اون زیادی جذابه؛ به من نمی‌خوره!

تاریخ آخرین بروزرسانی :

اشتراک گذاری

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

مشاوره

02122024728
رزرو نوبت

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

اون زیادی جذابه؛ به من نمی‌خوره!

 

 خیلی جذاب‌تر از منه

خیلی وقت‌ها نمی‌خوایم رابطه‌ای رو با کسی شروع کنیم چون فکر می‌کنیم که اون آدم خیلی جذاب‌تر و بهتر از ما هست؛ مثلا به خودمون می‌گیم: «وای یه همچین پسر/دختر جذابی اصلا به من اهمیت نمی‌ده که!». اما چرا همچین نظراتی توی ذهن ما می‌گرده؟ چرا حتی فکر شروع رابطه با این افراد ما رو می‌ترسونه؟

 

 بیش از حد جذاب دونستن اون‌ها

وقتی ما از کسی خوشمون میاد، دوست داریم تمام ویژگی‌های مثبت عالم رو به اون‌ها نسبت بدیم و خیلی وقت‌ها یادمون می‌ره که اون هم یه انسانه، با تمام ویژگی‌های مثبت و منفی. این مساله باعث می‌شه که اون آدم رو انقدر تو ذهنمون بالا ببریم که دیگه احساس کنیم برای ما زیادی دور از دسترسه.

 

 بیش از حد دست کم گرفتن خودمون

خیلی وقت‌ها هم ما علاوه بر بالا بردن اون فرد، خودمون رو پایین میاریم؛ مثلا تو آینه نگاه می‌کنیم و می‌گیم: «قیافه و هیکل خوبی که ندارم، اخلاقم هم که چنگی به دل نمی‌زنه و … ؛ خب چرا اون باید از من خوشش بیاد؟؟؟». دوباره اینجا دچار خطا می‌شیم، چون خودمون رو ارزیابی منفی می‌کنیم و نمره خیلی پایینی به خودمون می‌دیم.

 

شانسی که یه بار در خونمون رو می‌زنه

گاهی وقت‌ها فکر می‌کنیم که آسمون باز شده و همین یه نفر افتاده پایین که اگه با این فرد نباشم، دیگه نمی‌تونم همچین کسی رو پیدا کنم. این طرز تفکر، شما رو مضطرب می‌کنه و باعث می‌شه که نتونید اون چیزی که هستید رو درست نشون بدید.

  پیامدهای ازدواج با فرد معتاد (آیا ازدواج با معتاد اشتباه است؟)

 

دست از ارزیابی منفی خودتون بردارید

همه آدم‌ها طیفی از ویژگی‌های مثبت و منفی هستند و هیچ کس کامل نیست. ما عاشق کسایی می‌شیم که ویژگی‌های مثبتش رو دوست داریم باشیم و ویژگی‌های منفیش رو می‌پذیریم. پس ممکنه از نظر بعضی‌ها شما جذاب باشید و از نظر بعضی‌ها نه. سعی نکنید دل همه رو به دست بیارید چون اصلا امکان‌پذیر نیست.

 

خودتون باشید

گاهی وقت‌ها، فکر می‌کنیم که طرف برای ما زیاده، به همین دلیل اصلا بی‌خیال ارتباط باهاش می‌شیم یا اینکه برعکس عمل می‌کنیم، یعنی تمام تلاشمونو برای جلب نظرش انجام می‌دیم. هر دوی این رفتارها به احتمال زیاد جواب نمی‌ده. بهترین راه‌حل اینه که خودتون باشید؛ خود خودتون و با توجه به ویژگی‌های همیشگیتون، برای به دست آوردنش تلاش کنید.

 

نترسید

نترسید؛ هیچ اتفاقی نمی‌افته. در بدترین حالتش، شما با این آدم وارد ارتباط نمی‌شید. اما اگه هیچ کاری نکنید، هیچ وقت نمی‌دونید آیا می‌شد با هم باشید یا نه و همیشه این نقطه عدم اعتماد به نفس تو ذهنتون باقی می‌مونه.

 

ادبیات رابطه رو یاد بگیرید

اگه فکر می‌کنید مهارت‌های لازم برای برقراری رابطه رو ندارید، سعی کنید از راه‌های مختلف اون‌ها رو یاد بگیرید؛ مثلا کتاب‌های خودیار بخونید، تو کلاس‌ها و دوره‌های مهارت‌های ارتباطی شرکت کنید یا با یه روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری مقاله

فیسبوک
تلگرام
توییتر
واتساپ

در کدام زمینه می‌تونیم کمکتون کنیم؟

رزرو نوبت مشاوره

مشاوره روانشناسی برای

ایرانیان خارج از کشور

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عضویت در خبرنامه

پرسش و پاسخ کوتاه

برای پرسش و پاسخ کوتاه سوال خود را از طریق فرم زیر مطرح کنید. پاسخ، زیر این مقاله در سایت منتشر می شود و به ایمیلتان هم ارسال خواهد شد. برای گرفتن نوبت و مشاهده شرایط مشاوره و گفتگوی آنلاین یا تلفنی با مشاورین روانشناس رادیو عشق اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط

چطور میشه خانما رو درک کرد؟

  خانم‌ها موجودات پیچیده‌ای نیستن اکثر آقایون فکر می‌کنن خانما شخصیت مرموز و پیچیده‌ای دارن و نمیشه به ذهنشون نفوذ کرد و فهمید دقیقا چه خواسته‌ای دارن. اگرچه هر کسی

مطالعه»