اینطوری پیام بفرستید؛ جذاب‌تره

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

اینطوری پیام بفرستید؛ جذاب‌تره

 پیام دادن هم مگه کاری داره؟

ممکنه با خودتون فکر کنید، من که هر روز ده‌ها پیام می‌دم، مگه کاری داره؟ خب راستش مثل هر چیز دیگه‌ای در دنیا، پیام دادن هم یک نوع مهارته و اگه بخواید پیام درست و مناسبی ارسال کنید، بهتره درست پیام دادن رو یاد بگیرید؛ همونطوری که روابط اجتماعی رو یاد می‌گیرین.

چه فرقی با گفت‌وگوی معمولی داره؟  

شما در گفت‌وگوی معمولی از دو ابزار خیلی مهم بهره‌مندید، لحن صدا و زبان بدن، اما در پیام فرستادن فقط با کلمات سر و کار دارید. اینطوری یکم کار سخت‌تر می‌شه؛ چون مثلا در گفت و گو شما می‌تونید با تغییر تن صداتون، مکث‌های بین کلمات و زبان بدن، به راحتی حرفی بزنید که اگر فقط اون رو تایپ کنید، ممکنه سوءتفاهم بشه.

 از کجا یاد بگیرم؟ 

ما در همیار عشق سعی کردیم هر آنچه که در پیام دادن از طریق موبایل با اهمیت هست رو در قالب دوره “جذب مرد با موبایل” به شما آموزش بدیم تا با یادگرفتن این مهارت ارتباط جذاب‌تر و بهتری داشته باشید و از گفت‌وگو با فرد مقابلتون لذت ببرید. در اینجا هم قراره نکات جذابی در این مورد به شما یاد بدیم. همراهمون باشید.

سوال و جواب منطقی نکنید

یکی از اشتباهات در پیام دادن اینه که وارد پروسه سوال و جواب منطقی بشید. اینطوری فرد مقابل احساس می‌کنه وسط مصاحبست و به احتمال زیاد این گفت‌وگو اصلا براش جذابیت نخواهد داشت. به عنوان مثال:

“شغلتون چیه؟”، “چه رشته‌ای می‌خونید؟” و …

پیام درست

بهتره یکم موضوع رو از حالت این مدل گفت‌وگو در بیارید. اینطوری اولا پیام‌ها خسته کننده نیست، دوما به جای جواب یک کلمه‌ای، فرد مقابل رو وارد گفت‌وگو می‌کنید؛ اینطوری بیشتر با هم آشنا خواهید شد. به عنوان مثال:

  تشخیص خواستگار بد و خوب (تفاوت خواستگار خوب و بد)

“بیشتر از کدوم بخش شغلتون خوشتون میاد؟”، “از اول هم می‌خواستید همین رشته‌ای که توش هستید رو بخونید؟”

خیلی هم رسمی نباشید

خیلی مهمه که بدونید در کدام مرحله رابطه هستید و گفتارتون رو مطابق با اون تنظیم کنید، اما دیگه لازم نیست خیلی هم رسمی باشید؛ به عنوان مثال فرض کنید: “جناب آقای …، نظر شما در مورد … چیست؟”. خب راستش شما وسط جلسه رسمی کاری نشستید، دارید با کسی صحبت می‌کنید که بهش علاقه دارید و می‌خواید جذبش کنید.

به تقویمتون که پیام نمی‌دید

بعضی‌ها ترجیح می‌دن جزییات برنامشون رو یادداشت کنند؛ انگار دارن برنامشون رو تو تقویم روزانه وارد می‌کنند. به عنوان مثال:

“فردا ساعت 8 باید برم …، تا 10 اونجام بعد یه قرار با دوستام دارم تو کافه …، شاید تا ظهر کارمون طول بکشه، بعد … “

پیام درست

“فردا یه برنامه خیلی شلوغ ولی هیجان‌انگیز دارم، دیدن دوستام و … “

اینطوری هم در مورد فرداتون صحبت کردید و نشون دادید شما برنامه‌های خودتون هم دارید و هم فرد مقابل رو خسته نمی‌کنید و می‌گذارید گفت و گو ادامه پیدا کنه.

منفی نباشید

یه ذره پیام‌هایی که ارسال کردید رو بالا و پایین کنید؛ چقدر از این پیام‌ها دارید؟ پیام‌هایی که دائما ازشون حس ناخوشایند و ناراحتی بیرون می‌زنه؟”امروز وحشتناک بود، خوب شد تموم شد”. یادتون باشه، شما می‌تونید درد و دل کنید، ولی تعداد بالای این پیام‌ها به فرد مقابل این احساس رو می‌ده که خوشحال کردن شما کار سختیه و خب بعدش …

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط