زنم دوسم نداره

زنم میگه دوستم نداره و دیگه منو نمیخواد

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

زنم میگه دوستم نداره و دیگه منو نمیخواد

درست است که زنتان به شما گفته که دیگر دوستتان ندارد، اما آیا عشقتان واقعاً در قلبش مرده است؟ واقعاً دیگر هیچ احساس علاقه‌ای نسبت به شما ندارد؟ وقتی این جمله وحشتناک را از همسرتان می‌شنوید، چطور باید زندگیتان را از نابودی نجات دهید؟ درست است که زنتان به شما گفته که دیگر دوستتان ندارد، اما آیا عشقتان واقعاً در قلبش مرده است؟ واقعاً دیگر هیچ احساس علاقه‌ای نسبت به شما ندارد؟ شنیدن بی‌علاقگی از زبان زنی که روزی عاشقتان بود، وحشتناک‌ترین حرفی است که یک مرد می‌تواند در زندگی‌اش بشنود، بااین حال هنوز جای امید وجود دارد و می‌توانید دوباره قلبش را تصاحب کنید ، البته به شرطی که نترسید و شرایط را بدتر نکنید. در این مقاله با بهترین و بدترین واکنش‌های مردان به بی‌علاقگی همسرشان آشنا می‌شوید.

چرا زنتان دیگر دوستتان ندارد


مردان اکثر اوقات به دنبال یک دلیل خاص برای رفتارهای همسرشان می‌گردند. اما واقعیت این است که درک زنان سخت است، چون برای هر رفتار آن‌ها چند دلیل وجود دارد. به علاوه احساسات و حال و هوای هر روز باعث می‌شود که بعضی از این دلایل پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تر شود. آنچه که همسرتان امروز به شما می‌گوید، ممکن است با حرف فردایش یکی نباشد، اما بدانید که هر دو حرف درست است.

از هم فاصله گرفته‌اید و نسبت به هم سرد شده‌اید

همسران غالباً به تدریج از هم دورتر می‌شوند و نسبت به هم سرد می‌شوند، چون مانند دوران قبل از ازدواج برای رابطه‌شان اولویت قائل نمی‍شوند. همسران پرمشغله روی کارشان، تربیت فرزندان، اداره کسب و کار و … متمرکز می‌شوند. به این ترتیب رمز ماندگاری رابطه‌شان، یعنی موارد زیر را نادیده می‌گیرند:

• قرارهای عاشقانه و دونفره مرتب (بدون فرزندان)

• گفتگوی رودرروی روزانه (بدون وسایل الکترونیک)

• داشتن روابط جنسی لذت‌بخش

وقتی یکی از سه مولفه فوق نادیده گرفته شود، رابطه به تدریج ضعیف و ضعیفتر می‌شود. اگر دو مولفه از زندگی مشترک ناپدید شود، رابطه به سرعت رو به فروپاشی می‌گذارد. وقتی هر سه مولفه به فراموشی سپرده می‌شود، دیگر رابطه‌ای وجود ندارد و زوجین فقط به دلایلی مانند تربیت فرزندان کنار هم زندگی می‌کنند.وقتی دلیل با هم بودن اجباری هم از بین میرود، مثلاً بچه‌ها بزرگ می‌شوند، دیگر دلیلی برای ادامه زندگی وجود ندارد. اکثر اوقات وقتی زنی به شوهرش می‌گوید که دیگر دوستش ندارد، شوهرش نیز مدت‌ها است که دیگر عشقی نسبت به او احساس نمی‌کند، اما تا زمان به زبان آمدن این واقعیت از آن فرار می‌کرده است.

شما دیگر آن مرد جذاب گذشته نیستید

به مردی فکر کنید که همسرتان در گذشته‌های دور عاشقش شده بود. آیا هنوز هم همان مرد هستید؟ اکثر اوقات آن خصوصیتی که زنی را دیوانه‌وار عاشق شوهرش کرده بود، سال‌ها است که دیگر وجود ندارد. شاید زنتان عاشق این بوده که شما او را مقدم بر همه چیز و همه کس میدانسته‌اید، شاید هم بعضی خصوصیات شما مانند موفق و اجتماعی بودن جذبش کرده است.بسیاری از مردان عشق و توجه همسرش را از دست می‌دهند، چون با شریک زندگیشان مانند مادر، دختر یا مشاورشان رفتار می‌کنند. یکی از اشتباهات رایج مردان این است که همسرشان را زیر بار تمام مشکلات و نگرانی‌هایشان دفن میکنند. زنان متاهل نیز مانند زنان مجرد از تحمل این همه مشکل و نگرانی لذت نمی‌برند.

  عقد طولانی مدت و مسائل و مشکلات آن

 زنتان امیدش به بهبود زندگیتان را از دست داده است

اکثر اوقات خانم خانه به شوهرش فهمانده است که مشکلاتی جدی در رابطه‌شان وجود دارد. معمولاً تاریخ این اخطار به دوسال قبل از زمانی برمی‌گردد که زن مستقیماً به شوهرش بگوید که دیگر او را دوست ندارد. وقتی همسرتان ماه‌ها پیش از وضعیت زندگیتان به شما شکایت کرده بود، هنوز به بهبود رابطه‌تان امید داشت.وقتی او دیگر شکایتی نمی‌کند، دلیلش این نیست که اوضاع بهتر شده است، فقط او دیگر خسته و تسلیم شده است. او مدتی افسرده میشود، اما وقتی متوجه میشود که بدون شما می‌تواند زندگی جدید و بهتری را شروع کند، این امید تازه افسردگی‌اش را از بین میبرد.پس وقتی به شما می‌گوید که دیگر دوستتان ندارد، فقط شما را ترک نمی‌کند، بلکه این زندگی شکست خورده را رها می‌کند تا به سوی آینده‌ای روشن‌تر برود. این که ناگهان بخواهید دستپاچه همه چیز را تغییر دهید، ورق را به نفعتان برنمی‌گرداند و کمکی به جلب توجه او و ماندگار شدنش نمی‌کند.

آیا امیدی هست زنم دوباره دوستم داشته باشه؟


برای این که بیشترین فایده را از برنامه مبارزه با بی‌علاقگی همسر بگیرید، باید حداقل جوابتان به دو سوال از سه سوال زیر مثبت باشد:

ازدواج کرده باشید یا سه سال از ازدواجتان گذشته باشد

باید مرحله ماه عسل زندگی مشترکتان را پشت سر گذاشته باشید و زندگیتان ریشه‌های عمیقی پیدا کرده باشد.

فرزند داشته باشید

همسرانی که فرزند دارند، به راحتی از هم جدا نمی‌شوند. فرزندانتان دلایلی هستند که همسرتان را به ادامه زندگی ترغیب می‌کند، شما هم باید از دامن زدن به دلایلی که او را به سمت جدایی سوق می‌دهد، دست بردارید.

از صمیم قلب دوستش دارید

وقتی همسرتان ناراحت و منفی‌باف می‌شود، باید خونسردیتان را حفظ کنید و آرام بمانید. باید برای تصاحب دوبارهی قلب همسرتان رنج و سختی را به جان بخرید  حتی اگر در ازای این همه سعی و تلاش هیچ تشکری نشنوید. این از خودگذشتگی‌ها سخت است، اما اگر دوستش داشته باشید، مصمم می‌شوید تا خودتان را برای حفظ زندگیتان به آب و آتش بزنید.  از اشتباه‌هایی که تا به حال مرتکب شده‌اید، نترسید، مهم این است که از این به بعد واکنش‌های مثبتی به ابراز بی‎علاقگی همسرتان داشته باشید.

