شوهرم بهم محبت و ابراز علاقه نمی‌کند (ابراز احساس مرد بعد ازدواج)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

شوهرم بهم محبت و ابراز علاقه نمی‌کند (ابراز احساس مرد بعد ازدواج)

روزهای اول زندگی همه چیز پر از عشق و شور و نشاط است هنوز رسم و رسوم دوستت دارم گفتن، گل خریدن و کادو دادن از دوران نامزدی برقرار است اما با گذشت زمان و به مرور روابط وارد فاز جدیدی می‌شوند دیگر از بیان احساسات با کلام و سورپرایزهای رمانتیک خبری نیست که این تغییرات بیشتر از طرف آقایان است. اما واقعا دلیل این موضوع چیست؟ خیلی از خانم‌ها کم کم به علاقه همسرشان شک می‌کنند و این قضیه ذهنشان را آزار می‌دهد که اگر این دلخوری‌های پیش آمده حل نشود کم کم به سایر جنبه‌های زندگی سرایت می‌کند و باید منتظر شروع سلسله دعواهای زن و شوهری بود.

دلایل ابراز احساسات نکردن مردان


استفاده از روش‌های غیر مستقیم برای ابراز علاقه

مردان شهرت خوبی در ابراز علاقه ندارند و به ناتوانی در بیان احساسات مشهورند، به ویژه زمانی که پای گفتن دو کلمه ساده “دوستت دارم” به میان می‌آید. شاید همسرتان هر روز صبح که سر کار می‌رود یا شب‌ها قبل از این که شب بخیر بگوید، به شما بگوید که دوستتان دارد، اما ابراز عشق ناگهانی و غلیان احساسات کاری نیست که مردان هر روز آن را انجام دهند. باور کنید یا نه، بیان احساسات و عواطف خصوصیت مشترک مردان معمولی نیست. البته مردان روش‌های دیگری را برای ابراز محبت خود به کار می‌گیرند که اگر آنها را بشناسید، خواهید دید که همسرتان نیز به اندازه شما به زندگی مشترکتان علاقه دارد.

شوهرتان حق انتخاب را به شما واگذار کرده است

اگر وقتی سینما می‌روید، همسرتان می‌گذارد که شما فیلم را انتخاب کنید، در واقع دارد به شما می‌گوید که خواسته‌هایتان برایش مهم است. به همین ترتیب اگر این شما هستید که سفارش غذا می‌دهید، رنگ ماشین بعدی را انتخاب می‌کنید، مقصد سفر بعدی را تعیین می‌کنید و … ، باید بدانید که همسرتان با تمام این کارها به زبان بی‌زبانی در حال ابراز عشق به شما است.

کمک کردن در کارهای خانه

اگر وقتی شوهرتان خسته بعد از یک روز کار به خانه برمی‌گردد، بلافاصله شروع به کمک کردن به شما می‌کند تا شام را حاضر کنید یا ظرف‌ها را می‌شوید، لطفاً این کمک را “دوستت دارم” ترجمه کنید. جارو زدن، شستن سرویس بهداشتی، تا کردن لباس‌ها، چیدن سفره و انجام دادن بی چون و چرای یک لیست طولانی همگی علامت دوست داشتن است. مطمئن باشید که همسرتان از روی حس وظیفه‌شناسی یا خودنمایی در برابر دوستان نیست که به شما کمک می‌کند. او این کارها را از روی عشق و به خاطر آن انجام می‌دهد که کارهایتان قدری سبک‌تر شود.

  حسرت دوران مجردی (علت و راهکار)

مشورت گرفتن

اگر همسرتان از شما مشورت می‌گیرد، این نظرخواهی هم نشانه عشق است و هم نشانه اعتمادی که به عقل و درایت شما دارد. باز کردن سفره دل و کمک خواستن از دیگران برای بسیاری از مردان سخت است، بنابراین اگر شوهرتان همواره مشتاقانه از شما کمک می‌گیرد، به خودتان افتخار کنید که همسرتان تا این حد عاشقتان است و به شما اعتماد دارد. در واقع شوهرتان شما را در دایره بسیار کوچک از افرادی قرار داده است که با آنها راحت است و می‌تواند راز دلش را با آسودگی خاطر به آنها بگوید. او در واقع دارد به شما می‌گوید: “عاشقت هستم و می‌دانم که می‌توانم بدون ترس از قضاوت شدن و خیانت دیدن با تو درد و دل کنم.”

گرفتن دست

هر وقت که مردی، چه در جمع، چه در خانه، دست زنی را می‌گیرد، در واقع دارد به او ابراز عشق می‌کند. گرفتن دست یکی از راه‌های ساده‌ی ابراز عشق واقعی است. گرفتن دست یک تماس فیزیکی، بدون قصد جنسی است. گرفتن دست عشق در ساده‌ترین فرم آن و سریع‌ترین و آسان‌ترین کاری است که همسرتان می‌تواند با انجام دادن آن، پرده از احساسات قلبی‌اش بردارد.

کمک کردن در خرید

اگر همسرتان با شما به خرید می‌آید، سر راه برایتان خرید می‌کند یا با کمال میل پا به پایتان تمام فروشگاه‌ها را زیر پا می‌گذارد، این همراهی را به ابراز عشق تعبیر کنید. واقعیت این است که بسیاری از مردم، زن و مرد از خرید خواربار متنفرند، بنابراین اگر شوهرتان بدون گله و شکایت برایتان خرید می‌کند، در واقع دارد در حق‌تان فداکاری می‌کند تا مجبور نباشید کاری را که دوست ندارید، انجام دهید. بنابراین وقتی همسرتان در کارهایی که از آنها فراری هستید، به شما کمک می‌کند، به ویژه اگر خودش هم چنین کارهایی را دوست نداشته باشد، این فداکاری را به پای عشق بی‌قید و شرطش نسبت به خودتان بگذارید.

گوش دادن به دردودل‌ها و ناراحتی‌ها

اکثر بانوان دل پر از دردی دارند و می‌توانند ساعت‌ها درباره ناراحتی‌هایشان حرف بزنند. اگر شوهرتان با توجه به درد و دل‌های بی‌پایانتان گوش می‌دهد و حتی شما را ترغیب می‌کند که خودتان را تخلیه کنید، باید بدانید که فقط یک مرد عاشق چنین گوش شنوایی دارد. قدر مردی را بدانید که ساعت‌ها به درد و دلهایتان، به ویژه گلایه‌هایی گوش می‌دهد که بارها برایش تعریف کرده‌اید.

  شوهرم احساسی نیست (همسرم رمانتیک نیست، چه کار کنم؟)

لبخند زدن

لبخند زدن نیز مانند گرفتن دست یکی از راه‌های ساده ابراز محبت است. یک لبخند دلنشین و صادقانه نفس‌گیر است. به خاطر بیاورید که لبخند جذاب همسرتان چطور در نخستین دیدار هوش از سرتان ربود. آن لبخند هنوز هم زنده است، هر لبخند عاشقانه همسرتان در واقع مهر تاییدی است بر تمام ابراز علاقه‌هایی که تا به حال به شما کرده است.  این لبخند عاشقانه دو معنا دارد، یکی “دوستت دارم.” و یکی “تو مایه شادی و خوشحالی منی.”

بخشی از وجودش را به شما هدیه می‌دهد

هر زمان که همسرتان برایتان وقت می‌گذارد، تا چیزی، مانند تحسین و تعریف، هدیه یا یک نگاه عاشقانه را به شما تقدیم کند، در واقع در حال ابراز محبت به شما است. حتی اگر هدیه کاملاً بی‌ربط باشد، باز هم نشان می‌دهد که به یادتان بوده است.

رازهای مهم زندگی‌اش را به شما می‌گوید

مردان در مقایسه با زنان انسان‌های تو دار و راز نگهدارتری هستند و به راحتی در مورد مسائل و مشکلات‌شان با بقیه حتی با همسرشان صحبت نمی‌کنند. اگر همسرتان به قدری به شما اعتماد دارد که در مورد راز هایش با شما صحبت می‌کند و حتی نظر شما را در مورد آن می‌پرسد نشانه‌ای از علاقه عمیق و اعتماد میان شماست.

احساساتی هستند که شاید هرگز به زبان آورده نشوند، اما به خاطر داشته باشید که چشم‌ها دریچه قلب هستند. اگر به دقت به چشمان همسرتان نگاه کنید، می‌توانید عشق را از چشمانش بخوانید.

راه‌هایی که مردان علاقه‌شان را نشان می‌دهند:

  • همسرتان اجازه می‌دهد که شما انتخاب کنید.
  • همسرتان در کارهای خانه به شما کمک می‌کند.
  • همسرتان از شما مشورت می‌گیرد.
  • همسرتان همواره دستتان را می‌گیرد.
  • در خرید کردن به شما کمک می‌کند.
  • به ناراحتی‌ها و درد و دل‌هایتان گوش می‌دهد.
  • به شما لبخند می‌زند.
  • بخشی از وجودش را به شما هدیه می‌دهد.

وجود مشکل در زندگی مشترک

اگر این ابراز محبت نکردن‌ها توام شود با دیگر نشانه‌ها، ممکن است هشدار از یک موضوع مهم و جدی باشد. علائم را دنبال کنید تا متوجه شوید مشکل از کجاست و بدنبال ترمیم رابطه‌تان باشید. این نشانه‌ها عبارتند از:

همه چیز تقصیر شما است

شما علت تمام مشکلات هستید. هر وقت که می‌خواهید حرف بزنید، شوهرتان می‌گوید که از نظر او هیچ مشکلی وجود ندارد. زمانی که زبان به شکایت باز می‌کنید که انگار دیگر دوستتان ندارد، انگشت اتهام را به طرف شما نشانه می‌گیرد. این سردی و حق به جانب بودن معمولاً نشانه‌ی این است که شوهرتان می‌خواهد این رابطه را به پایان برساند.

  نمک نشناسی شوهر (شوهرم قدرم رو نمیدونه!)

ابراز عشق فقط در مناسبت‌ها

اگر همسرتان هیچ هدیه‌ای در مناسبت‌ها و سالگردها به شما نمی‌دهد یا حتی آنها را یادش نیست، باید به عشق و محبت او شک کنید. اما اگر در مناسبت‌ها و سالگردها برایتان هدیه می‌خرد و ابراز علاقه می‌کند، اما در روزهای معمولی کاملاً سرد و بی‌تفاوت است، چکار باید کنید؟ شاید این بی‌احساس بودن در روزهای عادی هیچ معنایی نداشته باشد، شاید هم علامت این باشد که دیگر دوستتان ندارد.

تلاش نکردن برای بهبود رابطه

از همسرتان می‌خواهید که رفتار آزاردهنده‌اش را تغییر دهد، اما او همچنان به رفتار ناخوشایندش ادامه می‌دهد. بارها و بارها از او خواهش می‌کنید، اما خودش را به کوچه علی‌چپ می‌زند. از او چیزی می‌پرسید، اما وانمود می‌کند که نشنیده است. همواره این شما هستید که برای دوام رابطه‌تان از خودتان می‌گذرید و فداکاری می‌کنید. به نظر می‌رسد که خستگی و کسالتتان هیچ اهمیتی برای همسرتان ندارد. بی‌توجهی و بی‌اعتنایی بارزترین نشانه‌ی مرگ عشق است.

دوستتان ندارد

شوهرتان دیگر از شما تعریف نمی‌کند و حتی متوجه کارهایی که کرده‌اید، نمی‌شود. او دائماً از شخصیت‌تان، طرز لباس پوشیدن‌تان، بدن، موها، غذاهایی که می‌خورید و کارهایی که می‌کنید، انتقاد می‌کند. او فکر می‌کند هرگز به اندازه کافی برایش خوب نبوده‌اید و هیچ وقت نمی‌توانید کاری را درست انجام دهید. حتی وقتی هم موفق می‌شوید، کار فوق‌العاده‌ای کنید، اشتباهات گذشته‌تان را به رخ‌تان می‌کشد. مسلماً چنین مردی شوهر عاشقی نیست که مشوق رشد و پیشرفتتان باشد.

اگر ابراز علاقه نکردن همسرتان با نشانه‌های زیر همراه بود احتمال وجود مشکل بزرگ در زندگیتان زیاد است:

  • همیشه شما را مقصر می‌داند.
  • شما و نظرتان را در انجام کار‌ها نادیده می‌گیرد.
  • برای بهبود رابطه‌تان حاضر نیست کاری انجام دهد.
  • رفتار، شخصیت و ظاهرتان را همواره مورد نقد قرار می‌دهد.

هیچ وقت کسی را مجبور به کاری نکنید اگر همسرتان به شما به طور مستقیم ابراز محبت نمی‌کند سعی کنید ابتدا با آرامش به رفتار او دقت کنید بسیاری از مردان بجای گفتن کلمات رمانتیک با زحمت کشیدن برای زندگیشان علاقه‌شان را نشان می‌دهند پس سعی کنید قدردان او باشید و او را برای دوستت دارم گفتن تحت فشار قرار ندهید. اما گاهی هم باید این ابراز علاقه نکردن را به عنوان زنگ خطر در نظر بگیرید و بدنبال پیدا کردن مشکل و ترمیم زندگی زناشوییتان باشید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • وقت بخیر
    شخصی توی زندگی من هست که یه سری رفتار ها داره ک عصبانیم میکنه مثلا فراموش کاره یا مسئولیت چیزی ک بهش میگی رو بعهده نمیگیره مشکلاتی توی زندگی خونوادگیش داره مثلا همه ی مسئولیت ها روی دوش اون هست خیلی فکرش درگیره خیلی دلم میخواد درکش بکنم اما نه آگاهیش رو دارم نه توانش رو.
    من چیکار باید بکنم؟؟😡😡😡

    • سلام دوست گرامی
      درک و همراهی افراد در یک رابطه مشترک یک مهارت و هنر هست که نیاز به صبر، ارامش و زمان دارد.
      شما باید جهت درک ایشان خودتان را در موقغیت ایشان فرض کنید و انجه توقع دارید در این زمان از طرف مقابل دریافت کنید را جهت درک ایشان انجام دهید

مقالات مرتبط