سکس تراپی و مشاوره جنسی برای درمان مشکلات جنسی و زناشویی

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

سکس تراپی و مشاوره جنسی برای درمان مشکلات جنسی و زناشویی

یکی از پایه­‌های مهم زندگی مشترک، داشتن ارتباط جنسی همراه با آرامش و بدون مشکل است. اگر به هر دلیلی این رابطه مختل شود، بر جسم و روان دوطرف تاثیر منفی می‌گذارد. ممکن است شما هم این مشکل را تجربه کرده باشید و به دنبال راه­ حلی برای درمان بگردید. درمان مهمی که برای مشکلات جنسی پیشنهاد می‌شود، سکس تراپی و مشاوره جنسی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با سکس ­تراپ و سکس ­تراپی که یک نوع درمان در روانشناسی است، آشنا کنیم.

سکس ­تراپ کیست؟


سکس ­تراپ شخصی است که باید متخصص در زمینه بهداشت روان بوده و دوره­‌های مختلف روان­درمانی را گذرانده باشد. همچنین او باید با فیزیولوژی و ارگان­‌های جسمانی افراد آشنایی کامل داشته باشد. بسیاری از مشکلاتی که از نظر جنسی برای زوجین بوجود می­‌آید، ناشی از مسائل روانی است. بنابراین یک سکس­تراپ خوب باید به تفاوت­‌های فردی افراد، اختلالات شخصیت، ریشه مشکلات و بررسی علل آن‌ها آگاه باشد. علاوه بر این، سکس­تراپ باید به زمینه­‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین شغل شما آشنا باشد. چراکه تمامی این موارد بر درمان اثرگذار هستند.

رزرو نوبت اینترنتیرزرو نوبت تلفنیرزرو نوبت در واتساپرزرو نوبت در تلگرام

متخصصین و سکس تراپیست‌های ما در همیار عشق با سال‌ها تجربه در زمینه حل مشکلات جنسی و زناشویی آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعین عزیز هستند.

برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره 02122024728 تماس بگیرید و یا به شماره 09035714068 در واتساپ پیام دهید.

سکس ­تراپی چیست؟


سکس‌تراپی نوعی گفتگودرمانی است که به افراد و زوجین کمک می‌کند تا مشکلات پزشکی، روانی، فردی یا میان‌فردی را که موجب کاهش رضایت جنسی شده است، حل کنند.

در این نوع درمان، بررسی اختلال جنسی مهم است. ممکن است این اختلال براثر یک حادثه اتفاق افتاده باشد و یا درتمام طول مدت زندگی وجود داشته و در زمان ازدواج خود را نشان داده باشد.

هدف سکس ­تراپی چیست؟

هدف از سکس‌تراپی کمک کردن به افراد برای غلبه بر چالش‌های جسمی و عاطفی است، تا همسران بعد از برطرف شدن این مشکلات از رابطه‌ای رضایت‌بخش و زندگی جنسی لذت‌بخش برخوردار شوند.

علاوه بر این، زمانی که نارضایتی جنسی بین زوجین رخ می­‌دهد، نباید یکی از طرفین مورد قضاوت قرار بگیرد و تمامی مشکل را گردن او انداخت، بلکه مشکلات جنسی، مشکل مشترک بین زوجین است و باید برای حل آن، هر دونفر تلاش کنند.

در سکس­ تراپی چه اتفاقی رخ می­‌دهد؟

از آنجایی که برای برخی از مراجعین صحبت درباره مشکلات جنسی خجالت ­آور است، اولین گام مهم در روند سکس ­تراپی و مشاوره ­جنسی برقراری ارتباط درمانی درست و پذیرا است. گاهی زوجین باهم وگاهی ترجیح می­‌دهند به تنهایی به سکس ­تراپ مراجعه کنند. در روند این نوع درمان، ممکن است اضطراب زیادی به مراجعین دست بدهد که با آگاهی کامل سکس­ تراپیست از این موضوع، کاملاً قابل کنترل و رفع است. هیچ تماس بدنی یا فیزیکی با سکس ­تراپیست اتفاق نمی­‌افتد و شما نباید نگران این موضوع باشید. سکس­ تراپیست خوب قطعاً در این زمینه آموزش­‌های لازم را دیده است و گواهینامه این نوع درمان را در اختیار دارد.

  رابطه از پشت و بزرگ شدن باسن (معایب و آسیب‌های رابطه جنسی مقعدی)

برای حل چه مشکلاتی باید به سکس ­تراپی مراجعه کنم


برای حل چه مشکلاتی باید به سکس ­تراپی مراجعه کنم

در پژوهش‌ها آمده است که 43 درصد از زنان و 31 درصد از مردان به سکس­ت راپیست مراجعه می‌­کنند. یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر خودش کرده باشد، این است که چه زمانی باید به سکس ­تراپیست مراجعه کنید؟ در ادامه ما این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد:

اختلال نعوظ

یکی از مشکلات جنسی که رایج است اختلال نعوظ است. یعنی مرد در حفظ آلت تناسلی خود برای برقراری رابطه جنسی ناتوان باشد.این مساله ممکن است به دلایل روانی و عاطفی و همچنین علت­‌های جسمانی و بیماری، اتفاق بیفتد. برای مثال کسانی که مشکلات فشارخون، اعتیاد به فیلم­‌های مستهجن و موادمخدر، چربی زیاد و کلسترول، دیابت، آسیب دیدگی در منطقه لگن یا نخاع، استرس و اضطراب، افسردگی، احساس گناه، کمبود اعتماد به نفس و سابقه در مورد سرکوب­‌های جنسی دیگر موارد را داشته باشند، به این اختلال دچار می­‌شوند.­

میل جنسی کم

میل جنسی کم که یکی دیگر از دلایل مراجعه به سکس ­تراپ است، می­‌تواند علت­‌های زیادی داشته باشد. انواع بیماری روی این مساله اثرگذار هستند. استرس‌­های شغلی، نداشتن پایگاه امن اجتماعی و اقتصادی و نداشتن یک سبک زندگی سالم، از عوامل دخیل بر کم شدن میل جنسی افراد است.

کم­ بودن علاقه

کم­ بودن علاقه نسبت به رابطه جنسی. این مساله می­‌تواند ریشه مذهبی و تربیت داشته باشد. البته نوع نگاهی که افراد به رابطه جنسی نیز دارند هم موثر است.

انزال زودرس

انزال زودرس، از جمله شایع ­ترین دلایل مراجعه به سکس­ تراپیست و یا متخصص اورولوژی، مساله زودانزالی است. در این حالت، فرد نمی­‌تواند ارضا شدن خود در طی رابطه جنسی را به تاخیر بیندازد و بلافاصله پس از تحریک و یا تماس با همسر خود، در مدت زمان کمی پس از آغاز رابطه جنسی ارضا شود. این حالت که روی خود فرد و همچنین طرف مقابل و کیفیت رابطه­ جنسی بسیار اثرگذار است، علت­‌های زیادی دارد. انواع هورمون­‌ها روی این مساله دخیل هستند به همین دلیل ممکن است شما بخواهید با یک پزشک اورولوژی مشکل خود را مطرح کنید. زودانزالی ممکن است در هر سنی رخ بدهد و فقط در سنین پیری گریبانگیر افراد نخواهد شد.

کمبود اعتماد به نفس

کمبود اعتماد به نفس نیز از علت­‌های شایع در ناتوانی برقراری رابطه ­جنسی خوب است. کمبود اعتماد به نفس یعنی فرد به توانایی خودش باور ندارد. فکر می‌کند که نمی‌تواند شریک جنسی خوبی برای همسرش باشد. در طی رابطه جنسی دائما به این مساله فکر می‌­کند که آیا می­‌توانم او را راضی نگاه دارم؟ آیا او از هیکل من خوشش می­‌آید؟ به همین دلیل نمی‌­تواند روی رابطه­ جنسی تمرکز داشته باشد. دیدن فیلم­‌های مستهجن نیز از جمله دلایل کاهش اعتمادبه نفس در رابطه جنسی است.

  من اصلا با دخول ارضاء نمیشم (درمان به ارگاسم نرسیدن زن با دخول)

ناتوانی دررسیدن به ارگاسم

از دیگر دلایلی که باعث می‌شود افراد به سکس ­تراپیست مراجعه کنند، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم است. ارگاسم حالتی از رضایت پس از ارضا شدن پس از رابطه جنسی است. عدم شناخت بدن خود و نقاط حساس خود از جمله دلایل مهمی است که افراد نمی­‌توانند براساس آن به ارگاسم برسند. مشغولیت­‌های ذهنی و احساس گناه در حین برقراری روابط­ جنسی نیز موثر هستند.

