جنسی حقوق

اصول رابطه جنسی خوب (مسائل اساسی در سکس زن و شوهر)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

اصول رابطه جنسی خوب (مسائل اساسی در سکس زن و شوهر)

رابطه جنسی یکی از ابعاد مهم در رابطه عاطفی است که با قدرت روی سایر ابعاد رابطه هم اثر می‌گذارد. رضایت جنسی در رابطه و فوایدش امروزه بر کسی پوشیده نیست، چه بسیار روابطی که مشکلات ریز و درشتی داشته است که به خاطر رابطه جنسی خوب حفظ شده‌اند و برعکس روابط بسیاری نیز وجود دارد که به جز مشکلات جنسی در آن مشکل دیگری وجود ندارد و همین باعث از هم پاشیدنش می‌شود. بنابراین برای هر زن و مردی بسیار اهمیت دارد که آگاهی خودش را درباره رابطه جنسی و اصول آن بالا ببرد. این مقاله هم در پی آن است که اصول و اساس رابطه جنسی را از ابعاد مختلف بررسی کند.

بهداشت جنسی

رضایت هر دو طرف

مهم‌ترین اصل رابطه جنسی سالم و موفق این است که هر دو طرف رابطه جنسی از انجام آن رضایت داشته باشند. شاید تصور کنید رضایت تنها این است که شما طرف مقابل را به زور و کتک لخت نکنید! معنای رضایت از رابطه جنسی بسیار گسترده‌تر است! به عنوان مثال اگر شما با کلک و حقه بخواهید طرف مقابل را به رباطه جنسی بکشانید در واقع رضایت کامل او را نگرفته‌اید! یا اگر او را تهدید به رها کردن در صورت نداشتن رابطه جنسی کرده‌اید و او در حال باج دادن عاطفی به شماست پس رضایت کامل او را ندارید! پس خودتان را گول نزنید و بدانید یک رابطه جنسی سالم و موفق در درجه اول رابطه‌ای است که هر دو نفر کاملا به آن رضایت دارند. همچنین اگر متاهل هستید تصور نکنید چون زن و شوهرید پس همیشه طرف مقابل به انجام رابطه جنسی رضایت دارد. گاهی طرف همسر شما به دلایل مختلف شاید دلش نخواهد رابطه جنسی برقرار کند و شما باید به این خواسته احترام بگذارید.

مکان و زمان مناسب

یکی از مهم‌تریم اصول رابطه جنسی این است که در زمان و مکان مناسب آن را انجام دهید تا بتوانید هر دو از آن لذت ببرید و یک رابطه خوشایند و دلپذیر داشته باشید. گاهی طرفین برای انجام رابطه جنسی عجله می‌کنند یا تصور می‌کنند این آخرین فرصتی است که دارند پس باید از آن استفاده کنند! برای خودتان، جسمتان، روح و روانتان ارزش قائل باشید و در هر شرایطی تن به رابطه جنسی ندهید زیرا اگر چند بار پشت سر هم رابطه جنسی غیر دلپذیر داشته باشید به تدریج جذابیت جنسی‌تان برای یکدیگر از دست می‌رود. اجازه دهید نام و یاد رابطه جنسی برای هر دوی شما لحظات خوشایند را تداعی کند نه یک شرایط پر از استرس و نگرانی و شرایط نامناسب.

  8 نشونه‌ی عدم آمادگی برای رابطه

مراقبت

از خانم‌ها سوال کنید که به ارگاسم رسیده‌اند یا خیر

شما و شریک جنسی‌تان باید هم از لحاظ جسمی و جنسی هم از لحاظ عاطفی از یکدیگر مراقبت کنید. چک آپ های جنسی و معاینات بهداشتی قبل از رابطه جنسی و هرچند وقت یکبار هم احترام به خودتان است هم او در ضمن بیماری‌های مقاربتی و جنسی موضوع بسیار مهم و جدی است که تمام افرادی که رابطه جنسی دارند باید به آن توجه کنند زیرا برای خودشان و طرف مقابل می‌تواند عوارض جدی به وجود بیاورد. از طرف دیگر مراقبت فقط به مراقبت جسمی و جنسی ختم نمی‌شود، شما باید هنگام رابطه جنسی مراقب عو.اطف و احساسات شریک جنسی‌تان باشید. نباید گاهی با تحقیر یا خشونت او را آزار دهید. اگر او در رابطه جنسی مشکلی دارد با همدلی و بدون قضاوت و تحقیر کنارش باشید و مراقب باشید این موضوع برایش بغرنج و غیر قابل حل نشود.

رعایت موارد بهداشتی

رعایت موارد بهداشتی از مهم‌ترین اصول رابطه جنسی است! این موضوع فقط به علت پیشگیری از بیماری‌های جنسی و مقاربتی نیست! رعایت موارد بهداشتی به شدت روی جذابیت جنسی شما اثر می‌گذارد. حتما مطمئن شوید قبل از برقراری رابطه جنسی بهداشت و نظافت نقاط جنسی را رعایت کرده اید، بوی مطبوعی می‌دهید، لباستان به خصوص لباس زیرتان تمیز است، بدنتان عرق نکرده است و … . این موارد به ظاهر ساده چنان قدرتی در رابطه جنسی دارند که می‌توانند طرف مقابل را برای برقراری رابطه جنسی مشتاق یا بیزار کنند.

شناسایی تمایلات جنسی

شما باید بدانید شریک جنسی‌تان چه تمایلات و فانتزی‌های جنسی دارد. متاسفانه خیلی از زوچ‌ها اصلا در اینباره با یگدیگر صحبت نمی‌کنند و گاهی برای ارضای فانتزی‌های جنسی‌شان دست به خود ارضایی، سکس چت یا حتی خیانت می‌زنند. البته به مرور زمان در مورد علایق جنسی او مانند پوزیشن مورد علاقه‌اش چیزهایی دستگیرتان می‌شود اما کافی نیست و باید بتوانید آنقدر صمیمی شوید که بدون ترس از قضاوت راجع به تمایلاتتان با او صحبت کنید.

صداقت

ارگاسم ترکیبی

شاید تصور کنید صداقت در رابطه جنسی چه نقشی می‌تواند داشته باشد. صداقت اصل مهمی در رابطه جنسی است. برخی از خانم‌‌ها با دیدن فیلم‌های پورن و مستهجن تصور می‌کنند باید به اندازه بازیگران این فیلم‌ها صداهای بلند و عجیب از خودشان در بیاورند، این کار باعث می‌شود رابطه شما مصنوعی شود به علاوه فرصت رها بودن و لذت بردن را از خودتان می‌گیرد! در رابطه جنسی صادقانه خودتان باشید. برعکس برخی نیز خودشان را در رابطه سانسور می‌کنند و خجالت می‌کشند تمام و کمال خودشان باشند. رابطه جنسی جایی نیست که شما نقش بازی کنید! خودتان باشید و از رابطه‌تان لذت ببرید. همین موضوع لذت رابطه جنسی را برای شریک عاطفی‌تان نیز دو چندان می‌کند.

  5 الگوی اصلی روابط عاطفی (الگوی رابطه عاطفی شما کدام است؟)

توافق

یکی دیگر از مهم‌ترین اصول رابطه جنسی این است که شما و شریک جنسی‌تان در مورد تمام موارد مربوط به رابطه جنسی‌تان توافق کرده باشید. به عنوان مثال اگر همسرتان به شما اعتماد کرده است که موارد پیشگیری از بارداری را رعایت می‌کنید لازم است به این توافق پایبند باشید نه اینکه موارد پیشگیری را رعایت نکنید تا باردار شوید یا برعکس اگر آقا هستید و توافق کردید این موارد را رعایت کنید باید به آن پایبند بمانید. نه تنها در این مورد، در تمام موارد مثل پوزیشن سکسی، اعمال جنسی، مکان و هر چیز دیگری مربوط به رابطه‌تان لازم است به توافق برسید.

معاشقه و پیش نوازی

اگر رابطه جنسی موفق یک شاه کلید اصلی داشته باشد آن معاشقه و چیش نوازی است! هرگز بدون معاشقه رابطه جنسی را شروع نکنید، به خصوص اگر آقا هستید باید بدانید خانم‌ها با معاشقه، در آغوش کشیده شدن و پیش نوازی است که از لحاظ جسمی و روحی آماده رابطه جنسی می‌شوند و به غیر از ارضای جنسی و جسمی برای ارضای روحی به شدت به معاشقه نیاز دارند پس از همان لحظه اول رابطه به فکر خود رابطه جنسی و دخول نباشید و اجازه دهید شریک جنسی‌تان آماده شود.

برقراری ارتباط غیر جنسی

معنی ارگاسم یا ارضا شدن

برای داشتن یک رابطه جنسی خوب و موفق باید ارتباط خوبی هم باهم داشته باشید. نمی‌توانید تمام روز قهر باشید و انتظار داشته باشید آخر شب یک سکس لدت بخش و عاشقانه داشته باشید! در طول روز ارتباطتتان را حفظ کنید، حتی یک پیامک ساده در طول روز به همسرتان می‌تواند شما را به یکدیگر نزدیک کند. چند ساعت قبل از رابطه جنسی هم به یکدیگر نزدیک شوید و شروع ارتباط را به تخت نسپارید.

آرامش

آرامش برای هر فرآیندی لازم است چه برسد به رابطه جنسی که مستقیما با روح و روان شما در ارتباط است. وقتی استرس دارید، عجله دارید، عصبانی هستید، در رابطه غیر جنسی چالش دارید و … عجله‌ای برای برقراری رابطه جنسی نداشته باشید به خصوص اگر یکی از شما دو نفر به درک شدن نیاز دارد به او برای برقراری رابطه جنسی فشار نیاورید. همه ما گاهی ممکن است بخوایم تنها باشیم یا زیر فشار کار و درس خانواده باشیم. لطفا چنین موقعیت هایی را در شریک عاطفی تان درک کنید و کمک کنید به آرامش برسد تا بعد از آن ببینید چقدر کیفیت احساسی رابطه جنسی تان تغییرات مثبتی خواهد دید.

  ترس از عاشق شدن (از عشق و دوست داشتن می‌ترسم)

در لحظه مشکل را حل نکنید

اینکه شما به شریم جنسی تان اعتماد به نفس بدهید نگته بسیار ظریف و مهمی است. اگر او در رابطه جنسی مشکلی دارد همان لحظه به رویش نیارید، این کارتان باعث می‌شود رابطه جنسی با شما همراه با شرم و خجالت تداعی شود و رفته رفته طرف مقابل از شما دور شود. این موضوع به خصوص در آقایان خیلی مهم است زیرا آن‌ها از نظر تکاملی نیاز دارند برای همسرشان قدرتمند و قوی به نظر برسند، خیلی از آقایانی که مشکل نعوظ با همسرشان را دارند درگیر از بین رفتن اعتماد به نفسشان توسط همسرشان هستند! بنابراین اگر هم مشکلی وجود دشات از راه اصولی و در زمان مناسب، نه روی تختخواب، حلش کنید.

فعال بودن

یکی دیگر از اصول مهم رابطه جنسی این است که در رابطه‌تان منفعل نباشید، برخی خانم‌ها یا آقایان در تختخواب مانند یک تکه چوب عمل می‌کنند و فقط منتظر هستند ببینند واکنش طرف مقابل چیست! هر دوی شما باید در تختخواب فعال باشید! همه چچیز را به او نسپارید. این کار می‌تواند باعث شود او فکر کند شما علاقه‌ای به رابطه جنسی با او ندارید یا نتوانسته تحریکتان کند یا … . البته منظورمان این نیست دست به حرکات عجیب و مصنوعی بزنید، تنها منفعل نباشید!

به اتاق خواب برسید

زن چند بار در روز ارضاء می شود

فضایی که در آن سکس می‌کنید خیلی مهم است! تصور کنید روی یک میز شلوغ و کثیف و در یک بشقاب شکسته و نشسته در حال غذا خوردن هستید! حتی اگر بهترین غذای دنیا را جلویتان بگذارند آنطور که باید و شاید به شما نمی‌چسبدو رابطه جنسی هم همین است! محیط اتاق خوابتان را مرتب، آراسته و عاشقانه کنید. اجازه دهید از محیطتتان لذت ببرید.

رها باشید

خیلی مهم است هنگام برقراری رابطه جنسی روی آن متمرکز باشید و اجازه دهید شریک جنسی تان نیز رها باشد و در لحظه همان جا باشد. برخی افراد هنگام رابطه جنسی مثلا سوال می‌کنند “راستی قرار دیروز چی شد؟”! چنین سوالاتی می‌تواند تمام هیجان و اشتیاق ظرف مقابل را از بین ببرد! همچنین نگران ظلهرتان، لباستان و اینکه چظور به نظر برسید هنگام رابطه جنسی نباشید! حالا که رابطه جنی را شروع کردید در لحظه حال رها باشید و هرچیز دیگری را به بعد از آن بسپارید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

درمان شناختی رفتاری CBT

درمان شناختی رفتاری (CBT)

احتمالا تاکنون نام CBT را شنیده‌اید، اما شاید دقیقا ندانید CBT چیست و چه کاربردهایی دارد. CBT مخفف Cognitive Behavioral Therapy به معنای درمان شناختی رفتاری است که یکی از

مطالعه»