آمادگی برای شروع رابطه تازه

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

آمادگی برای شروع رابطه تازه

آمادگی برای شروع رابطه تازه


آمادگی میخواد؟

شما برای انجام دادن هر کاری، نیاز به آمادگی دارین. ورود به رابطه عاطفی هم آمادگی لازم رو میخواد. پس باید قبل از اینکه وارد رابطه بشین و حتی قبل از اینکه دنبال شخص مورد نظرتون باشین، مهارت‌های لازم رو کسب کنین و برای ورود به رابطه آماده بشین. چرا آمادگی لازمه؟ اگر مهارت‌های لازم رو بلد نباشین و وارد رابطه بشین، به احتمال زیاد شکست میخورین و نمیتونین رابطه سالم، موفق و ماندگار داشته باشین. در این پست، چند گام برای کسب آمادگی لازم برای ورود به رابطه عاطفی رو میگیم.

احساس تنهایی نمیکنین

اگر احساس بدی نسبت به خودتون و تنهایی‌تون ندارین و میتونین حتی با کمترین امکانات خودتونو خوشحال کنین، درواقع برای وارد شدن به رابطه آماده هستین. درسته که همه یک همدم و شریک عاطفی میخوان و قطعا تنهایی لذت‌بخش نیست اما میتونین کارهایی بکنین که نهایت لذت رو با خودتون ببرین. فقط کافیه که خودتونو بشناسین و بدونین که از زندگی چی میخواین، چی حال‌تونو خوب میکنه و…

معیارهاتونو مشخص کنین

قبل از اینکه با کسی آشنا بشین، معیارهاتونو مشخص کنین. شما دوست دارین شریک عاطفی‌تون چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟ مثلا دوست دارین خوش‌تیپ، خوش اخلاق، راستگو، پرانرژی، رمانتیک و… باشه. حالا که ویژگی‌هاتونو مشخص کردین، اونها رو اولویت‌بندی کنین. مثلا اول از همه میخواین که اون حتما راستگو و خوش اخلاق باشه اما اگر خیلی هم رمانتیک نباشه، مشکلی نیست. همه رو اولویت‌بندی کنین و یک تصویر ذهنی از شریک عاطفی آینده‌تون در نظر داشته باشین.

عجله ندارین

اگر شما به این نکته پی بردین که در رابطه نبودن، بهتر از بودن در رابطه‌های سمی هست. پس عجله‌ای برای ورود به رابطه ندارین و به هر کسی که از راه برسه، جواب مثبت نمیدین و وابسته‌اش نمیشین تا وقتی که باهاش آشنا بشین و بشناسینش. برای اینکه بتونین طرف مقابل رو بشناسین و آمادگی لازم برای ورود به رابطه عاطفی با شخص مورد نظرتونو پیدا کنین و رابطه سالم منجر به ازدواج داشته باشین، میتونین به دایرکت پیام بدین تا در دوره جذب عشق از آشنایی تا ازدواج شرکت کنین.

  مهارت حل مساله (مشکلات و تعارضات رابطه را چطور حل کنم؟)

ارزش خودتونو میدونین

اگر برای ورود به رابطه عاطفی آماده باشین، میدونین که ارزش‌تون چقدر بالاست و در دنیا از شما فقط یکی هست، پس نباید خودتونو به خاطر یک نفر نابود کنین چون این آسیبی که بهتون میرسه، حتی ممکنه غیرقابل جبران باشه. پس میدونین که لیاقت بهترین‌ها رو دارین و نباید وارد هر رابطه‌ای با هر کسی بشین. اگر در رابطه، ازتون سوءاستفاده بشه یا تحت فشار باشین، بیش از حد صبوری نمیکنین و از رابطه خارج میشین.

با عشق قبلی‌تون کنار اومدین

قبل از اینکه وارد رابطه جدیدی بشین، باید با عشق قبلی و رابطه قبلی‌تون کنار اومده باشین. اگر هنوز درباره‌اش فکر میکنین، با فکر کردن بهش عصبانی میشین یا حس انتقام بهتون دست میده، پس هنوز نتونستین با گذشته‌تون کنار بیاین و اگر وارد رابطه جدیدی بشین، موفق نخواهید شد. راه حل فراموش کردن عشق قبلی، ورود به رابطه جدید نیست چون دوباره شکست میخورین و بیشتر آسیب میبینین. اول باید خودتونو از نو بسازین و بعد از مدتی میتونین دوباره با شخص مناسب وارد رابطه بشین.

ریسک‌پذیر هستین

وارد شدن به رابطه عاطفی و عاشق شدن، ریسک محسوب میشه چون حتما پیش میاد که شما از رفتار یا حرف‌های شریک عاطفی‌تون گاهی دلخور و ناراحت بشین و احساسات‌تون جریحه‌دار بشه. اگر میخواین وارد رابطه بشین، باید این ریسک رو بپذیرین چون نمیتونین انتظار داشته باشین که همیشه عشق‌تون باهاتون همونطور که میخواین رفتار کنه و ناراحت‌تون نکنه. البته منظورمون بی احترامی و سوءاستفاده نیست اما دعوا و ناراحتی‌های جزئی در همه رابطه‌ها هستن و طبیعیه.

  در روابط عاشقانه، از این پیام‌ها استفاده نکنید!

میتونین درکش کنین

همه در زندگی‌شون مشکلاتی دارن و حتما پیش میاد که عشق‌تون گاهی ازتون فرصت بخواد تا بتونه مثلا مشکلات کاری که براش پیش اومده رو حل کنه. یعنی نمیشه که اون هر ثانیه در کنارتون باشه و بهتون توجه کنه. اگر شما آمادگی لازم برای ورود به رابطه رو داشته باشین، به این نکته پی میبرین که طبیعیه که گاهی اون نتونه انتظارات‌تونو برآورده کنه و باهاتون عاشقانه رفتار کنه.

 

همیار عشق را در اینستاگرام دنبال کنید.

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

تیپ‌های شخصیتی افراد عاشق

تیپ‌های شخصیتی افراد عاشق مهمه که تیپ شخصیتی خودتون و عشق‌تونو بدونین 18 تیپ شخصیتی برای آدم عاشق در علم روانشناسی داریم. شما و کسی که باهاش در رابطه هستین

مطالعه»

چطور یک رابطه خوب داشته باشیم؟

چطور یک رابطه بُرد-بُرد داشته باشیم؟؟ انواع رابطه سه نوع رابطه عاطفی وجود داره: 1) رابطه بُرد-باخت: در این نوع رابطه، یه طرف به خواسته‌هاش میرسه، اما طرف مقابل نادیده

مطالعه»