نشانه‌های سوءاستفاده عاطفی

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

نشانه‌های سوءاستفاده عاطفی

نشانه‌های سوءاستفاده عاطفی


ترور شخصیتی

افرادی که از عواطف و احساسات شما سوءاستفاده میکنن، معمولا از کلمات «همیشه» یا «هیچ وقت» استفاده میکنن، مثلا میگن:«تو هیچ وقت سر قولت نمیمونی.» یا «تو همیشه اشتباه میکنی، اصلا بلد نیستی درست رفتار کنی.»

توهین در جمع

اگر کوچک‌ترین اشتباهی در جمع از شما سربزنه، طرف مقابل به روی شما میاره و حتی کمی هم پیاز داغ رو زیاد میکنه و در جمع شما رو به شدت تحقیر و کوچک میکنه، به شما احساس خجالت و گناه میده.

کوچک شمردن موفقیت‌ها

زمانی که موفقیتی کسب کنین، شخص سوءاستفاده‌گر به جای اینکه خوشحال بشه و تبریک بگه، میگه:«این که چیزی نبود. این کار رو هر کس دیگه‌ای هم میتونست انجام بده.»

عصبانی کردن شما

اگر بدونه که نقطه ضعف‌تون کجاست و چه موضوعی شما رو خیلی عصبانی و ناراحت میکنه، مدام ازش استفاده میکنه تا شما رو عصبانی کنه.

کنترل رفت و آمدهاتون

چنین شخصی، مدام به شما زنگ میزنه و پیام میده و میپرسه:«کجایی؟»، «چرا جواب نمیدی.» و….. این افراد میخوان تمام وقت در اختیارشون باشین و هر کاری که میکنین بهشون خبر بدین و تا وقتی که مهر تایید روی کارهاتون نزدن، انجام‌شون ندین!

جاسوسی دیجیتالی

ممکنه از شما رمز صفحه شخصی‌تونو بخواد یا گوشی‌تونو بگیره و تاریخ ایمیل‌ها، پیامک‌ها رو چک کنه یا از دور تاریخ آنلاین شدن‌تونو چک کنه و هر بار ازتون توضیح بخواد که چرا فلان ساعت آنلاین شدی و….

راه حل چیه؟ (1)

با ادامه دادن رابطه با شخص سوءاستفاده‌گر، نه تنها رابطه‌تون به جایی نمیرسه بلکه تمام انرژی، شادی، و روحیه شما رو ازتون میگیره و شما رو تبدیل به شخص افسرده، غمگین و فرسوده میکنه. پس تنها راه حل اینه که رابطه رو ادامه ندین!

  چگونه از لحاظ رفتاری، خانم جذابی باشیم؟

راه حل چیه؟ (2)

اگر عشق، احساسات و وابستگی که نسبت به اون شخص دارین، تموم کردن رابطه رو براتون سخت کرده، میتونین در دوره زندگی پیروزمندانه پس از جدایی شرکت کنین تا قوی بشین، اعتماد به نفس‌تون تقویت بشه و بعد از جدایی، زندگی جدید و عالی برای خودتون بسازین و خودتونو آماده کنین تا بتونین شخص مناسب رو جذب کنین.

 

 

همیار عشق را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

طرحواره خویشتن تحول نیافته/گرفتار (نشانه‌ها، علت و درمان تله خویشتن تحول نیافته)

افرادی که هویت و شخصیت‌شان با والدین‌شان ادغام شده است، برای خودشان هویت جداگانه ندارند، به خودشناسی نرسیده‌اند و تمام علاقه‌مندی‌ها و فعالیت‌های زندگی‌شان را براساس علاقه‌مندی‌های والدین خود تنظیم

مطالعه»