌تان را به نمایش بگذارد، اعتماد به نفس‌تان در عکس نیز مشخص خواهد شد.

عکس سوم: عکس نشان دهنده‌ی سبک زندگی

با این عکس می‌توانید گوشه‌ای از زندگی روزمره‌تان را به دیگران نشان دهید. عکس سبک زندگی باید شما را در حال انجام دادن فعالیت یا تفریح مورد علاقه‌تان، مثلاً تماشای مسابقه‌ی فوتبال یا کوهنوردی نشان دهد. این عکس می‌تواند باب گفتگو را باز کند و دیگران را به شما علاقه‌مند کند. فقط مراقب باشید فعالیتی را انتخاب نکنید که چهره‌تان را بپوشاند یا تاثیر منفی بر ظاهرتان بگذارد. بعضی عکس‌ها بیش از حد بی‌پروا هستند و  باعث می‌شوند که دیگران قضاوت اشتباه درباره‌تان بکنند و افرادی با نیات شیطانی به سمت‌تان کشیده شوند.

عکس چهارم: عکس آزاد

چهار عدد جادویی برای عکس‌هایی است که می‌خواهید برای پروفایلتان انتخاب کنید. در عکس چهارم آزادید که عکس هدشات یا تمام قد را انتخاب کنید، اما این عکس باید جنبه‌ی متفاوتی از شخصیت شما را به نمایش بگذارد. می‌توانید با لباس غیررسمی یا آرایش‌های خاص عکس بگیرید یا سرخوشانه در عکس بخندید.

تمام عکس‌های پروفایل باید با کیفیت بالا و بدون هیچ دستکاری‌ای عرضه شود تا صداقت و شخصیت واقعی‌تان را به نمایش بگذارد.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

با باج‌گیر عاطفی، آشنا شوید!

با باج‌گیر عاطفی، آشنا شوید! باج‌گیری عاطفی چیست؟ باج‌گیری عاطفی، یعنی فردی با استفاده از موضع برتر عاطفی خود، فرد مورد نظرش رو کنترل کنه و منافعش رو به دست

مطالعه»