مهیا کردن شرایط برای جذب دوباره عشق همسر


قبل از این که دوباره زنتان را عاشق خودتان بکنید، لازم است که همسرتان:

• با شما احساس راحتی کند

• از مصاحبت شما دوباره لذت ببرد

• از همکاری و همراهی شما دوباره لذت ببرد

• به شما اعتماد داشته باشد

  تعریف مرد از زنان دیگر (شوهرم از خانم‌های دیگه تعریف میکنه، چیکار کنم؟)

• جذبتان بشودتمام این اتفاقات با هم رخ نمی‌دهد.

وقتی مردان نگران برای ترمیم رابطه‌شان به مشاوران ما مراجعه می‌کنند، ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا قبل از هر کاری ترتیبی بدهند که همسرشان با آن‌ها راحت باشد و در کنارشان احساس آرامش کند. ما عملاً گفتگو و زمان با هم بودن را تا اتمام مرحله اول کاهش می‌دهیم، چون تا زمانی که این احساس راحتی فراهم نشود، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. اکثر آقایانی که به تنهایی برای بهبود رابطه‌شان تلاش میکنند، در مرحله اول ناکام می‌مانند و اوضاع را بدتر می‌کنند.  بعد از آن که او دوباره در کنار شما احساس راحتی و آرامش کرد، موفق شده‌اید که همسرتان را به خانه اول و آغاز راه ببرید. از اینجا به بعد باید رابطه‌تان را دوباره، البته با سرعت دلخواه همسرتان بسازید، جذاب باشید و از مهارت‌های ارتباطیتان استفاده کنید.

چکار می‌توانم بکنم تا همسرم دوباره دوستم داشته باشد


غرور مردانه‌تان را زیر پا بگذارید

باید متوجه شوید که در طول زندگی مشترکتان چه اتفاقی افتاده است که عشق و علاقه را در قلب همسرتان کشته است. اگر او دیگر شما را نمی‌خواهد، حتماً نسبت به اوایل ازدواج تغییر فاحشی کرده‌اید. البته شکی نیست که شما دو نفر در طول این مدت تغییر کرده‌اید، اما مهم این است که تعیین کنید رفتارتان نسبت به همسرتان چه تغییری کرده است. اگر اجازه داده‌اید که استرس کاری بر پویایی ازدواجتان اثر بگذارد، احتمالاً با بی‌تفاوتی نسبت به زندگیتان، تخم نفرت و بی‌علاقگی را در دل همسرتان کاشته‌اید. هرچند تمام همسران مشکلاتی در زندگی‌شان دارند، اما شما باید تعیین کنید که کدام مشکلات باعث شده که احساسات همسرتان کاملاً زیر و رو شود و صد و هشتاد درجه با اوایل ازدواج فرق کند.

با همسرتان حرف بزنید

در حرف کاملاً ساده به نظر می‌آید، اما در عمل اندکی از آنچه فکر میکنید، پیچیده‌تر است. وقتی می‌خواهید درباره مسائل جدی که بنیان خانواده‌تان را به خطر انداخته است، حرف بزنید،  باید سیاست داشته باشید و سنجیده پیش بروید. نمی‌توانید بدون مقدمه وقتی همسرتان در حال آشپزی است، درباره علل شکست ازدواجتان حرف بزنید. همچنین وقتی هر دو نفر درگیر بحث درباره موضوعی بی‌اهمیت هستید، حرف زدن درباره تغییرهای ضروری زندگی فکر خوبی نیست. زمان و مکان مناسبی را برای صحبت کردن درباره زندگی مشترکتان انتخاب کنید. مطمئن شوید که همسرتان مشغله ذهنی دیگری ندارد و از همه مهم‌تر آرام و بدون استرس است. ذهنیتی که قبل از گفتگو دارید، تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر پیشرفت بحثتان خواهد داشت.

 با دقت به همسرتان گوش بدهید

 گفتگوهای صادقانه درباره وضعیت ناگوار زندگی تلخ و دردناک است. باید عیب‌ها و کمبودهای زندگیتان را قبول کنید. این کار سخت است و به شجاعت نیاز دارد. این فرصت را به همسرتان بدهید تا به شما بگوید که جای چه چیزهایی را در زندگی مشترکتان خالی می‌داند و سپس با همراهی و همفکری یکدیگر برای بهبود زندگیتان و به سازش رسیدن با یکدیگر تلاش کنید. یافتن تعادل، رمز یک ازدواج موفق است و در مورد شما قرار نیست که فقط شما متحول شوید تا معیارهای همسرتان را برای تبدیل شدن به یک شوهر ایده‌آل برآورده کنید. هر دو نفر باید با هم گفتگو کنید و قدری از مواضعتان کوتاه بیایید تا به زمینه تفاهم مشترکی برسید که شادی و رضایت را برای هر دو نفرتان به ارمغان بیاورد، بدون آن که نیاز باشد خودتان را کاملاً تغییر بدهید.

  از وضع مالی شوهرم راضی نیستم (شوهرم به مادر و خواهرش پول میده)

 از مشاور ازدواج کمک بگیرید

برای حل کردن اکثر مشکلات زندگی زناشویی لازم است که از کمک‌های یک مشاور ازدواج مجرب بهره بگیرید. اگر به هر دلیلی متوجه شوید که مشکلات زندگی مشترکتان را نمی‌توانید به راحتی حل کنید، برای مشاوره آنلاین و اطلاع از راه‌حل موثر تردید نکنید. مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی  در حال حاضر ارزانتر از مشاوره حضوری است و در بعضی موارد نیز موثرتر و کارآمدتر است.

همسرتان را به انجام چه کارهایی نمی‌توانید ترغیب کنید


اگر به اتفاق همسرتان به مشاور مراجعه کنید، مشاور سعی نمیکند تا همسرتان را قانع کند که دوباره عاشق شما بشود، چون مشاور می‌داند که عشق تحمیلی نیست. هیچ کس را نمی‌توان مجبور به داشتن احساسی کرد که در قلبش وجود ندارد. دوستان و خانواده همسرتان هم نمیتوانند این کار را بکنند. فقط میتوانید شرایطی را ایجاد کنید که او را گام به گام به سرزمین عشق بکشاند.باید مراقب باشید که مقاومت ایجاد نکنید و هرگز قبل از آن که همسرتان آماده شود، برای آشتی کردن تلاش نکنید. اگر هنوز هم فکر میکنید که می‌توانید همسرتان را وادار کنید تا دوباره عاشقتان شود یا ذهنیتش را در یک مرحله تغییر دهید، لطفاً سایت ما را به فهرست سایت‌های مورد علاقه خود اضافه کنید تا هر وقت که به مشکلی برخورد کردید، بتوانید به راحتی دوباره به این صفحه مراجعه کنید. وقتی خواندن کتاب‌ها و گوش دادن به حرف مربیانی که  قصدی جز کسب درآمد نداشتند و همان حرف‌هایی را که مردان عاشق و نا امید می‌خواستند بشنوند به آن‌ها می‌زدند، کمکی نمی‌کرد، ما به کمک بسیاری از این مردان آمدیم و کانون خانواده‌شان را دوباره گرم کردیم

همسر شما ممکن است به دلایل مختلف از جمله جدایی عاطفی، عدم جذابیت اولیه شما و عدم امید به بهبودی رابطه نسبت به شما سرد و بی علاقه شده باشد. این عوامل به سرعت شدت میگیرند و زندگی شما را به مرز بحرانی میرسانند. خوشبختانه فاکتورهای متعددی می‌تواند در احتمال علاقه مند کردن او به شما تاثیر گذار باشد و این مشکل را برطرف کنند. در ابتدا توصیه می‌شود شرایط را برای ایجاد احساس راحتی،لذت و اعتماد او در کنار شما فراهم کنید. سپس بدون تنش و در زمان مناسب با او صحبت کنید و همچنین حتما از یک مشاور مجرب راهنمایی بخواهید. متخصصین ما در کارگاه‌های برگرداندن عشق و بهبود رابطه به شما در این مسیر کمک خواهند کرد.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط