مرد زودتر فراموش میکند یا زن؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

مرد زودتر فراموش میکند یا زن؟

اونم اندازه من زجر میکشه؟


بعد از جدایی شاید تنها چیزی که دردتون رو تسلی میده اینه که مطمئن شید اونم اندازه شما داره زجر می‌کشه. نتایج یک تحقیق که روی 5000 نفر، زن و مرد از 96 کشور مختلف انجام شد نشون میده تقریبا هیچ‌کسی بعد از جدایی کاملا حالش خوب نشده ولی مردها بطور میانگین از لحاظ فیزیکی و احساسی درد کمتری حس کردن.

خانما سرمایه‌گذاری عاطفی بیشتری می‌کنن

البته این به این معنی نیست که مردا روی رابطه سرمایه‌گذاری نمی‌کنن،اما چون خانما از نظر بیولوژیکی قابلیت باروری دارن بنابراین مسئولیت والدگری بزرگتری برعهده دارن و طبق تئوری انتخاب ‌در انتخاب شریک عاطفی حساسیت بیشتری بخرج میدن و بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه رابطه رو به چشم یک رابطه بلند مدت متعهدانه میبینن.

آقایون بیشتر احساس خشم می‌کنن

مردها بیشتر احساس خشم و عصبانیت می‌کنن و به انجام رفتارهای مخرب تمایل دارن. خانما بیشتر درگیر افسردگی میشن در این شرایط و چون همیشه تمایل دارن رابطه‌شون رو حفظ کنن بیشتر رفتارهای سازنده رو پیش می‌گیرن در صورتی مردها رفتارهای مخرب رو انتخاب می‌کنن چون میخوان عزت نفس‌شون همچنان بعد جدایی حفظ بمونه.

خانما بعد از جدایی قوی‌تر میشن

تحقیقات نشون میده خانما بعد از جدایی دوبرابر آقایون اعتماد به نفس‌شون آسیب می‌بینه اما چون برای بالا بردن اعتماد به نفس‌شون تلاش می‌کنین و رفتار‌های سازنده انجام میدن بعد از مدتی بطور کامل بهبود پیدا می‌کنن و نسبت به آقایون از لحاظ احساسی قوی‌تر میشن.

آقایون واقعیت رو نادیده می‌گیرن

اکثر مردا ترجیح میدن تظاهر کنن که اتفاقی نیوفتاده و جدایی آسیبی بهشون نرسونده، انقدر تظاهر کنن تا بلاخره واقعا حالشون خوب بشه. یه سری از آقایون شروع می‌کنن به ارتباط برقرار کردن با خانمای متعدد درحالیکه به شدت از صمیمیت احساسی با اونها فرارین، یه سری خودشون رو غرق کار و درس می‌کنن تا فرصت نکنن به جدایی فکر کنن.

  شکست عشقی خوردم (11راهکار برای جبران شکست عشقی)

آقایون احساساتشون رو مخفی می‌کنن

ازونجایی که خیلی از مردا هیچ وقت یاد نمی‌گیرن چطور احساسات‌شون رو بروز بدن ترجیح میدن احساس‌شون رو پنهان کنن. همین موضوع باعث می‌شه اونها در رابطه وابستگی کمتری داشته باشن و در واقع جدایی برای‌شون بیشتر جنبه شکست داره تا از دست دادن شریک عاطفی، در نتیجه سریعتر رابطه بعدی‌ رو شروع می‌کنن.

هورمون‌های آقایون کمکشون می‌کنه

مردها موقعی که عاشق میشن هورمون تستسترون پایین میاد و بدن برای دریافت اکسیتوسین مستعد تر میشه. اما زمانی که تصمیم به جدایی میگیرن تستسترون دوباره به میزان قبل برمیگرده و تاثیر اکسیتوسین رو کم می‌کنه یعنی زمانیکه مرد تصمیم میگیره که رابطه‌ رو تموم کنه حتی بدنش هم باهاش همکاری می‌کنه.

حقیقت اینه…

حقیقت اینه که مردها هم بعد جدایی آسیب میبینن اما اونها این رو بیان نمی‌کنن و نشون نمی‌دن. جدایی هم برای مردا هم برای خانما یه اتفاق دردناکه اما شیوه بروز این درد و رنج تو خانما و آقایون متفاوته. حتی میشه گفت جدایی برای آقایون سخت‌تره و هیچ وقت بطور کامل با اون کنار نمیان، فقط نادیدش می‌گیرن.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • باسلام بنده با پسری که متولد ۶۲ بود که همسن هستیم اشناشده بودیم موقعی که در رابطه عاطفی قرار گرفتم بهش گفتم من بابت اشنایی سالم و ازدواج هستم ایشون هم قبول کردن واینکه معیارهایی که دارم واسه طرف مقابلم نظامی بودن شخص هست وایشون هم نظامی بودن من بهشون فرصت دادم بنده در طی این چند ماه همدیگرو یه بار دیدیم به خاطر اینکه ماموریت کاری پیش می اومد ولی اینکه بعداز ۳ ماه ۱۴ روز ایشون بهم گفتن باید قبل ازدواج معاشقه حتما داشته باشیم نیازهای همدیگرو رفع کنیم بنده هم بهشون گفتم من به هیچ وجه قبل ازازدواج همچین کاری با نامحرم و کسی که تضمینی نداره تو رابطه انجام نمیدم و من خودم رابطه رو کات کردم و دیگه چند روزهست بهش نه پیام و نه زنگ هیچی نمی فرستم و اینکه بنده درطی این ۳ ماه بهش گفتم که بنده رو به خانواده ات معرفی کن ومدارک ات رو برام نشون بده که برام ازهمه جهت اثبات شه ولی ایشون اول گفتن چشم اشنا شیم زیاد بعدا نشون یا معرفی می کنم ولی بعدا گفتن اگه معاشقه باهم انجام بدی هم به حانواده ام معرفی می کنم هم مدارک ام رو نشون میدم منم بابت این موضوع خودم رابطه رو کات کردم
    واقعا حالم خیلی بده من اون شخص رو دوست اش داشتم اولین پسری بود به زندگی من پا گذاشته بود به دلم نشسته بود من ۳۷ سال دارم هنوز مجردم نمی دونم چکار کنم خیلی دوست دارم ازدواج کنم زندگی ام پا بگیره بچه که اطرافم می بینم شدیدا گریه می کنم منم ازدواج کرده بودم بچه و همسر داشتم ممنون میشم دراین مورد راهنمایی کنین که چکار باید انجام بدم

    • سلام دوست گرامی
      ناراحتی شما قابل درک است، اما شناخت پیش از ازدواج نیاز است که به شکل صحیح‌تری اتفاق بیفتد.
      شما باید با دوستان خود که متاهل هستند، رفت و آمد داشته باشید. در فضاهایی که دوست دارید طرف مقابل خودتان را ملاقات کنید، حضور داشته باشید.
      برای دریافت راهنمایی بیشتر در مسیر جذب عشق صحیح، در دوره« جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» رادیوعشق شرکت کنید.

مقالات مرتبط

حقایق عجیب درباره عشق

حقایق عجیب درباره عشق عشق مثل دارو عمل میکنه عشق، احساس سرخوشی و هیجان به آدم میده. نواحی از مغز که توسط عشق فعال میشه، با نواحی که با اعتیاد

مطالعه»