عاشقی واسه من جاده یک طرفست

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

عاشقی واسه من جاده یک طرفست

عاشقی واسه من جاده یک طرفست


عشق یک طرفه چیه؟

افرادی هستن که عاشق کسی میشن که هیچ عشق و علاقه‌ای نسبت بهشون بروز نمیده و هیچ احساسی بهشون نداره. این افراد مدام در فکر و خیال‌شون یا در دنیای واقعی، به اون فرد عشق می‌ورزن اما هیچ چیزی از طرفش دریافت نمیکنن. با این وضعیت روزها رو میگذرونن، به امید روزی که بتونن دل اون فرد رو بدست بیارن.

عشق یک طرفه، ذهنیه

عشق یک طرفه معمولا ذهنی و ساخته‌ی خیال و تصور اون فرده چون در دنیای واقعی، هیچ جوابی از اون فرد دریافت نمیکنه اما باز هم عاشقشه. در هر حال

آسیب‌هایی به اون وارد میشه چون بهش توجه، محبت و… نمیشه. آسیب‌هایی مثل غم و غصه، احساس تنهایی و ناامیدی، افسردگی و… که در دراز مدت خیلی مضره.

این عشق ناشی از خلا عاطفیه

معمولا کسانی دچار عشق یک طرفه میشن که عشق و محبت و توجه کافی رو از خانواده، دوستان و اطرافیان‌شون دریافت نکردن و برای جبران این خلاها و کمبودها، سراغ عشق ناسالم و یک طرفه میرن.

افراد وابسته، بیشتر دچارش میشن

افرادی که وابستگی زیادی به خانواده و دوستان خودشون دارن و نمیتونن حتی یه لحظه هم تنها باشن، بیشتر دچار عشق یک طرفه میشن و معمولا اگر موفق بشن دل طرف مقابل‌شونو بدست بیارن، رابطه‌ی موفق و سالمی نخواهند داشت چون به شریک عاطفی‌شون به طور افراطی وابسته میشن و این، رابطه رو خراب میکنه.

فرد مقابل رو مقصر میدونن

غالبا طرف مقابل‌شونو مقصر میدونن چون میبینن که از طرفش هیچ عشق و محبتی دریافت نمیکنن و فکر میکنن که در حق‌شون ظلم کرده و طرف فرد بدجنسیه. نمیتونن قبول کنن که هر کسی حق انتخاب داره و نمیشه به زور کسی رو عاشق کرد و این نشونه‌ای بر مقصر بودن اون فرد نیست.

  می‌خوام به طور ناشناس پیام بدم و بگم ازش خوشم اومده

تحت تاثیر دیگران هستن

ممکنه نوجوانان و جوانان تحت تاثیر دوستان و هم‌سالان خودشون قرار بگیرن و وقتی میبینن دوستاشون عشق یک طرفه رو تجربه میکنن، خودشون هم عاشق کسی میشن تا اونو تجربه کنن یا گاهی عشق یک طرفه برای فرد، باعث افتخاره چون فکر میکنه میتونه دل اون فرد رو بدست بیاوره و بین دوستاش قهرمان جلوه کنه.

صبوری بی فایده است

معمولا در عشق یک طرفه صبوری بی فایده است چون با صبر کردن، هیچ میل و رغبتی در طرف مقابل ایجاد نمیشه و به جز اذیت شدن و از بین رفتن و آسیب روحی برای خود فرد، چیزی نداره. حتی امکان داره اون فرد وقتی عشق و محبت افراطی اونو نسبت بهش ببینه، بیشتر زده بشه و عقب نشینی کنه.

از مشاور کمک بگیرین

اگر نمیتونین به طور منطقی فکر کنین و تصمیمی بگیرین و دست از عشق یک طرفه‌تون بکشین، پس از مشاور و روانشناس کمک بگیرین تا بیش از حد به خودتون آسیب نزنین.

همیار عشق را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط