جلب موافقت خانواده برای ازدواج

خانواده ‏ام با ازدواجمان مخالفند، چه کار کنم؟

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

خانواده ‏ام با ازدواجمان مخالفند، چه کار کنم؟

ازدواج به‏ خصوص در فرهنگ ایرانی، پیوند دو خانواده محسوب می‏ شود، به همین دلیل علاوه بر علاقه و تمایل دختر و پسر، معمولا رضایت والدین برای ازدواج جز شروط اصلی ازدواج است. اما، گاهی خانواده‏ ها به دلایل مختلف، با این ازدواج موافق نیستند؛ در این زمان چه کاری برای جلب موافقت خانواده برای ازدواج می‏توان انجام داد؟

چطور موافقت خانواده‏ام را جلب کنم؟


  1. هرگز از راه تهدید یا قهر وارد عمل نشوید.
  2. از انتخاب خود مطمئن شوید.
  3. علل مخالفت خانواده‏ها را بررسی کنید.
  4. در مورد دلایل انتخابتان صحبت کنید.
  5. نشان دهید که آمادگی ازدواج را دارید.
  6. از فردی به عنوان واسطه کمک بگیرید.
  7. در عین تلاش برای رسیدن به خواسته‏تان، صبر کنید.

 

هرگز از راه تهدید یا قهر وارد عمل نشوید.

هر چقدر که دلایل مخالفت خانواده از نظر شما نادرست باشد، با زبان قهر و تهدید راه به جایی نمی‏برید. البته شاید در نهایت بتوانید با این کارها موافقتشان را بگیرید اما در نظر داشته باشید که  پدر و مادر پشتیبان و حامی همیشگی شما خواهند بود اگر بتوانید با رضایت آن‏ها ازدواج کنید.

از انتخاب خود مطمئن شوید.

قدم اول این است که دلایل خود را برای ازدواج مرور کنید؛ ببینید که آیا انتخابتان هم از نظر منطقی و هم احساسی مناسب است یا نه؟ آیا آمادگی‏ های لازم برای ازدواج را دارید؟ آیا شما و فرد مقابلتان از نظر اقتصادی، خانوادگی و … به استقلال رسیده‏ اید؟ و … .   برای اینکه از آن مطمئن شوید پیشنهاد می‏شود حتما از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید.

  چطور همسر مناسب انتخاب کنیم؟ (چطور همسر ایده‌آل پیدا کنم؟)

علل مخالفت خانواده‏ها را بررسی کنید.

حالا که از انتخابتان مطمئن شدید، از خانواده خود بخواهید که در یک محیط آرام با آن‏ها گفت و گویی داشته باشید. با آرامش کامل برایشان توضیح دهید که رضایت آن‏ها چقدر برای شما با اهمیت است و دوست دارید که نظرشان را در این مورد بدانید. به یاد داشته باشید که در ابتدا فقط بشنوید و هیچ مخالفتی نکنید.

در مورد دلایل انتخابتان صحبت کنید.

زمانی که صحبت‏ هایشان تمام شد، حالا نوبت به صحبت کردن شماست. دلایل خود را برای آن‏ها توضیح دهید. در اینجا حفظ آرامش بسیار مهم است. سعی نکنید در همین یک جلسه کار را تمام کنید و موافقتشان را جلب کنید. کوتاه صحبت کنید و به آن‏ها فرصت دهید در مورد حرف ‏هایتان فکر کنند. ممکن است این صحبت‏ها چندین جلسه طول بکشد.

نشان دهید که آمادگی ازدواج را دارید.

یکی از مهم‏ترین دلایل خانواده‏ ها، نگرانی از آماده نبودن شما برای ازدواج است. نشان دهید که هم خودتان و هم فرد مقابلتان برای ازدواج آماده هستید. سعی کنید با کمترین قضاوتی، خودتان را جای آن‏ها بگذارید و ببینید اگر شما بودید دوست داشتید چه چیزهایی ببینید یا بشنوید که به عنوان پدر و مادر قلبتان از این ازدواج آرام بگیرد.

از فردی به عنوان واسطه کمک بگیرید.

اگر تمام سعیتان را کردید ولی باز هم با مخالفت مواجه شدید، می‏توانید از یک واسطه کمک بگیرید. واسطه کسی است که در خانواده شما مورد اعتماد و احترام است و حدس می‏زنید که می‏تواند از شما در این مورد حمایت کند.

  او علاقه‌ای به شما ندارد (رفتارهایی که نشان می‌دهد دوستتان ندارد)

در عین تلاش برای رسیدن به خواسته‏تان، صبر کنید.

اینکه دوست داشته باشید هر چه سریع‏تر زندگی مشترک خود را با فرد مورد علاقه‏تان شروع کنید، قابل درک است اما گاهی در زندگی نیاز است که برای رسیدن به خواسته‏ ها صبر کرد. دست از تلاش برندارید ولی به یاد داشته باشید که لزوما با عجله کردن ما، اتفاقات آن‏ طور که می‏خواهیم سریع پیش نمی‏رود.

 

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط