دوستی با زن متاهل (با یک زن شوهردار رابطه دارم چکار کنم؟)

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

دوستی با زن متاهل (با یک زن شوهردار رابطه دارم چکار کنم؟)

احتمالا شمایی که اکنون درحال خواندن این مقاله هستید، به زن شوهرداری علاقه‌مند شده‌اید یا اینکه با هم در رابطه هستید ولی عذاب وجدان اذیت‌تان می‌کند و در عین حال علاقه‌تان اجازه نمی‌دهد که تصمیم درستی را برای رابطه‌تان بگیرید. ما سعی می‌کنیم حس و حال شما را درک کنیم، از عاشق شدن حتما دلایل خاص خودتان را دارید اما متاسفانه باید بدانید که زن رویاهای شما اکنون به مرد دیگری متعهد شده است و با کمی فکر کردن درباره این موضوع مشخص می‌شود که پیامدهای منفی این رابطه قطعا بیشتر از پیامدهای مثبت آن است. پس از شما می‌خواهیم تا با حفظ آرامش ادامه مقاله را بخوانید تا درباره تصمیمی که گرفتید یا قصد گرفتن آن را دارید تجدید نظر کنید.

آنچه درباره دوستی با زن شوهردار باید بدانید


احتمال لو رفتن

بهتر است به یاد داشته باشید که همسر این زن بعد از گذشت مدتی کم کم به خیانت همسرش شک می کند و بالاخره اطلاعاتی از شما بدست می آورد. همسر او که از لحاظ روحی به شدت خشمگین است ممکن است خودش بخواهد از شما و همسرش انتقام بگیرد و یا از طریق قانونی اقدام کند که در صورت عواقب بدی برای شما دارد.

مشکلاتی برای شروع خانواده

اگر مردی قصد تشکیل خانواده داشته باشد، دوستی با زن شوهردار به تشکیل خانواده منجر نمی‌شود و چیزی جز اتلاف وقت نیست. برخی مردان سال‌ها با یک زن متاهل در رابطه می‌مانند و آن‌قدر به این رابطه عادت می‌کنند که دیگر نمی‌توانند خانواده‌ی واقعی خود را تشکیل بدهند. منتظر ماندن برای جدا شدن عشق‌تان از شوهرش هم فکر خوبی نیست و آینده‌ی روشنی را برایتان رقم نمی‌زند. مطالعات نشان داده است که فقط  هفت درصد زنان در نهایت تصمیم می‌گیرند که از زندگی معمول‌شان دست بکشند و شوهرشان را ترک کنند.

احتمال دارد او به شما هم خیانت کند

تحقیقات نشان داده‌اند احتمال خیانت مجدد افرادی که یک بار به شریک عاطفی خود خیانت کرده بودند، سه و نیم برابر بیشتر از افرادی است که همواره به عهد و پیمان خود وفادار بوده‌اند. به علاوه چهارده درصد زنان گفتند که برای تلافی کردن خیانت شوهرشان به او خیانت می‌کنند. اگر این زن شوهردار بخواهد از شما برای انتقام گرفتن از شوهرش استفاده کند، احتمال این که این رابطه پایان خوشی داشته باشد، بسیار کم خواهد بود. شما شایستگی آن را دارید که یک نفر شما را به خاطر خوددتان دوست داشته باشد، حق‌تان نیست که بخشی از نقشه‌ی انتقام از یک شوهر خیانتکار بشوید.

جنبه‌ی اخلاقی دوستی با زن متاهل

چنین رابطه‌ای شرعاً و عرفاً اشتباه است و در غیراخلاقی بودن آن جای کمترین شک و تردیدی وجود ندارد. البته اگر  و اهمیتی به اخلاقیات نمی‌دهید، پس طبعاً نادرست بودن ارتباط با یک زن متاهل برایتان مهم نیست، بااین حال باید به این نکته توجه کنید که این زن شوهردار، زن مرد دیگری است. رابطه داشتن با یک زن شوهردار به معنای بی‌احترامی و نادیده گرفتن کامل حق شوهر آن زن است و نشان می‌دهد که شما حدو مرزهای خود را نمی‌شناسید و نمی‌توانید خودتان را کنترل کنید. یکی از عواقب این رابطه این است که زندگی دیگران را خراب می‌کنید و ازدواج دو نفر را به نابودی می‌کشانید. البته وقتی زنی به شوهرش خیانت می‌کند، مسلماً مشکلی در زندگی زناشویی‌اش وجود دارد. بااین حال مشکلات او تفاوتی در اصل قضیه به وجود نمی‌آورد، بهترین راه برای داشتن یک رابطه‌ی خوب این نیست که راز خیانت را از دیگران مخفی کنید و خودتان هم اخلاقیات را نادیده بگیرید، رابطه‌ی سالم رابطه‌ای است که خیانتی در آن وجود نداشته باشد.

او شوهرش را به خاطر شما ترک نخواهد کرد

احتمالاً سال‌ها از ازدواج معشوقه‌تان می‌گذرد و او سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی این زندگی، خانه و فرزندانش کرده است. بعید است که او از تمام وابستگی‌ها و تعلقاتش به خاطر شما دست بکشد. زمانی که وقت تصمیم‌گیری فرامی‌رسد، اکثر زنان امنیت و آرامش زندگی تثبیت شده‌شان را به عدم قطعیت و آینده‌ی مبهم ترجیح می‌دهند. ضمناً به خاطر بسپارید، همان‌طور که او شوهرش را فریب می‌دهد، احتمالاً شما را هم فریب خواهد داد. به علاوه اگر او شوهرش را به خاطر شما ترک کند، می‌توانید مطمئن باشید که شما را هم در آینده به خاطر مرد دیگری ترک نکند؟

  اشتباهات پیامی رایج در روابط عاشقانه (اوایل رابطه این پیام‌ها رو نفرستید!)

زنی گیر افتاده در چنگال یک مرد بدرفتار

دلیل خیانت کردن برخی خانم‌ها این است که شوهر بدرفتاری دارند و برای آرام کردن خود به رابطه‌ی نامشروع پناه می‌آورند. مشکل اینجا است که او احتمالاً آنقدر از شوهرش می‌ترسد که قادر به ترک کردن او نیست و به شما هم اجازه‌ی مداخله نمی‌دهد. چون در این شرایط هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید، کلافه و ناامید می‌شوید. نگران هستید که وقتی شوهر ظالمش متوجه خیانتش بشود، چه بلایی سرش می‌آورد. وقتی مدتی از عشق‌تان بی‌خبر می‌مانید، نگران می‌شوید. وقتی با هم هستید، نگرانید که مبادا شوهرش شما را با هم ببیند و گیر بیفتید. زندگی‌تان کاملاً به هم می‌ریزد و سرشار از اضطراب و نگرانی می‌شود. تحمل کردن چنین تنشی اصلاً لذتبخش نیست.

شما همیشه آن مرد دیگر خواهید بود

همه همیشه شما را به چشم مردی خانه خراب‌کن نگاه خواهند کرد که او خانواده‌اش را به خاطر شما ترک کرده است. شما برای دوستان و خانواده‌ی او همیشه آن مرد دیگر خواهید بود. این تصور نه تنها باعث بدنامی‌تان می‌شود، در خانواده‌ی او نیز اختلاف و تنش به وجود می‌آورد.

آیا زن شوهردار را به خاطر هیجان عشق ممنوعه می‌خواهید؟

تا به حال فکر کرده‌اید که شاید علت اصلی جذب شدن‌تان به سمت این زن، این باشد که او در اصل متعلق به مرد دیگری است؟ غالباً این اتفاق پیش می‌آید که وقتی مردی متوجه می‌شود، زنی که به نظرش جذاب می‌آید و توجهش را کمی جلب کرده است، متاهل است، جذابیتش ناگهان در نظر او صدبرابر می‌شود و دیوانه‌وار عاشقش می‌شود. شاید فقط به این دلیل او را می‌خواهید که می‌دانید نمی‌توانید او را داشته باشید.

او خانواده دارد و شما بخشی از آن خانواده نیستید

اگر زن متاهلی که دوستش دارید، زندگی مشترک خوبی داشته باشد و در کنار خانواده‌اش خوشبخت باشد، باید تا دیر نشده است او را فراموش کنید و از زندگی‌اش خارج شوید. شما عضوی از خانواده‌ی او نیستید و او هرگز شما را عضوی از خانواده‌اش به شمار نخواهد آورد. هر چقدر هم که احساستان نسبت به او قوی باشد، باید این حقیقت را قبول کنید و از این رابطه‌ی بی‌حاصل دست بکشید.