میل جنسی بیش از حد

برخی از افراد به دلیل زیاد بودن میل جنسی خود به سکس­ تراپیست مراجعه می‌کنند. ریشه این رفتار ممکن است علاوه بر توانمندبودن آن‌ها و داشتن مزاج گرم، به اضطراب نیز مربوط باشد. گاهی افراد برای فرار از اضطراب­‌های خود به رابطه ­جنسی پناه می­‌برند.

ناتوانی در کنترل رفتارهای جنسی

در این حالت فرد از این که نمی­‌تواند رفتارهای جنسی خود را کنترل کند، آزار دیده است. ممکن است برای طرف مقابل خود نیز دردسر ایجاد کرده باشد. دلایل این رفتار عدم داشتن خودکنترلی و درک موقعیت­‌های نامناسب برای برقراری رابطه­ جنسی می­‌تواند باشد.

رابطه­ جنسی دردناک

ممکن است شما و یا همسرتان، در طی برقراری رابطه ­جنسی، احساس دردناک داشته باشید. این دلیل نیز از جمله دلایل شایع برای مراجعه به سکس ­تراپیست است. او به شما کمک می­‌کند تا چگونه بدون داشتن درد، رابطه­ جنسی رضایت ­بخشی را تجربه کنید.

پریشانی افکار جنسی

زمانی که فکر افراد دارای آرامش برای برقراری رابطه­ جنسی نباشد، فانتزی­‌های مختلفی را برای خود می­‌چینند. ممکن است در حین رابطه ­جنسی همسر خود را با دیگران مقایسه کنند. این مدل از خیال­ پردازی­‌های جنسی اگر مربوط به رابطه خود زوج نباشد و به فراتر از آن فکرشود، می‌­تواند این احتمال را داد که روزی این فکرها عملی خواهند شد. برای مثال فردی که دائما درحین رابطه ­جنسی، اسامی دیگران را بر زبان می‌آورد، به فکر رابطه ­جنسی چندجانبه با زوج­‌های دیگر به صورت گروهی باشد. این مشکل نیز از جمله دلایل شایع اعلام نارضایتی و نیاز به مراجعه به سکس ­تراپیست می­‌باشد.

سکس ­تراپ چگونه درمان می­‌کند؟


سکس ­تراپ چگونه درمان می­‌کند؟

مشاوره جنسی مانند دیگر گونه‌های مشاوره و روان‌درمانی است. مراجعین در جلسات مشاوره جنسی درباره تجربه‌ها، نگرانی‌ها و احساسات خود صحبت می‌کنند.

سکس‌تراپ به مراجعین کمک می‌کند تا سازو کارهای مقابله‌ای سالمی را برای بهبود واکنش‌هایشان در آینده در خود ایجاد کنند و به این ترتیب بتوانند زندگی جنسی سالم‌تری داشته باشند.

  روانشناسی زرد چیست و چرا باید از آن دوری کنید؟

جلسات اولیه با حضور یکی از زوجین یا هر دو نفر برگزار می‌شود. سکس‌تراپ زوجین را راهنمایی می‌کند و در حل کردن مشکلات فعلی به آن‌ها کمک می‌کند. لازم است بدانید که:

  • قرار نیست سکس‌تراپ از یکی از طرفین جانبداری کند یا سعی کند یکی از طرفین را قانع کند.
  • قرار نیست سکس‌تراپ روش برقراری رابطه جنسی را به همسران آموزش بدهد.

سکس‌تراپ در هر جلسه به مراجعین کمک می‌کند تا شرایطشان را بهتر مدیریت کنند و نگرانی‌ها و مشکلاتی را بپذیرند که ممکن است موجب ایجاد اختلال در زندگی جنسیشان شده باشد. محیط تمام روش‌های گفتگودرمانی، از جمله مشاوره جنسی محیطی حمایت کننده و آموزشی است.

سکس‌تراپ همسران را تشویق به تغییر کردن می‌کند و ایجاد این تغییرهای مفید را برایشان راحت‌تر می‌سازد. همچنین سکس‌تراپ تکالیفی به همسران می‌دهد تا آن‌ها را در خانه و قبل از مراجعه بعدی انجام بدهند.

چنانچه سکس‌تراپ احتمال بدهد که مشکلات مربوط به رابطه جنسی پی‌آمد عارضه‌های جسمی است، مراجعین را به پزشک متخصص معرفی می‌کند.

مشاور و پزشک درباره نشانه‌ها و علائم با هم مشورت می‌کنند و بهترین طرح درمان را برای درمان مشکلات جسمی که می‌تواند زمینه‌ساز اختلال در زندگی جنسی باشد، ارائه می‌دهند.

خدمات رادیوعشق در زمینه سکس ­تراپی


خدمات رادیوعشق در زمینه سکس ­تراپی

رادیوعشق که از تیم متخصص روانشناسان و مشاوران تشکیل شده است، با بررسی کیفیت رابطه زوجین باهم و ریشه­ یابی مشکل، به شما در حل مشکل ارتباطی و جنسی­تان کمک می­‌کند. اگر از مراجعه حضوری به سکس ­تراپیست واهمه دارید و و یا خجالت می‌­کشید، می‌­توانید برای طرح کردن مشکل خود از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره تلفنی و آنلاین بگیرید. پس از دریافت نوبت، مشاوران در زمان تعیین شده با شما تماس می­‌گیرند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مفهوم درمان سکس ­تراپی و سکس­ تراپیست آشنا کنیم. سکس­تراپی یک شیوه درمانی است که برای افزایش رضایت­ جنسی زوجین انجام می‌­شود. سکس ­تراپ باید آموزش‌­های فراوانی دیده باشد، با انواع اختلالات شخصیت، فیزیولوژی و مشکلات جسمانی و بیماری­‌ها آشنا باشد. مشکلات زیادی ممکن است شما را برای مراجعه به سکس­تراپ ترغیب کند. زودانزالی، اختلال نعوظ، رابطه­ جنسی دردناک، میل جنسی کم یا زیاد وسایر موارد، از جمله دلایلی است که به شما هشدار می­‌دهد باید به سکس­ تراپیست مراجعه کنید. در طی این نوع درمان، مشکل جنسی را صرفاً برای یکی از زوجین در نظر نمی­‌گیریم، بلکه کاملاً این یک مشکل مشترک است. مانند هر درمان دیگری با گفتگو درباره تنش‌­ها و اضطراب­‌ها آغاز می‌­شود تا به ریشه مشکل پی ببریم و سپس به مرحله به درمان برسیم.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

  • سلام دوست عزیز. این موضوع به خیلی علت ها بستگی داره و با همین توضیح کوتاه نمی شه نظر داد. بستگی به دلیل زود انزالی داره عزیزم.

  • همسرم برای شروع رابطه توی ذهنش منو با یکی دیگه تصور میکنه و ازم میخواد از سکسم با شخص فرضی بگم،میگه تحریک میشه،ولی هیچوقت نخواسته نفر سومی توی رابطه واقعی خودمون باشه،ایا این فانتزی طبیعی هست؟خیلی هم بهم تعصب داره

    • سلام دوست گرامی
      تا جایی طبیعی است که به شما آسیبی وارد نشود. اما این فانتری‌ها معمولاً نتایج خوبی به همراه ندارند. شما می‌توانید با مراجعه به سکس‌تراپ این مساله را به آسانی حل کنید.

  • سلام حسن هستم
    بیست و پنج ساله که ازدواج کردم
    میل جنسی‌ام زیاد بوده واست زنم بسیار سرد براش مهم نیست
    او بیشتر اوقات خود را به نماز و دعا و آشپزی بشور بساب بپز و بی اهمیت به وجود و بودن من
    و فقط مثل دو میهمان زیر یک سقف، آن هم با غرغر های و مرافعه های دائمی
    مجبورم برای اینکه منت کشی نکنم و با دعواهای او در این مورد روبرو نشوم
    از دستانم کمک بگیرم درحالیکه می گویند این یک فعل حرام است
    زن گرفتم که به حرام نیفتم اما چاره ای ندارم و فکر نمی کنم شما هم برای
    افراد گرفتار مثل من راه حلی جز سوختن و ساخن و اتمام عمر نداشته باشید
    حداقل با ما ابراز همدردی و اگر راه حلی است راه حل را بگویید.

    • سلام دوست گرامی
      به سن همسرتان اشاره نکردید.
      آیا تابحال در طی این 25 سال به زوج‌درمانگر مراجعه کردید؟ زوج‌درمانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آنچه که دغدغه‌تان است را بیان کنید و همسرتان نیز مسائل شخصی خودش را بیان کند.
      بهترین راهکار برای شما مراجعه به زوج‌درمانگر همراه با همسرتان است تا مشکلات‌تان حل شود.

مقالات مرتبط