چرا بعضی دخترها جذب و عاشق مرد سن بالا می شوند؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

چرا بعضی دخترها جذب و عاشق مرد سن بالا می شوند؟

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که یک سن بالا رو با خانمی جوان ببینید و با خودتون بگید که چه طور ممکنه دو نفر با این همه فاصله سنی ، با هم زن و شوهر باشن ؟

دلایل روانی براساس نظریه وابستگی

نظریه وابستگی میگه نحوه رفتار ما در سنین بزرگسالی انعکاسیه از نحوه رفتاروالدین مون در کودکی . به همین دلیل اگر یک خانم در سنین کودکی از طرف پدرش دچار کم توجهی یا کمبود محبت باشه ، در سن ازدواج به مردهای سن بالا علاقه بیش تری پیدا میکنه .

ثبات مالی

این موضوع طبیعیه که هر چی سن مردها بیش تر میشه بر دارایی های مالی اون ها هم اضافه میشه و در نتیجه یه مرد سن بالا نسبت به یه پسر جوون مال و اموال بیش تری ممکنه داشته باشه . به همین دلیل بعضی از خانم ها ازدواج با ی مرد پول دار و سن بالا رو به ازدواج با یه مرد جوون و بی پول ترجیح میدن

تجربه بیش تری دارند

هرچی سن افراد بیش تر می شه ، تجربه های اون ها هم بیش تر شده و به همین دلیل می تونن عملکرد بهتری داشته باشن . این موضوع برای بسیاری از خانم ها مهمه و اون ها ترجیح می دن یه زندگی با ثبات و بدون ریسک و خطر رو تجربه کنن در نتیجه به مردهای سن بالا که امتحان شون رو به زندگی پس دادن و تجربه بیش تری دارن، علاقه مند می شن .

مهارت بیش تر آن ها در ارتباط برقرار کردن

نمونه های متفاوتی این موضوع رو اثبات کرده که مردهای سن بالا می تونند با خانم ها ارتباط بهتری برقرار کنن ؛ چون مهارت خوبی در استفاده از کلمات مناسب هنگام صحبت کردن دارن . به همین دلیل هم خیلی از خانوم ها به راحتی نسبت به اون ها جذب میشن .

  افسردگی پنهان در رابطه عاطفی

مهارت بیش تر مردهای سن بالا در پذیرش خانم ها

تقریبا میشه گفت بیش تر مردهای جوون دوست دارن همسرشون رو طبق سلیقه خودشون تغییر بدن به خاطر همین همیشه از اندام ، طرز لباس پوشیدن ، حتی طرز صحبت کردن و خیلی چیزهای دیگه خانم ها ایراد میگیرن ؛ اما برای مردهای سن بالا جوون بودن یک زن کافیه و هیچ چیز دیگه ای نمیخان و به خاطر همین پذیرش بی چون و چرا جذاب تر میشن

زمان بیش تری را به همسرشان اختصاص می دهند

مردهای جوون خیلی بیش تر از مردهای سن بالا به استفاده از اینترنت و گشتن در فضای مجازی علاقه مند هستن ؛ در حالی که این علاقه در مردهای سن بالا بسیار کم تره و به همین دلیل اون ها زمان بیش تری رو به خانواده و همسرشون اختصاص می دن و همین دلیل منجر به علاقه بیش تر برخی خانم ها به مردهای سن بالا میشه  .

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • دختر عزیزم سلام. من یک روانشناس هستم، پس نه توصیه و نصیحت می کنم نه مثل والد سختگیر به تو باید و نباید رو یاد میدم، من علمی و با دانش با تو صحبت می کنم دخت گلم پس خوب به حرف هام توجه کن، تو الان 15 سالته، در هیچ کجای دنیا اجازه نمیدن یک بزرگسال با یک دختر زیر 18 سال رابطه جنسی داشته باشه و این کار غیر قانونیه، حتی صحبت درباره رابطه جنسی با یک فرد زیر 18 سال تجاوز به حساب میاد عزیزم! گذشته از این ها رابطه عاطفی و جنسی تو در آینده در گرو تجربیات تو در نوجوانی است، برای سن شما خیلی زود هنگام هست که درگیر این مسائل بشی و قطعا در آینده از این امر آسیب میبینی دخترم، بذار یه مثال برات بزنم، قرمه سبزی غذای خوبیه، اکثرا دوستش داریم، یا پیتزا! اما اگه به یه بچه 1 ساله قرمه سبزی یا پیتزا بدیم آیا خوشش میاد؟ نه تنها دوست نداره بلکه به اون آسیب جدی میزنه عزیزم، باید کمی صبر کنه تا بتونه از این غذاها لذت ببره. تو هم الان در چنین شرایطی هستی، رابطه جنسی چیز خوبیه ولی الان برای تو بیشتر از اینکه خوب باشه ضرر داره، می دونم کنجکاوی و پر از هیجان و احساس ولی این کنجکاویت رو با همسن و سالهای خودت، مادرت و دذوستانی که می دونی کمک کننده هستند در میون بگذار، بیشتر بدون بیشتر تحقیق کن اما خودت رو در معرض خطر نینداز عزیزم.

  • سلام خسته نباشید
    خواهری دارم ۱۸ساله که با یک مرد نزدیکه ۵۰سال دوست شده این آقا هم زن داره هم بچه داره ولی نمیدونم چرا اینکارو میکنه
    خواهش میکنم راهنماییم کنید بدون اینکه مشکلی پیش بیاد این آقا از زندگی خواهرم بره بیرون

    • سلام دوست گرامی
      ابتدا متوجه بشید چرا خواهرتان جذب این فرد شده ؟
      شاید بخاطز تامین محبت و یا مالی هست.
      سپس در مورد کشش ومشکلات رابطه با ایشان صحبت کنید و حتی میتوانید از فردی عاقل و منطقی کمک بگیرید

  • سلام،
    خسته نباشید،
    حدود6ماهه ک با یه پسرهم‌ سن خودم19ساله آشنا شدم ک دانشجوعه و خیلی درسخون و دانشجوی دانشگاه تهرانه ما هردو شیراززندگی‌میکنیم،اوایل‌رابطمون خیلی عالی بود،تا چند وقت پیش،ک مرخصیش تموم شد و رفت دانشگاه،از اونجا ک مشکل مالی پیدا کردع بود عصبی بود یکم ولی بعد از دوهفته سرد شد،و میدونم ک هیچ اشتباهی نکردم ک بخواد اونطوری بشه،چند شب پیش ک حرف زدم باهاش میگفت تو خیلی خوبی ولی من نمیدونم چرا اینطوری میشم
    لطفاراهنماییم کنید.مرسی

    • سلام،
      دوست گرامی
      طبق صحبت های شما،رابطه خوبی داشتید تا اینکه پارتنرتان به علت مشکلات مالی عصبی شدند و این بر روند ارتباط شما تاثیر گذار بوده و باعث سرد شدن ایشان شده .به نظر بهترین کار در این گونه روابط و در شرایط فعلی، این هست که با ایشان صحبت کنید و ازشون بخواهید که در مورد مشکلات و شرایطشون با شما صحبت کنند.لازم نیست باهاشون همدردی کنید فقط این احساس را به ایشون منتقل کنید که ایشان را درک میکنید و در شرایط سخت هم همراهشان هستید.و از سوی دیگر باید با ایشان به گونه ای صحبت کنید که بدانند وجود مشکلات در هر رابطه ای طبیعی هست و نمی شود بخاطر مشکلات مالی و … رابطه احساسی را ندید بگیرند و یا بقیه موارد را نیز دستخوش مشکلات کنند.باید بتوانند هر امری را به جای خود کنترل و مدیریت کنند و بقیه امور را درگیر مسئله و مشکل نکنند.
      اگر واقعا رابطه ای مناسب و درست دارید با ایشان همراه باشید و کمک کنید اما اگر ایشان از افرادی باشند که نمی توانند مشکلات را مدیریت کنند و همه امور را با هم درگیر میکنند بهتر است در ادامه رابطه باایشان محتاط تر باشید و سنجیده عمل کنند.
      موفق باشید

مقالات مرتبط