دچار افکار وسواسی می‌شوید

یکی دیگر از مشکلاتی که برسر راه شما قرار خواهد گرفت درگیری با افکار وسواسی است. افکار وسواسی، افکاری هستند که مانند خوره وارد ذهنتان می‌شوند به طوریکه نمی‌توانید از آنها خلاص شوید و در نهایت چیزی جز اضطراب و افسردگی عائدتان نخواهند شد. برای مثال زمانیکه زن مورد علاقه شما در منزل کنار همسرش است شما مدام پیش خود فکر می‌کنید که آنها الان مشغول انجام چه کاری هستند؟ اگر من را فراموش کند چه؟ اگر بعد از مدتی از خیانتش پشیمان بشود چه؟ اگر فهمیدم بازیچه بودم چه کنم؟ اگر او اکنون در آغوش همسرش باشد؟ اگر به سفر بروند؟ اگر به سینما بروند؟ اگر رابطه جنسی داشته باشند؟ و… .  تمام این افکار وسواسی هستند و در طول رابطه با این زن شوهردار در ذهن شما کمتر که نمی‌شوند هیچ بلکه هر روز بیشتر هم می‌شوند.

رابطه با زن متاهل هرگز پایان خوشی ندارد

خب فرض کنیم که شما از صمیم قلب عاشق این زن متاهل هستید. قدم بعدی چیست؟ شما عشق‌تان را به او اعتراف می‌کنید، او شوهرش را به خاطر شما ترک می‌کند و تا پایان عمر با خوبی و خوشی زندگی می‌کنید؟ خیر، رویابافی نکنید. احتمال این که این اتفاقات رخ بدهد، بیشتر است: شما احساسات‌تان را برای عشق‌تان بیان می‌کنید، او برای سوءاستفاده کردن از شما و خالی کردن جیبتان وانمود می‌کند که خودش هم چنین احساساتی دارد. در نهایت شوهرش مشکوک می‌شود و او با شما به هم می‌زند و تنها با قلبی شکسته رهایتان می‌کند.

پایان دادن به رابطه با زن متاهل


ارتباط‌تان را با او قطع کنید

با او صحبت کنید و بگویید که نمی‌توانید به این رابطه ادامه دهید و این به صلاح هر دو نفرتان است. روی تصمیم‌تان مصمم بایستید و جلوی وسوسه‌های ارتباط مجدد را بگیرید، تمام اطلاعات تماس، پیام‌ها و عکس‌های او را پاک کنید، او را درشبکه‌های اجتماعی دنبال نکنید و از طریق دوستان و اطرافیانی در جریان رابطه‌تان هستند برای او پیغام نفرستید. اگر امانتی نزد هم دارید برگردانید. اگر با او نسبت فامیلی دارید یا همکار هستید سعی کنید تا حد ممکن او را نبینید.

  با گفتن این جملات میتونین، قند تو دل مرد آب کنین!

مطمئنا در دوران جدایی از عشق‌تان ناراحتی شدیدی را تجربه کنید: تمام شدن رابطه را انکار کنید و باورتان نشود که او را از دست داده‌اید، از زمین و زمان خشمگین شوید، دلتنگی اذیتتان کند دنبال راهی برای شروع دوباره ارتباط‌تان باشید، انگیزتان و امیدتان به زندگی را از دست بدهید و در واقع دچار نوعی فرایند سوگواری بشوید. این امر طبیعی است، پس به خودتان اجازه‌ی تخلیه کردن این احساسات را بدهید اما باید یاد بگیرید به شیوه درستی اینکار را انجام دهید و در عین حال نباید بگذارید که این احساسات ناخوشایند مدت‌های طولانی ادامه داشته باشد.

برای توضیحات مربوط به عکس پادکست زیر را گوش دهید.

دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» همیار عشق به شما کمک می‌کند وابستگی‌‌تان را نسبت به طرف مقابل‌تان از بین ببرید و بتوانید منطقی‌تر در مورد زندگی عاطفی‌تان تصمیم بگیرید. به کمک مهارت‌هایی که در این دوره یاد می‌گیرید می‌توانید این جدایی و سختی‌های آن را به خوبی مدیریت کنید، عذاب وجدانتان و خشمی که نسبت به خودتان و شرایط‌تان دارید را با روش درستی تخلیه کنید، دلیل این انتخاب‌ و تمایل‌تان به فردی که متاهل است را پیدا کنید و نگرش‌ها و باورهای‌تان را اصلاح کنید تا در آینده فرد مناسب و ایده‌آلی را انتخاب کنید و از رابطه عاشقانه‌تان لذت ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دوره پادکست زیر را گوش دهید و حتما صفحه مربوط به دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» را مطالعه کنید.

مشغولیتی پیدا کنید که حواستان را پرت کند

یک روش مناسب برای پرت کردن حواس‌تان این است که عاشق زن دیگری، ترجیحاً یک دختر مجرد و در دسترس بشوید. جالب اینجا است که بسیاری از آقایانی که درگیر رابطه با یک زن شوهردار می‌شوند، به شدت به او وفاداراند. حتی اگر از صمیم قلب به او وفادار باشید، در نهایت او به شما وفادار نیست و شما نیز به او وفاداری‌ای مدیون نیستید. بنابراین خودتان را از قید و بند این رابطه خلاص کنید و شانس‌تان را جای دیگری امتحان کنید. به پایان رساندن رابطه وقتی هنوز عاشق طرف مقابلتان هستید، سخت است، اما اگر از یک رابطه‌ی جدید استقبال کنید، این کار برایتان راحت‌تر خواهد شد.

روی احساسات خود کار کنید

وقتی عاشق کسی باشید که نمی‌توانید او را داشته باشید، شاید سعی کنید که احساسات عمیق‌تان را سرکوب کنید تا مجبور نباشید با درد و رنجی که واقعیت این موقعیت آزاردهنده برایتان ایجاد کرده است، روبرو شوید. شاید به نظرتان برسد که سرکوب کردن و مخفی کردن ناراحتی، ناامیدی و اشتیاق آتشین‌تان راحت‌تر از روبرو شدن با درد است. اما وقتی عشق‌تان به نتیجه نمی‌رسد، روبرو شدن با ناامیدی و احساس شکستی که در این رابطه‌ی نافرجام تجربه می‌کنید، گام بسیار مهمی برای پشت سر گذاشتن آن است. برای مثال اگر عشق‌تان از شما جدا شد، به کشور دیگری مهاجرت کرد یا با فرد دیگری وارد رابطه شد، برای کنار آمدن با احساسات‌تان به خودتان زمان بدهید. روبرو شدن با احساسات و هیجانات و مدیریت آنها بخش مهمی از فرایند پشت سر گذاشتن یک شکست عشقی و ادامه دادن به یک زندگی سالم است.

خودتان را دوست داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکات این است که به خودتان عشق بورزید. از خودتان بپرسید که چرا خود را درگیر شرایطی کرده‌اید که به خرده ریزه‌های عشقی که یک زن متاهل به سمت‌تان پرتاب می‌کند، قانع باشید. به خودتان یادآوری کنید که شما استحقاق عشق را دارید و ارزش آن را دارید که یک رابطه‌ی عاشقانه و واقعی را تجربه کنید.

با خانواده و دوستان‌تان معاشرت کنید

زمانی که ناامیدانه درگیر یک عشق ناممکن شده‌اید، متمرکز شدن بر روی شادی و سلامت جسمی و ذهنی بسیار مهم است. به جای آن که وقتتان را به تنهایی بگذارید و درهای جهان را به روی خودتان ببندید، اکنون بیشتر از هر وقت دیگری باید در کنار افرادی قرار بگیرید که به شما و رفاه‌تان در زندگی اهمیت می‌دهند. خانواده و دوستان می‌توانند در این دوران پشتیبان شما باشند، شما را راهنمایی کنند و به شما عشق بورزند. بودن در کنار عزیزانی که دوستتان دارند، انرژی مثبت به شما می‌دهند و صلاح‌تان را می‌خواهند، کمک می‌کند تا نگرش مثبتی پیدا کنید و بتوانید ذهنیت‌تان را تغییر بدهید.

