تشخیص مزاج جنسی خواستگار(از کجا بفهمیم مردی گرم مزاج است؟)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

تشخیص مزاج جنسی خواستگار(از کجا بفهمیم مردی گرم مزاج است؟)

صحبت کردن زوج در مورد مسائل جنسی قبل از ازدواج، در جامعه ما و به خصوص در خانواده های سنتی و مذهبی، به نوعی تابوی اجتماعی محسوب میشود. درواقع دختر و پسر معمولا از مطرح کردن چنین مسائلی در جلسات خواستگاری خجالت کشیده و طفره میروند و آن را به بعد از ازدواج موکول میکنند. درصورتی که تشابه جنسی، یکی از معیارهای مهمی است که قبل از ازدواج باید سنجیده شود. به همین یکی از دغدغه بسیاری از دختران و پسران دم بخت ممکن است این موضوع باشد که چطور میتوان از طبع و مزاج جنسی خواستگار و نامزد اطلاع پیدا کرد؟ چه سوالاتی میتواند در این زمینه مناسب باشد ؟ و چگونه میتوان به صورت غیرمستقیم و از روی رفتار و ویژگی های ظاهری او به طبع جنسیش پی برد؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت تشابه مزاج جنسی در ازدواج


جامعه شناسان معتقدند نارضایتی جنسی در زندگی مشترک از جمله دلایل اصلی، اما پنهان طلاق است. یعنی بسیاری از زن و شوهر هایی که طلاق میگیرند اگرچه مسائل دیگری را برای علت طلاقشان مطرح میکنند، اما در واقع به خاطر عدم رضایتی که از روابط زناشویی دارند، تصمیم به طلاق گرفته اند. آمار نشان میدهد مسائل جنسی در ازدواج، در بعضی از شهرهای ایران دومین علت اصلی طلاق است.

یکی از دلایلی که در زندگی مشترک ممکن است باعث نارضایتی جنسی زوج از یکدیگر شود، عدم تشابه مزاج جنسی در ازدواج است. به طور کلی افراد را از لحاظ مزاج جنسی، به دو دسته گرم مزاج و سرد مزاج میتوان تقسیم کرد. به گروهی که میل جنسی زیاد و تمایل بالایی به برقراری رابطه زناشویی با همسر دارند، “گرم مزاج” یا اصطلاحا “هات” میشود و گروهی که این نیاز و تمایل راکمتر در خود احساس میکنند،” سرد مزاج” نامیده میشوند.

همانطور که همواره تاکید میشود هم کفو بودن اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی و … برای انتخاب درست همسر باید در نظر گرفت شود، تشابه و همخوانی جنسی نیز دارای اهمیت زیادی برای رقم زدن یک ازدواج موفق است. یعنی بهتر است طبع جنسی دو طرف مشابه باشد. به همین دلیل است که روانشناسان توصیه میکنند حتما قبل از ازدواج این جنبه را نیز در شریک عاطفی خود بسنجید و به آن اهمیت دهید.

  آموزش رابطه جنسی شب اول ازدواج (آموزش شب زفاف)

زیرا اگر یک فرد گرم مزاج با فرد سرد مزاج ازدواج کند، ممکن است خواسته ها و انتظارات جنسی یکی از آن ها یا هردو به درستی برطرف نشود و همین امر به مرور باعث بوجود آمدن اختلاف جدی میان آن ها شود.

طرح سوال برای پی بردن به طبع جنسی نامزد


همانطور که در جلسات خواستگاری و دوران نامزدی از اخلاق، دیانت، فرهنگ و خانواده صحبت میکنید، لازم است درمورد مسائل جنسی نیز دیدگاه ها و تمایلات خود را اظهار کرده و متقابلا از دیدگاه ها و تمایلات طرف مقابل نیز آگاه شوید. برای پی بردن به این موضوع شما میتوانید به صورت مستقیم سوالاتی را از طرف مقابل بپرسید و یا اینکه باتوجه به نشانه های رفتاری و ظاهری به طبع جنسی او پی ببرید.

سوالات جنسی را در چه مرحله ای بپرسیم

برخی از دختر ها و پسرها بسیاری از دختران و پسران با وجود اطلاع از اهمیت تطابق مزاج جنسی با همسر ، میترسند در دوران آشنایی سوالات خود را این مورد مطرح کنند. زیرا نگران اند از سوی طرف مقابل به بی حیایی متهم شوند، یا اینکه او تصور کند فقط به خاطر برطرف شدن نیازهای جنسی سمتش آمده اند. به همین دلیل ممکن است صحبت کردن در این مورد را به بعد از ازدواج و عقد زناشویی موکول کنند. یعنی زمانی که راحت تر بتوان درباره این موضوعات مستقیما صحبت کرد.

اما آیا بعد از ازدواج و عروسی، زمان مناسبی برای بررسی تشابه جنسی با همسر است؟ مسلما خیر! زیرا دوران آشنایی و نامزدی زمان شناخت طرف مقابل و تصمیم گیری است. در صورتی که تشابه در مورد طبع جنسی وجود نداشته باش، بعد از ازدواج دیگر نمیتوان به راحتی در تصمیم گیری تجدید نظر کرد.

به همین دلیل مشاوران به شما توصیه میکنند، به کمک طرح سوالات مناسب خواستگاری(لینک به مقاله سوالات خواستگاری) یا مراجعه به مشاوره در دوران آشنایی، دیدگاه ها و تمایلات طرف مقابل در مورد مسائل جنسی را بررسی کنید.

اما نکته قابل توجه این است که صحبت و پرسش و پاسخ در مورد مسائل جنسی بهتر است در جلسات آخر خواستگاری صورت بگیرد. یعنی زمانی که دو طرف تقریبا آشنایی نسبی کسب کرده اند و کمی با هم صمیمی تر شده اند. همچنین باید توجه کرد که این صحبت ها باید کلی مطرح شوند و برای حفظ حریم و عدم ایجاد سوءتفاهم، بهتر است زیاد وارد جزئیات نشوید. زیرا هرچند تا آن موقع تا حدی با هم صمیمی شده باشید، هنوز در معرض قضاوت طرف مقابل قرار دارید.

  آیا پیش از ازدواج رابطه جنسی داشته باشم؟ رابطه جنسی پیش از ازدواج

در این باره باید بعد از اینکه از وجود تفاهم در مورد مسائل اصلی ازدواج اطمینان حاصل شد صحبت شود. همچنین بهتر است در مکان و شرایط مناسب این سوالات را مطرح کنید. بنابراین در جلساتی که فضا خصوصی تر است و خارج از منزل (مثلا در کافه یا رستوران) صورت میگیرد، در این مورد صحبت شود. با در نظر گرفتن حریم صحبت را آغاز کنید و باتوجه به واکنشی که طرف مقابل نشان میدهد، بسنجید آیا در این شرایط آمادگی لازم برای صحبت درمورد این موضوع را دارد یا خیر؟ وقتی تایید او را گرفتید، میتوانید صحبت را ادامه دهید. توجه کنید که در طول طرح پرسش ها رفتارهایی نداشته باشید که او را معذب کند.

سوالات جنسی مناسب برای جلسات خواستگاری

در ادامه تعدای از سوالاتی که میتواند به شما برای شناخت طبع و دیدگاه های جنسی نامزدتان کمک کند، آورده شده است:

  • تا چه اندازه به رابطه جنسی در زندگی زناشویی بها می دهید؟
  • به نظر شما انتظارات زن و مرد در رابطه جنسی با هم چه تفاوت هایی دارد؟
  • چه چیزی شما را به رابطه جنسی جذب و یا زده می‌کند؟
  • ندام (چاقی و لاغری) همسرتان چقدر در جذابیت جنسی او از نظر شما مهم است؟
  • نظر شما درمورد جایگاه روابط جنسی در زندگی زناشویی چیست؟
  • به نظر خودتان در روابط جنسی فردی سرد مزاج هستید یا گرم مزاج؟
  • آیا انتظار یا سلیقه خاصی در رابطه جنسی دارید؟
  • به چه اندازه با مشکلات و انحرافات جنسی آشنایی دارید؟
  • اطلاعات شما درمورد مسائل جنسی تا چه اندازه است؟
  • نظرتان درمورد فاکتورهای جذابیت های ظاهری زن و مرد چیست؟
  • با توجه به شناختی که از خود دارید موضوع خاصی که حس میکند ممکن است حتما لازم است قبل از ازدواج راجع به آن صحبت کنید وجود دارد؟

تشخیص طبع جنسی نامزد


شاید شما هم مانند بسیاری از دختران یا پسران صحبت کردن و طرح مستقیم سوال در مورد طبع جنسی خواستگار یا نامزد، برایتان مشکل باشد. گاهی حتی افراد خودشان هم نمیتوانند به طور دقیق تشخیص دهند طبع جنسی آن ها چگونه است، به خصوص اینکه رابطه جنسی قبل از ازدواج  را تجربه نکرده باشند.

  افزایش میل جنسی(راهکار موثر برای افزایش میل مردانه و زنانه؟)

روش هایی در طب سنتی وجود دارد که به کمک آن میتوان طبع و مزاج جنسی افراد را تا حدی تشخیص داد. اینکار از طریق بررسی نشانه های رفتاری و ظاهری افراد گرم مزاج و سرد مزاج انجام میشود. البته لازم به ذکر است که این روش قطعی و حتمی نیست و تنها میتواند یک دید کلی و احتمالی از میزان گرم مزاجی و سرد مزاجی طرف مقابل بدهد، درواقع استثنائاتی نیز وجود دارند که این نشانه های در مورد آن ها صدق نمیکند.

برای تشخیص مزاج جنسی خواستگار یا نامزد، بهترین و اصولی ترین روش یاری جویی از مشاوره قبل از ازدواج است. در جلسات مشاوره ازدواج، متخصص با طرح سوالات مستقیم از دختر و پسر، مزاج جنسی آن ها را تشخیص میدهد. در جلسه مشاوره امکان ایجاد سوءتفاهم برای طرح پرسش در این مورد بسیار کم است و در حضور کارشناس میتواند موضوع را به صورت علمی تر و اصوصلی تر مورد بررسی قرار داد. معمولا در مراکز مشاوره قبل از ازدواج تست های روانشناسی که در اختیار زوج قرار میگیرد که میتواند به صورت دقیق گرم مزاج بودن یا سرد مزاج بودن فرد را برای رابطه زناشویی مورد بررسی قرار داد و مطابقت و تناسب زوج را در این مورد سنجید. درواقع تنها روش قطعی برای تشخیص طبع جنسی، انجام تست های روانشناسی است که به همین منظور طرح ریزی شده اند.

هم کفو بودن جنسی و تشابه مزاج جنسی زوج، برای ازدواج موفق بسیار مهم است و این موضوع باید در دوران شناخت قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد.  برای پی بردن به اینکه با خواستگار یا نامزدتان از لحاظ مزاج جنسی تا چه اندازه تشابه دارید، میتوانید مستقیما سوالاتی را مطرح کنید. سوالات جنسی باید در جلسات آخر خواستگار و به صورت کلی و محترمانه مطرح شود. اما روش اصولی، قطعی و علمی برای تشحیص سرد مزاج بودن یا گرم مزاج بودن، مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج و انجام تست های روانشناسی مرتبط است که میتوانید از آن کمک بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • با سلام
    اینجانب پسری۳۲ ساله در شرف ازدواج هستم.دو سال گذشته بعلت داشتن اندام غیر جنسی از نظرم و عدم لذت جنسی از همسرم بعد از پنج ماه زن گیری مشترک از او جدا شدم.البته علل دیگری در ظاهر برای جدا شدنم بیان کردم.اما علت اصلی جدا شدنم لذت نبردنم از اندام و نداشتن جذابیت جنسی از سوی ایشان بوده است.مدتی قبل هم با خانمی آشنا شدم که ایشان بشدت از نظر جنسی و تیپ و اندام مورد پسندم بودن که باعث وابستگی م به ایشان شد.اما متاسفانه ایشان در پنهانکاری در موارد مهمی باعث شدن که باوجود این همه وابستگی جنسی م، ایشان را فراموش کنم.بنظرم تشابه جنسی طرف مقابلم بسیار بسیار موثر در دوام زندگی مشترک دارد.
    آیا تست هایی دارید که با طرح آنها از سوی شما تشخیص دهم گرم مزاج هستم یا سرد مزاج.و پیرو اون در چه سطحی از مزاج مذکور هستم.پیشاپیش سپاسگزارم از شما

    • دوست گرامی سلام
      اصولا فعالیت جنسی چه در زنان و چه در مردان امری چندبعدی است و عوامل مختلفی مانند همسر، و عوامل فردی در شکل‌گیری آن مداخله دارند .
      اینكه بعضی از مردان تمایلی به داشتن روابط زناشویی با همسرشان ندارند، موضوعی است که ممکن است عوامل متفاوتی در آن نقش داشته باشند. مهم‌ترین نكته در این مساله و مشکل شما، توجه به این است که این اتفاق در چه شرایطی رخ داده است؟ آیا از همان ایتدا زندگی مشترک بی‌میلی وجود داشته است؟برای انتخاب ایشان به تفاهم و رغبت سنحی توجه کرده اید؟ یا تحت شرایط زمانی و مکانی خاصی این مساله شکل می‌گیرد؟
      بی‌میلی جنسی به دو نوع بی‌م موقعیتی و فراگیر تقسیم می‌شود. زمانی که فردی نسبت به همسرش در شرایط خاصی مثلا در خانه بی‌میل است، ولی در مسافرت و …. به برقراری رابطه زناشویی تمایل دارد میل جنسی از نوع موقعیتی است اما زمانی که در هر شرایط میلی به برقراری رابطه وجود نداشته باشد، از نوع فراگیر است.
      نوع نگرش،مشکلات روانشناختی،مشکلات جنسی، عوامل بین‌فردی و روابط عاطفی زوج همگی باعث می‌شود میل به رابطه زناشویی کاهش پیدا کند .شما فقط در این نکته را بیان کردید که بعلت عدم جذابیت جنسی از همسرتان جداشده اید و من متوجه نشدم که ایا برای حل این مشکل اقدامی انجام داده اید یا نه؟
      اگر بدون کمک به مشکل و مشاوره در این زمینه اقدام به طلاق کرده اید و شناخت درستی از خودتان و زمینه های جنسی خود و همسرتان نداشتید به شما پیشنهاد میکنم با مشاوره صحبت کنید.
      مهم‌ترین نکته،‌ شناخت دقیق عوامل ایجادکننده مشکل و جوانب مختلف آن است تا بتوان برنامه‌ریزی درمانی و آموزشی لازم را ارائه داد. به همین دلیل توصیه می‌شود مشاور مراجعه كنید.
      در مورد رابطه دوم که تنها جذابیت ظاهری و جنسی باعث جذب شما شده است و جنبه های اخلاقی را نادیده گرفتید و به همین دلیل در این رابطه نیز به مشکل برخوردید
      .دوست گرامی،برای یک رابطه درست،هدففمند و ماندکار میبایست به تمامی جنبه ها توجه کرد ودرست است که جذابیت جنسی به دوام و بقای زندگی زناشوئی كمك میكند ولی همه مشكلات را حل نمیكند .
      در مورد تفاهم جنسی باید خدمتتان عرض کنم که درابتدای اشنایی باید
      جذابیت جنسی باید ارتباط شما و نامزد و یا همسرتان را از حالت دوستی معمولی خارج كند و معنای دیگری به آن بدهد
      اگر در ابتدای رابطه جذابیت جنسی زیادی احساس نمیكنید تقریباً غیر ممكن است در ادامه این جذابیت افزایش پیدا كند .
      دو نفر برای آنكه بتوانند در كنار یكدیگر بمانند نیازمند تفاهمات فكری و جسمی و روحی هستند و هرچقدر سایر تفاهمات بیشتر باشد تفاهم جنسی نیز بهتر می شود.
      زمانی كه شما با فردی از نظر فكری و روحی و جسمی تفاهم دارید در ایجاد تفاهم جنسی موفقتر خواهید بود .
      اما با تمام این صحبتها نباید این موضوع اثبات شود كه هر فردی كه در نگاه اول از جذابیت جنسی بالائی برخوردار نیست نمیتواند همسر خوبی باشد و یا برعکس بلكه این موارد به این معنا بود كه زندگی مشترك نمیتواند بدون جذابیتهای جنسی موفق باشد
      برای شناخت مزاج خود می توانید از طب سنتی کمک بگیرید و برای شناخت طبع جنسی طرف مقابل بطور مثال اگر پر انرژی، شلوغ و گرم مزاج است یعنی او انرژی روانی بالایی دارد ، پر انرژی است، زیاد حرکت می کند، دست هایش را با شور و شوق حرکت می دهد،بی حوصله نیست ، در ارتباط جنسی هم احتمالا همین وضعیت را دارد
      پس از چند جلسه اشنایی هم می توانید پرسش های جنسی را مطرح کرد لازم نیست مسایل با جزئیات پرسیده شود بلکه باید پرسش هایی کلی برای آگاهی از دیدگاه فرد در این حوزه بپرسید

      • با درود فراوان
        بسیار سپاسگزارم از شما بخاطر توجه شما به نوشته هایم و پاسخ جامعی که برایم نوشتید.با توجه به وضعیت فعلی که دارم پیشنهاد چیست؟ایا کتابی هست که گویای موقعیت فعلی م باشه و راهنمایی کنه که پیشنهاد مطالعه ش رو بهم بدین ؟

مقالات مرتبط

نمیتونم فراموشش کنم

نمیتونم فراموشش کنم واقع‌بین باشین درسته که تموم شدن رابطه، حال روحی و عاطفی شما رو زیر و رو میکنه ولی سعی کنین کمی واقع‌بین باشین و به این سوالات

مطالعه»