  ملاک انتخاب همسر خوب برای ازدواج دختر و پسر

به خودتان سخت نگیرید

وقتی عاشق زن متاهلی می‌شوید که نمی‌توانید با او باشید، عجیب نیست که از دست خودتان عصبانی و ناامید بشوید که چرا اصلاً از ابتدا عاشق این زن شده‌اید و الان چرا نمی‌توانید او را فراموش کنید. اما به خاطر داشته باشید که فرایند التیام زمان‌بر است، پس به جای آن که از خودتان متنفر و ناراحت بشوید که چرا نمی‌توانید احساسات‌تان را نسبت به او فوراً از بین ببرید، به خودتان ببالید که تصمیم گرفته‌اید از این عشق نافرجام دست بکشید. اشکالی ندارد که هنوز او را دوست دارید، اما باید موقعیت را بپذیرید و این واقعیت را قبول کنید که نمی‌توانید با او باشید و این امکان در آینده هم وجود نخواهد داشت. البته رسیدن به چنین ذهنیتی زمان می‌برد.

از عشق دست نکشید

اگر عاشق یک زن متاهل شده‌اید، یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که باید از این موقعیت بگیرید، این است که متوجه شوید عشق را دوباره در جای دیگری پیدا خواهید کرد. شاید فکر کنید که دیگر هرگز نمی‌توانید عاشق شوید، اما این فکر درست نیست. به این فکر کنید که وقتی زنی را که نمی‌توانستید با او باشید، با چنین شدت و حدتی دوست داشتید، وقتی سرانجام فردی را پیدا کنید که بتوانید با او تشکیل خانواده بدهید، چقدر عاشقانه دوستش خواهید شد. پس به جای آن که از عشق صرف‌نظر کنید و احساس کنید که قرار است تا آخر عمر تنها باشید، به آینده فکر کنید و از غرق شدن در گذشته دست بردارید. مشتاق و هیجان‌زده منتظر ملاقات دختری باشید که قلب‌تان را تصاحب خواهد کرد.

اگر عاشق زن متاهلی شده‌اید و نمی‌توانید او را فراموش کنید بهتر است قبل از هر چیز آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که ما حس و حال شما را درک می‌کنیم. سعی کنید قبل از گرفتن هر تصمیمی، همه جوانب این دوستی را بررسی کنید. اگر همسر این خانم به هر دلیلی متوجه ارتباط شما شود می‌تواند از لحاظ قانونی و یا حتی جانی برای شما خطرساز شود. شما هیچ‌گاه نمی‌توانید با این زن زندگی خوب و آرامی در آینده بسازید. احتمال اینکه او بخواهد شما را در آینده ترک یا به شما خیانت کند بسیار زیاد است. ارتباط با زن شوهردار عملی کاملا غیراخلاقی است که فقط دودش به چشم خودتان می‌رود. اگر این زن تحت تاثیر رفتارهای خشونت‌آمیز همسرش با شما ارتباط برقرار کرده احتمالا در این باره شما اجازه دخالت ندارید و فقط باید استرس‌های آن را تحمل‌کنید. همیشه اطرافیان در این رابطه به چشم یک انسان زندگی خراب کن و مزاحم به شما نگاه می‌کنند. شما جزئی از زندگی این زن نیستید و طبیعی است که برای او در درجه اول اهمیت نباشید. چنین روابطی معلوم سرانجام زیبایی ندارند و با یک خاطره بد به پایان می‌رسند. پس با وجود تمام این پیامدهای منفی که قطعا به لحظات شاد رابطه شما برتری دارد، برای تمام کردن ارتباطتان، سعی کنید سر خود را به کارهای مختلف گرم کنید، روی احساسات خود کار کنید و آن‌ها را سرکوب نکنید، به خودتان بیشتر عشق بورزید، زمان بیشتری را با دوستان و خانواده سپری کنید و به خودتان سخت نگیرید، این رابطه را نقطه پایان عشق و احساسات خود ندانید شما هنوز زمان زیادی برای عاشق شدن دارید. ارتباط خود را با این زن و دوستانش در همه شبکه‌های اجتماعی قطع کنید. اگر محل کارتان مشترک است در صورت نیاز شغلتان را تغییر دهید. عکس‌ها و پیام‌های قدیمی را پاک کنید و حتی برای یک احوال‌پرسی مختصر هم با او تماس نگیرید. مطمئن باشید آینده روشن‌تری در انتظار شما خواهد بود.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

مقالات مرتبط